Přejít na obsah

1.8 TSI vs 1.4 TSI


Pawouk

Doporučené příspěvky

Nějak těm "testům" přestávám rozumět. Jestli ,že byla vychvalovaná stará verze 118kw tak nevidím důvod proč by nová 132 kw měla být horší ,ale to by chtělo vědět jak pánové hodnotili předchozí verzi. Další věc jsou papírové hodnoty. 1.4 má sice také 250nm ale v mnohem menším spektru použitelných otáček.       1.4  250 Nm / 1500 - 3500 1/min       1.8  250 Nm / 1250 - 5000 1/min

O tom ,že motor 1.8 tsi zvládne mnohem víc je netřeba diskutovat. Reálné hodnoty bych viděl klidně někde kolem 160kw a 350nm.

Pak jsou tu věci které sráží tento motor  jako 1) eurodiktát 2) VW-diktát

Dále záleží kdo a podle čeho to hodnotí. Když přesednu do 1.8tsi  z 911 tak to bude líná lemra ,když z 1.4mpi tak zase neřízená střela.. Nejsem nějakým zastánce 1.8 tsi jelikož jsem v ní ani nejel ,ale ať mi nikdo netvrdí že zažiju lepší sportovní jízdu s 1.4tsi zvláště když má na 90 procent stejně dlouhé převody jako 1.8tsi. Jo takhle možná ,že jí budu držet víc pod krkem oproti 1.8  tak z toho asi ten sportovní pocit ?

 

PS: otázka samozřejmě zůstáva zdali to stojí za ten finanční rozdíl. No podle mě je to jako ze vším. Buď na to lidi maj a koupí to a nebo ne a prostě půjdou do 1.4. Ale když bych ty peníze měl a bylo mi to jedno ,že je utratím tak vznášet otázku jestli mi bude stačit 1.4 když to jede skoro stejně je podle mě blbost. Stejně prostě nepojede. 1.8 pojede líp

Editováno: , autor: memory2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Papírové hodnoty jsou papírové, za volantem se to pocitově může zdát jinak. Ne každá modernizace se nutně musí povést, ale s 1.8 TSI se v OIII pojí i víceprvková zadní náprava a to může pro někoho být rozhodující.
Jestli mě paměť neklame, tak starší 1.8 TSI měla velmi slušné hodnocení v testech těchto časopisů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...osobně si myslím, že určitě se nebude muset tak často kvedlat, díky strmější a delší špičce výkonu a určitě je motor a součástky těžší, takže větší tření a setrvačnost, tudíž lepší brzdná účinnost, ale vyšší spotřeba, ale to je názor lajka...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak když v žádném z parametrů nevychází lépe nemůže jet lépe. 1,4 aby zvádla slušnější dynamiku bude mít kratší převody. Rozsah použitělných otáček bude u 1,8 uplně někde jinde. Je otázkou naco auto potřebuješ. Když budeš jezdit jak důchodce do 3000ot. tak ti je silnější auto vlastně k ničemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jistě, většina majitelů nejsou závodníci, ale ani nemusí jezdit jako důchodci, u těch TSI motorů pro běžnou jízdu není nutné je nějak vytáčet - 3000 ot. na šestku je to kolem 130 -140 km/h u staršího provedení v OII. Počítám, že se to moc nezměnilo. Ale co se u 1.4 TSI změnilo, je narůst max. točivého momentu z 200 Nm na 250 Nm, který je pro 1.4 a 1.8 TSI stejný (kromě většího rozsahu ot.).  Zajímavé je, že pro 4x4 má ta 1.8 TSI 132 kW max. krouťák 280 Nm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzdy si rikam k cemu jsou na nase silnice tak silna auta, nebo proc vsichni rikakaj, ze nic  krom 1.8 nema skoro v O3 smysl. V autech  1.9TDI/77 jsem najezdil skorem 500tis km. Jezdim s tim denee a nikdy jsem nemel jedine problem ze by mi ten vykon nestacil. Kdyz sem potreboval predjet, auto si s tim hrave poradilo. Cokoliv nad tento vykon musi byt velmi upokojiva jizda. Ja vzdy rikam "sjed si s tim a pak rikej jak to jede"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak když v žádném z parametrů nevychází lépe nemůže jet lépe. 1,4 aby zvádla slušnější dynamiku bude mít kratší převody. Rozsah použitělných otáček bude u 1,8 uplně někde jinde. Je otázkou naco auto potřebuješ. Když budeš jezdit jak důchodce do 3000ot. tak ti je silnější auto vlastně k ničemu.

 

 To se velmi mylis. Ja mam 1.8TSI v O2, 99.9% casu jezdim do 3000otacek, ba vetsinu casu jezdim na sedmicku nekde pod 2000 ot. a presto poznam a vyuzivam brutalni rozdil mezi timto a ostatnimi Octaviackymi motory. Je to poznat pri kazdem rozjezdu, o predjizdeni nemluve. :) Netreba se rozjizdet se skripenim gum a jezdit s otackama v cervenem aby clovek poznal silu motoru.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S razenim do 3000 ot, s auty o vykonu vyssim nez 80kW, nikdy nebudete brzdou provozu. Nad 3tis radim kdyz uz potrebuji nekoho suverene predjet, vetsinou vice nez jedno auto na jednou nebo kdyz uz specham jak pominutej :)

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 To se velmi mylis. Ja mam 1.8TSI v O2, 99.9% casu jezdim do 3000otacek, ba vetsinu casu jezdim na sedmicku nekde pod 2000 ot. a presto poznam a vyuzivam brutalni rozdil mezi timto a ostatnimi Octaviackymi motory. Je to poznat pri kazdem rozjezdu, o predjizdeni nemluve. :) Netreba se rozjizdet se skripenim gum a jezdit s otackama v cervenem aby clovek poznal silu motoru.

