svsv Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Má s touto převodovkou (robotizovanou) už někdo nějakou praktickou zkušenost?... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PavkaKorčagin Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 Mám s ASG najeto 1100km a nemůžu si stěžovat. Průměrná spotřebaje 5l. Dá se jet s průměrnou spotřebou 4,5l, při obsazení 3-mi osobami. Řadí tak jak se jede. Sportovně i na důchodce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svsv Posted April 27, 2013 Author Share Posted April 27, 2013 A co samotné řazení? Je plynulé? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PavkaKorčagin Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Řazení jde plynule, téměř se nedá poznat kdy došlo k přeřazení. Pokud držíš stále plynový pedál ve stejné poloze, tak jako řidič poznáš, kdy došlo k přeřazení. Jako spolujezdec, ne. Časem se dá vypozorovat kdy řazení dojde a pak už stačí ubrat a zase přidat plyn a máš to jako manuál. Když tě automat omrzí, tak si můžeš řadit manuálně, potom to je klasika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike_k Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 Mohl bys zhruba porovnat jak se to lisi od DSG pripadne od klasickeho automatu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svsv Posted May 12, 2013 Author Share Posted May 12, 2013 Škoda, že tuto převodovku (ASG) také nedají k základním motorům do trochu větších modelů - Fabia / Rapid? Někdo prostě nechce vyhodit balík peněz za "super motor a super automat" a zkušenost s robotizovanou převodovkou je očividně dost dobrá (viz. příspěvky výše). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrberan Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 Asi takto, při velmi jemném sešlápnutí plynu lze říct, že řazení je málo znatelné. Při normální jízdě spolehlivě pozná cela posádka, že se řadí. Řazení samotné je v porovnáni s DSG opravdu móóóóc dlouhé a pomalé. Nicméně účel plní. DSG je docela něco jiného jak provozně, tak cenově! Na druhou stranu, za ten příplatek 10 tis. mě to přijde prima... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svsv Posted June 16, 2013 Author Share Posted June 16, 2013 JJ příplatek je přijatelný, tak proč to nedají i do ostatních modelů? Myslím si že by zájem určitě byl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Galvi Posted June 16, 2013 Share Posted June 16, 2013 Zkoušel jsem si půl dne Citigo 55 kW Sport s ASG a že bych byl zrovna unešený z řazení se říct nedá teda... Při hodně mírném plynu řadí ještě plynule, ovšem když jsem přidal víc, tak jsem si připadal, jak kdyby mě auto chtělo vyhodit.. Tak neuvěřitelně to škubalo celým autem .. O rychlosti řazení se také nedalo příliš mluvit, při pokusu o rychle vyjetí z kolony do rychlého pruhu jsem po sešlápnutí plynu téměř na doraz se dočkal podřazení doprovázené zase škubnutím auta po asi 4 vteřinách.. .. Je pravda, že hodně jezdím s DSG a proto se mi to možná zdálo tak hrozné, ale osobně bych v Citigo šel jedině do manuálu.. Protože kdy mě ASG vyhovoval tak bylo jedině při hodně opatrné jízdě po městě, kde s mírným plynem bylo auto klidné, případně při řazení ubírat plyn aby po sepnutí spojky auto neškublo... Ale abych jenom nenadával, tak zase musím uznat, že když zrovna neřadilo, tak bylo Citigo až neuvěřitelně svižné, nečekal jsem to od tak malého motůrku.. A Spotřeba byla také super.. Citigo jsem prohnal i mimo město a pár kilometrů i po dálnici a konečná spotřeba byla 5,9 l/100 km, ale příliš jsem auto nešetřil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PavkaKorčagin Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 (edited) V neděli jsem s ASG 55kW, najel 240km na trase Praha - Seč (něco ještě na místě okolo). Po silnicích místních a 1.třídy. tedy přes Č. Brod, Kolín, žleby, Třemošnice. Průměrná spotřeba 4,6l/100km. Posádka dvojčlená