Přejít na obsah

Autobaterie - jaký typ + výměna (postup)


tomson1

Doporučené příspěvky

Návštěvník

Moja bola v dobrom stave, ale nechcel som riskovat, ze v mraze nenastartujem, nestoji mi to zato posunut si tu investiciu mozno o par mesiacov a po 7 rokoch prevadzky by sa to aj patrilo.

Inak suhlasim s nazorom, vacsia je tam zbytocne a uz ked chcete usetrit tak kupte 61Ah bez znacky Skoda...

Aj tak je rozdiel v cene jedna lepsia flasa palenky, tak si ju nedam a kupim drahsiu baterku, no tolko toho...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se nechci hádat a je mi to jedno ale z mých zkušeností s mnoha auty jsem toho závěru, že pro příklad pokud pojedu ráno do práce, nastartuju, sednu, světla, topení, rádio a ujedu třeba 2-3km do práce tak když dle výrobce tam má být 61ah a já dám 77ah a altík je schopen v maximální zátěži krmit pouze cca střelím na tu 61ah baterku 100A, tak když to takhle budu tahat třeba v týdnu pouze cesty do práce tak ten altík to nemá šanci dobít do plné kapacity baterie a ta potom logicky ztrácí na účinnosti a životnosti, proto osobně volím vždy variantu, to co tam výrobce dal, tam vložím také jelikož asi věděl a dobře si to spočítal než to zkonstruoval. Ale nikomu tento názor nevnucuji, jenom čistě konstatuji, klidně si tam kdo chce, narve třeba i 1050ah baterku.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono těch aspektů jak na straně výhod tak i nevýhod je podstatně víc. Řada z nich se odehrává v teoretické rovině. Ona by se spíše dala vést diskuse, jestli menší baterie není ze své podstaty "robustnější" (lepší poměr objem/Ah) a tím pádem životaschopnější....

 

Dle mého se nedá jednoznačně říct, co je lepší, či horší. Z praxe se zdá, že větší baterie nic nepokazí ale asi ani ničemu měřitelně nepomůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Grooverider napsal:

má být 61ah a já dám 77ah a altík je schopen v maximální zátěži krmit pouze cca střelím na tu 61ah baterku 100A, tak když to takhle budu tahat třeba v týdnu pouze cesty do práce tak ten altík to nemá šanci dobít do plné kapacity baterie ......

 

Pořád mluvíš JEN o dobíjení. Ale úplně stejně bude baterka i poměrně méně vybíjená a to je pro ni lepší.

 

Ale každopádně, nestartují Ah (ampér hodiny) ale proud. A větší baterky mají i větší startovací proud. Osobně myslím, že doby, kdy se používají reduktorové startéry a elektronické zapalování se startováním nejsou problémy a proto je to jedno.

 

Jde mi jen o to, že argument, že alternátor nebude stačit větší baterii dobíjet je úplně mimo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám že tohle je stejně nekonečný téma jako ty např. o olejích :D Já tomu nerozumím a ani se nesnažím tomu porozumět. Před x lety mi jeden mechanik říkal ať dám tu největší co se mi tam rozměrově vejde. Byla to 74Ah, startovací proud už si nepamatuju.Za necelý 3 roky bylo po ní. Koukal sem že z výroby byla v autě 61Ah 330A a koupil sem Yuasu 62Ah 480A a je tam 5. zimu. Zatím funguje stále na jedničku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Grooverider napsal:

Takže nahradit neoriginální baterkou o parametrech 61ah 540a, origo 61ah 330a chapu to spravne?

ano je to totéž. Na originální baterii jsou ampéry uvedené podle německé normy (DIN), ostatní se snaží uvádět podle evropské normy (EN) - asi pro to, že to je větší číslo.

 

Na tom je krásně vidět, kolik ampérů se dá nahnat pouhou změnou metodiky měření :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem 61Ah umírající chudinku Banner. Nějakým zázrakem přežila 3,5 roku co mam auto, ale taky se startovalo asi 5x kabelama a jednou takovým startovacím kufrem s baterií. A často po 10 hodinách mimo garáž a teplota kolem nuly se mi nepodařilo nastartovat na poprvé - až po vypnutí klimy, vnitřního osvětlení, počkání 5 minut aby se baterka trochu vzpamatovala a pak s plynem na podlaze se to povedlo. Měl jsem vypnuto coming a leaving home, vypnutý sklápění zrcátek. Kdybych to nechal zaplý, tak už bych před třemi lety neodjel při 95% startů. Stejně jako puštěný rádio když jsem někde čekal, to bylo nereálný. Startování trvalo déle a to bydlím v Praze a auto mam ráno v garáži a odpo v práci napůl pod střechou vedle baráku, takže nikdy auto nezažilo extra nízký teploty.

