Jump to content

Převodovka ASG


svsv
 Share

Recommended Posts

Řazení jde plynule, téměř se nedá poznat kdy došlo k přeřazení. Pokud držíš stále plynový pedál ve stejné poloze, tak jako řidič poznáš, kdy došlo k přeřazení. Jako spolujezdec, ne. Časem se dá vypozorovat kdy řazení dojde a pak už stačí ubrat a zase přidat plyn a máš to jako manuál. Když tě automat omrzí, tak si můžeš řadit manuálně, potom to je klasika.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Škoda,

že tuto převodovku (ASG) také nedají k základním motorům do trochu větších modelů - Fabia / Rapid? Někdo prostě nechce vyhodit balík peněz za "super motor a super automat" a zkušenost s robotizovanou převodovkou je očividně dost dobrá (viz. příspěvky výše).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Asi takto, při velmi jemném sešlápnutí plynu lze říct, že řazení je málo znatelné. Při normální jízdě spolehlivě pozná cela posádka, že se řadí. Řazení samotné je v porovnáni s DSG opravdu móóóóc dlouhé a pomalé. Nicméně účel plní. DSG je docela něco jiného jak provozně, tak cenově! Na druhou stranu, za ten příplatek 10 tis. mě to přijde prima...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Zkoušel jsem si půl dne Citigo 55 kW Sport s ASG a že bych byl zrovna unešený z řazení se říct nedá teda... Při hodně mírném plynu řadí ještě plynule, ovšem když jsem přidal víc, tak jsem si připadal, jak kdyby mě auto chtělo vyhodit.. Tak neuvěřitelně to škubalo celým autem  :kol-32: .. O rychlosti řazení se také nedalo příliš mluvit, při pokusu o rychle vyjetí z kolony do rychlého pruhu jsem po sešlápnutí plynu téměř na doraz se dočkal podřazení doprovázené zase škubnutím auta po asi 4 vteřinách..  :kol-32:.. Je pravda, že hodně jezdím s DSG a proto se mi to možná zdálo tak hrozné, ale osobně bych v Citigo šel jedině do manuálu..  Protože kdy mě ASG vyhovoval tak bylo jedině při hodně opatrné jízdě po městě, kde s mírným plynem bylo auto klidné, případně při řazení ubírat plyn aby po sepnutí spojky auto neškublo... Ale abych jenom nenadával, tak zase musím uznat, že když zrovna neřadilo, tak bylo Citigo až neuvěřitelně svižné, nečekal jsem to od tak malého motůrku.. A Spotřeba byla také super.. Citigo jsem prohnal i mimo město a pár kilometrů i po dálnici a konečná spotřeba byla 5,9 l/100 km, ale příliš jsem auto nešetřil  ;)

Link to comment
Share on other sites

V neděli jsem s ASG 55kW, najel 240km na trase Praha - Seč (něco ještě na místě okolo). Po silnicích místních a 1.třídy. tedy přes Č. Brod, Kolín, žleby, Třemošnice. Průměrná spotřeba 4,6l/100km. Posádka dvojčlená a cca 50kg v kufru. Průměrná rychlost 66km/hod. Z mojí strany naprostá spokojenost. A když na to přijde, tak můžu řadit ručně, práce s plynem zůstává, jen to nemá spojku. :kol-47:

 

PS. stejnou trasu i stejné obsazení mi jede Octavie 1,6 / 55kW, za 6,5 litru.

Edited by PavkaKorčagin
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Jazdim uz 6mesiacov na striedacku s ASG a DSG a rozdiel tam je, hlavne pri rychlej zmene jazdneho rezimu ASG reaguje ospale, obcas to fakt neodhadne a auto dost spomaly coz sofery za mnou velmi neocenuju, ale za poslednych 6000km sa to stalo menej ako 5x. Ak jazdim pomaly, ide si svoj rytmus ak rychlo tak sa snazi aj drzat rychlost v otackach,len tu rychlu zmenu medzi tymito rezimami nema rada. DSG ma zatial nikdy takto nevypiekla. Ale ked na nu clovek netlaci tak dava aj pekny medziplyn pri podradzovani, co pri rychlosti DSG si clovek neuzije :) Zazil som uz ale ovela pomalejsich "manualov" takze kdo ako ja v 21storoci nechape existenciu manualov tak je to dobra volba.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Zkus napsat do Skodovky at ti reknou kde maji nejblizsi zkusebni citigo s ASG. Budes se divit, ale je to docela bezne, taky jsem ti byl prekvapen. Tu v Ostrave meli napriklad jako predvadeci auto pouze automat s tim, ze vetsinu Citigo prodaji s automatem. Jeste jsme se rozhodovali nad Toyotou Aygo a tam meli taky pouze automat - btw. choval se naprosto totozne jako Skodovacke ASG.

