Přejít na obsah

Motor 1.2 TSI EA111 63 kW a 77 kW


Honza9007

Doporučené příspěvky

osobne normalne jezdim, az se auto ozve, ze chce do servisu na prohlidku, tak tam pojedu. olej nekontroluju ani nedolivam. a uprimne receno pri 4lete zaruce, mi to je uplne sumak. jestli neco odejde, tak to v ramci zaruky budu resit. krom toho nepocitam, ze s tim autem budu jezdit 10let, takze co se bude dit nekde po 150-200tis km uz mne nezajima. :)

Editováno: , autor: Pawouk
Necituj předchozí příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj lidi, hledám někoho kdo měl nějaké problémy s tímto motorem v Rapidu. Především mi jde o ty problémové rozvody,... podle Škodovky by měl být vyřešen - upravený napínák, řetěz a dokonce i nějaký firmware řídící jednotky. Dá se to konečně považovat za vyřešené s tím že ten řetěz není doživotní, ale je třeba dát pozor na olej a kvalitní údržbu?

 

díky za info

Zdar, asi Tě trochu zklamu, ale co vím a to jsem tady téměř od začátku prodeje Rapida, tak zatím neměl nikdo problém s tímto motorem u Rapida a to včetně mě se zatím 13tis km. Řeší se to zde hodně. Rozbitý TSI motor je jako paní Colombová, o které se mluví, ale nikdo jí nikdy neviděl. Abych byl také objektivní, tak Rapid je nový model a většina majitelů alespoň, ty co sem chodí nemají najeto tolik aby to mělo vypovídající hodnotu. Více se můžeš dozvědět v sekci Fábie, kde se nějaké problémy vyskytly, to bylo ovšem u motorů třeba ještě bez bez popisovaných inovací. A tím pádem i u Fábie s poslední variantou platí to samé jako u Rapida, krátký čas od posledních inovací a málo najetých km. Tedy jen čas ukáže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trocha faktů a statistiky:

Fakt 1. Motor TSI vložen do Rapida a motor TSI pro Fabie do roku 2012 není ve všech dílech totožný.

Fakt 2. Zkušební kousky inovovaného motoru prošly testy bezproblémově.

Fakt 3. Pokud by automobilka tomuto motoru nevěřila, tak by jej ve velkém nenabízela ve svých akčních nabídkách. To by byl krok do hrobu.

Fakt 4. Rapid "pendlující" mezi Prahou, Ostravou a Waršavou má teď najeto 35 tis. km a byla u něj provedena pouze výměna oleje a dále běžný servis.

Statistika:

V našem regionu prodáno od začátku roku 65 Rapidů s motorem 1,2 TSI. Z toho pouze 8 ve variantě 77 kW, ostatní 63 kW. Dva byly ve výbavě Elegance a ostatní jsou Ambition. Reklamace zatím jediná, a to na vadu laku na kapotě. Vyřešeno výměnou kapoty. Žádné jiné reklamace nebyly a zákazníci dle záznamů nereklamovaly prodané vozy ani u jiných značkových servisů.

Takže na 1. část otázky lze odpovědět, že zatím u nás někoho, kdo by měl s tímto motorem problémy, nenajdeš.

Na 2. část otázky se v tomto čase nedá fundovaně odpovědět, jelikož to ukáže čas. Zatím je z mého okolí nejblíže ujetým 100 tis. výše uvedený "ostře" sledovaný Rapid. Na lomu jara/léta příštího roku by už na těch 100 tis. km mohl být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Fakt 2. Zkušební kousky inovovaného motoru prošly testy bezproblémově.

Fakt? A jak to tedy bylo s "první verzí" 1.2 TSI? Ta jistě také prošla testy bez závad, jinak by ji přece koncern nemohl pustit do prodeje. Však to se přece nedělá, aby si nepošpinil jméno a ukázalo se, že tomuto motoru nevěří...  Jinak máš samozřejmě pravdu, musí se počkat až budou mít nová auta najeto nějaké km. Jinak nemá smysl to řešit.

Effective, nestresuj se, kup co ti vyhovuje a v každém případě nezapomeň na prodlouženou záruku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk:  Já věděl, že se ozveš. Pochybování je koření života a lití živé vody do vývoje :-), a tak to má být.

 

Docela škoda, že tu do teď nezazněla informace, jak se dá tento motor parádně oddělat samotnými uživateli. Kdo ví, odpoví?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na tu tvoji repliku se totiž ani jinak nedá reagovat, než čistou ironií... Po tom, co výrobce za ty roky nakecal, bohužel,pravdivou.

Každý motor může uživatel oddělat svou nevědomostí, či ignoranstvím,atd. Nevím, co tím myslíš. Těch způsobů je jistě víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě mám na mysli tu nevědomost o rozdílnosti chování se k přeplňovanému motoru na rozdíl od nepřeplňovaného. To není myšleno jako ironie, ale pomoc uživatelům rozšířit obzor Tupá hlava zničí oba dva motory. O tom žádná ....