a cca 50kg v kufru. Průměrná rychlost 66km/hod. Z mojí strany naprostá spokojenost. A když na to přijde, tak můžu řadit ručně, práce s plynem zůstává, jen to nemá spojku. PS. stejnou trasu i stejné obsazení mi jede Octavie 1,6 / 55kW, za 6,5 litru. Edited June 17, 2013 by PavkaKorčagin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sakioda Posted March 3, 2014 Share Posted March 3, 2014 Jazdim uz 6mesiacov na striedacku s ASG a DSG a rozdiel tam je, hlavne pri rychlej zmene jazdneho rezimu ASG reaguje ospale, obcas to fakt neodhadne a auto dost spomaly coz sofery za mnou velmi neocenuju, ale za poslednych 6000km sa to stalo menej ako 5x. Ak jazdim pomaly, ide si svoj rytmus ak rychlo tak sa snazi aj drzat rychlost v otackach,len tu rychlu zmenu medzi tymito rezimami nema rada. DSG ma zatial nikdy takto nevypiekla. Ale ked na nu clovek netlaci tak dava aj pekny medziplyn pri podradzovani, co pri rychlosti DSG si clovek neuzije Zazil som uz ale ovela pomalejsich "manualov" takze kdo ako ja v 21storoci nechape existenciu manualov tak je to dobra volba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas513 Posted March 16, 2016 Share Posted March 16, 2016 Ahoj, je tu někdo z Olomouce kdo má převodovku ASG ..... jestli se mi může ozvat dík Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DušanV Posted March 17, 2016 Share Posted March 17, 2016 Lukasi513 co potřebuješ k ASG vědět? Sice ji nemám, ale měl jsem půjčené Citigo s ASG u Porsche Olomouc a myslím, že by ti tam i něco poradili. Celkem ochota. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas513 Posted March 17, 2016 Share Posted March 17, 2016 Byl jsem u hégra viceméně chci si koupit citigo asg a chtěl jsem se stím projed...... jelikož mám superba s dsg jaký je mezitím rozdíl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike_k Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 (edited) Zkus napsat do Skodovky at ti reknou kde maji nejblizsi zkusebni citigo s ASG. Budes se divit, ale je to docela bezne, taky jsem ti byl prekvapen. Tu v Ostrave meli napriklad jako predvadeci auto pouze automat s tim, ze vetsinu Citigo prodaji s automatem. Jeste jsme se rozhodovali nad Toyotou Aygo a tam meli taky pouze automat - btw. choval se naprosto totozne jako Skodovacke ASG. Jinak rozdil mezi DSG a ASG je opravdu velky, zejmena prvnich par kilometru clovek musi to delsi prerazovani vstrebavat, ale pokud jsi zvykly na jakykoliv automat, tak i ASG je porad v komfortu daleko nad manualem. Osobne mi vice nez delsi prerazovani vadi, ze to nema "plizeni" jako normalni automat a rozjede se to proste az kdyz clovek da plyn. Ale za manual bych to ja ani manzelka, ktera s tim primarne jezdi, nevymenil ani nahodou. Edited March 18, 2016 by mike_k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DušanV Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 (edited) Jak jsem psal výše, tak Porsche auto v Olomouci má Citigo s ASG, takže předváděcí jízda u nich není žádný problém. zkus to a uvidíš. Edited March 20, 2016 by DušanV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David C3 Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 Mám doma jak 7st dsg tak cítí s ASG a pohoda. Funkci automatů to splní pokud si na to člověk zvykne řadi to plynule Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukas513 Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Tak jsem byl v sobotu v Porsche Olomouc a momentálně tam namají žádné ASG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DušanV Posted October 10, 2018 Share Posted October 10, 2018 Tak chci na příští rok naplánovat pro svoji polovičku nákup nového auta Citigo s ASG. Bohužel není v nabídce konfigurátoru a prodejci nic nevědí. Na infolince Škody Auto mi bylo řečeno, že se zatím neplánuje zrušení Citiga s ASG převodovkou, ale že to asi zatím leží na schvalování nových emisních předpisů . Takže i infolinka tápe. Nemáte někdo nějaký internější přístup k informacím ve Škodovce, jak to vlastně může do budoucna dopadnout ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DušanV Posted October 13, 2018 Share Posted October 13, 2018 Díky Aleši za informaci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomas135 Posted July 26, 2022 Share Posted July 26, 2022 Zdravím, otevřu toto téma. Mám možnost koupit Citigo ASG rok 2014 s nájezdem 160t km, ale bojím se případné poruchy automatu (v autorizovaném servisu chtějí za komplet novou aut. převodovku 130 t kč.) Jízdu jsem absolvoval, tak nějak se shoduje s recenzemi na netu (je to fakt takový poloautomat, kdy člověk cítí prodlevu mezi řazeními a je potřeba správně lechtat plyn) 1) Dělal již někdo repase převodovky a co měnil a za kolik? Jestli odjede jen spojka a zbytek je OK? 2) Nějaké tipy jak případně poznat převodovku už za zenitem. Děkuji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DušanV Posted July 28, 2022 Share Posted July 28, 2022 (edited) Robotický automat na Citigu SQ100 vychází z mechanické převodovky MQ100, tedy je to ta samá převodovka, ale doplněná o nástavbu, která zajišťuje automatické rozpojení spojky a řazení rychlostí. Dle toho co jsem pochytil z různých diskusí a i od některých majitelů, je většinou nutné po cca 60.000 km udělat v servisech tzv. přizpůsobení hodnot této tzv. poloautomatiky, aby nadále fungovala, jak má, nebo dokonce po těch cca 60.000 km se měnila celá ta ovládací nástavba převodovky a to prý i opakovaně po zase dalších cca 60.000 km. Teď si to již tak úplně nepamatuji, ale mám takový pojem, že jsem někde v diskusi četl, že to stálo vždy několik desítek tisíc (40.000,- Kč ???). I tak se často objevují názory, že to není žádná sláva ohledně samé výchozí převodovky MQ 100, která údajně byla ve vývoji šita "horkou" jehlou s důrazem na finanční šetření ve vývoji a materiálu ve výrobě. Nakonec musela být několikrát, i když drobně inovována, ale stejně ji to moc nepomohlo, prostě pokud někdo ošulí a nepřiměřeně urychlí vývoj, tak těžko se to napravuje inovacemi. Zkušenosti s MQ100 mohu i osobně potvrdit, neboť ji mám ve své Fabii a upřímně není to tedy žádná sláva. Dokonce jak jsem ženě koupil malou Toyotu Aygo, tak jsem v přímém porovnání zjistil, o kolik je její převodovka lepší, než ta škodovácká, která najednou pro mně vyznívá jako výrobek o třídu horší kategorie. Osobně bych ten robotický automat SQ100 s nájezdem 160.000 km raději nekupoval, ten risk je tam velký. Může to být OK, ale taky nemusí, rozhodnutí je jen na Vás, dávat za nový poloautomat 130.000,- Kč, nebo za nástavbovou ovládací automatiku 40.000,- Kč je pálka jako hrom na tak malé a již staré auto. Kdysi jsem to chtěl kupovat pro manželku, ale ta to odmítla a raději se naučila s manuálem, ta robotika opravdu není nic moc. Edited July 28, 2022 by DušanV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomas135 Posted July 31, 2022 Share Posted July 31, 2022 Děkuji za odpověď. Nakonec jsem zjistil, že auto bylo jako auto v půjčovně. Takže jsem ho nebral. A budu brát Toyotu Aygo. Takže stejně jako ty :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PavkaKorčagin Posted August 24, 2022 Share Posted August 24, 2022 nebo za nástavbovou ovládací automatiku 40.000,- Kč je pálka jako hrom Novou automatiku jsem platil 13.000,-Kč a i s prací to vyšlo na necelých 15.000,Kč. Starou automatiku jsem rozebral - serva a celý problém byl v těsnění, serva byla uvnitř neskutečně špinavá a následně nefungovalo snímání polohy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike_k Posted October 31, 2023 Share Posted October 31, 2023 A jak se to projevovalo, kdyz uz bylo treba menit tu automatiku? Mame najeto 120tis a zatim zadne problemy, ale uz se zacinam bat, ze to nekdy muze prijit. 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.