Troufnu si tvrdit, že jsem toho najezdil s 1,8 s novou i starou víc než ty. A taky nedám na 1,8 dopustit a porovnávání s 1,4 mi přijde divné. To byla jen čistě úvaha. Jestliže máš stejné otáčky stejný moment = stejný výkon. To je fyzika to tak prostě je. Ze se 1,8 sbírá dřív a vlastně končí až z omezovačem je fakt. A je to prostě Audi Motor takže moje krevní skupina ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

že ten motor dobrý opravdu je, o tom nepochybuji. V obou výstřižcích je uvedeno, že 250 Nm je maximum pro sedmistupňový automat. A nechápu politiku VW, pro 4x4 budou dělat jen s automatem (6-ti kvalt), když jej nechci :-) . Na dotaz jak to bude se Scoutem ani neodpověděli (ale ani si nemyslím, že to bude jinak, čili s manuálem). Naftu nechci, 4x4 bude soudružka potřebovat třeba 2x v roce (nedokážu odhadnout) a naftu nechci (ta je s manuálem). Takže asi ereso a nebo změna lokálu (v koncernu kromě Tiguana 4x4 benzín s manuálem není-ještě Sup ale tam je 118 kW motor a nechci kupovat nové auto bez poslední generace motoru a navíc Supa nechce, chce Oktávku). Když to bude moc velká křeč tak to bude mnichov, jenže se mi ekluje dávat jeden a půl mega za auto....tak vlastně furt nevím. možná jen nevím, co chci. jestli vůbec....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

No mohu je posoudit pocitově, nijak výrazný odborník nejsem. Měl jsem 1,4 TSI ve VW Jetta, 103kW. Teď mám 1,8 TSI v OIII, 132 kW. Oboje manuál. Po nějakých 3000 km v OIII mohu říci následovné. Když se to vytočí na dvojku do 7000 ot/min, pak zapůsobí omezovač u obou aut, tak je 1,8 rychlejší a silnější. Ale zase že by to byl super velký rozdíl, to ne. Na běžný provoz, tím myslím např. předjíždění za krizové situace, nebo rychlé opuštění křižovatky, to oboje stačí. 1,4 TSI je fakt taky dělo, notabene ta VW Jetta byla těžší než OIII.

 

Běžná jízda, v mém případě hodně defenzivní, si 1,8 vezme asi o 0,3-0,5 litru víc. Tím myslím většina dálnice, točení kolem 130 km/hod. 1,8 je mnohem tišší, ale to je asi dáno konstrukcí vozu.

 

Shrnutí: 1,8 je pocitově o něco silnější, ale ne o moc. A stejně to platí o spotřebě - je o něco vyšší, ale ne o moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.8 TSI je kultivovanější, už jen proto, že má dva vyvažovací hřídele. Ta Jetta byla z jakého roku? Protože tam se vyskytovala 1.4 TSI 103 kW Twincharger, což znamená, že tam je kombinace kompresru, který tlačí v nižších otáčkách a turobodmychalda, které to převezme později.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta Jetta byla z 2008 a opravdu tam byl Twincharger. S motorem jsem byl totálně nadšen, proto jsem šel zase do TSI, ale silnější 1,8. Tady u OIII už není Twincharger?

Faktem je, že u té Jetty jsem začal po asi 80000km pozorovat, že kolem 2500 otáček (když pomalu vypíná kompresor, ale zapíná turbo) je malé zaváhání, nechci říkat cukání, k tomu to mělo daleko. Ze začátku jsem nic takového nepozoroval. Ale jenom se trochu otáčky zvýšily a už to zase jelo jako dráha. Totéž si slibuji od 1,8 a zatím se mi to jeví perfektní.

Editováno: , autor: boban1108
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

chtel bych se zeptat... 1.8 TSI (180 koni) vs 1.4 TSI (150 koni)

koupe nove OIII, najezd je +/- 30 000 za 4.5 roku (+/- 6666 rocne), jednou tydne po Praze na nakupy (10km) a potom jen cesty Praha - Ostrava parkrat do roka. Auto by bylo vzdy plne, 3 lidi vcetne ridice. Dosavadni auto bylo OII 1.6TDI CR (chce to neco zivejsiho). Rozdil v nakupu 1.8 a 1.4 je asi 40 nebo 50 tisic.

v service rikali ze 1.8 je slozitejsi a jsou pripady kdy zere olej i jako nove auto a to jich pry v pomeru s 1.4 moc neni. takze je 1.8 kazivejsi? auto je na soukrome ucely

 

diky za nazory

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám O3 1.8TSI - najeto 25 000km, olej měněn v 15 000km. Olej nežere vůbec, jezdím spíš kratší trasy. Nicméně co musím říct tak když jsem měl půjčenou 1.4TSI, tak motor fajn a úplně by mi výkonově stačil. Nicméně požadavek byl na 4x4 + dsg a to se do 1.4TSI nedává. S tvým nájezdem bych vzal 1.4TSI, určo vyjde levněji i servis (méně oleje a nejspíše následně i kurvítek).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uzenej.losos: na to co popisujes by ti mela bohate stacit 1.4

1.8 ma hlavni výhodu např. pri potrebe rychleho predjeti, kdy se hodi o něco vyšší výkon a jeho dostupnost ve vyssich otackach.

1.4 bude jezdit bez problemu +- o litr usporneji.

Usetril bych 50tKc a vzal 1.4. Oproti te 1.6tdi to bude 'raketa' a hlavne ocenis to ticho od motoru :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...