Přejít na obsah

Nestartuje 1.9 TDI PD


italik

Doporučené příspěvky

auto hotovo. nejdřív výměna baterie a žhavících svíček.cena4600kč. přijel sem domu vypnu motor chci nastartovat a znovu se rosvítí esp a nic.po nekolikátém pokusu jsem nastartoval jel sem zpátky,a servisman jen kroutil hlavou. pak přišli nato že to musí být v elektrice. kontrolovali celý svazek drátu. přišli nato že je to řídící jednotka.sehnal sem novou za 5000kč.ted auto šlape jak hodinky.za práci v servise 9600kč

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
Problem s nastartovanim Octavia 2 - 1.9 TDI 77kw DSG 2005
Nazdar
Potreboval by som poradit ohladom mojho problemu. Stava sa mi v poslednej dobe (zacalo to asi pred 8 mesiacmi) ze po vypnuti motora nemozem nastartovat, napr idem do obchodu a vratim sa k autu a pod.
Nikdy sa mi to nestalo z rana alebo ked je auto dlho v klude.
Problem je ked otocim klucikom zostane svietit zelena kontrolka zoslapnutia brdoveho pedalu a zlta kontrolka motora (teraz som si nie 100% isty ale mam pocit ze nesvieti cervena kontrola autobaterie) cvakne relatko ale nic viac. ked otacam klucom relatko cvaka. Okna, ventilator, radio...vsetko ide len proste nepohne starterom. Nasledne, niekedy za minutu, 5min alebo 15min dokonca raz som zostal trcat asi 30 minut, sa da motor nastartovat, bez nejakeho zasahu buchania alebo vysadania/nasadania zamykania/odomykania za nejaku tu dobu. Proste sedim v klude otocim znovu klucom a sup - nastartujem. Deje sa to s oboma klucmi.
Baterka bude mat 6 rokov ale startuje v pohode. Mam tam Zeder a nejake poplasne co tiez blokuje motor.
Myslite ze je to v baterke? Este dodam, ze nikdy nevyhodi ziadnu chybu na diagnostike
Dik za rady
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdravím páni,

 

vidím, že táto diskusia je pomerne rozsiahla a občas niektorí členovia nenapíšu, ako svoj problém vyriešili. Preto sa chcem s vami podeliť o to, ako som vyriešil môj problém so štartovaním.

 

Auto: Škoda Octavia II, 1,9 TDi, 77kW, BJB, 220 000km

 

Problém: Zlé štarty po tom, ako auto dlho stálo (minimálne 4 hodiny).

 

- pri štarte sa mi stávalo, že motor naskočil, ale ako náhle sa pár krát pretočil, "zdochol". (Motor bežal zlomok sekundy)

- ďalší pokus o štart bol neúspešný. Musel som točiť motor na štartéri 3 x po 10-15sekúnd. Potom to chytilo. A akonáhle motor bežal, mohol som zhasnúť a opäť naštartovať na "brnk".

- moje štarty nezáviseli na vonkajšej teplote, alebo pozícii státia auta (hore/dole čumákom). Vždy bol štart rovnaký. Najskôr to chytilo, odpálilo pár valcov, a potom zdochlo.

 

Pokusy o riešenie:

 

- diagnostika cez VAG -> bez závady. Teplota paliva, chladiacej kvapaliny, okolitá teplota - normálny stav (snímače funkčné).

- u môjho známeho (mechanika) podozrenie na padanie nafty: - výmena tesnenia pod tandemovým čerpadlom - nepomohlo.

- potom som sa držal teórie padajúcej nafty: Na hadičku prívodu paliva z nádrže do filtra som namontoval spätný ventil a priesvitnú hadičku, aby som videl, či sa nafta nestráca. Pár dní som to sledoval, nafta tam stále bola. Štarty sa nezlepšili.