 

Jinak rozdil mezi DSG a ASG je opravdu velky, zejmena prvnich par kilometru clovek musi to delsi prerazovani vstrebavat, ale pokud jsi zvykly na jakykoliv automat, tak i ASG je porad v komfortu daleko nad manualem. Osobne mi vice nez delsi prerazovani vadi, ze to nema "plizeni" jako normalni automat a rozjede se to proste az kdyz clovek da plyn. Ale za manual bych to ja ani manzelka, ktera s tim primarne jezdi, nevymenil ani nahodou.

Edited by mike_k
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Tak chci na příští rok naplánovat pro svoji polovičku nákup nového auta Citigo s ASG. Bohužel není v nabídce konfigurátoru a prodejci nic nevědí. Na infolince Škody Auto mi bylo řečeno, že se zatím neplánuje zrušení Citiga s ASG převodovkou, ale že to asi zatím leží na schvalování nových emisních předpisů . Takže i infolinka tápe. Nemáte někdo nějaký internější přístup k informacím ve Škodovce, jak to vlastně může do budoucna dopadnout ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Zdravím, otevřu toto téma.

Mám možnost koupit Citigo ASG rok 2014 s nájezdem 160t km, ale bojím se případné poruchy automatu (v autorizovaném servisu chtějí za komplet novou aut. převodovku 130 t kč.) 

Jízdu jsem absolvoval, tak nějak se shoduje s recenzemi na netu (je to fakt takový poloautomat, kdy člověk cítí prodlevu mezi řazeními a je potřeba správně lechtat plyn) 

1) Dělal již někdo repase převodovky a co měnil a za kolik? Jestli odjede jen spojka a zbytek je OK?  

2) Nějaké tipy jak případně poznat převodovku už za zenitem. 

Děkuji 

 

Link to comment
Share on other sites

Robotický automat na Citigu  SQ100 vychází z mechanické převodovky MQ100, tedy je to ta samá převodovka, ale doplněná o nástavbu, která zajišťuje automatické rozpojení spojky a řazení rychlostí. Dle toho co jsem pochytil z různých diskusí a i od některých majitelů, je většinou nutné po cca 60.000 km udělat v servisech tzv. přizpůsobení hodnot  této tzv. poloautomatiky, aby nadále fungovala, jak má, nebo dokonce po těch cca 60.000 km se měnila celá ta ovládací nástavba převodovky a to prý i opakovaně po zase dalších cca 60.000 km. Teď si to již tak úplně nepamatuji, ale mám takový pojem, že jsem někde v diskusi četl, že  to stálo vždy několik  desítek tisíc (40.000,- Kč ???). I tak se často objevují názory, že to není žádná sláva ohledně samé výchozí převodovky MQ 100, která údajně byla ve vývoji šita "horkou" jehlou s důrazem na finanční šetření ve vývoji a materiálu ve výrobě. Nakonec musela být několikrát, i když drobně inovována, ale stejně ji to moc nepomohlo, prostě pokud někdo ošulí a nepřiměřeně urychlí vývoj, tak těžko se to napravuje inovacemi. Zkušenosti s MQ100 mohu i osobně potvrdit, neboť ji mám  ve své Fabii a upřímně není to tedy žádná sláva. Dokonce jak jsem ženě koupil malou Toyotu Aygo, tak jsem v přímém porovnání zjistil, o kolik je její převodovka lepší, než ta škodovácká, která najednou pro mně vyznívá jako výrobek o třídu horší kategorie. 

 

Osobně bych ten robotický automat SQ100 s nájezdem 160.000 km raději nekupoval, ten risk je tam velký. Může to být OK, ale taky nemusí, rozhodnutí je jen na Vás, dávat za nový poloautomat 130.000,- Kč, nebo za nástavbovou ovládací automatiku 40.000,- Kč je pálka jako hrom na tak malé a již staré auto.  Kdysi jsem to chtěl kupovat pro manželku, ale ta to odmítla a raději se naučila s manuálem, ta robotika opravdu není nic moc. 

Edited by DušanV
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...