Přejít na obsah

1,8 TSI Spotřeba motorového oleje


Petr.592

Doporučené příspěvky

V 28. 5. 2020 na 14:15, Peter Poli napsal:

Caute mam Superb 2 s motorom 1,8 TSI CDAA. Ma najazdenych vyse 100 000 km. Zral mi az 1 liter oleja na 400 km. Dal som robit repas v jednej firme na Orave.

Angličan by řekl, že ten motor je "lemon", no a Ty si ho dáš ještě opravit od pana Lemona ...  ?

 

Máš na tu kompletní regeneraci motoru roční písemnou záruku, nechápu, proč to řešíš na forech (psals i na OC) a ne s tím, kdo to léčil ale nedostatečně. Tak honem k nim zpět, ať se snažej.

https://repas-motoru.cz/jak-to-probiha/

https://repas-motoru.cz/repas-motoru-vw-seat-skoda-audi-tsi-fsi-tfsi/

https://repas-motoru.cz/obchodni-podminky/

 

V 29. 5. 2020 na 11:44, Peter Poli napsal:

Telefonoval som im a bolo mi povedane, ze podla ich skusenosti spotreba oleja moze byt zapricinena motorom, odvetranim motora a turbom. Motor a odvetranie mi robili. Preto mi poradili repas turba a ak bude spotreba stale, mam prist.

Hm, však ty turba dělají taky, že by si tady nevěděli rady?

https://www.turbodmychadlo.eu/

 

P.S. - máš na faktuře rozpis dílů použitých na tu "regeneraci"? Pokud ano, postni to prosím sem.

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Pánové, byl jsem na výměně mot. oleje v AS a na faktuře mám olej VW 507 00. Po dotazu tam prý tento patří (manuál k vozu však o tom neví, tedy ví ale jen pro dieselové motory). Následně jsem položil dotaz (anonymně) e-mailem, kde mi opět bylo potvrzeno použití VW 507 00 pro 1.8 TSI. Máte o tom někdo nějaké info, že by se to časem namísto VW 502 00/504 00 měnilo? Napadá mě jediná souvislost s tím, že všechny oleje VW 507 00, které jsem na netu našel jsou ACEA C3 tedy mid saps - možná to změnili proto, aby vznikalo méně popela a motor se zasíral??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Norma je vždy složená z části před lomítkem (benzín) a za lomítkem (nafta). A normy jsou:

- 502.00/505.00

- 504.00/507.00

- 508.00/509.00

vždy benzín/nafta

 

Takže pokud máš na faktuře 507.00, tak ti tam pouze špatně uvedli pro naftový motor, ale ve skutečnosti si dostal správnou normu pro tvůj 504.00 benzín. Tebou uváděná norma 502.00/504.00 neexistuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lomítko mělo znamenat “nebo” tj. buď 502 00 pro pevný nebo 504 00 pro proměnný interval, sry za mystifikaci… Máš pravdu, že v některých e-shopech je jako kategorie 504 00/507 00 ale někde to mají zvlášť. Mě zmátlo, že AS když ví, že mám benzin, mě odkazuje na normu pro naftu (507 00)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Profíci v AS kolikrát nevědí naprosto elementární věci. Bohužel, člověk co danou problematiku vůbec nezná, jim pak vše v dobré víře odsouhlasí, protože si myslí, že to bude pro auto to nejlepší.

 

OT: Já měnil v AS olej v květnu a do 1.0 TSI s GPF mi chtěli nacpat olej s normou 502.00, který tam nepatří.  

