Jump to content

kontrolka oleje na palubním počítači


nooBody

Recommended Posts

Ahoj,

 

o víkendu mě znejistila kontrolka oleje na palubním počítači... 

Jedu si takhle po D1 a rozsvítí se mi oranžová kontrolka oleje (s pípnutím). Říkám si fajn, dojedu do cíle a doleju oleje. Což jsem taky po zchládnutí motoru/oleje provedl (stejný olej 5w-30 od Castrolu). Oleje tam bylo mírně pod minimem. Po dolití litru si říkám, že by měla kontrolka zhasnout. Nicméně nezhasla, což mě docela znejsitilo...

 

Začal jsem pátrat, co by mohlo být za problém a po konzultaci s člověkem, co by měl autům rozumět, jsme došli k závěru, že vadné čidlo kontroly oleje, že jsem nejspíš někde škrábl podvozkem o něco a poškodil to čidlo (jak byla sněhová kalamita, taj možná o hroudu sněhu od kamionu autobusu). Prý je auto provozu schopné a motor maže. 

 

Tak jsem se vydal na zpáteční cestu po D1 a zhruba po 40km jízdy (po městě jsem najel dalších cca 10km celkem asi 50km po dolití oleje).

 

Je tento jev normální nebo mám řešit čidlo stavu oleje, nebo je to něco vážnějšího? Před dolitím oleje jsem měl mírně vyšší spotřebu, po dolití spotřeba o trochu klesla... 

 

Jedná se o OII rv2006 1,6MPI

 

Předem moc díky za reakce

Link to comment
Share on other sites

To snad může vymyslet jenom škodovka...... Logiku to nemá, prostě doleju olej a hotovo, kontrolka zhasne. Proč do toho míchat kapotu. Ale nechme se překvapit, zatím tu nikdo nic nenapsal. Jak jsem napsal jsem zvědavý na rozuzlení.

Link to comment
Share on other sites

Ted jsem na to koukal v navodu na obsluhu. Pokud kontrolka sviti, je nizka hladina oleje. Pokud kontrolka blika, je spatny snimac. Toto je provazeno napisy na maxidotu...zkontrolujte hladinu oleje vs. snimac oleje do dilny. Kapota je tady taky popsana viz. jak jsem psal vyse.

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, já bych s dovolením dodal k tématu, že by správně nemělo dojít k tomu, že se vám rozsvítí kontrolka kvůli nízké hladině oleje, měrku je potřeba v nějakém rozumném intervalu kontrolovat.

V té chvíli kdy se rozsvítí, už je to pro motor blbě, a většina z nás asi neví, jak vysoko či nízko je sací koš a jak moc to maže.

A 1,8 TSi pokud jsem tomu rozuměl dobře, má dva olejové okruhy, druhý na chlazení turba, a laicky mne vyvstává otázka, že když je oleje málo, v některém z okruhů klesá tlak.....případně někdo rozveďte, nejsem odborník.

O té měrce to platí nejen pro škodovky. Ze zkušenosti vím, že auto je schopné spapat třeba půllitr cestou do Amsterdamu, tj. když při výjezdu jste slušně pod půlkou, před Amstrem se může rozsvítit.

Z jiného soudku - máme ve firmě i nějaké VW, a u nich zejména jsme vypozorovali, že když se jezdí s řekněme spíše podměrečným stavem oleje, auta žerou o něco více, a když se hladina drží v horní půlce, žerou míň (diesel V6, notoricky stejné trasy). Máte někdo podobnou zkušenost ? 

Edited by Austin
Link to comment
Share on other sites

o tom otevření kapoty a vypnutí kontroly na 100km bez dolití oleje jsem četl, ale dočetl jsem se o tom "jen" v sekci pro O1 (to ale neznamená, že na O2 to je jinak) 

 

Jinak s tou kapotou otevřít a zavřít jsem to zkoušel taky... ale tehdy pořád svítila.

 

 

Mel by byt soucasti zamku, ja mam jednickovou octavii, tak moc neporadim, ale kdyz tam budou el.vodice, tak to je ono.

 

 

Jak to myslíš součástí zámku? na té páčce na kapotě? na kličce na otevření kapoty? na klíčku od auta? 

 

 

Já jsem v posledních dnech najezdil několik stovek km (což mohlo odpovídat výše zmíněné cestě do Amsterodamu), ale před touto řádkou km byl olej ještě ok... 

Link to comment
Share on other sites

rozhodujici je stav oleje na merce :) Pokud je ok tak jak psal nekdo vyse, v zamku kapoty je spinac, ktery detekuje otevreni kapoty. Kdyz bude spinac spatny bude ti to zlobit stejne tak jako kdyz bude vadny snimac v olejove vane.

Spinac na kapote si muzes vyzkouset sam, pokud ji otevres rozsviti se ti to na display. Snimac na vane ti zjisti diagnostika v servisu.

Link to comment
Share on other sites

díky moc :) stav oleje na měrce mě tak nějak ukonejšil, že by to mohlo být max. to čidlo :)

 

Spínač na kapotě... Chápu dobře, že když na volnoběh otevřu kapotu, tak by se mělo rozsvítit na palubním počítači? nebo jsem mimo O:-)

Link to comment
Share on other sites

no jo :) jenže já mám octávku rv 2006 kde ten maxidot není tzn. když otevřu dveře, tak mi tam svítí maličký červený obrázek auta s otevřenými dveřmi... U Maxidotu je přece velký bílý obrázek auta a je tam vidět, které přesně dveře/kapota je otevřená.

 

Leda, že by mi při otevření kapoty svítil ten červený obrázek auta, jako když nemám zavřené dveře? :kol-32:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...