- na odporúčanie som nejaký čas štartoval tak, že pred samotným naštartovaním som otočil kľúčikom 5x do pohotovostnej polohy, aby čerpadlo v nádrži natlačilo viac nafty. Niekedy to naštartovalo "na šupu", niekedy to naštartovalo ako keby niektoré valce vynechávali, niekedy som nenaštartoval a musel som opakovať dlhý štart 3 x po 10-15 sekúnd. Neskôr som k tomu pridal ešte aj zošliapnutý plynový pedál...

 

Riešenie: výmena palivového (podávacieho) čerpadla v nádrži.

 

Pred výmenou palivového čerpadla som skúšal "merať" jeho prietok, ale bez potrebných prípravkov (tlakomer a káble na spustenie palivového čerpadla) to bol asi len planý pokus. Čerpadlo naftu "tlačilo" ale neviem pod akým tlakom a koľko mililitrov. Jednoducho som videl, že po otočení kľúča do pohotovostnej polohy mi čerpadlo za tú sekundu (možno 2) naftu dávkovalo. No a na tomto základe som staval teóriu, že to nemôže byť čerpadlom. A to bola chyba. 

Čerpadlo som vymenil, až po niekoľko násobnom odporúčaní mechanika. (Bolo mi ľúto dať 140EUR za čerpadlo, keď som nemal istotu, že je to ono. Ale ak by som mal počúvať rady ostatných, tak už mám vymenené vstreky, tandemové čerpadlo, štartér, batériu, relé štartovania,...) Urobili sme to tak, že som si požičal čerpadlo od známeho (rovnaké auto), podvečer sme ho vymenili. Keď som ráno naštartoval na brnk, čerpadlo som mu vrátil a kúpil nové.

Pri výmene čerpadla som ešte skúšal koľko nafty mi natečie z oboch čerpadiel. Objem sa mi zdal rovnaký. Dokonca aj zneli rovnako. Ale po výmene štartujem na šupu.

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

já teď řeším dost podobné problémy,ale vím že mi padá nafta.jen nevíme proč.teď nemám možnost to řešit až ve čtvrtek. pozoruji za jakmile stojím do kopce s běžícím motorem tak motor neběží plynule ale kucká.dám to z kopce dolů a motor běží jako pana. mám podezření buď na tandem a nebo podávací čerpadlo.i když to si myslím že neběží pořád. pomáhá jen na starty si myslím...ale nejsem odborník.každopádně na rovině za hodinu motor chytne a zhasne a pak točím jako magor a postupně to naběhne ale až tak na podruhé. na volnoběh cítím na rovině jakoby tam vždycky přiletěla bublinka a motor se zachvěje. poradí někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Mam otazku. Trisky i turbo opraveno - repas. Tandem bylo mereno, ale vzdy vyslo dobre!?? Pokud s autem, ale nejezdim cca 7-14dni. Parkuji ho v garazi, tak se stane, ze startuji a nekdy to chcipne a nekdy ne, ale pak se cele auto zhruba 20sekund chveje a pak to prestane. V pripade, ze to chcipne, nastartuji hned, max. Po par vterine opet chcipne, ale pak uz je po problemu. Diky za rady. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 6. 6. 2015 at 18:17, LucasCZE napsal:

No to, ze toci naprazdno, muze byt prave ono. Ono staci, ze starter toci o 1 otacku za minutu min nez ma ridici jednotka motoru nastavene a tak RJ proste nedava naftu a ceka, az se motor roztoci na pozadovane otacky. Coz se nakonec stane, tak to chytne... Ale ty kontrolky jsou divne. Hlavne to, ze neni na diagnostice zadna chyba... :kol-32:

 

