Přejít na obsah

Servisni intervaly - plan


gepi

Doporučené příspěvky

Specifikace motorového oleje u pevného intervalu (QG2) je VW 501 01 a VW 502 00, u proměnlivého (QG1) je VW 503 00.
Případně lze použít i pro obojí VW 504 00 - universální olej pro všechny benzinové motory, kterým lze nahradit jakoukoliv VW specifikaci (pevný interval i LongLife) :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já už jsem to tu někde psal, že olej mobil je nejlepší. při použití castrol a shell po najetí cca 7 tis. se ozývá při prvním studeném startu rachtání rozvoďáku než ho olej napne. s mobilem najedu 10 a neudělá to nikdy. mám to vypozorovaný a potvrzený. navíc mi mobil z motoru vytekl a motor jel chvilku nasucho a nic se mu nestalo, tlaky 14 na všech válcích. je teda vidět, že film dělá mobil perfektní  :kol-47:

Editováno: , autor: vormen
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doctor, dávej tomu 5W-40, shell,castrol, mobil 1, mogul .. Měň olej dříve než po 15tkm, spotřeba se ti možná trošku sníží,spíše prospěješ motoru. Určitě řaď výš než ve 3 tisících otáčkách,je to přece 3-vál. Avša pokud fičíš na spotřebu,tak řadit u 3 tisíc je optimální,ale nezapomeň že s nízkýma otáčkama to budeš akorát trápit. Sice nechápu,proč sis vybral HTP a ještě k tomu fábii,když jezdiš 90tkm ročně. To bych chtě něco pohodlnějšího apod.. než Fábii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten bude taky určitě perfektní, ale tam už bych měl strach, že bude ubývat. nikdy mi nezmizela ani kapka mezi výměnou, řidší olej raději ne. taky nevim jak by se choval napínák řetězu.

Keby si niečo o olejoch vedel, tak by si nenapísal takúto blbosť. Naštuduj si niečo o olejoch a hlavne o tom že ktoré číslo vo viskozite čo označuje.

 

The_DoctoR: Vzhľadom na to že asi jazdíš dlhé trasy, tak s 5W-40 určite nespravíš zle, ale keď máš časté aj studené štarty, prípadne jazdíš často aj krátke trasy kedy sa motor nestihne ani zohriať, tak 0W-40 bude ešte lepšia, lebo aj práve spomínaný napinák napne reťaz skôr vďaka tomu že ten olej sa dostane skôr  do celého motora a skôr sa dosiahne potrebný tlak.

 

Inak je pravda, že 0W-40 oleje sú riedke, ale to platí iba za studena ak ich porovnávaš s 5W-40 alebo 10W-40. Akonáhle tieto oleje dosiahnu prevádzkovú teplotu, ich parametre vrátane viskozity sú (+/-) rovnaké. 0W ti zabezpečí hlavne že ten olej aj za studena bude lepšie mazať oproti 5W, resp. skôr sa dostane do všetkých častí motora, a bude klásť menší odpor čerpadlu a všetkým mechanickým častiam motora, až kým sa nezohreje, a hlavne sa s ním bude lepšie štartovať v mrazoch. Kým je 0W olej "studený", dovtedy je možné že budeš mať aj nižšiu spotrebu (ale to bude malý rozdiel). Potom to bude už viacmenej narovnako s 5W-40. Ak by si chcel naozaj nízku spotrebu, tak by si musel brať 5W-30, alebo 0W-30 olej, ale tam si už musíš odsledovať aj jeho teplotu. HTP totiž namáha oleje trochu viac než ako to je bežné, preto s tým by som experimentoval iba opatrne. Pri tvojom nájazde by som skôr začal riešiť plyn alebo naftu.

P.s.: Jazdím tiež na Mobil1 0W-40 (aktuálne čerstvá tretia náplň, ale ja mením o dosť skôr) a zatiaľ som s tým olejom spokojný.

Editováno: , autor: Ivan Horváth
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...