Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Dá se říct,že ano, ale bude se trápit. Ale ještě to není takový extrém. Tady na vesnici mají jedni známí důchodci Fabii II s motorem s HTP 51 kw, rok výroby 2007 a mají nyní najeto 4.100 km. Motor jede jednou za týden  trasu cca 2 km s třema zastávkama. Netuším jak to mají se servisem, ale podle mě to bude odepsané brzy. Myslím,že nejlepší volba by byla starší jedničková fábie 1.4 MPI na plyn. Je zbytečné kupovat nové,které půjde rychle sr*t.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neříkám, že to je nejlepší volba, každopádně by se mu auto přeplo cca. po 2 km na plyn, takže by 3/5 své trasy spořil. Myslím, že je v tomhle případě lepší mít benziňák. Osobně bych byl smutný jezdit s autem trasu 5 km tam a 5 zpět.. nicméně u staré 1.4 MPI na plyn nevíš, kdo tam jak kvalitní systém dal, kdo to tam instaloval, kolik má motor na plyn najeto, často se tam zalepujou vstřikovače... Zkrátka bych zvolil raději jistotu toho, že nemám v autě dva systémy ( možná dva problémy ) a než riskovat, jestli se mi MPI za 60000,- Kč nevysere, koupím možná raději HTP. Osobně nemám nic proti MPI - poměrně nesmrtelný motor, ani proti HTP.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny,uvažuji o koupi nové,nebo spíše lehce jeté Fabie II,nejspíš předváděčky.A nevím jakou motorizaci,jestli HTP 51kw,1.4 63kw nebo TSI 63kw o kterém jsem toho mnoho dobrého neslyšel.Ty předváděčky jsou většinou TSI 63kw s dobrou výbavou za lákavou cenu,ale mám strach s rozvodů,nerad bych koupil auto kde budu za 50000km měnit motor.1.4 63kw je zas docela žravý,prí se málokdo dostane pod 6.5l/100km.Takže bych asi volil buď HTP nebo TSI 63kw,protože těch 1.4 16v moc předváděčky nejsou.Případně by mě zajímaly zkušenosti se zmíněnými motory,spotřeba,dynamika,spolehlivost,servisní prohlídky.Díky všem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžko radit co se jízdních vlastností týká tak 1.2TSI je jasný vítěz . Spolehlivost ,cena oprav to už je jiná , když tsi tak určitě 4roky záruku . Mám najeto něco přes 40tkm a dvakrat měněný řetěz a jednou vodní čerpadlo . Zaleži kolik najedeš a kde .  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víc se mi líbí kombík,takže spíše kombík.Jezdím převážně kratší vzdálenosti do 15km a město,ale občas i dál,nárazově po D1.Většinou jezdím sám,nebo ve dvou,ale nárazově i ve čtyřech.Ještě dodám,že auto bude stát venku za každého počasí,navíc v okolí je docela hodně kopců na vysočině,vážím 90kg,takže předpokládám,že ani HTP nebude moc funět

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

za mě taky asi HTP 51 kw verzi, nemůžu porovnat s 1.4 a TSI ve Fábii, ale mám porovnání třeba s japonským atmosférickým 1.5 16V 72 kw a žádné utrpení v HTP se nekoná, naopak to auto je odspoda krásně živé :)

jel jsem s HTP všechny režimy, i po dálnici s naloženým autem, rakví a kolem na střeše a žádný problém