To právě vůbec není možné. Jsou roční období, mráz, horko a startér pokaždé točí jinak. Na světě není motor, který by měl při startu přesně dané otáčky.  To je naprostý nesmysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, ale potřebné pro start vždy běžně o dost vyžší.
A platí to pro teplé starty, kdy se předpokládá řídší olej, tím pádem hůř "utěsněný" píst ve válci a proto o to víc potřebný správný "švih" k dosažení potřebné komprese. (Když to popíšu takhle laicky).
U studeného motoru, se studeným olejem, který lépe utěsní píst ve válci, se jednodušeji dosáhne potřebné komprese.
Zkrátka, někde ta hranice musí být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Petr.gr napsal:

To právě vůbec není možné. Jsou roční období, mráz, horko a startér pokaždé točí jinak. Na světě není motor, který by měl při startu přesně dané otáčky.  To je naprostý nesmysl.

 

Podle tebe to neni mozne a presto to tak je. Ze jsou ruzna rocni obdobi, mraz, horko je jedno, kdyz je motor zahraty. A to co jsem psal se projevuje prave jen pri zahratem motoru, tak jak napsal uz Wojnar.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže teplý motor má díky roztažnosti materiálu pístu menší vůli, než píst v mrazu. Motor TDi chytá na půlotočku horký i studený a špatné starty jsou něčím jiným. Rozhodně ne otáčkami při startování. Jak napsal josse1, problém bude nejspíše v dodávce paliva. Díky vyšší rychlosti otáčení je start motoru snažší  než při mrazu -15, kdy  také nastaruje, i to se nijak ochotně netočí.

V článku je popis, jak léčit nestartující Octavii TDi. Já popisuji funci svého startéru, který točí jak o život. Viz příspěvek vespod.

http://www.octaviaclub.cz/clanky/navod-teple-a-studene-starty-uprava-550.html

Editováno: , autor: Petr.gr
Necituj poslední příspěvek!!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 25 minutami, Petr.gr napsal:

 

Rozhodně ne otáčkami při startování. Jak napsal josse1, problém bude nejspíše v dodávce paliva.

Teplý start na který reaguješ viz citace od LucasCZE. Zajdi si za zkušeným mechanikem ať ti to vysvětlí. Když vynecháme viskozitu oleje, roztažnost atd. tak jde právě o to jak jsou nastaveny startovací mapy u teplého motoru. Ten návod na který jsi dal odkaz je právě o tom, a je to tam i napsáno, že se ojebe teplotní čidlo, respektive ŘJ dostane zkreslené info o teplotě motoru, prostě si myslí že není tolik teplý :) To je celá věda, mimochodem tady jde o O II a návod je pro O I. Po selsku, při studeném startu není od startéru vyžadováno tolik otáček jako při teplém a když startér při teplém motoru nedá potřebný počet otáček, byť o jednu, tak máš problém s teplým startem. Buď motáš jabka a hrušky, nebo tvrdíš něco, o čem nevíš. „Děláš velkou chybu, Petr.gr. To se ti jednou vymstí.“  ale na orgán to snad vliv mít nebude :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když myslíte, vaše věc. Nebudu nikomu vnucovat svůj názor.  U mého Superbu 96 kW PD startuje studený motor normálně, horký jen vrknu a jede. Vůbec žádné teplo nemá na nic vliv a otáčky statéru také ne. Po selsku je právě počet otáček u studeného motoru nižší a v mrazech by byly vhodnější  ty větší. Normálně fungující motor nepotřebuje nic zvláštního, opotřebený potřebuje ty vyšší otáčky nebo odrbat elektroniku.  A "byť o jednu otáčku" je naprostá hovadino, předsedo. A to ale vážně. Není motor na světě, který by točil -+ 1 otáčku přesně. To už mi připomíná tvrzení autorizovaných servisů, že je potřeba vyměnit startér, když nechytá teplý motor. Což jsem už slyšel. Sice to točí jako blázen ale prý ano. Tak jo. Každý si zůstane u svého a bude klid.

