Přejít na obsah

Plzeňáček

Doporučené příspěvky

V 21. 11. 2020 na 10:14, Heřman99 napsal:

Tak jsem zkusil dát tuhle 77Ah

https://www.battery.cz/autobaterie-exide-premium-77ah--760a--12v--ea770/?gclid=Cj0KCQiAhs79BRD0ARIsAC6XpaXrFF4Ai8SPzNF8geb05oYTso3Qlfh_IpJuJB4Oi5PlYFZ8GJ8cg3saAnwPEALw_wcB

po dobití mi ukazoval voltmetr 13.8 Voltů. Po montáži a ujetí cca 30 kilometrů rovných 13 Voltů. Není to málo na úplně novou baterku ?  :-)

Vše v pohodě.

Editováno: , autor: Heřman99
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Blíží se čas výměny baterie v mém S2 a jsem teď trochu zmaten, kterou koupit - pro bych rád požádal kolektiv o radu :-). Jedná se o S2, 2010, 2.0 TDI, 4x4, Webasto. Aktuálně tam je nějaká "obyčejná neznačková" baterie. Teď přemýslím, jestli pořídit opět "běžnou, ale značkovou" baterii, popř. baterii EFB či AGM. Z výroby tam určitě byla běžná baterie, ale podle názorů ostatních bych právě kvůli Webastu měl zvolit lepší (EFB/AGM) variantu. Někdo říká, že auta bez Start-Stop, která měla normální baterii a nemají rekuperaci brzdné energie mohou mít EFB, ale určitě ne AGM. Jiní zase říkají, že to je jedno, že tou AGM se nic nezkazí. Takže nevím... Cenový rozdíl je minimální, zde problém není, ale nechci nic pokazit. Jinak předpokládám, že u tohoto auta (RV 2010) se baterie vymění kus za kus jako u starých aut, nemusí se nic doprogramovat či zapisovat do ŘJ - pokud se tedy nepletu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, 

 

jsem na tom obdobně, jen s tím rozdílem, že mám S2 3.6 (liftback, 2011), který má baterii umístěnou na levém boku zadního kufru.

Taktéž by mě zajímala odpověď nějakého odborníka na toto téma, jelikož originální autobaterie (75Ah/420 A) přímo od Škody auto stojí 8.380,- Kč s DPH. Na stránkách Škoda auto je uvedeno, že je doporučena profesionální instalace, takže by mě také zajímalo, zdali by případná výměna svépomocí mohla znamenat ztrátu nějakých nastavení maxidotu, navigace apod. a zdali je nutné si po výměně autobaterie nechat novou autobaterii a další výbavu nakódovat.

Kód produktu identické autobaterie je:

000915105CD

 

Díky za jakoukoliv radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za info ohledně absence BMS v S2, to je dobrá zpráva. Co se baterie týče, tak jsem samozřejmě hledal, ale úspěšný jsem nebyl, proto nové téma. Pokud se tu řešilo použití EFB/AGM/normální baterie pro S2 s Webastem, tak se omlouvám, ale opravdu jsem to nenašel. V každém případě info z jiných webů (fakt jsem toho teď prošel dost) - optimální je použít EFB, což je dobrá náhrada za běžné akumulátory do aut, které mají větší spotřeby el. energie, větší výbavu, např. Webasto. AGM se zde nedoporučuje, protože vůz nemá rekuperaci brzdné energie, takže by zde tento typ baterie spíš trpěl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já původně uvažoval o Exide Premium EA770, který by měl rozměrově odpovídat originálu, tj. 278x190x175 mm. Tím ale neříkám, že se tam větší nevejde. Nicméně jsem aktuálně odrazován od toho, abych se honil za co největší kapacitou Ah, ale spíš (z důvodu plné výbavy vč. nezávislého topení) koukal na nové technologie - EFB nebo AGM. Zatím tedy vyhrává EFB (Exide EL700), ale rád si nechám poradit s čímkoliv jiným.

Editováno: , autor: cosmicboy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Tak před zimou konečně koupena nová baterka, vyhrála EFB varianta EXIDE, typ EL700. Je to moje první zkušenost s Exide, tak uvidíme, jak se osvědčí, za pár let mohu poreferovat :-). Na předchozím voze (F2, 1.2 Htp, 2009) jsem měl Vartu Silver 52 Ah, vydržela krásných 8 let, pak náhlá smrt. Nicméně jsem byl prodejci varován, že dnešní Varty už nejsou co dřív... Můj taťka i tak zůstal Vartě věrný, ten si Silvera koupil vloni. Uvidíme, jestli prodejci mají či nemají pravdu, komu baterka klekne dřív...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda Superb II, 3.6, Liftback, r.v. 2011 - předfacelift

(umístění autobaterie v kufru v levé zadní části)

 

Originální autobaterie (vydržela 10 let)

Varta AGM 75Ah 420 A DIN 800A EN/SAE

Číslo dílu:         3D0 915 105 H

 

Parametry:

Napětí [V]:                            12

typ baterie:                           AGM baterie

kapacita baterie [Ah]:           75

test za studena dle EN [A]:   800

Délka [mm]:                          315

Šířka [mm]:                           175

Výška [mm]:                          190

Řazení pólů:                          "0" - Pravé (+pól na pravé straně)

druh zásuvky:                        "+" 19.5mm; "-" 17.9mm

spodní provedení:                 "B13" - lišty po obou stranách baterie


image.thumb.png.a1630441754ecf66545c4d254fed410b.png image.thumb.png.0fcf30f4457fbb69af7ddb067c9ef287.png

 

image.thumb.png.2053875e6f358bc8b945dc7dd0514c36.png

 

 

 

Nová autobaterie:

Autobaterie VARTA Silver Dynamic AGM 80Ah, 12V, F21, AGM

 

Parametry:

Napětí [V]:                            12

typ baterie:                           AGM baterie

kapacita baterie [Ah]:           80

test za studena dle EN [A]:   800

Délka [mm]:                          315

Šířka [mm]:                           175

Výška [mm]:                          190

Řazení pólů:                          "0" - Pravé (+pól na pravé straně)

druh zásuvky:                        "+" 19.5mm; "-" 17.9mm

spodní provedení:                 "B13" - lišty po obou stranách baterie

 

 

AceSky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak se se mnou rozloučila po třech letech Varty Silver line 77 Ah (nebo 74 Ah teď nevím).

Uvažuji o koupi exide premuim EA770 (77 Ah). Nemáte s ní zkušenost? Nebo doporučítě jinou značku? Vartu už nechci.

 

A další dotaz ohledně stáleho odběru při zamčeném autě.

Měřil jsem ho a po pár vteřinách klesl na 0,05A a dál už neklesal. Přestal jsem měřit po 20 min. Auto bylo zamknuté a kontakt kapoty šroubovákem zaklaplý.

Není to moc velký odběr? Nemělo by to být níž? Je možné, že to způsobuje Keyless? Klíče jsem měl stále u sebe a neměl jsem je v Al pytlíku. Takže auto o nich stále vědělo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já do S2 (v takřka plné výbavě vč. Webasta) koupil na radu (od několika prodejců a webových diskuzí) Exide EL700. Prý není nutné honit se za co nejvíce Ah, těch 70 Ah bohatě stačí. Dobré prý je, že EFB je vlastně vylepšená běžná baterie, rychleji se dobíjí a má dost proudu pro všechny el. spotřebiče. AGM už je do starších aut (která původně měla normální baterii) zbytečná, někdo dokonce tvrdí že nevhodná kvůli absenci rekuperace brzdné energie. Nicméně vím, že některá nová auta v plné výbavě mají AGM i bez rekuperace. Ale výdrž EXIDE hodnotit nemůžu, mám ji od listopadu. Předchozí Varta nám v F2 vydržela 8 let, ale dnes už to údajně není reálné. Jinak jsem ještě četl že špatné by nemusely být baterie BRIT, nicméně zkušenost s nimi mám nulovou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to neznamena, ze  budou stejne kvalitni resp. nekvalitni. Spousta vyrobcu jede na jedne lince "stejny" vyrobek pro ruzne prodejce (odberatele). Vyrobce vyrobi podle pozadavku odberatele. Odberatel chce levnejsi vyrobek, tak to vyrobce holt udela levneji a musi nekde slevit z kvality. Jiny odberatel uprenostni kvalitu, tak to vyrobce na ge yame lin e udela kvalitneji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jo o bosh a varta vim. Maji stejny tvar, znaceni,  atp. Ta moje exide ma tvar obalky jiny. Ake na jedne lince muzes prece delat z vycero obalek, vnitrku... Zalezi na schopnostech lunky.

No uvidime jak bude ta nove baterie slapat. Jeste jsem ji dal pres noc na nabijecku a dnes odpo ji dam do auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě Exide se nedělá na stejné lince s Vartou a Boschem a nebo nepoužívají stejný vnitřek. Má jiné parametry a v testech byla vždy někde jinde, stačí ji menší km nájezd na dobytí apod věci. Jinak na mém předchozím autě (OII) jsem měl 2x Varta jednou origo - výdrž 2,5 roku, druhá Silver Dynamic - 2,5 roku. Potom jsem na Vartu zanevřel, pročetl pár testů a recenzí a koupil Exide - ta v tom autě jede 7 rok. Auto je bez S/S, ale jezdí většinou krátké trasy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mám S II FL, r. v. 2014, vlastním ho 3 roky, dvoulitr 103 kW TDI, nyní již nejezdím dálky, pouze kolem komína, když mi auto stálo v garáži třeba 3 dny, vždy auto nastartovalo, ale nebylo to ono. Baterie byla Varta, 68 Ah, 680 A, AGM. Koupil jsem novou, o5 Vartu, 70 Ah, 760 A, AGM. Hned po instalaci perfektní první start, dále uvidím. I na SI a Oct jsem měl vždy Vartu a spokojenost. Akorát nyní řeším ten fakt, že by se to mělo napíchnout, a softem dát ŘJ na vědomí, že je nová baterka. Po výměně svítila kontrolka trakce, tlak v pneu a oranžový "volant" 😉. Po odvalení kol cca 10 metrů, vše zhaslo. Takže uvidím, ale nevíte někdo, jak s tím SW a kalibrací?

20220220_163718.jpg

20220223_094044.jpg

16456192926274917518906839746912.jpg

Editováno: , autor: Paolo.007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...