Přejít na obsah

Odolný kryt pod motor - výroba


JardaSLX

Doporučené příspěvky

Tak vzhledem k tomu, že budu snižovat, nemáte někdo výkres nebo aspoň plánek na vyrobení plechovýho krytu pod motor?

Mám ožnost si ho nechat vyrobit, nebo si ho vyrobit i sám, ale vůbec nemám představu, jak by měl vypadat, aby ochránil vanu.

Z jak silnýho plechu ho udělat? Já myslel tak ze dvojky, to už by mohlo něco vydržet, asi ideálně hliníkovýho. Prioritní je pro mě ochránit vanu.

Jezdím na chatu lesní cestou, kde jsou i kameny, tak se toho trošku bojit. Jasný, chce to pomalu, ale náhoda je blbec.

 

BHledal jsem témata, týkající se plechu pod motor, ale většina je na diesely. Já mám 1,8 20V...

Editováno: , autor: JardaSLX
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš přeci jedno na jakou motorizaci to je.

 

Uchycení bude všude stejný.

A vše se dá doladit na míru.

 

Hlavní je mít ten plech.

 

http://www.autodily-na-skodu.cz/autodily-na-skodu/eshop/0/0/5/1715-Plechovy-KRYT-MOTORU-octavia-spodni-komplet

 

 

EDIT:

A tady ještě info:

 

http://www.olin.cz/podvozek/spodni-kryt-motoru

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Jenom dodám, že jsem chtěl teď přidělávat ten plechovej kryt pod motor a na mojí 1,6 55Kw nejsou žádný díry v nápravnici ani v nosnících připraveny. Tedy abych byl přesnej, tak je tam akorát ta jedna v nápravnici uprostřed. To je ta jediná záchrana, abych to mohl celé nějak udělat. Pro upřesnění mám rok 97.

Editováno: , autor: Tetrosy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Díky za odpověď, situce se mezitím změnila a zeditoval jsem příspěvek. Mám  od souseda origo plech i s odhlučněním, ale chybí mi k tomu ta bižuterie, tedy ty T stojny a spojovací materiál. Tak hledám jak a z čeho vyrobit, svářečku mám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím Vás

     V souvislosti s krycím plechem pod motor má jednu otázečku ??? PROSÍM znalce o objasnění

 

     Dnes jsem měnil olej na Š OCTAVIA 1.9 TDI 2001 81Kw kamarádce... a nějak jsem ten plech nemohl sundat, jo ty tři šrouby na začátku při pohledu odzadu jsem vytočil, vytočil jsem i ty malé křížáky do plastu, ALE vepředu to snad bylo přivařený nebo co a ani jsem nemohl najít žádné packy na stranách kde bych to mohl povolit a plech sundat.....

 Nechce se mi věřit, že by to tam bylo přivařený natvrdo ??... Předesílám bez urážky, že jsem se o vozy ŠKODA nikdy nezajímal a ani jsem jí nikdy nevlastnil....

Olej jsem nakonec vyměnil tak, že jsem ten plech odehnul tak 10cm a vrazil jsem tam takovou vyfikundaci, po kterej použitej olej vytekl .....

Mohl by mi to PROSÍM někdo objasnit ?     Děkuji   Ivoš

Editováno: , autor: Medikovec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Mikl: Děkuji za bleskové objasnění......

 

           Nějakým záhadným způsobem jsme ty šrouby č.10 přehlédli a nevypátrali :kol-44:  :kol-44:  :kol-44:  - byli jsme tam dva

 

                                                                                                                                             Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak jsem se pod tím minulou sobotu vyválel, lisoval vlastním přípravkem závitové matice, svařil si na míru držáky do karoserie a mezi ně našrouboval  rozpěrnou tyč, z origo plechu odřezal ramena a vepředu plechu udělal jen tři díry pro šrouby do té rozpěrné tyče  (v plastech bočních krytů motoru jsou díky tomu jen dva malé otvory 25x25mm pro protažení rozpěrné tyče). A prd z toho. Auto už je tak sedlé, že jsem druhý den vzal plechem 2 x o retardér a 1 x o obrubník. Ten plech je vepředu trochu vypouklejší než původní plast, navíc to ještě víc sedlo tou děsnou váhou. Takže to šlo zase ven.  Časem mě neminou tlumiče a pružiny, ale plech tam pak stejně asi nedám, tu váhu na předku jsem dost cítil. Zatím musím doufat že někde neprorazím vanu. Dal jsem tam ten levný plastový kryt z Auto-Kelly, ale myslím že taky dlouho nepřežije, nejsem ochotný retardéry přejíždět krokem.  (Tím plastem z Polska taky nadšený nejsem, je celý jakoby zmenšený o 1 cm do všech stran, takže bylo nutné v něm převrtávat otvory. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj,podobne zkusenosti..origokryt sem urazil na OI..obecna vada..ty zasr.kryty tam sou poveseny..spojeny vrutama..pulka okt jezdi se spadlym plastem.