 

P.S. Ještě že jsem si stál za svým a nenechal zbytečně generálkovat něco, co to nepotřebovalo. Ten zkušený mechanik tvrdil opravu nebo výměnu startéru ! Otáčky změřeny !!!!!! Platí tedy pravidlo, že pokud není vše ověřeno, nemá se dát na radu "zkušeného mechanika", pokud si chcete chránit stav peněženky.

A jestli mě máte za magora, je to jen váš problém. Můj ne.

Editováno: , autor: Petr.gr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 38 minutami, Petr.gr napsal:
 
Když myslíte, vaše věc. Nebudu nikomu vnucovat sůj názor.  U mého Superbu 96 kW PD startuje studený motor normálně, horký jen vrknu a jede. Vůbec žádné teplo nemá na nic vliv a otáčky statéru také ne. ...


Ptotože máš právě vše v pořádku.
Mně taky startuje na drnc studený/teplý, v mrazech/v horku.

 

PS:

Ty jsi fakt marný. NIKDO netvrdí, že otáčky musí být rovné nějaké hodnotě, ale VYŠŠÍ než určitá nastavená. A právě byť o jednu otáčku na minutu nižší znamená problém. Někde ta hranice prostě musí být!

Neboj, ta hranice je dost níže než běžné a proto, pokud je vše v pořádku, takový motor startuje na drnc teplý i studený, v mrazu i v horku.

 

 

 

před 38 minutami, Petr.gr napsal:
  ...To už mi připomíná tvrzení autorizovaných servisů, že je potřeba vyměnit startér, když nechytá teplý motor. Což jsem už slyšel. Sice to točí jako blázen ale prý ano. Tak jo. Každý si zůstane u svého a bude klid.

 

Víš v čem je vtip? Že to opravdu pomůže.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako  výměna startéru ? Tak to už není co dodat. Když toto řeknu v autorizovaném servisu s tím, že chci vidět parametry pro takové tvrzení, tak nic takového neexistuje. Stejně jako že servis Škoda není schopen sdělit, jaká hodnota podtlaku má být na vstupu tandemového čerpadla.  Ale tvrdit že je nutná výměna startéru, protože má možná o jednu otáčku míň ?? Už stačí. Jsem strojař a ne pako. Každé zařízení má toleranci pro funkci. Ani 50 otáček nikdo nepozná.Jedna otáčka.... Tak jo, ty jsi marný. Jako servisáka  bych tě k autu ani nepustil. Hádání z křišťálové koule je tvá rada.

Předpokládám, že tento server přináší nějaké podložené zkušenosti a ne plácání nahodilých řešení s finančím nákladem dalšího ojetého auta. Dolož počet otáček pro studený motor a nejmenší počet otáček pro horký motor a pak je to jiná káva. Audi A6 2,5 TDi jsem natočil na akumulátor ze čtyřkolky i teplý a naskočil.

Vycházím z toho, co je na mém autě skutečnost.  Palivo nepadá, nové podávací čerpadlo nepustí naftu zpět- ověřeno.

Tandemové čerpadlo dává při asi 1500 ot. něco kolem 3bar - ověřeno.

Studený start nadrb - ověřeno. Teplý start po výměně podávacího čerpadla dobrý, pak zase ne.

Řemenice na klikovce má při teplém motoru otáčky kolem 270. Točí jak divý. Tak nemůže být závada ve startétu.

To píšu od počátku a to bylo jako první, jestli točí rychle- točí.

Pokud tedy v autorizovaném servisu mění díly jak na běžící pásu a nakonec je vše jinak, asi bude něco špatně.

 

Editováno: , autor: Petr.gr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Petr.gr Uz jsme to snad napsali nekolikrat. Ten starter netoci o otacku mene, ale treba o 111 (prvni cislo, co me napadlo). Proste ma tocit treba 300, ale uz je opotrebovany a tak toci jen 189. Ridici jednotka je nastavena tak, ze dokud teply motor netoci alespon 190, tak nevstrikuje zadne palivo. Kdyby starter tocil o 1 otacku rychleji, motor by chytnul, ale bohuzel, toci jen 189. Snad uz to i jako strojar konecne pochopis (tady je totiz rec spise o informatice).