Editováno: , autor: HjM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ideální by bylo si vykoušet obě motorizace, HTP i 1,4 16 V. Nejdřív tě asi zaujme jak HTP dobře táhne od spoda a je živé, měl by sis taky představit, že do tohoto auta naložíš další dva lidi a nějakou bagáž a pojedeš delší trasu po dálnici, pak budeš litovat, že nemáš 1,4 16 V, který bude na toto vhodnější i když pro městský provoz zase málo živý. Volil bych 1,4 16V. Ke spotřebě, v pohodě kombinovaná spotřeba do 6,5l a dálnice do 7,3l vše dle stylu jízdy, a tyto hodnoty už nejsou v žádném případě pro vyhlídkovou jízdu, v tom přípúadě se dá dostat ještě níže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Udajně TSI vyrobené 2012 už nemají takové potíže s rozvody,je na tom něco pravdy?Taky se asi bude lišit životnost tohoto motoru v lehké Fabii a třeba v Octavii či Yetim.Jinak podle toho co jsem tu pročital to zatím vypadá na HTP i co se spotřeby a spolehlivosti týče,servis u HTP cenově asi taky dominuje,navíc 1.4 16v 63kw prí není moc pružný,musí se točit,až pak ve vyšších rychlostech zřejmě pojede líp než HTP,ale nevím,nemohu posuzovat,z HTP mám krátkodobou zkušenost jen s verzí 47kw a nebylo to nejhorší,až pak na dálnici to točilo vysoké otáčky.Kdyby nebylo těch problémů s rozvody u TSI,tak by asi nebylo co řešit i za cenu horšího náběhu topení,což bude asi dáno i vyšší účiností motorů,potažmo malou spotřebou,podobné jako u dieselu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono je to hlavně dáno kostrukcí a řízením dvouokruhové chladící soustav - clona vodního čerpadla... Mám pocit,že už se tady začínají objevovat první kousky TSI z roku 2012,co mají nějaký problém. Proto jsem ti psal,abys to prostudoval. Pružnost 1.4 - musíš si to zkusit,z příspěvků tady to jaksi nepoznáš.

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doporučuji svézt se a pak se rozhodnout. Když jsem kupoval Roomstera, svezl jsem se s 1.4 kterou jsem považoval za jasného kandidáta a byl jsem překvapený jak je to líné a hlučné. Do té doby jsem jezdil s Felicií 1.6 a 1.4 v Roomsteru byla proti tomu hrozná lemra. TSI jsem původně nechtěl ani vyzkoušet, ale překvapení to bylo takové, že stojí v garáži.

HTP znám z Fabie a proto jsem ho ani neprojížděl. To je motorizace pro příměstské použití (jízdy do práce a na nákupy).

 

Projeď se v tom a pak se rozhodni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ja 1.4 mam a jsem plně spokojenej.. ono to asi bude i tím, jak se ten motor zajede a jak se  sním jezdí... za rok a pul mam najeto 37t km, z toho 14t km na LPG a super.. spotřeba pruměrna 7.5l LPG( da se jet i pod 7) mi plne vyváží možná lehce horší dynamiku a možné průsery , které by mě čekaly s Tsi.. takže za mě 1.4, nebo silnější HTP, ale s tím nemám zkušenosti..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to ve Tvém případě viděl na klasickou čtrnáctistovku už kvůli těch kopců- Teď nechci tím říct, že HTP nevyjede kopec! Jel jsem v ní, avšak osobně mám HTP protože do nějakých cca 90km/h je fakt živější. Ale nejlépe si to auto vyzkoušej,každý motor je jiný,ke každému se musí přistupovat jinak. Ani jeden nesmíš dusit,zvlášť HTP na to trpí nejvíce, TSI musíš dochlazovat před vypnutím,což lidi obvykle zapomínají a pak se diví. Fakticky nevím, a jiná varianta,třebas 1.6 by možná taky šla ještě sehnat..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mám osobne vyskúšané dve motorizácie 1,4 16v a 1,2TSI 77kw verziu obydve fabie II combi jedna pred FC a druha po FC......turbo ničim nenahradíš od nízkych otáčok ti to ťahá a problém plného auta je ozaj len pri objehaní v prudkom kopci aj to len pocitovo, čo sa týka ohrevu vody som to sledoval na oboch autách rovnaká trasa a cca rovnaká teplota TSI malo o 5-7°C menšiu teplotu po prejdený rovnakej vzdialenosti čo si myslím že pri tých 15km ti to bude kúriť po nejakých 5-7km.....čo sa týka 1,4 16v mám vyskúšané 4ludia prívesný vozík naložené v ňom okolo 400kg nemá problém aj s predbiehaním iných aut. Je pravda že TSI majú problémy ale ten pocit turba je super. Ale zas 1,4ka to vie tiež rozbaliť stačí poštekliť plyn a trocha to vytočiť a ide to dobre. Toto sú moje také postrehy z jazd týmito motormi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže si to můřme shrnout Tsi- selhavajici rozvody,napínák, chrastění při startu, pronikání benzínu do oleje, selhávající turba, kabely nakousané od kun... no hlavně že to má o sekundu lepší zrychlení a ,,točák,,... no záleží jaký má kdo priority, já najedu za rok 25t km a nemám čas řešit výše zmíněné nedostatky. ale pokud někdo najede za rok 5000km, tak proč ne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...