Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

neřeš, wirer, zdejší povědomí o HTP se zastavilo u F1a F2/Room před face, ale že HTP s kódy motoru CGPB a pak ještě 1,2MPI v Rapidech jsou s úplně jinými převodovkami kdy se při nějakých 120 točí 3,5t ot o kterých já si můžu u F nechat jen zdát a u rooma úplná utopie ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hlavne bacha na spojku, nastuduj si tema vadne dvojlozisko na spojce,ořevodovce..  pak bych nechal změřit tlaky v každém válci, případně nejlepší- zajed to skoda servisu a nech udělat celkovou prohlídku, ano zaplatíš kolem 1000kc, ale mas naprostou jistotu.. motor necham na Tobě.. jak vidíš, každý motor má svoje odpurce a svoje příznivce...pak dej vedet jak to dopadlo... držím palec.

tak nakoniec to bolo po buracke (aspon to na rovinu povedali) a po nastartovani aj moje lajcke ucho poculo, ze tam nieco nie je uplne v poriadku, motor nejak divne klepal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Dobré ráno. Procitam si uz x-ty příspěvek ohledně výběru motoru 1.2tsi vs 1.4 16v... rád bych,aby vydrželo pár let a ne ze bude víceméně často v servisu. Beru ze první generace motoru 1.2tsi byly špatně řešeny a poruchove. Mám vybranou fabii combi s 1.2 tsi 63kw, r.v. 5/2014 a 64 tisíci km. Nebo starší 1.4. 16v 63kw, r.v. 7/2009 a 105 tisíc km. Zatím jsem se přikláněl k 1.2 tsi, táta ji ma v golfu z roku 2010 a zatím bez problémů a bez výměny rozvodů a řetězu. Ale moc chváli se tomu tady nedostava. Jezdíme převážně cca 30km trasu do práce z práce. Občas nějaké obchody a výlety do okolí či k rodičům cca 200km. Převážně město bych jezdil s autem. Určitě bych auto nejdřív vzal do Origo servisu a nechal prohlédnout. U tsi asi hned udělat raději rozvody a svíčky vzhledem k ujetym km? Moc děkuji za jakoukoliv radu

Editováno: , autor: Radim29
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z tejto dvojice jednoznačne brať TSI a pri tomto kuse už vôbec nerieš žiadne rozvody! Okrem toho, tá 1.4-ka je ešte model spred faceliftu a má viac ako 8 rokov. Netvrdím, že ťa nikam neodvezie, ale ak si to finančne môžeš dovoliť, tak prečo by si si kupoval tak staré auto, keď môžeš sadnúť do auta ktoré má možno ešte aj záruku? A hlavne nezabudni, že tým budeš jazdiť ďalších X rokov, takže tá 1.4-ka bude mať čoskoro cez 10 rokov a pomaly môžeš začať riešiť problémy spojené s vekom auta.


 

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zdravím. Moji rodičia na dôchodku by si chceli kúpiť Fabiu kombi, 2013 a vyššie. Jazdia cca. 5000 km ročne, aj to na 90% len v meste. Neviem, či by bol teda vhodný diesel alebo nie (DPF). A ak benzín, tak aký?Ja som mal 1.2 HTP aj 1.2 TSI, ale vždy len čisto nové, takže problémy neboli žiadne. Ale keby vzhľadom na nižšiu cenu pozerali niečo s nájazdom okolo 100-150 tisíc km, tak aký motor vybrať? Viem, že TSI mali nejaké problémy, TDI zas síce prežijú aj človeka asi (len to mesto...), a HTP netuším. Dalo by sa niečo poradiť? Čítal som aj o 1.4 16V, ale tie autá sa nedajú zohnať, do 4 tisíc som nenašiel žiadne na SK :( Vďaka 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nafta 100% ne. U benzinu bych nedoporučil ani veškeré TSI motory. Jsou to přímé vstřiky a takovým provozem dochází ke tvoření karbonu a s velkou pravděpodobností i ředění oleje benzinem. Pro tvé rodiče bych dle tebou uvedených informaci volil jednoznačně 1.0 MPI. Vyberete-li dobrý kus, tak rodiče takové auto přežije. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, vďaka. Ono ja už 7 rokov jazdím na diesli po meste na 80%, kratučké trasy, 2-3 kilometre, a verte či neverte, nemal som nikdy jediný problém. Ale nie je to Škodovka no, takže ťažko povedať. Ale začínam mať pocit, že je to len povera, že diesel nie je vhodný do mesta :D  Ale naši ani diesel veľmi nechcú, vždy mali benzín, takže skôr to. Lenže - nikto Fabiu s tým motorom nepredáva na Slovensku. Do 4-5 tisíc ani jedno auto momentálne, čo som prešiel pár stránok :( Na druhej strane, teraz majú Fabiu I, rok výroby 2000, najazdených len okolo 120 tisíc a to auto nebolo prisahám nikdy pokazené. Ale nikdy. Takže dosť sa obávam z toho, čo tu čítam po fóre, že tieto kvázi nové motory také bezporuchové nie sú. A keď kúpia niečo s nájazdom 150 tisíc, tak aby sa im to nezačalo srať, lebo v servise neboli už 10 rokov s tou starou Fabkou. To jazdí donemoty.

