Přejít na obsah

Divné zvuky z motoru 1.2 TSI 63kW


Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

 

chtěla jsem se zeptat. Mám Fabii 1.2 TSI a z pravé strany motoru se ozývají divné zvuky při volnoběhu. Je to takové "praskání", ale pouze při vyřazené rychlosti. Když naprázdno přidám plyn nebo když jedu na neutrál, zvuk přestane.

 

Neví někdo, o co by mohlo jít?

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to slyším převážně uvnitř auta, za jízdy. Takže se jen trochu opravím, je to z pravé strany z pozice řidiče. Když poslouchám motor s otevřenou kapotou, tak nepoznám, jaký zvuk tam být má a jaký už ne :-) Ovšem myslím, že to určitě není nějaké interiérové chrastění. Zvuk při startování je v pohodě. Koukal na to známý mechanik a říkal, že to může být jen olejem. Že škodovka tam dává hustější a takhle to pak bublá. Ale neslyšel ho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

 

chtěla jsem se zeptat. Mám Fabii 1.2 TSI a z pravé strany motoru se ozývají divné zvuky při volnoběhu. Je to takové "praskání", ale pouze při vyřazené rychlosti. Když naprázdno přidám plyn nebo když jedu na neutrál, zvuk přestane.

 

Neví někdo, o co by mohlo jít?

Nebudu to nahodou palivove hadičky, ktore idu presne na pravej strane pod spolujazcom. Mne tiez pri volnobehu vibruju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co když je to zvuk blížícíse skázy :kol-43: raději zajet do servisu,pokuď má auto záruku,tak ať se starají,je dost možné,že tomu nebudou vůbec věnovat pozornost a řešit začnou až se něco....ono ty různé zvuky jsou totiž u tsi slyšet už od nova,hlavně při studeném startu je to trošku koncert,u předváděčky,která měla najeto 8tis km a už tam sem tam taky něco chrastilo,bylo mi řečeno,normální zvuk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baruska, kolko si najazdila na starych rozvodoch? V servise sa technik preriekol, ze aj ked ich vymienaju v zaruke, je na opravu 2 rocna zaruka, takze ked najazdis za dva roky aspon 30 tis, budes mat kazde dva roky novu zadarmo. Nebyt toho, ze ten motor tak super jazdi, asi by som strasne nadaval, mozno aj skaredo...

 

Inac si chutna cica, skoda ze nebyvas blizsie, popozeral by som si to aj osobne :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co když je to zvuk blížícíse skázy :kol-43: raději zajet do servisu,pokuď má auto záruku,tak ať se starají,je dost možné,že tomu nebudou vůbec věnovat pozornost a řešit začnou až se něco....ono ty různé zvuky jsou totiž u tsi slyšet už od nova,hlavně při studeném startu je to trošku koncert,u předváděčky,která měla najeto 8tis km a už tam sem tam taky něco chrastilo,bylo mi řečeno,normální zvuk

taviči, prosim ta nestras tu ludi s rozvodmi, ked TSI nemas. barusku118 trapia palivove hadicky, v servise jej to vypodlozia a ma pokoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to já bych nadával jistě škaredě,přeci nové auto musí dát 50tis km né-li 100tis pokoj,a né se v tom hrabat co 20tis.to mi nepříjde v pořádku i když ten motor jezdí jak jezdí

Na starej 1,4 MPI som mal 160 tis. bez problemov, tak toto je no comment, aby sa v dnesnej dobe sypal motor po 20 tis. Cele je to podla mna vec nejakeho blbecka z financneho oddelenia, co niekde nasiel moznost usetrit mozno 50 Eur a teraz budu vymienat donekonecna retaze na tisicoch motorov. Ale vybral som si ten motor sam, aj ked som nejake komplikacie prepokladal, kedze som kupoval v 2010 novy motor. co uz.. ale atmosferu by som uz aj tak nechel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to já bych nadával jistě škaredě,přeci nové auto musí dát 50tis km né-li 100tis pokoj,a né se v tom hrabat co 20tis.to mi nepříjde v pořádku i když ten motor jezdí jak jezdí

Mas pravdu, ale prevez sa v Kii Cee´d 1,6 VVTi a uvidis....  nenormalne lenive, hlucne a pazrave...  Vzdy ked presadnem z totho sluzobaku do 1,2 TSI si poviem, ze aj tak je to dobry motor...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano dobrý je to proti tomu žádná,ale ve výrobě byl ošizen,takže když člověk najede málo km a má záruku,tak mu nemusí vadit,že sem tam bude měnit rozvoďák,když to bude grátis v rámci záruky,ale co po záruce,šup s tím do světa,ty rozvody určitě budou docela drahé ne?bylo mi dokonce řečeno a to přímo ve škodovce(nečekané),že u několik aut(Fabie,Octavie,Yeti) se musel měnit celej motor a to sice z toho důvodu,že se po startu potkal motor a po sléze nešel ani namrkat.když mi někdo řekne,že motory jsou teď cajk a budu to mít potvrzené od servisáků,že ty rozvody těch 50tis km vydrží,tak jdu do něj taky a to i přes ty další problémy jako je v oleji benzín,překousané kabely na svíčkách,škubání při rozjezdu.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám najeto 54 000km a řetěz byl měněný před rovnými 10 000km, takže najeto 44K km. Auto už je bez záruky, sice jsem si dokoupila záruku Das welt auto ale mám pocit, že by mi to bylo k ničemu. Za studena ty zvuky nedělá, dělá to vyloženě zahřátý motor. 

 

Jinak díky za komplimet :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zarachtá to na cca 2s po štarte, hlavne pri čiastočne vychladnutom motore (napr. po cca 1h státí), to je však len príznak predĺženej reťaze, prípadne benzínom zriedeného oleja. Tiež je dobré nestáť ani v miernom kopci len so zaradenou rýchlosťou, potom môže tlak reťaze pomaly uvolniť napinák a ten sa po štarte nestihne tak rýchlo naplniť, obzvlášť ak je olej teplejší a teda redší. Ak to rachtá cca 5s alebo viac, tak je najvyšší čas na výmenu reťaze a napináku.

 

To Tavič:

Treba povedať, že dnes je u ľubovoľnej značky "ošizené téměř vše, co ošidit lze", doba zmenila a noví mladí konštruktéri sa maximálne spoliehajú na počítačové simulácie a nové výrobky navrhnuté s maximálnym nasadením CAD/CAM majú minimálne rezervy, maximálne tak na vykrytie štatisticky potvrdených tolerancií pevnosti použitých materiálov, potom stačí drobný defekt materiálu a sypú sa nám turbá, rozvodové reťaze, vstrekovače, čerpadlá a podobné hlúposti, bez ktorých sa obišli ešte nedávno vyrábané motory, navyše tie boli starými Pánmi konštruktérmi obvykle predimenzované (pre istotu). Sekundárnym efektom šetrenia materiálom na všetkých možných a nemožných miestach je nižšie tlmenie rôznych zvukov a pazvukov vznikajúcich pri činnosti motora. Samotnou kapitolou je firmware, kde sa bežne flashujú vo výrobe nedorobené verzie s tým, že prehrajú ďalšou odladenejšou verziou FW v rámci garančnej prehliadky, v priebehu roku mám už 3 verziu FW. Taktiež je častá absurdná snaha "ošetrovať" nedostatky mechanickej konštrukcie softvérovou cestou, ako je napr. pozvoľnejší nástup momentu po 24W6 na zamedzenie rázov v bloku motora a vysokotlakom palivovom čerpadle.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...