Přejít na obsah

Porucha motoru pri startu 1.2 TSI - preskocene rozvody


Doporučené příspěvky

Tak jsem se právě vrátil ze servisu, kde mi bylo sděleno následující:

automobilka na kulanci zaplatí 100% materiál a 100% práce.

Odcházel jsem ze servisu nadmíru spokojený, jen doufám, že to tak opravdu bude, až dojde k převzetí auta. Pouze je problém v dodací lhůtě motoru, který nemá automobilka na skladě. Takže se k tomu automobilka postavila super. Předpokládané náklady sdělené v servisu se měly pohybovat okolo 65tisíc.

Do konce týdne bych měl vědět kdy bude nový motor. Dnes je to přesně týden, co auto muselo být odtaženo do servisu.

e1.: Olej byl měněn vždy před uplynutím 15000 najetých kilometrů. Styl jízdy: s co nejmenší spotřebou (cca 5,9-6l), ale ne vždy to vydržím. Jízdy od 6km více, jak ve městě, tak dálnice. Řekl bych, že rovnoměrně, jak krátké, tak dlouhé trasy.

Dnes mi autorizovaný servis bohatě nahradil případně ušetřené nějaké kačky v garáž servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To e1:

Neuraz sa, ale aby si na zaklade fotky tvrdil, ze som sa o auto nestaral, nemenil olej atd....

Do servisu som chodil kazdych 15 tis. km a menil vsetko co sa malo podla vyrobcu. (Vzdy som si to overil s origo servisom) A vzdy som bol pri aute ked sa to robilo, takze viem, ze ma neodr....Takze ak motor vyzera zle, tak to nie je servisom. A ani stylom jazdy, jazdil som skor dlhsie trasy s priemerkou 5,2-6 l/100km. Tankoval som Shell a OMV. A to drncanie pri starte za studena som bol riesit pocas zaruky v origo servise. Nepochodil som, lebo u nich sa to neprejavilo. 

Takze nie vinou mojich mechanikou, ale vinou mechanika v origo servise mam rozbity motor. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor by po 50-60 tisíc km mal byť čistý, ale to čo vidím na tých fotkách je doslova humus, ako keby som pozeral na nejaký nafťák ktorý už absolvoval cestu na Mesiac a späť. Aj ty, aj pjotr ste menili olej každých 15 tisíc, čo by malo byť ok, ale potom nechápem prečo je tam tak veľa karbonu. Čo sa týka teba enol, ľutujem že si takto dopadol, ale na druhej strane musíš chápať aj servis. Od kúpenia auta si ho dával na údržbu niekam inam, tak nemôžeš od nich očakávať že ti po skončení záruky budú platiť opravu z vlastného. Oproti tomu vidíš, že pjtor s kulanciou nemá žiaden problém. Obaja máte rovnaké staré auto, podobný počet kilometrov, rozdiel je iba v tom, že on chodil do značkového servisu.

Každopádne ďakujem, źe ste dali vedieť, a po týchto vašich skúsenostiach budem chodiť do značkového aj dlho po skončení záruky, a ešte viac skrátim interval výmeny oleja a filtrov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To e1:

Ja predsa nechcem aby mi skodu zaplatil servis. Ja som chcel aby mi to zaplatil vyrobca kedze ide o vyrobnu vadu a napriek tomu neurobili zvolavacie akciu. Mozno v Cechach ma Skoda iny pristup kedze ide o domacu znacku. Ale na SK mi SA zamietlo akukolvek kulanciu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je auto v záruce, tak je lepší značkový servis. Ale souhlasím s tím, že máš ze zákona nárok si vybrat jakýkoliv servis na údržbu a pokud je závada zařazena do akce kulance, což tyto motory očividně jsou, tak by měla snad platit i pro tebe, pokud se přihlásíš. Zřejmě na ní ale není právní nárok a záleží na výrobci, jestli ti ji uzná. Ten tvůj mechanik, pokud má oficiální servis, by se mohl na Škodovku obrátit, napsat jak se o auto staral a jak se to přihodilo. Z druhého případu je vidět, že to nedokáže někdy odhalit včas ani autorizovaný servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díly, které vykazují častou závadu, Škodovka eviduje a vlastně neoficiálně  prodlužuje u nich záruku - oprava na kulanci (bezpečnostní pasy u F1 měly 5let). Někdy to při opravě nabídne servis sám, někdy se člověk musí přihlásit. Jestli tyto opravy jsou určeny pouze těm, co navštěvují autorizovaný servis, to nevím. Ale pokud doloží, že bylo auto kvalitně servisováno (a mohlo být i lépe než v autorizáku) tak by se ho to snad mohlo týkat taky. Oprava je to závažná u celkem zánovního auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nerad se do toho montuji ,ale zdá se mi to docela nepodstatné . Motor je v kelu a jistě to není tím jaký tam dávali olej.