 

PS: Posledni prispevky bys nemel citovat, moderator ti da sadu. (Je to zakazane v pravidlech fora.)

Editováno: , autor: LucasCZE
Uprava cisel podle mapy od šuldy, abych neplacal uplne mimo realitu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to asi marný ale ještě se do toho jednou vložím :)

Petr.gr>> Ano, předpokládáš správně že je toto server kde najdeš podložené věci a uvědom si že tu děláš z lidí kteří se ti snaží vysvětlit daný problém, paka. On si to tu nikdo netahá z nosu, ty strojaři jeden :) Mimochodem, sem taky strojař a nikdy necituju bezprostředně poslední post a to ne kvůli pravidlům fóra, ale proto, že nejsem pako a vím že taková citace je plevel kterým se tu pak brodíme. Ostatní už ti napsali zbytek ;) Jen ještě dodám že pokud je vše ostatní v pořádku a jedná se o závadu teplého startu díky "unavenému" startéru, tak máš několik možností, navrhnu 3:

1) výměna startéru

2) úprava startovací mapy

3) udělat z teplého startu studený čekáním až to vychladne :)

42_Vstiek_1.png

Editováno: , autor: šulda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste sem hodim citaci z toho clanku, na ktery dal Petr.gr odkaz. Aby to nikdo nemusel hledat. Ocividne si ten clanek ani neprecetl. :D

 

Citovat

Potřebujete úpravu řídící jednotky, konkrétně startovacích map. Při startu hlídá řídící jednotka dosažení minimálních otáček motoru, než tam pustí palivo. Dejme tomu že startér musí motor roztočit na 250 otáček. Startér, když je nový točí krásně 270 otáček, ale časem se opotřebovává, (uhlíky, komutátor, pouzdra) a za chvíli už dá jenom 249 otáček. Svojí vinu na tom má také baterie, čtyřletá už není schopna dát stejný startovací proud jako baterie nová. A to je ta chvíle, kdy řídící jednotka do motoru nepustí žádnou naftu i kdyby trakaře padaly. Co na tom že by to také chytlo bez problémů, motor nemá 250 otáček a šmitec! Žádná nafta nebude!

 

Zdroj: http://blog.kerpof.net/auta/teple-starty-tdi-levnejsi-reseni/

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poslední týden jsem u Superbu 1,9  AWX , najeto 230000 km, zápasil s teplými starty.  Studený motor naskočil naprosto v pohodě, dojel jsem na místo a za 15 minut jsem  jen točil a nenastartoval.

Ve značkovém servisu řekli - startér. Jenže  bezkontaktním otáčkoměrem to točilo jak zběsilé přes 270 ot. Akumulátor mám Vartu Silver Dynamic 77 A s proudem 750 A

Padání nafty se nakonec ukázalo jako špatné elektrické podávací čerpadlo v nádrži. Foukal jsem do výstupu z něj a uzavřené. Fouknul jsem do starého a bylo průchozí.

Padání nafty se tedy děje díky opotřebovanému čerpadlu. Motor ohřátý na 90 °C chytá nadrb.

Editováno: , autor: Petr.gr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A teď si představ, že "rotačky" nemají elektrické podávací čerpadlo v nádrži.

 

A teď k problému.

Proč třeba úprava mapy pomůže? Anebo "oblbnutí" ŘJ tím, že mu přídavným rezistorem řekneme, že je motor studený?

Že by se zázračně takto opravilo ono podávací čerpadlo?