Opravdu mám bez ironie na mysli pouze a jen rady, čeho se vyvarovat a co naopak mu prospívá k prodloužení životnosti.  To by bylo pro uživatele přínosné a ne jen lamentovat vydrží rozvody, nevydrží rozvody,  ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta ironie patřila samozřejmě k testování, ne k poučení uživatelů, jak se mají chovat k turbomotoru. Aby bylo jasno. Já si teď momentálně nejsem jistý, zda se třeba dochlazování tady někde u Rapidů probíralo, či ne. V sekci motorů 1.2 TSI FII určitě ano.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O konstrukci motorů TSI a vůbec konstrukci chlazení doporučuji přečíst tento článek http://www.tipcars.com/magazin-12-tsi-77-kw-vse-o-konstrukci-rozvodu-5284.html. Docela zajímavé a objektivní z hlediska pohledu člověka, který tomu docela rozumí. O dochlazování turba (to oč se tu nejspíš bavíte) je tak obehraná písnička, že to dnes už ví každé malé dítě a přijde mi až trapné o tom se tady zmiňovat. Každopádně turbo je chlazené jedním ze dvou propojených okruhů vodou elektr. čerpadlem a jak z praxe víme po jízdě a vypnutí motoru toto čerpadlo ještě po nějakou dobu běží. To ovšem neznamená že přijedu po dálniční jízdě a hned vypnu motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, to je možné, není v mých silách si to všechno pamatovat a hledat to nebudu.
Musím potvrdit MiKyho slova, zdaleka každý o těchto věcech nemá ponětí. Ono se nedá soudit podle fora, tady je hodně lidí, co se zajímá o motory obecně. A navíc, někteří to odpálkují tím, že tyto motory mají vodní chlazení turbodmychadla, což dle mého názoru není samospasitelné. Řidič totiž nemůže ovlivnit, kdy to chladí a kdy ne a není to nikde signalizováno. Pokud tedy neotevře kapotu a neslyší čerpadlo běžet, či nevidí "bublat" chl. kapalinu v nádržce. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok mate pravdu. Je fakt, ze je hodne lidi co se nezajimaji staci jim ze to jede. V manualu je o tom zminka jednou vetou (taky to neni zajem automobilky aby turbo vydrzelo 200 tis). Ale zase vzhledem k timu ze se nachazime na foru o autech.tudiz sem chodi v podstane pouze fandove do aut tak mi to prisli jako nosit drivi do lesa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Ja osobně hodlám, mněnít olej první vymněna 5000 Km + filtr další pak po 10000 Km + filtr , kašlu na prommněnlivý interval , a kašlu na to co melou v servisu :) (sice chapu ža by radi aby mtor pošel po zaruce ) ale na tohle ja nehraju !

 

duvody :

malý obsach 1.2

realativně vysoké otačky

vysoké zatížení motoru v tahu při akceleraci !

ma to turbo maleho prumněru čili velmi visoké otáčky turba !

dale je pak zvyšená spotřeba oleje při log live ! tady zaleží na motoru a počtu kilometru

 

a další věc je ta že žádný výrobce oleje neuvadí vymněnu olej více jak 15000 Km ! a to same se týká i převodovky ! max co výrobci uvadí je 60000 Km na olej v převodovce !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Meleš kraviny. Napřed studuj ( a to nejen český jazyk) a pak něco piš - intervaly výměny oleje delší, než 15 000 km jsou u většiny výrobců již standardní. Naopak výměnu oleje v převodovce (manuální) většina výrobců již dávno nepředepisuje (tzv. doživotní náplň). I když si o tom můžeme myslet svoje a neřídit se tímto doporučením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechápem čo tu riešite. Chce meniť olej častejšie, tak nech. Motoru tým určite neuškodí, len pomôže.

Ja netvrdím že sa nedá jazdiť na jednu náplň 30 tisíc km, ale uvažujte o tom trochu inak! Predstavte si, že idete kupovať jazdené auto na niekoľko ďalších rokov, a máte dva identické modely, rovnaký počet najazdených kilometrov ale nepoznáte predchádzajúceho majiteľa, tj. neviete ako a kde sa s autom pred tým jazdilo (pár kilometrové jazdy studeným motorom po meste, alebo dlhé jazdy na diaľnici a na okreskách), jednoducho neviete nič, len to, čo je v servisnej knižke.
Malý turbomotor, tachometer u oboch ukazuje 145 tisíc, rozdiel je iba v servisnej knižke. Jedno z tých áut jazdilo na predĺžený interval výmeny oleja, tj. každých 30 tisíc km, dokonca raz to bolo 32 tisíc. Oproti tomu na druhom aute menili olej každých 10 tisíc a raz to majiteľ nestihol a olej zostal v motore počas 12 tisíc km. Ktoré auto by ste kúpili? To v ktorom bol za celý čas olej menený 4x, alebo to, v ktorom bol olej vymenený už 14x?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takové tvoje uvahy jsou k ničemu. To je jako bych ti u tvojeho přikladu uváděl že olej byl měněn 4 x ve škodovce a 14 x někde v garáži co je lepší?
Já prodával minulý měsíc fabku. Troufám si říct výstavní kousek, naj. 60tis a stáří 7 let. Myslíš že někoho zajímalo něco o autu? Každy čuměl jen na rok vyroby a výbavu. Ale origo výbava, nebrali v potaz to co bylo dodělané :(