 

Teď mám 77Ah (což si myslím, že pro L&K, kde mám vše v elektrice + osvětlení nohou, je správně), dal jsem teda i nový svíčky -> jak teď auto startuje i při -10°C jsem teda nezažil po dobu co to auto mam. A to jsem po výměně baterky zapnul všechno co bylo dříve vypnutý. Ten zvuk při startu a rychlost nastartování, tak ten startovací proud asi nebude špatněj parametr. A u předchozího auta to bylo stejně, taky z 61Ah jsem dával 77Ah a znatelný rozdíl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uz jsem to asi psal, ale to snad nicemu nevadi. Taky jsem dal vetsi kapacitu s vetsim startovacim proudem, konkretne VARTA Silver Dynamic 77 Ah 780 A a vse v pohode. V aute je bez 2 mesicu uz 5 let a alternator funguje naprosto bez problemu. Osobne neverim tomu, ze by akumulator s vetsi kapacitou mohl alternator nejak pretizit... Akumulator dostal nekolikrat zabrat (nekolikrat vybiti dlouhym poslechem hudby; velmi hluboke vybiti svetly; ladeni odberu meho zarizeni na dalkovy start motoru, ktere z pocatku celkem "zralo"), presto vydrzel pomerne dlouho, 5 let je myslim pekny vysledek (na dalsi zimu uz urcite koupim novy). Kdyby alternator, jak nekteri pisi, nestihal dobijet, urcite by akumulator v techto podminkach nevydrzel tak dlouho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 minutami, rarach89 napsal:

Měl jsem 61Ah umírající chudinku Banner. Nějakým zázrakem přežila 3,5 roku co mam auto, ale taky se startovalo asi 5x kabelama a jednou takovým startovacím kufrem s baterií. A často po 10 hodinách mimo garáž a teplota kolem nuly se mi nepodařilo nastartovat na poprvé - až po vypnutí klimy, vnitřního osvětlení, počkání 5 minut aby se baterka trochu vzpamatovala a pak s plynem na podlaze se to povedlo.

 

baterie byla zjevně vadná... tohle nemá s kapacitou nic společného. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 16. 2. 2018 na 11:46, šulda napsal:

Ta moje 74Ah taky byla Banner a už sem častěji slyšel že Banner ne, asi na tom něco bude.

No vidíš, já sice nemám diesel, ale za to Banner ještě z fabriky -  a to už osm let. Podotýkám, že tento akumulátor nebyl nikdy na nabíječce a stále

startuje na první brnknutí.

 

039.thumb.JPG.b146af653217bdc576ebea9f58f64eb3.JPG

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokusím se jednoduše objasnit alespoň jeden z blábolů uveden zde, a to ohledně spojení kapacity baterie a její délka života.

Kapacita baterie je udávána v Ah. např. 60 Ah, 70 Ah. (čas v hodinách a proud v Ampérech).  Každý spotřebič spotřebovává určitý proud. Proud v autě může být dodáván z baterie ( pokud auto stojí ), nebo z alternátoru, pokud auto jede. Baterie s hodnotou 60 Ah je schopna dodávat (pokud je plná) po 1 hodinu - proud 60 A, nebo třeba 2 hodiny -  proud 30 A, nebo třeba 60 hodin - malý proud 1 A. Vidíte už k čemu je větší kapacita baterie dobrá ? Pouze k tomu, že když budu stát v létě v kempu, tak mi lednička v autě pojede třeba o 2 hodiny déle, než sousedovi s menší baterií. S životností baterie to nijak nesouvisí. Dávejte do auta baterii o kapacitě, kterou předepsal výrobce a nevymýšlejte krávoviny. V každém autě je nějak navrženo dobíjení a to je celé optimalizováno k předepsané kapacitě baterie. Optimální dobíjecí proud pro baterie je udáván jako 1/10 z kapacity atd.... Vše spolu souvisí.

Snad to takhle stačí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych ještě doplnil, že kapacita je udávaná pro nějaký jmenovitý proud (možná ta 1/10 kapacity) takže při 60 Ah bude dodávat 6 A po dobu 10 h. Pro vyšší proudy je kapacity menší (určitě nepůjde 200 A startovat 0,3 h), pro menší proudy je kapacita vyšší. Právě proto je vybíjení malým proudem pro baterii nebezpečnější a baterie a se tím vybije mnohem více.

 

Tak je to trochu jinak, u startovacích baterií jde o proud (pro výpočet kapacity), který je schopna baterie dodávat po dobu 20 hodin.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj,

 

chci koupit novou baterku do sve Laurinky 2.0 TDI CFHC. Puvodne je tam 61ah. Chtel bych dat vetsi kapacitu, ale vubec nevim, jaky max rozmer tam muzu dat. Ta co tam je ted ma 24x17cm a je ve fusaku. Fusak bych i vyhodil, ale prijde mi , ze se tam stejne delsi baterka nevejde. Viz foto, jsou tam tak 2 cm k dobru, a to kdo vi jestli... Davali jste nekdo vetsi baterku do teto motorizace ? Co max tam mohu dat ? Diky

29339925_10211824000378577_3613005512498479104_n.thumb.jpg.42407017b37ff4e4c03e235e2099eb56.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...