Zkrátka ten Tvůj případ byl zrovna v podávacím čerpadlu, ale problém nízkých otáček startéru existuje a existují i jeho řešení. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podávací čerpadlo v nádrži byl jen částečný problém. Jak jsem přijel  z práce, po vypnutí motoru  asi za 15 min zase motor nechtěl nstartovat ale protože to točí skvěle, nakonec nastartoval. Jak se různě na internetu píše, vesměs se doporučuje repase startéru, přetěsnění vstřikovačů ale skoro nikdo neupozornil na čidlo teploty motoru vzadu na hlavě. Odpojil jsem konektor a nadrb. Sice kontrolka žhavení svítí více jak 5 sec. ale  horký nebo studený motor chytá okamžitě. Je pravda, že teploměr ukazuje od počátků problémů se studenými starty nějak divně, což mě nijak netrklo.  Dlouho nic neukazuje, pak malinko vystoupá a hned zase spadne, aby najednou  vyskočil na 70°C a až do 90°C.

Zatím tedy nechám odpojeno do výměny čidla ( 059919501A  ) .

Editováno: , autor: Petr.gr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 13. 10. 2016 at 2:54, šulda napsal:

Je to asi marný ale ještě se do toho jednou vložím :)

Petr.gr>> Ano, předpokládáš správně že je toto server kde najdeš podložené věci a uvědom si že tu děláš z lidí kteří se ti snaží vysvětlit daný problém, paka. On si to tu nikdo netahá z nosu, ty strojaři jeden :) Mimochodem, sem taky strojař a nikdy necituju bezprostředně poslední post a to ne kvůli pravidlům fóra, ale proto, že nejsem pako a vím že taková citace je plevel kterým se tu pak brodíme. Ostatní už ti napsali zbytek ;) Jen ještě dodám že pokud je vše ostatní v pořádku a jedná se o závadu teplého startu díky "unavenému" startéru, tak máš několik možností, navrhnu 3:

1) výměna startéru

2) úprava startovací mapy

3) udělat z teplého startu studený čekáním až to vychladne :)

42_Vstiek_1.png

 

Šuldo, já nemám unavený startér. Když mi ukazuje měřák otáčky kolem 270, tak asi nebude špatný ! Nakonec to dělalo čidlo teploty motoru. Pokud bych dal na radu servisu Škoda, měl bych nový startém se stejným výsledkem.

 

 

 

 

@Petr.gr Uz jsme to snad napsali nekolikrat. Ten starter netoci o otacku mene, ale treba o 111 (prvni cislo, co me napadlo). Proste ma tocit treba 300, ale uz je opotrebovany a tak toci jen 189. Ridici jednotka je nastavena tak, ze dokud teply motor netoci alespon 190, tak nevstrikuje zadne palivo. Kdyby starter tocil o 1 otacku rychleji, motor by chytnul, ale bohuzel, toci jen 189. Snad uz to i jako strojar konecne pochopis (tady je totiz rec spise o informatice).

 

PS: Posledni prispevky bys nemel citovat, moderator ti da sadu. (Je to zakazane v pravidlech fora.)

Ale já nemám nízké otáčky startéru, v tom je ta sranda. To tady píšete jen vy. Příčina špatného startu tedy může být i vadné čidlo teploty chladící kapaliny !

 

 

 


Ptotože máš právě vše v pořádku.
Mně taky startuje na drnc studený/teplý, v mrazech/v horku.

 

PS:

Ty jsi fakt marný. NIKDO netvrdí, že otáčky musí být rovné nějaké hodnotě, ale VYŠŠÍ než určitá nastavená. A právě byť o jednu otáčku na minutu nižší znamená problém. Někde ta hranice prostě musí být!

Neboj, ta hranice je dost níže než běžné a proto, pokud je vše v pořádku, takový motor startuje na drnc teplý i studený, v mrazu i v horku.

 

 

 

 

Víš v čem je vtip? Že to opravdu pomůže.

 

 

Jak kdy, jak v čem.

 

Editováno: , autor: Wojnar
Nepiš víc jak jeden svůj příspěvek po sobě. Příspěvky edituj!!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...