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím, hlavně naše “stará” auta už asi ani neznají. Tvrdili mi např. že OCT 2 L&K nesklápí (a ani nemá) pravé zrcátko při couvání (standardní výbava) a další hlody. A při prohlídce, že mi nejdou ostřikovače světel, prý nárazník dolů, celý to rozdělat, den práce kdo ví, co všechno povyměňovat a já nevím, co všechno… doma na parkovišti opraveno za 17 vteřin - shořelá pojistka. Bych shořel opravdu… Nicméně díky za objasnění toho oleje!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přátelé máte někdo tip, jak poznat, že to sežralo olej vs. že se jen vypálil benzin v oleji? Měl jsem cca 3/4 té šrafované rysky a po pár delších (a rychlejších) jízdách v otáčkách mi to padlo tak na 1/3 rysky. Kilometrově mezi jedním i druhým sledováním to vychází cca na 500 km. Bohužel denně dojíždím 2x 10 km do práce, jako ohřeje se to to jo, protože se jede přes městský průtah (většinu cesty), ale i tak je to couračka... Po vytažení měrky je benzín cítit. Olej jsem zatím dolíval tak 0,1 - 0,2 l na 1000 km. Ale je dost možné, že vlastně žádný olej neubyl viz důvod výše...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měřilo se to vždy za stejných podmínek? Tj. nebylo to jednou za studena před nastartováním a podruhé za tepla po startu/jízdě? Část náplně zůstává v mazacích kanálech, u některých olejových filtrů prý následně steče zpět do vany, proto třeba ty rozdíly...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravim, mám ot 2 - 1,8 tsi 118kw a dle i fo mám cdaa ale motor opravovala Škoda cca před 150 000km a teď zase žere olej a našel jsem štítek na motoru RR4 ? Mužů poprosit jak dohledam co je vlastně v motoru opravené? A mám olej v turbu a pokud to osolím tak i výfuk cernej :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Dobrý den ve spolek, chtěl bych trochu oživit téma. Mám 1.8 TSI CDAA 4x4 vyrobené dle štítku 12.12.11. Kupodivu auto papá olej, min 0,5l na 1000km ale umi i víc, napriklad při cestě do Chorvatska i 1l. V současné době má najeto 131000km. Pravidelně servisované v orig servise, buď rok nebo 10000km, kde samozřejmě tvrdí, že je vše v normě. 

Můžete mi někdo říct, jak se nyní pohybuje cena opravy tohoto motoru, tak, aby motor nežral olej a nemuselo se na něj zase chvíli sáhnout? Co se týče vozu, tak je v pěkném udržovaném stavu, takže spíše bych volil variantu opravy, než prodeje. P.S. všiml jsem si, že se nyní nemůžu dostat po spotřebu 9,5l/100 to je normální (tak užrané) nebo to taky značí nějaký průšvih? Auto mám teprve měsíc, proto se ptám. 

Editováno: , autor: Ivan Iwanovič
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledně spotřeby paliva, myslel jsem to tak, jestli spolu ty dvě věci mohou nějak souviset. Například že díky konzumaci oleje se něco ucpalo a díky tomu to víc žere, což bude mít za následek, že do měsíce klekne motor...například. 

Překvapila mě ta cena 70kkč za repas motoru. To se týká autorizovaného servisu škoda? Zaregistroval jsem celkem dost motoru po repasi za cenu kolem 60kkč. To znamená, že na těch motorech není provedeno vše, jak má?

Popřípadě dokáže mi někdo doporučit nějaký prověřený servis v okolí Kroměříže, dejme tomu třeba do 100km? 

Radši bych to svěřil někomu, kdo se v tom vyzná a udělá se vše, jak má, než nějakému byť autorizovanému měniči dílů. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 12. 2023 na 8:22, Ivan Iwanovič napsal:

Překvapila mě ta cena 70kkč za repas motoru. To se týká autorizovaného servisu škoda? Zaregistroval jsem celkem dost motoru po repasi za cenu kolem 60kkč. To znamená, že na těch motorech není provedeno vše, jak má?

V autorizovaných servisech to bývalo horší. Kromě pístních kroužků se zpravidla měnily ještě písty, pístní čepy a ojnice, takže za těch 70kKč byl možná materiál, jestli vůbec. Motor za 60kKč nevím. Možná bude ok, ale možná se v něm měnilo jen to nejnutnější a věci jako odvětrání, turbo, stavěče vaček a X dalších věcí (potenciálních problémů) bude původní a čeká až se bude moct ozvat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Popravdě jsem čekal, že se dozvím víc aktuálního infa. Ano, je tady hromada stránek řešení problému ale to je prostě vývoj v čase, minulost. Například seznam měněných dílů od "absolventů go motorů" pokud možno ne starý víc jak 2 roky (vývoj ceny - inflace, změny v postupech, inovované díly, prvovýroba x originál škoda). Či hlavně, jestli to dát někam do servisu nebo jsou tu lidé znalí, co to opravují, jak na běžícím pásu. Předpokládám, že nejsem poslední s CDAA motorem, co by chtěl znát víc informací. Zaregistroval jsem napřiklad nějakou polskou firmu, co si auto odveze/přiveze ale tam mi přijdou ty ceny celkem vysoké. Popřípadě nějaký dobrý servis v okolí Kroměříže (popřípadě neni problém zavést dál), protože aut.servis v Km je prostě tragédie (měniči dílů, kteří navíc co nemusí, to nevymění). A při ceně 70kkč+ už prostě člověk chce, aby pak na motoru měnil maximálně filtry a olej. Jak jsem psal, auto je jinak ve velmi dobrém stavu, předchozí majitel jezdil do servisu každý rok a co bylo třeba měnil, jen se nechal opít rohlikem v servisu a prostě spotřebu oleje neřešil. Je už napřiklad problém zcela vyřešen po go motorů? Je možné jej pak lehce čipnout? Či neřešil někdo go motoru zrovna tak, že již oprava probíhala formou přípravy na zvýšení výkonu? 

