Přejít na obsah

Autobaterie - jaký typ + výměna (postup)


tomson1

Doporučené příspěvky

Dá se tahle věc nabíjet přímo na vozidle? Nechci ho odpojovat kvůli řídící jednotce. Také si nejsem jistý,jestli zátky vyšrouibovat,nebo ne.

Záleží na typu nabíječky kterou použiješ. U některých elektronických nabíječek nemusíš odpojovat konktakty ani demontovat zátky, protože nabíjejí nahranici plynovatění. Všeobecně je ale jistější kontakty odpojit a zátky, pokud je jimi baterie vybavena demontovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo,jenže všichni asi denně 20km nejezdíme. :t

Aha, a proč si tedy kupuji takové auto ?

Chci tím říci, že mě připadá samoúčelné kupovat káru za 3/4 mega (např. v mém příp.) pro víkendové cesty k babičce pro vajíčka (to je samozřejmě ad absurdum). Nějak (možná ne správně) předpokládám, že takové auto si někdo kupuje pro ježdění s ním, takřka denním či obden, a kdyby to mělo být jen někam do práce či zaměstnání, tak těch 20 km musím přeci ujet. Jinak stačí velocipéd či MHD :D

NIKDY jsem nemusel baterku v autě dobíjet, vždy prodáno po cca 3-4 letém proběhu s takřka 160 kkm. Baterky jsou dnes zcela bezúdržbové, a pokud v autě nechybí základní instrumenty proti jejímu nechtěnému vybití (např. světla), není potřeba se o nic starat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak sa akumulátor dobíja nejakým adaptérom, tak sa nemusí odpájať. Ale pri nabíjaní nabíjačkou by som odporúčal baterku odpojiť.

Ak autor nechce odpájať akumulátor, aby sa mu nevymazali dáta z PP a nemusel všetko nastavovať a mazať chyby, tak riešením je použiť iný zdroj 12V. V mojom prípade som použil druhé auto, z ktorého som natiahol 2 drôtiky a napojil na svorky a akumulátor som odniesol nabiť. Ale rovnako by šlo použiť aj 12V akumulátor z motorky alebo dokonca aj 3 ploché baterky. Len sa nesmie za takéhoto stavi auto otvárať, používať centrál či dokonca zapínať zapaľovanie.

Myslím, že ak sa pravidelne jazdí do práce na krátku trasu, tak sa pokojne môže stať, že sa akumulátor časom vybije. U Felicie sa mi to v zime stávalo. Ale tam alternátor pri pohybe v meste a častom státí na križopvatke nestíhal ani pokryť spotrebu zapnutých spotrebičov a nie ešte akumulátor dobíjať.

A načo také auto len do práce? Myslím, že existujú aj ľudia, čo raz za čas (povedzme 2x do mesiaca) potrebujú cestovať aj na dlhšie vzdialenosti prípadne potrebujú prepraviť viac členov rodiny aj s vecami. Tak si predsa nekúpia Matiz a potom sa v ňom budú aj s tými vecami tlačiť 5-ti 2x 400 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

baterie, která je v pořádku, by sis nemusel správně vůbec všímat. Takže se spíš zeptám, co se s ní děje, že máš potřebu jí nabíjet. Znám lidi, kteří jezdí denně jen pár km (tak do 3 km) do práce a taky nikdy nic nedobíjí. Není chyba někde jinde ? Něco jí asi vysává i v garáži, ne ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterku bylo treba dobijet vetsinou na starych autech, kde byl mech. regler, vsichni asi zname pripady kdy jsme na 120kach prihybali kontakty, ale pokud uz ma auto elektronicky regler, ma v poradku alternator, acu a kontakty na techto vecech, tak pri beznem provozu by se mela baterka stacit dobijet. nepocitam extremy jako hodne caste startovani pri popojizdeni po meste nebo nejaka 1kW audioaparatura.

A pokud je auto garazovane, satci nejaky adapterek 14 V, 100 mA a ním baterku udrzovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdysi se tradovalo, ze pokud dobijis baterku na aute tak plus dat na baterku a minus na kostru, ale na na minus pol baterie, ale na karoserii.

Jinak klasika, nabiji se desetinovym proudem po dobu cca 10 hodin, to plati uz xxx let stale.

Da se pouzit i amperovy zdroj na walkmana, ktery nektere firmy prodavaji jako dobijecku/ozivovacku akumulatoru a tam je to bez problemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, ten ampér by mohol byť fajn.

Na tom dobití nabíjačkou by niečo mohlo byť, lebo tá dobíja predsa len pomalšie a hlavne sústavne. Je teda možné, že sa elektrolyt inak premieša, prípadne sa inak rozloží náboj na doskách alebo čosi podobné.

Alternátor sa volí podľa elektrovýbavy auta. Čím viac výbavy, tým silnejší alternátor. A samozrejme podľa výbavy sa volí aj akumulátor. A výhoda silnejšieho alternátora je aj v tom, že v nižších otáčkach generuje silnejší alternátor väčší prúd. Napr. u benzínovej Fabie Classic a Elegance s dodatočnou výbavou je alternátor značne odlišný. Classic má 70A a Elegance 90A. Je to síce len 20A ale presne to rozhoduje o tom, že u Classicu nestíha na voľnobehu alternátor pokryť ani spotrebu bežných v zime používaných spotrebičov (tlmené a brzdové svetlá, zapaľovanie, rádio, ventilácia, vyhrievanie zadného skla). Potrebuje na to cca 1800 otáčok. A ten 90A alternátor u Elegance zvládna na voľnobehu všetko uvedené a ešte aj vyhrievanie predných sedadiel, predné a zadné hmlovky. A ešte stíha aj dobíjať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

A jaké máš rádio? Jestli Stream, tak to může být klidně tím, stačí přehrát nejnovější FW a budeš mít po vybité baterce a navíc se ti zlepší přijem rádia. Pokud už novej FW máš a pořad se vybiji, tak pak může být chyba v tom, že auto by se mělo po zamknutí přepnout do "úsporného režimu" ale je možná že řídící jednotka to neprovede a auto je stále v tzv. pohotovostním režimu, kde je odběr větší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...