Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Zastaralá ?

 

Charakteristika motorizace 1,6 16V/77 kW pro vozy Fabia a Roomster

- blok válců a hlava válců ze slitiny hliníku
- plastové sací potrubí
- vzduchový filtr sání umístěn přímo na motoru
- pohon vačkových hřídelů řetězem
- bezdotykové zapalování se 4 zapalovacími cívkami
- plynulé přestavování polohy vačkového hřídele sacích ventilů
- katalyzátor v blízkosti motoru
- olejová vana ze slitiny hliníku
- olejové čerpadlo s regulací tlaku oleje

S pozdravem a přáním hezkého dne

Daniela Auerhannová
info@skoda-info.cz
Škoda Info-Line: 800 600 000

 

A spotřeba ? Při 90 ustálená 5,5 l/100km

Editováno: , autor: .Honza.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já proti tomu motoru nic nemám. Spíš jsem tím myslel, že je technologicky překonán, alespoň se u Škody tak tváří, když ho nahradily motory TSI.

Co se týká spotřeby tak při 90km to nic nevypovídá o celkové průměrné. S 1,4MPi mám při ustálené 90 asi 4,5 l/100km. Ale celkový průměr se pohybuje kolem 7,0-7,3 l/100km, přičemž ho zvedá hlavně dálnice. Při dálniční 130 se pohybuje okamžitá spotřeba cca o 4-5 litrů výš než při 90. Takže pokud porovnám 1.6 TDI a 1.6i vychází mi úspora u TDI cca 1,- Kč/km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci se stavět do role nějakého odborníka. Ale zásadní otázkou je, jaký motor preferuješ - vznětový či spalovací?
Mám možnost porovnat jízdní vlastnosti motoru 1.4 63 kW a 1.2 TSi 63 kW, přičemž bych určitě doporučoval TSi-čko. Sám jsem v nedávné době pořizoval Fabii combi 1.2 TSi a velká spokojenost co se týče výkonu, spotřeby atd....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od motoru očekávám jen to nejlepší :) Jestli benzín nebo nafta je mi asi celkem jedno. Jsem celkem klidný a rychlý jezdec - rozumnějte, že nepotřebuji závodit na semaforech ale požaduji hlavně výkon na bezpečné předjetí, pružné zrychlení při zařazování do pravého pruhu a nepociťovat v táhlých dálničních kopcích nedostatek výkonu a rozumnou spotřebu (do 6l/100km). Myslím, že mám takovou tu klasickou představu o ojetině: 2-3 roky stáří (tj. před face nevadí), rozumný nájezd (cca do 120.000km) a pokud by se cena vyšla do 200.000,- Kč je OK, jinak každá ušetřená koruna je dobrá, takže jsem koukal teď na 1.6TDI s cenou kolem 180.000,- Kč

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s 1.6 TDI CR neuděláš krok vedle oprav bych se zas tak nebál sám znám minimálně 10 taxi vozů které se provozují "prasáckým" stylem s nájezdem kolem 200tis km a chodí jenom na pravidelný servis ;) a co se týká kvality nafty tak to není zas tak ožehavé ;)

Editováno: , autor: KoNG
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tohle teda bouchlo - von ten vznětovej motor snad tu naftu nechává vyhnít nebo co?

Ok... Pro méně chápavé: vznětový (od principu samovznícení) jinak naftový a spalovací čili benzínový, zážehový

Editováno: , autor: LeCarter
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok... Pro méně chápavé: vznětový (od principu samovznícení) jinak naftový a spalovací čili benzínový, zážehový

 

Člověče LeCartere,buď si ty příspěvky po sobě přečti a oprav,nebo raději už nic nepiš,když tomu nerozumíš. :kol-32: To je zase perla... Spalovací motor je přece vznětový,stejně tak jako zážehový... Copak vznícená nafta se ve vznětovém motoru nespaluje??? :kol-44: 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě, že spálí... Ale myslel jsem, že obecně se spíše označuje benzínový motor jako "spalovací motor". Asi si budu muset poupravit názor. Sorry všem za zbytečný komenty...

Budeš se asi hooodně divit, ale spalovací motor je třeba i obyčejný parní stroj - akorát je to spalovací motor s vnějším spalováním...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To už jsi Ekkare zašel moc daleko. Myslíš že elektromotor může být taky nazvaný s vnějším spalováním, když jede na energiji vznklou spálením uhlí v Tušimicích?