 

Pro Tomase - měl jsem za to, že od 6/2011 byly již nasazeny ty inovované písty. Takže chápu nové písty a kroužky (pokud jsou písty zničené) ale ojnice? Ty se musí měnit taky? 

 

Co se tedy vlastně všechno mění v motoru aby se pak do něj nemuselo sáhnout?

Motor zatím jede, de facto když pominu spotřebu oleje, bez problému,  má najeto 131xxxkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to je právě to, co teď řeším a co je moje dilema. 

Auto bylo celý život garážované, ani smitko rzi, umyvané v samoobslužné  myčce. Vypadá jak 3 roky staré, celou dobu udržované až nadstandardně, výměny oleje v haldexu po 60k, výměny oleje po 10k, výměněné kde co na podvozku, všechno škoda original, žádný náhrady. 

Má to hezkou výbavu, včetně 4x4 a tažného. 

Tak jestli dát tady dejme tomu 70kkč a defacto má člověk "nové auto" a nebo koupit "zajíce v pytli" protože prodej této i kdyby za 200kkč + 70 není zrovna budget na nákup auta bez blížícího se problému, což je asi nereálné. Doby kdy jsem byl ochotný dát za auto hrůzu peněz jsou dávno pryč, nepotřebuji si "honit ego". 

Jinak O3, S6 jsem měl před chystanou stavbou domu...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ak si myslíš že dáš do 10r auta 70tis kč a už sa nič nepokazí budeš sklamaný ... 

 

piesty od 2011 boli lepšie ale definitivne riešenie prišlo cca 2016 

všetko záleží od toho čo tá GO obnáša a čo bolo urobené , detto či ide o motor holý alebo nastrojený kedže okolo je milion vecí ktoré odchádzajú a tiež niečo stoja ...  teraz je jedna stará 2008 na sauto po nejakom invalidovi , dobitá ako hruška , 35tis km ale ešte BZB motor ktorý olej nežral ... tam keď si niekto ošefuje vymenu napinaka reťaze aby to neklaklo tak sa ešte slušne povozí 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Soupis asi existovat bude - ale až následný.

Jedná se ale o 2 problémy:

- spotřeba oleje, tj. zejména jiné písty s 3-dílnými stíracími pístními kroužky (a běžnými těsnícími a polostíracími kroužky), které se nezalepují karbonem (kterého přímovstřikový motor vyrábí dost) jako ty původní jednodílné.

Ty písty mají ale jiný průměr otvorů pro pístní čep, takže potřebují jiné ojnice, kde horní oko odpovídá průměrem těm otvorům v pístech a průměru pístních čepů - jinak by to nešlo smontovat.

Nebo zvětšit výšku drážky pro stírací kroužky v současných pístech a použít vhodné 3-dílné stírací pístní kroužky - viz Motorservis Kasl Řevnice.

Nemusel bys pak kupovat jiné ojnice.

- motor pracuje s velmi proměnlivým tlakem oleje - má od roku 2008 čerpadlo s proměnlivým výkonem, ale napínáky řetězu (ty řetězy jsou v motoru celkem 3 - i na pohon vyvažovacích hřídelů) a vodící lišty tomu výrobce zapomněl přizpůsobit, takže potkaných motorů jsou tisíce.

Já jsem z Prahy a tady stojí odstranění obou problémů vč. práce tak 100k.

Nezapomeň, že motor je původem z Audi, takže má velmi drahý i veškerý pomocný materiál- těsnění svodů, sání, nebo i to plechové víko za kterým jsou rozvody. Které bez deformace nikdo nesundá.

Co se týče spotřeby benzínu, tak rozhodně se o nijak úsporné auto nejedná.

Konec konců má pohon 4x4 a jeho odpory něco stojí.

Pokud se při ježdění kratších tras po městě vejdeš do 10 litrů můžeš si zavýsknout a pochválit se za defenzivní jízdu

Díky své karoserii a její aerodynamice není moc úsporné ani ježdění po dálnici.

No ale já mluvím o Yetim a ty máš ten motor možná v Octavii nebo Superbu...

Tak pardon...

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...