Jump to content
Lesek87

Porucha motoru pri startu 1.2 TSI - preskocene rozvody

Recommended Posts

Tak já už je mám měněné podruhé. Jednou na záruku a podruhé loni v Listopadu už pěkně za svoje... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 21.10.2018 o 15:12, fugas20 napisał:

Dobrý deň. Ktorý ročník má problémy s rozvodmi a ktorý presne agregát?

 

Motor s oznacenim  cbza, cbzb. Prvni tsička 1.2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je tak, když jsou uživatelé líní číst a ptají se pořád na stejné dokola...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Octavia II 2011 koupená před třemi týdny v AAA. Kompletní historie a nájezd 98tkm. Rozvody měněný v roce 2015 při cca 50tkm. Nepravidelně se ozval řetěz při studeném nebo poloteplém motoru. Takže jsem zajel na Jarov kde mi byl změřený řetěz. Naměřeno 71mm, norma pro výměnu je 74mm a nový má 69mm. Zjistilo se, že byl původní napínák. Nechápu proč jej nevyměnili v tom roce 2015. Takže dali nový (1.500,-) a od té doby je klid a žádné rachocení. Vyměnili také zlomený kolík na odvětrávání víka klikovky - šel cítit v autě benzín. Jinak auto ve skvělé kondici tak tomu budeme věřit.. 😂 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V Mon Oct 22 2018 na 15:27, TOMUS napsal:

 

Motor s oznacenim  cbza, cbzb. Prvni tsička 1.2.

Máme auto vyrobený 05/14 a má motor s označením cbza. Chceš mě říct, že máme jedno z prvních tsi? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekonečně ačkoliv budete mit mene problemů než teto osoby které mají tsi z let 2010 -2012.

Problem rozvodu i takhle zůstal k konci motoru cbza a cbzb. Jen je různý stupen problemů. V každem připadě rozvod neni na celý život motoru. Mi novejši typ stačil na 63000 km. Rarytka to neni, ale je líp než bylo dřiv.

U motoru z 2014 roku rozvod je lepši než v prvnich tsi, ale nemam vědi kolik vydrži.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Máš TSI konstrukční řady EA111 o výkonu 63 kW. Rozvody novější, ale i ty jsou svým způsobem problematické. Ostatně jako všechny, co se do těchto TSI dávaly a dávají.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TOMUS, Pawouk  : díky za odpovědi. Už se v tom docela orijentuju, díky tomuhle vláknu. Auto jsme koupili minulý týden s nájezdem 83000 km.

Jasná servisní historie, rozvody původní. Při studeném startu lehce zarachotí, dáme to zkontrolovat ;-)

Ještě malý doplnění - kryt rozvodů měme s koncovým písmenem D, to by už aspoň trochu mohlo zabránit přeskočení , jak jsem si tu přečet...

můžete mi prosím ještě odpovědět na otázku, jaký je rozdíl mezi motorem 1.2 tsi 63 kW ve dvojkový Fábii r.v. 2014 a Rapidem s motorem 1.2 tsi 63 kW stejnýho roku výroby? Vím, že v Rapidu rozvody "neskáčou", ale nejde mi do hlavy :-), proč  ve Fábii je to problematický a v Rapidu ne ?

Obě vlákna o těchto motorech  jsem si přečet, ale nějak jsem to z toho nevyčet :-) Dík za případné odpovědi.

Edited by modbic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já bych se toho tolik nebál, máme ve firmě Rapida, který má nalítáno 160tkm, jezdil pravidelně do autorizáku, kde probíhaly postupně všechny ty vylepšující opravy a pohoda. Jinak si nemyslím, že by bylo v Rapidu něco lépe udělaného, než ve Fábce. Možná má od výroby již lepší řetěz a odlitek proti skočení, ale pokud není auto servisované někde u Pepy v JZD a jezdilo do autorizáku, tak všechny ty inovované díly má. Navíc se to nikde do servisky nepíše. Já to zjistil tehdy, když mi prodejce ukázal elektronickou servisku v počítači. Mám jedno z původních TSI z roku 2011, rozvody dodělávané a dokonce mám i ten odlitek s písmenem D, čehož jsem si všiml až po přečtení tohoto fora. Včera jsem k autu došel po téměř týdenním stání, chytlo na brnk a žádný rachot. Přitom stačilo vyměnit napínák, který bývá tvůrcem všeho zla.. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pozná se nějak, že je konkrétně napínák "v tahu", nebo je to jen jedna z možností u rachtajiciho řetězu při startu?🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna z možností rachtajícího řetězu, protože ta druhá je vytahaný řetěz nad stanovenou mez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prý je tam servisní okno, který se počítají zuby na napínáku a když jich má vyjetých víc jak 5, mění se. Každopádně, je to díl za 1.500 takže bych to neřešil.. Samozřejmostí je proměřit řetěz.. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 1. 1. 2019 na 12:29, Tomina87 napsal:

Já bych se toho tolik nebál, máme ve firmě Rapida, který má nalítáno 160tkm, jezdil pravidelně do autorizáku, kde probíhaly postupně všechny ty vylepšující opravy a pohoda. Jinak si nemyslím, že by bylo v Rapidu něco lépe udělaného, než ve Fábce. Možná má od výroby již lepší řetěz a odlitek proti skočení, ale pokud není auto servisované někde u Pepy v JZD a jezdilo do autorizáku, tak všechny ty inovované díly má. Navíc se to nikde do servisky nepíše. Já to zjistil tehdy, když mi prodejce ukázal elektronickou servisku v počítači. Mám jedno z původních TSI z roku 2011, rozvody dodělávané a dokonce mám i ten odlitek s písmenem D, čehož jsem si všiml až po přečtení tohoto fora. Včera jsem k autu došel po téměř týdenním stání, chytlo na brnk a žádný rachot. Přitom stačilo vyměnit napínák, který bývá tvůrcem všeho zla.. :-)

