Přejít na obsah

Zimní pneumatiky na Škoda Rapid


petrkopecky92

Doporučené příspěvky

Ahoj, mám dotaz... mám možnost pořídit si za stejnou cenu buď Nokian WR D3 nebo Pirelli Snowcontrol Serie 3. Které byste zvolili?

 

EDIT: Je k něčemu důležitý rychlostní index? Nehodlám jet v zimě 180 ani 210...

Editováno: , autor: toldi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EDIT: Je k něčemu důležitý rychlostní index? Nehodlám jet v zimě 180 ani 210...

 

Můžeš mít pneumatiky "pomalejší" než auto, jen musíš řidiči dát do auta cedulku o maximální rychlosti pneu. Dnes to zákon dovoluje zajistit nastavením upozornění na její překročení - např. v MAXIDOTu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj chlapi, omlouvam se předem za zrejme hodne hloupej dotaz, ale pro jistotu se zeptam.

Když mam ve velkem TP vypsane pneu které mohu pouzit tak to znamena ze mohu pouzit ty rozmery jak na letni tak i zimni pneu? 

Je tam pro rapid spac. zmineno co zde popisujete jen u 15koveho rozmeru je napsano M+S, to je ale blbost ze zimni pneu by mela byt jen v rozmeru 15, ze?

 

Dekuji za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Vybírám zimní pneu na mé budoucí auto. Rozměr bude 185/60 R15. Jaké máte zkušenosti s Barum Polaris 3 nebo doporučíte nějaké alternativy? Jezdím hlavně město a okolí kolem Olomouce. Hory minimálně, tudíž do sněhu se moc nedostanu. Jde mi teda hlavně o jízdu na mokru a suchu. Jak je na tom tato pneu s hlučností?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím Barum Polaris 3. Nevidím v nich žádný problém -  vyzkoušeno i včera na sněhu, kdy ráno nebylo prosoleno. Bez problémů jsem vyjel i kritická místa. Na bývalém voze (focus) byli contíky TS 830 a stejná kritická místa za podobných podmínek jsem nevyjel. Ale, je to možná i rozdílností aut. Hlučnost?? Rozdíl poznám od letních, ale podle mého to je slušné. Jezdím i dálnice. I na mokru odvádí svoji práci. Věřím, že nejspíš budou i lepší pneu a taky dražší. Na jízdu v nízkých n.v. dostačující  :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejspíše autem... Já na první Fabii měl také Contíky a úplně super, vyjel jsem kde co, stabilita super. Na Rapidu mám Michelin Alpine A4 ( mají být ještě lepší jak Contíky ) a rozhodně Fabia se chovala o dost lépe...

Ono hlavně ty značkové gumy fungují za všech podmínkách dobře, málo se sjíždí a jejich výkon neklesá s časem. + dobře se chovají na přechodných podmínách - břečka apod. Při teplém počasí jsou daleko stabilnější apod.

Je pak normální, že né-prémiové gumy se z hlubokého sněhu apod. vyhrabou lépe...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Důležité je rozlišovat, kde člověk bude jezdit. Sava Eskimo je vyhlášená guma do sněhu, ale na mokré silnici je v testech výrazně horší.

 

Další, značně problematičtější věc je, že většina slušných gum se v normálních podmínkách chová podobně. Proto lidi jezdí na všem možném vč. letňáků v zimě, a tváří se spokojeně. Rozdíl totiž vynikne v krizových situacích, jenže to už nikdo neporovná. Těžko se tu někdo bude chlubit, že "na gumách XY jsem dupnul na brzdu a po 20 metrech klouzání to narval do auta před sebou, zatímco další rok na gumách AB jsem to dobrzdil". Proto beru gumy co vítězí v testech pro moji kategorii (mokro - tedy Contiky nebo Micheliny), i když jsou relativně drahé. Ale je to každého věc a respektuju to, pokud mě neohrožuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

20m odstup na sněhu bude asi málo na jakékoliv pneu.  A snad je rozumné změnit styl jízdy na sněhu i částečně na mokru. Ono to není až tak o pneu jako o lidech a zdravém rozumu. Letní v zimě ani nebudu komentovat 

Editováno: , autor: Prašík
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O sněhu nebyla řeč. A ve městě je 20m celkem slušných :-)

Jinak souhlas se vším co píšeš - proto jsou lidi spokojení s tím co mají, pokud se přizpůsobí charakteru vozovky a vozidla. Jenže pak ti někdo nedá přednost, dupneš na brzdu a v tu chvíli začne hrát ten rozdíl mezi gumami svou roli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O těch Savách jsem taky přemýšlel, ale právě jsem četl, že jsou spíš do sněhu což není můj případ. Contíky a podobné pneu se mi líbí, cena už méně. Né o cenu až tak nejde, ale pro mě jsou myslím zbytečné. Barumky už jsem měl v menším rozměru a neměl jsem s nima problém, akorát ta hlučnost se mi zdála vyšší. Uvažuji nad pořízením alu kol. Libily by se my ty 15ky z O1, ale chtěl bych nový. Dají se někde sehnat?

 

Koukám, že na škoda eschopu je mají, ale ta cena už je prozatím mimo. Asi se budu muset spokojit plecháči zatím.

Editováno: , autor: Marousek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krizovka na sněhu je skoro každá jízda s běžným osobákem, aspoň já mám tedy respekt jak sviň :D

 

Marousek: to že jsem napsal, že Sava Eskimo je o dost horší na mokru znamenalo, že je to tak ve srovnání s nejlepšími gumami pro mokro. Ona může být ještě furt o dost lepší než jiné (běžné i méně běžné) gumy. Nejlepší je mrknout do testů (a myslet na to, pro jaké podmínky sháníš).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nedám dopustit na Contíky, nejdříve jsem měl TS 800, na Rapidu mám TS850 a  cena zas není tak hrozná. Jsou dobré na každém povrchu a co ještě oceňuju jsou i na suchu pěkně tiché.

Dříve jsem jezdil na Nokianech - super guma, ale hučela jako prase.

Editováno: , autor: Lusta17
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

R: mam 205/55/16

C: vsechno neklouze. Jezdim i jinejma autama a je to cajk. Nebojim se s tim. Ale Toledu nejak neverim. Hrne se, asi je to moc lehky na predek. I s fabii 1g, 2g, trojkou jsem nejezdil se citim bezpecnejc a sedi lip.

Prijde mi ze to brzo ztrati adhezi. Zkusim jiny pneu. Kazdymu autu sedi neco jinyho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tom rozmoklém sajrajtu klouže bohužel úplně všechno a není z toho cesty ven. Takový humus pár let nepamatuju (a asi ani příroda, protože aby po jednom sněžení padaly stromy jak sirky...)

nemyslím pouze tento sajrajt, ale celkově na sněhu, dešti, břečce Rapid je silně neklidnej...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera večer mi cestou z bazénu moc pěkně hustě pršelo, tak jsem zkoušel Rapida (na Conti WinterContact 185/60) utrhnout a nepodařilo se. V padesáti na brzu, okamžitě ABS a auto stálo. Zkusil jsem pak ještě trochu ostřeji zatáčku, nicméně to bylo v celkem nízké rychlosti tady za městem (přece si kvůli vám nerozbiju auto :D) a taky držel. Led/sníh jsem letos ozkoušet moc nemohl, buď nebyl, nebo se silničáři snažili. Celkově horší chování proti předchozím autům nepozoruju, ale je fakt, že za normálních okolností jezdím hodně volně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...