Jump to content
Sign in to follow this  
cimir

Pokles otáček + sviti kontrolka ASR, Fabia 2002

    Recommended Posts

    Zdravím Vás, poslední dobou když někde stojím a běží motor, občas spadnou otáčky a rozsvítí se kontrolka ASR, která zhasne až po několika startech, případně sama po x km. Při jízdě mi to prozatím nikdy neudělalo. Co by to mohlo být? :-(

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nemáme věšteckou kouli, takže nevíme. Je potřeba vyčíst paměť závad. Příčin může být mnoho.

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Přikládám log z Vagu -

     

    Address 01: Engine
    Controller: 047 906 033 C
    Component: 1,4l SIMOS3PA 00HSSJ4C
    Coding: 00071
    Shop #: WSC 13765
    TMBDB46Y723393044 SKZ7Z0A1137231
    2 Faults Found:
    17549 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value
    P1141 - 35-10 - - - Intermittent
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
    P1570 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: 0000 0000
    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes
    Controller: 6Q0 907 379 D
    Component: ABS/ASR 5.7 FRONT V20
    Coding: 00060
    Shop #: WSC 13765
    1 Fault Found:
    01314 - Engine Control Module
    79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent

     

    Ta kontrolka se rozvítí pouze když zastavuji na neutrál, za jízdy ne a pak stále svítí. Zhasne až při některém z následujících startů. Zároveň při rozsvícení kontrolky se sníží volnoběh auta - tudíž nevím zda je příčinou pokles otáček --> rozsvícení kontrolky, nebo rozsvícení kontrolky --> pokles otáček. Tak nevíte někdo něco?

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Netěsné/prasklé sání? Ten imobilizér s tím asi nesouvisí.

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)

    Imobilizér s tím nesouvisí, pak mě to ještě dál vypisovalo slabé signál v klíčku, o tom vím.

     

    Jinak vizuálně sání vypadá bez problémů, těsnění je nedávno v servise měněný za nový. Jde to nějak ozkoušet jinak než tím sprejem na těsnost sání? (ten teď přes víkendem neseženu) Třeba jarovou vodou nebo tak?

     

    Jinak zapomněl jsem dodat, že mám motor 1.4 MPI, tudíž tahle chyba 17549 může souviset i s nepřeflashovaným řídícím softwarem ne? (nevím zda to minulé majitel nechat přeflashovat)

    Edited by tmvitek

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To auto je staré jak Metuzalém, jako že by stou závadou celou dobu někdo jezdil?

    Přes VAG, lze v bloku hodnot lze sledovat tlak v sání, dá se zkontrolovat, jestli to nějak výrazně neujíždí.

    Kontrolu lze provést i sprejem na čištění karburátorů.

    100% kontrolu lze provést až po demontáži.

    Pokud bylo těsnění pod sáním nedávno měněno, tak by to mohla být příčina.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    No dostal jsem od auta všechny faktury (mám je od 1.majitele) a nikde jsem v nich žádnou zmínku o flashování softwaru nenašel... NIcméně ta kontrolka ASR se začala rozsvěcovat až teď, defacto po posledním servisu... Díky za rady, přes víkend to obhlídnu a když na nic nepřijdu, tak začnu urgovat servis.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mě taky padaly otáčky, svítilo mi ASR (ze začátku to dělalo jen občas a postupem času se to zhoršilo až tak že mi motor chcípnul pomalu na každé křižovatce) a také jsem měl chybu 17549 u mě pomohla výměna škrtící klapky.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Možu ozkoušet startovacím sprejem? Neblafne mě to? :D Nic jinýho tu u nás nemají :( 

     

    No doufám, že škrtící klapkou to nebude.... 

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ty spreje fungují tak, že pokud se dotanou dovnitř, tak se motor přidusí. U toho startovacího spreje nevím, nevím :-)

    Ono spíš než klapka to může dělat ustřelené těsnění pod ní. Při výměně klapky se problém samozřejmě odstraní, protože se dává nové. V každám případě před případnou výměnou bych ji zkusil vyčistit. Je na to jedním sprejem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    Sign in to follow this  

    ×