 

 

Ještě jsem trochu zagoooglil. Tady http://fyzika.jreichl.com/main.article/view/611-tepelne-motory  rozdělují tepelné na parní a spalovací.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 Jipol57: U rozdělení na stroje s vnitřním a vnějším spalováním se jedná o TEPELNÉ motory - elektromotor není tepelný motor. Rozdělení motorů na typy s vnitřním a vnějším spalováním se určuje podle toho, jestli se pracovní látka motoru ohřívá v prostoru, kde zároveň vykonává užitečnou práci, anebo mimo něj: 

 

http://cs.wikipedia.org/wiki/Motor_s_vnějším_spalováním

 

http://cs.wikipedia.org/wiki/Spalovací_motor  

(citace: ... Motory s vnějším spalováním

U těchto motorů probíhá spalování paliva mimo pracovní prostor motoru.
Stirlingův motor
parní stroj
parní turbína

 

Motory s vnitřním spalováním

U těchto motorů probíhá spalování paliva přímo v pracovním prostoru motoru...

(následuje výčet - konec citace)

 

Další definice rozdělení motorů (na začátku článku, dál už je jen propagace jednoho druhu motoru s VNĚJŠÍM spalováním):

http://kke.zcu.cz/_files/projekty/enazp/VY_02_01_P3.pdf 

 

Tudíž "obyčejný" parní stroj je pístový spalovací tepelný motor s VNĚJŠÍM spalováním a obyčejný motor z auta je vznětový ev. zážehový pístový spalovací tepelný stroj s VNITŘNÍM spalováním - zde nerozhoduje jestli to je dvoutakt nebo čtyřtakt. Turbíny jsou z principu svojí funkce vždycky motory s vnějším spalováním - pracovní látka se ohřívá mimo expanzní prostor ať je to turbína parní, nebo plynová (spalovací) - například proudové motory pohánějící letadla nebo turbokompresory na plynovodech. Stejně tak pracovní látka k pohonu turbíny sloužící k přeplňování normálního pístovýho motoru se ohřívá někde jinde než v samotný turbíně - lze klidně říct, že automobilový přeplňovaný motor obsahuje jeden tepelný stroj s vnitřním a jeden s vnějším spalováním... A pořád to bude pravda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ja mam 1.4 63kW a jezdil jsem v klidu za 6.5 litru, dle dotankovani... dalnice kolem 7l. Ted mam 11000km LPG, normalni jizda 6.9l lpg, dalnice, rakev na strese plny auto a jizda 120-140km za hod spotreba 7.9 l LPG na 100km.. Tsi ? NE diky.Pro mě je na prvnim miste ekonomika provozu, najedu cca 2-3t km za měsíc, takže pro mě není podstatná dynamika motoru- jako jel jsem v Tsi v Rapidovi a zase takový rozdíl to oproti atmodféře není.. ale jezdit místo za 6000za mšsíc za necelé 3000 pro mě je měřítko.. a v nejposlednějším- stačí se podívat jaké jsou s Tsi motorem problémy.. NE fakt ne..

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky Boby za rozsáhlou odpověd. Já najedu měsíčně cca 1200-1500km při spotřebě 7,2-7,5 l/100km, 70% dálnice, 20% městský okruh a 10% ostatní. Na auto mám požadavek aby dokázalo jet cestovní 130 při rozumné spotřebě. Co ty jsi měl za problémy s dieselovými motory?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem dojezdil naftovou Feldu a o žádných problémech s údržbou, jako že by byly větší nároky, jsem neměl. Za 15 let 170k km pravidelné výměny oleje a filtru a 2x výměna rozvoďáku. Jen zrezavěla. A ještě jsem ji prodal a pořád jezdí. Problémy teď začala mít, ale ne se samotným motorem.

 

Teď mám TDI CR taky zatím bez problémů. Ale zatím najeto jen 21000. Tak to nechci zakřiknout.

Obavy mám ale z filtru pevných částic. V tom si nejsem jistý. Ale vyhození dělají za 7000Kč. Tak až budou problémy tak to bude mít spočítané. Dvouhmotový setrvačník tam snad mám. Ale asi bych se ho nebál. Kámoš ho nedávno měnil na Octě tuším ve 300 k km. To je asi tak současně se spojkou a já osobně asi tolik nenajedu.

 

Je pravda že dnešní benzíny se se spotřebou hodně přiblížili k dieselům. A naopak můj TDI CR se zase přiblížil k benziňákům. S Feldou jsem měl nehospodárnou jízdou max spotřebu do 5,5l Víc by nevzala ani kdybych chtěl. Nebylo to žádné žihadlo. Jen 47kW. Teď mám 66kW, jede svižněji ale když jí přišlápnu, tak si taky umí spapat. Ale jezdím klidně, tak jsem na tom zase stejně jak s Feldou  4,5l v letě, 5l v zimě. Na dlouhé trase někdy 4,3l. Nejezdím moc zatížený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Na otázku NAFTA NEBO BENZÍN jsem chtěl jednoznačně odpovědět PLYN. Po přečtení tématu je jasné, že plyn ani nafta nepřichází v úvahu vzhledem k té krátké trase. Jak tady už někdo psal, tu nejlevnější motorizaci od značky a typu auta, které chceš a hotovo. Nicméně auto už jsi zřejmě koupil, tak by mě zajímalo, co to nakonec bylo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...