Editováno: , autor: Phill011
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 29 minutami, atlan napsal:

Auto si mal kupovat pred 2019, vsetko zdrazelo, tak sa kupuju jazdenky a bude horsie. Kto ma schoony motor v aute tak nepreda, radsej opravy pac 20t na elektro blbost nema. 

Jaaaj, nuž vtedy to bohužiaľ nebolo pre rodičov aktuálne, až tento rok ostali na dôchodku, tak si chcú urobiť radosť :D Len aby si neurobili starosť :D Preto aj zisťujem o tých motoroch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Phill011 Osobne bych zustal u teto jednockove fabie. Starosti nebudou mit a motory u tech fabie byly dost dobre. Skoda prodavat auto co ma najezd symbolicky a nedavas zbytecne penez. Kdyz lejes benzin a delas rocni prohlidku to je ok. Ja vim ze mohu byt nejake poruch z kvuli starosti, ale oprava bude levna. U novejsich fabie oprava muze byt drazsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@TOMUS Ono je to tak. Tá ich Fabia r.v. 2000 nemá žiadnu výbavu, ale že žiadnu. Okná manuálne, bez klímy, rádio na kazety, skrátka nič. A rozhodli sa, že už keď ostali tento rok na dôchodku, tak by si na staré kolená aspoň niečo mohli dopriať... že by možno kultúrnejšie cestovali po dovolenkách po SR a tak :) Tak preto chcú niečo lepšie. Inak by to asi ešte neriešili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Phill011 ja tebe uplne rozumim. Klimu dodelavat se nevyplati. Klima mozno by stala kolem 2500€. To treba byt moc crazy (krejzi). Radio muzes vymienit za nejake lepsi, uz bez mechaniky jen usb nebo karta SD a bluetooth. Musis mne pochopit ze nechci abys mel dalsi starosti. Vim jaky je dnes trh ojetych vozidel. Malo ktere vozidlo je uplne v poradku. obvykle jsou to auta po nehode (vetsi, mensi) a stoceny tachometr 100000 nebo 200000 km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pravda je asi takova, že F2 oproti F1 o moc líp nejezdí. Není ani o moc pohodlnější nebo tišší a kolem 4-5 tisíc euro ta fabie 2 pořád žádnou výbavu mít nebude. Kdyby bylo.k dispozici třeba 10 tisíc euro, tak už ten skok.bude pořádný a třeba Rapid Spaceback ve Stylu bude na důchod opravdu důstojné svezení.

Měnit ovšem F1 za F2 s tímhle rozpočtem nemá smysl. Budou pořád na tom samém.

Ještě za rozumné bych považoval pořízení F3 ročník cca 2015. Kolem 6-7 euro. Výbava taky 0, ale bude to lepší jak u té F1 a budou mít pocit aspoň nového a moderního auta. 