Mě prostě nebere hlava ,jak je možné ,že  po tak krátké době je motor na odpis.Něco je prostě špatně. Mě by spíš zajímalo 

jak to Škodovka zdůvodnila,že se to stalo.Musí to mít nějakou příčinu.

Editováno: , autor: Pawouk
Necituj předchozí příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Příčina je dostatečně známá, i to jak a proč došlo k jejímu NEodstranění před náběhem sériový výroby. Tajemstvím zůstává jen takovej zanedbatelnej fakt - jak se tahle celoplošná konstrukční vada bude řešit v budoucnosti, až těm autům kompletně vyprší záruka - to jako bude fabrika dávat kulanci všem vlastníkům první generace motorů 1,2TSI (verze s pohonem rozvodu "celoživotnostním" řetězem), nebo jim bude kompenzovat ve srovnání s jinou motorizací naprostou neprodejnost ojetýho auta s tímhle motorem nebo co s tím prostě hodlají udělat do budoucna?

Ano, u novější verze 1,2TSI montovaný u škodovek výhradně do oktávky je příčina odstraněná "návratem" k pohonu rozvodu řemenem, ale zůstává na snadě otázka, proč se teda dál do škodovek montuje i varianta s jasně deklarovanou a neoddiskutovatelně neodstranitelnou konstrukční chybou...??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, zase nerobme z toho koniec sveta. Zatiaľ vieme iba o dvoch motoroch ktoré sa stretli, a oba sa tu objavili zhodou okolností naraz, a sú zhodou okolností rovnako staré. Tú na fóre sú motory aj staršie aj s väčším počtom kilometrov, a zatiaľ jazdia bez problémov. Enol, pjotr, môžete napísať, že presne ktorý kalendárny týždeň boli vaše autá vyrobené?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servisná knižka je iba zdrap papiera ktorý si môžeš za pár dolárov objednať cez internet a môžem ti ho vyplniť aj ja sám. Podstatné je to, čo je v systéme ŠA, a tam pod VIN tvojho auta iba veľká prázdnota. Z ich pohľadu je pravdou to, že si si u nich iba kúpil auto.

Enol, k tomu oleju ešte: kupoval si si ho sám, alebo si dôveroval servisu? Mám totiž (našťastie nie osobnú) skúsenosť, že niektoré servisy na to často serú a lejú do auta to, čo práve najlacnejšie kúpia, bez rozdielu toho, či ten olej má potrebné schválenia, alebo či je vhodný v danú ročnú dobu a spôsob prevádzky šoféra. Jednoducho lacný univerzálny olej do každého auta, ktorý pre 95% áut aj ako tak postačí. Problém nastáva ak zapadneš do zvyšných 5%.
Pozeral som sa aj na tie oleje Valvoline, ale aj vrámci jednej SAE viskozitnej triedy vyrábajú toľko rozličných druhov, že bez úplne presného označenia je nemožné určiť, či to bol správny olej pre tvoj motor. A to už vôbec nehovorme a rôznych falzifikátoch ktoré sa v poslednom čase v okolitých krajinách veľmi rozmnožili.

Inak čo teraz plánuješ, ako budeš postupovať? Plánuješ vymeniť motor, alebo predáš auto bez motora?

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,2 tsi je koho výrobok? Ten frajer kto ho vymyslel by si časť chyby mal zobrať na svoje triko aj napriek tomu že si nechodil do orig servisu. Na tvojom mieste to dávam do medii, uvidíš ako budú skákať. Jednalo sa o skrytu vadu vyrobku.

Editováno: , autor: akubus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,2 tsi je koho výrobok? Ten frajer kto ho vymyslel by si časť chyby mal zobrať na svoje triko aj napriek tomu že si nechodil do orig servisu. Na tvojom mieste to dávam do medii, uvidíš ako budú skákať. Jednalo sa o skrytu vadu vyrobku.

 

Presně tak, napadá mě idnes.cz

Jak to čtu, říkám si, zlatý 1,4 63 kW. 

 

Editováno: , autor: Pandora
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...