Editováno: , autor: Woody
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně tak, při prodeji se zohledňujou kilometry, výbava a ostatní už nikoho moc nezajímá. já mám teď najeto cca 8300 a první výměnu plánuju na jaře, v zimě se nikam štrachat nebudu. v té době bude nájezd cca 14500km což je pohoda. nechám si nalít LL olej a dál se uvidí, ale asi budu jezdit 1x za rok, což u mě dělá cca 20tis km a budu spokojenej. s předchozím autem jsem musel jezdit 2x ročně a je to otrava a navíc se mně to teď vyplatí i finančně a motoru to vůbec neuškodí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si tu pěkně počet a musím říci že jen čas ukáže jak je to dobrý motor i celé auto.

 

Já mám zatím na staré(11/2002)  Fábii combi 1generace najeto cca 220 000 km s motorem 1,4 MPI 50 kW AQW a o tom můžu říci jen to dobré. (Omlouvám se za tohle-to sem nepatří)

 

Též platí co člověk to názor na cokoli.

 

Škoda je  jen že škodovka už nikdy nevyrobí něco jako 110R Coupé, měl ho taťka. Tak možná zkreslený pohled na to pro mě moc krásný auto.  (Omlouvám se za tohle-to sem nepatří)

 

Přeji všem mnoho spokojených km s Rapidem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takové tvoje uvahy jsou k ničemu. To je jako bych ti u tvojeho přikladu uváděl že olej byl měněn 4 x ve škodovce a 14 x někde v garáži co je lepší?

Já prodával minulý měsíc fabku. Troufám si říct výstavní kousek, naj. 60tis a stáří 7 let. Myslíš že někoho zajímalo něco o autu? Každy čuměl jen na rok vyroby a výbavu. Ale origo výbava, nebrali v potaz to co bylo dodělané :(

Samozrejme ako bol olej menený 14x v garáži to je lepšie, ale otázkou ostáva či ti to uverím. Asi pred rokom sme s kamarátom pozerali Octavie ale nakoniec nekúpil ani jednu. Dôvod bol, že väčšina mala stočené km, a zároveň mali zlú servisnú históriu. Jednoducho auto ktoré najazdilo za necelé 2 roky 180 tisíc (stočené na 110 tisíc) a pritom v záznamoch ŠA bol servis iba každých 30-35 tisíc, niekde až 60 tisíc km. Asi iba zabudli zapísať, ale nevieš to určite a neriskneš to pri aute za 10-15 tisíc €.

Iná káva je to, ak máš auto ktoré má reálne a dokázateľne najazdených 60 tisíc, tam je jasné, že kvalita servisu je druhoradá, lebo kupca predpokladá, že za tak malý počet km je ešte motor v top stave. Ak si dodržal normálny servisný interval, tak si olej menil 5-6x a náplň tam bola v priemere 8,5-10 tisíc km, ale aj v prípade predĺženého intervalu si musel olej vymeniť aspoň 3x, tj na jednu náplň sa jazdilo cca. 15 tisíc km, čo je stále fajn. Skús ale predávať 7 ročné auto s 2-3x väčším počtom km! Takých áut je ako smetí, a tam u skúseného/informovaného kupujúceho zaváži aj dobrá servisná história. Toto v budúcnosti bude platiť ešte viac, lebo posledné roky všetky médiá strašia tým, že na čo treba dávať pozor pri kúpe jazdeného auta, atď. Za pár rokov sa podiel áut s turbomotorom na trhu jazdených áut bude ešte viac zvyšovať, a kupcovia si ešte viac budú dávať pozor na reálnosť kilometrov a servisnú históriu, lebo riziko poruchy je čoraz väčšie. Tie časy kedy sa dalo s atmosferickým motorom najazdiť pol milióna a potom ho stočiť na 150 tisíc a nikto to neriešil, pomaly, ale isto končia.Stačí sa pozrieť na aktuálnu ponuku motorov Octavie III alebo Golfu VII, všetko preplňované motory. Stačí pár medializovaných prípadov kedy sa na skorej poruche motore podpíše nedostatočná údržba, k tomu štatisticky väčšia poruchovosť turbo motorov, a budeme radi, ak svoje TSI vôbec predáme. Už teraz v každej diskusií strašia tým, že po 200 tisíc km sa tieto motory z kosačiek rozsypú (čomu ja osobne neverím).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...