Editováno: , autor: Malarkey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, Malarkey napsal:

Pravda je asi takova, že F2 oproti F1 o moc líp nejezdí. Není ani o moc pohodlnější nebo tišší a kolem 4-5 tisíc euro ta fabie 2 pořád žádnou výbavu mít nebude. Kdyby bylo.k dispozici třeba 10 tisíc euro, tak už ten skok.bude pořádný a třeba Rapid Spaceback ve Stylu bude na důchod opravdu důstojné svezení.

Měnit ovšem F1 za F2 s tímhle rozpočtem nemá smysl. Budou pořád na tom samém.

Ještě za rozumné bych považoval pořízení F3 ročník cca 2015. Kolem 6-7 euro. Výbava taky 0, ale bude to lepší jak u té F1 a budou mít pocit aspoň nového a moderního auta. 

No neviem, skôr si myslím, že 8 ročné auto bude ďaleko lepšie ako 21 ročné. Ak by mali byť "na tom samém" - tak to hold Škodovka niekde podělala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nevim co podělala, takový motor 1.2 TSI CYVB/A 81kW je velmi jednoduchý a spolehlivý motor bez jakýchkoliv známých problémů.

Znám kusy co mají najeto přes 300K a neměnilo se tam vůbec nic krom filtrů a oleje. Dokonce ani tolik proklamovaná karbonizace není evidentně problém.

 

Pokud někdo hledá spolehlivý a docela i dynamcký motor tak poslední verze 1.2 TSi je asi nejjednodušší a nejpovedenější motorizace v historii TSi. Poslední model 1.4 TSi je v těsném závěsu ale s výrazně lepším výkonem. Spolehlivosti jsou na tom určitě lépe než staré 1.9 pdčka co byly oblíbení ve dvojkových ovcích a opravitelnost motoru je mnohem lepší, cena náhradních dílů o proti naftě směšná.

 

Nevidím důvod kupovat 20 let starý vůz pokud dokážeš sehnat 1.2 TSi CYVB/A nebo 1.4 TSi CZDA/CZEA. Ty motory přežijí karoserii auta levou zadní.

Už to jak málo je těch to typu motorizace na bazarovém trhu značí že se jich lidi nemají důvod zbavovat, i to že z firemních flotil si je kupují lidi co s tím jezdili.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@15degren Ide o kúpu Fabie od r.v.2013 pre rodičov, ktorí majú teraz Fabiu r.v. 2000. A nado mnou tu bolo písané, že tá 2013 môže byť rovnaká ako 2000... takže tam smerovala moja reakcia. Že ak by to bolo rovnaké vozenie v obidvoch napriek rozdielu 13 rokov, tak asi Škodovka niekde robí chybu :) Ale osobne si myslím, že to bude neporovnateľné. A ten motor 1.2 TSi CYVB/A sa montoval od akého roku? Vďaka.

Editováno: , autor: Phill011
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych upozornil, že 1.2 TSI 81 kW ani 1.4 TSI, kromě nepříliš spolehlivého twinchargeru, nemají s F2 nic společného. Tam byl 1.2 TSI EA111, tedy starší konstrukce. V roce 2013 netrpěl na rozvody jako dřívější ročníky, přesto bych při případné koupi doporučil jejich změření, a nemá rád krátké trasy, protože se velmi pomalu zahřívá. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čiže výsledok je, že TSI  je nevhodné, TDI tiež, HTP taktiež zle...čiže jedno z najpredávanejších áut na Slovensku nemá žiadnu motorizáciu, ktorá by sa hodila do mesta, hej? A teda tie stovky Fabii, čo tu jazdia po meste denno denne, majú letecké motory, či? Lebo silno pochybujem, že všetky majú len ten jeden super motor MPI. No nič, nejako bude, diky.

Editováno: , autor: Phill011
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal již na v samotném úvodu vlákna - 1.0 MPI - na nájezd 5 tisíc km ročně nikdo víc nepotřebuje. Jednoduchý spolehlivý motor co nic nevyžaduje. To se podle mě vyplatí přitlačit tisícovku a za 6 tisíc se už dá sehnat Fabie III ročník 2015 s tímto motorem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...