Dal jsem tam ten polsky kram predloni..ted jezdim bez..upadl a rozpad se taky..po par karabolech docela orisek ho tam prichytit. Vanu neochrani..jednu sem rupnul. Celkem uz mam treti. Taky odmitam jezdit pomalu.

Premyslim o plechu..ale s tou vahou u origa..20kg 2mm plech si mi potvrdil ze je to na PI...:( a davat tam ten plech z ciny za 1300...to snad ani neni plech,ne:/// mate tam nekdo ten levnej?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Premyslim o plechu..ale s tou vahou u origa..20kg 2mm plech si mi potvrdil ze je to na PI... :( a davat tam ten plech z ciny za 1300...to snad ani neni plech,ne:/// mate tam nekdo ten levnej?

Víš, jako fyziku neohčiješ.

Buď tam chceš mít robustní kryt, který vydrží nějaký ten náraz, tak musí být z tlustšího plechu. A čím víc plechu (čím víc železa) tím větší váha.

Nechceš váhu? Dej si tam kryt z alobalu. Bude z plechu a bude lehký :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak já bych si uměl představit, že ten plech bude vyřešený chytřeji. Není přece nutné, aby byl po celé ploše z plechu jak do tanku. Klidně mohl být celý z 0,6 mm a jen pod olejovou vanou a převodovkou mohl být zesílený pás ( ani ten pás nemusel být z plechu, mohl být ze silného kompozitu ), který by zafungoval jako lyže a zachránil vanu, pokud v těch místech auto o něco vzalo.

Přiznám se, že než jsem namontoval ten polský plast, tak jsem ho připlácnul na pozinkovaný plech a obkreslil. Až rozbiju ten plast, tak budu mít možnost to vystřihnout z toho obyčejného pozinku. Taky jsem ještě udělal to, že ten polský plast jsem zevnitř vymazal plastickou barvou na podvozky a zamáčknul - vlepil do ní po celé vnitřní ploše koberec - jekor. Aby to tlumilo zvuky motoru, zmírnilo případný náraz a taky by to v případě naštípnutí plastu mohlo držet trochu pohromadě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, "drtivé většině.." :) Stačí se na parkovišti kouknout pod sedlé Oktávky staré 10+. Často jim tam visí z plastového krytu jen zbytky. A tady je taky pěkně dlouhé vlákno: http://forum.skodahome.cz/topic/20473-kryt-motoru/. Když nic, tak kvůli teplotě a bordelu by tam ten kryt být měl a dostupné plastové jsou dost křehké (drahé origo měly aspoň skelná vlákna, ale taky nic moc, pak se prodávají nějaké z polypropylenum ale ty jsem v ruce neměl). Mám pocit, že hlavně v mrazu bude stačit lehké ťuknutí a praskne to. Takže jen tak ze srandy ho dělat nebudu, ale pokud prdne, tak než půjdu znova vyhodit 600 kč, tak těch půl hodinky na vystřihnutí klidně obětuji a vyzkouším. Ten tenký plech poražení vany nezabrání, ale aspoň nebude praskat při každém ťuknutí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, je to skoro 2% hmotnosti vozu.To úplně málo není. Na maximálce i akceleraci už to začíná být poznat. Když se podaří nějaké automobilce snížit hmotnost vozu o 20 Kg, tak se tím chlubí a zpravidla to dosáhnou jen s použitím lehkých kovů, nebo kompozitů.

Výrazně víc jsem to ale cítil na volantu. Problém je, že téměř celý plech je před přední nápravou, prostě vám na přední kapotě sedí 20 Kg děcko (nebo kanistr s 25 l benzínu). Ten posun těžiště a menší ochotu auta jít za volantem jsem cítil hodně. Čumák auta se choval víc jako kyvadlo. Ale nevím, jaký podíl na to má to, že auto už je sedlé (+ všude vůle) a hmotnost plechu to ještě zhoršila. Jezdil jsem s tím pět dní a vyloženě jsem skřípal zubama a těšil se na sobotu, až to dám pryč. Ten pocit z jízdy po demontáži byl, jako když si sundáte batoh. :)

Editováno: , autor: Tomkk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

moj názor ? voz co ma nosnost ja nevim tonu ci kolko riesite ci ano alebo nie 20 kilo navyše ? to nemôže citit nie este aby sa zvýšila spotreba ci co ... co vam vlastne na tom vadi ?

Ano, nostnosti tuny, ale ten plech věšíš před nápravu, tím se "znásobuje" jeho váha jako vliv na chování přední nápravy.

Dej dvacet kilo mezi nápravy a ty se rozdělí právě na každou na půl, ale dvacet kilo před nápravu, to už s ní dost "zacvičí".

 

Ale já to neřeším, retardéry přejíždím krokem. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...