 

No já nevím s tím napínákem. Vloni v dubnu (2018) jsem si  měnil sám ten napínák za úplně poslední schválenou verzi a cca po tom roce musím zkonstatovat, že to stejně občas po startu na 1-2 vteřiny zarachotí. Od výměny napínáku ujeto cca 10 000 km.  Sumarumárum stav stejný jako před výměnou. Ale neřeším to, prostě u mne to je normální stav těchto motorů Tsi EA 111. Jinak s výkonem a spotřebou naprostá spokojenost. Motor je to jinak jednoduchý a myslím si, že až na ten rozvodový mechanismus celkem odolný a měl by vydržet. Olej měním pravidelně po roce (zpravidla za rok najedu cca 11-12.000 km) a rozvody pokud nebudou rachotit více, tak preventivně nechám vyměnit při 120.000 km. Motor je stejně jako auto rok výroby 2014 ( čili jeden z posledních TSi EA 111) a  při záruce se přetěsňovalo víko rozvodů, kde po asi 1/2 roce provozu začal kapat olej. Na tuto závadu byla vydánaTPI, v servisu se ani nedivili, že prý tato poslední Tsíčka tím byla postižena, prý vinou nedodržení montážní technologie.

 

Ještě mě tak napadlo, a to i pod vlivem jiných diskusí zde na fóru, že při výměně oleje v motoru taky vždy vytáhnu ten napínák a properu ho v technickém benzínu, aby se v něm  snad uvolnily případné nečistoty  ze znečištěného oleje. To mě jen  tak napadlo, protože prvních 1000 až 2000 km po výměně oleje, rachot rozvodů vždy ustal a až pak to opětovně  začalo. U úplně fungl nového motoru to začalo občas rachtat až po najetí asi 5000 km.

Edited by DušanV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám od výměny napínáku najeté asi 2.000 km. Předtím to samozřejmě po delším stání zarachotilo. Na Jarově mi řekli, že rachocení do 2 vteřin je normální a že jen tam odlitek, který brání tomu, aby řetěz během toho běhu, kdy není plně napnutý přeskočil mimo ozubené kolo. Každopádně od výměny napínáku jsem zarachocení nepostřehl a to poslouchám při každém startu. Minulý týden auto stálo na mrazu 5 dní, poté start naprosto v pohodě.

Každopádně byly svolávačky i na turbo, na vysokotlaké čerpadlo. Mého kusu se nic takového nedotklo, vše původní a funkční. Jen rozvody mám dělané v roce 2015. Auto mám r.v. 2011 a najeto 99500.

Co se týče praní napínáku. Myslím si, že je to blbost. Pokud se pravidelně mění olej, není možné aby se utvořit takový nános karbonu, který by bránil pohybu napínáku. Ten je prostě závislý jen na tlaku oleje. Při vypnutém motoru je tam pružina, která tlačí silou 2,5 kg, při zapnutém motor se tlak napínáku na lištu zvýší prý až trojnásobně. Podle mě je základ vždy v tom, aby se pravidelně měnil olej a pokud jsou časté krátké trasy, je známo, že olej je mísen s benzínem a pak je nutné měnit jako u HTP, tedy každých 7 - 9 tis kilometrů. Každopádně, plánuji se spojit s firmou, která dekarbonizuje motory a chci vidět, jak je na tom můj motor s karbonem, než jsem jej koupil, byl bohužel nastaven na proměnlivý interval výměny a oleje a jezdil tak často na výměny každých 25 tis kilometrů. Jak budu mít výsledky, dám vědět..

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, Tomina87 napsal:

Při vypnutém motoru je tam pružina, která tlačí silou 2,5 kg, při zapnutém motor se tlak napínáku na lištu zvýší prý až trojnásobně.

Trojnásobně možná, ale určitě ne při volnoběhu. Kolik je tlak oleje při volnoběhu? 1 bar, plocha pístu 1 cm2??

 

Funkce oleje v napínáku je, že brání zasunutí pístu do těla napínáku při překonání tlaku pružiny, podobně jako hydraulické stavitko ventilů. A proto jestli je kuličkový ventilek  napínáku netěsný a neudrží olej v komůrce, tak se může řetěz uvolňovat. Proto bych se vyčištění napínáku nebránil. Každopádně se tím nemůže nic zkazit. V připadě nečistot v napínáku zvážit změnu oleje, protože stávající neudrží vnitřní čistotu motoru, nebo změnu servisu, protože nemění olej všechen nebo používají nevhodný.

 

napínák.pdf

Edited by McMatej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za skoro 6 let a 103 tis. Km, jsem slyšel to zachrání max. 10x. Auto může stát 5 dnů a nic. Ale když pojedu krátkou trasu, kdy se olej nezahřeje, tj. 3-5 Km, tak další den tutově zarachtá. Naštěstí vždy jezdím víc než 15 na jeden start, takže ten zvuk vpodstatě neznám. Chystám se ale nechat zkontrolovat rozvody pro klid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...