Přejít na obsah

Predné svetlá, žiarovky


kajovod

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

zdravim, nesviti mi prava potkavacka, dokazu si to vymenit sam na sidlisti pomoci bezne sady naradi nebo radsi servis ? musi se hodne veci rozebirat ?  nejaky rady, tipy, idealne video ? :D rapid 1.2 cbzb, klasicky obycejny puvodni svetla, zadny xenon led a dalsi parady, děkuju

tak jsem se odvazil sam a rapid ma docela dobrej pristup k zarovkam, dostal jsem se tam normalne z vrchu od motoru, nikdy jsem to nedelal a zvladl jsem to :D zarovka fakt byla prasklá

Editováno: , autor: asirapida
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
V 18. 6. 2019 na 23:03, janlub napsal:

Čaute mám tyhle světla na rapidovi před fc a řeším problém že mi nesvítí jako obrysovky tlumené. Nějaké nápady na předělání. Už jsem začal pracovat na snížení voltama. Ale nějak mi to nefunguje. Díky za rady 12f5f17547db3ecae261f96dcae70fe3.jpg

Čau jak si to prosím tě vyřešil, koupil jsem rapida 2013 který byl bouraný a někdo tam narval tyto světla a zbastlil to tak že to svítí furt stejně už jsem to začal řešit ale i na 3 volty to svítí stejně silně 

 edit : tak jsem postoupil dál a po mojí úpravě přehnal jsem to přes 4 diody jsem přišel na to proč tam dal dotyčný přede mnou relátka , poněvadž při rozsvícení obrysovek  tyto začnou po nastartování blikat jako stroboskop zvláštní je že až po nastartování. Nemá někdo radu?

Editováno: , autor: mirek.j
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravím,

vyzkoušel jsem na Rapidovi ( modelový rok 2018) s halogenovými světly vybavenými parabolami, LED náhrady Philips Ultinon Pro6000 LED H7. Naneštěstí s LED náhradami se světelná stopa pravého světlometu úplně rozpadla, typická šikmá linie osvitu krajnice přechodu světlo tma nikde. U levého světlometu je světelná stopa lepší, teoreticky by se dala seřídit pozice. Vyzkoušeno i prohození obou LED modulů mezi světlomety, výsledek úplně stejný. Výškové naklopení světlometů na stopu nemělo prakticky žádný vliv. Když jsem mírně nahnul LED modul a přidržel v upínacím mechanizmu paraboly pravého světla, bylo vidět, že se světelná stopa změní a začne se podobat stopě, kterou kreslí halogenová žárovka (podařilo se mi dostat LED čipy modulu na jedné straně modulu do místa, kde je vlákno halogenové žárovky). Porovnával jsem LED moduly s klasickou halogenovou žárovkou a výrobci se sice povedlo dostat čipy LED hodně blízko místu, kde je vlákno H7, ale kvůli odvodu tepla od čipů LED nejsou úplně ve stejném místě a jsou od sebe vzdáleny cca 3mm, kde prostor mezi nimi vyplňuje hliníkový chladič (případně měděná destička). Rapid má poměrně malé paraboly a tipuju, že tím pádem i malá změna pozice zdroje světla výrazně ovlivní výslednou stopu. Tyto náhrady LED mají sice homologaci (světelný tok 1500lm a barvu světla 5800K) pro jiné vozidla (světlomety), ale Rapid dle mého názoru na tyto moduly homologaci nedostane. Osram Night Breaker LED je konstrukčně hodně podobný, takže situace bude s největší pravděpodobností podobná. Vyzkoušel jsem náhrady umístit i do dálkových světel, ale konstruktéři udělali otvor s víčkem pro výměnu žárovky mimo její osu, takže moduly, tam kvůli chladiči s ventilátorem do mechanizmu uchycení nejdou vložit. Nakonec jsem vrátil původní halogenové žárovky. Možná v budoucnu přijde nová generace LED modulů, která bude konstrukčně lepší, ale nesázím na to. Moduly vyzkoušeny i ve vozidle Škoda Octavia 3 předfacelift a tam kreslí světelnou stopu velmi podobnou jako halogenové žárovky H7. Přikládám pár fotek světelné stopy Rapida na stěně ze vzdálenosti 10m. 🙂

 

Potkávaci vlevo 1x halogen Osram Night Breaker Silver H7, vpravo 1x LED Philips Ultinon Pro6000 HL H7:

potkavaci_1xhalogen_H7_1xLED_H7.jpg

Potkávací 2x LED Philips Ultinon Pro6000 HL H7, dálkové 2x halogen Osram Night Breaker Silver H7:

potkavaci_2xLED_H7_dalkove_2xhalogen.jpg

Potkávací 2x LED Philips Ultinon Pro6000 HL H7:

potkavaci_2xPhilips_Ultinon_Pro6000_HL_H7_LED.jpg

Potkávaci 2x halogen Osram Night Breaker Silver H7:

potkavaci_Osram_Night_Breaker_Silver_H7_halogen.jpg

Editováno: , autor: km7ecz
Doplněny popisky obrázků.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Reflektorová světla se LED kamarádí samozřejmě výrazně lépe než projekční, proto je homologace taky v zásadě jen na reflektorový typ.

Nicméně není tu nikde žádná jasná recenze jestli je to opravdu super atd. jen videa na youtube evidentně sponzorována no zkusil jsem schválené LED žárovky pro O3 před FL a velké zklamání.

Neoslňují, drží správný tvar světla.

Kvalita přímo osvětleného prostoru před vozem do nějakých 6-8 metrů je super, výrazně lepší než halogen, ale celkový dosvit je velmi tristní, světlo pak rychle ztratí intenzitu a kužel je velmi krátký. Nedá se s tím v noci jet bezpečně rychleji jak 70 km/h bez dálkových světel. Klasický halogen svítí mnohoNÁSOBNĚ lépe. Zkrátka ty lumeny kvůli homologaci to zabijí a nesvítí to dost a za deště si už vůbec nedělám iluze.

Takže doporučuji zůstat u halogenu a nebo pokud vám nahryže svědomí tak tam napálit pořádný LED zdroj.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě totiž připadá, že @informator to otočil. Naopak LEDky si víc rozumí s čočkami/projektory, než s parabolou/reflektorem. Když se podívám na technická data na OSRAM.CZ, tak mají třeba žárovky H7 (a to i třeba nejvýkonější NIGHT BREAKER 200)  i LEDky od nich totožných 1500lm. Jen neorigo LEDky z Alíku nebo od http://www.ledpodsviceni.cz mají 6000-10000lm.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám teď doma přímé srovnání auta s projektorovými světly a druhého s reflektorovými.

Do obou osazeny homologované a pro tyto světla schválené H7 LED od Osramu.

V reflektorech osvěcují o něco větší plochu a víc razí do očí při přímém pohledu do nich.

Projektory světlo usměrňují do intenzivnějšího paprsku a osvětlená plocha je sice menší, ale víc celistvá.

Taky se mi zdá, že nejsou tak nepříjemné pro protijedoucí auta a vypadá to víc jako tovární stav.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná to mám špatně seřízené nevím, zkusim regloskop ale přijde mi že jsem ty LED moduly usadil správně... prostě to nesvítí dostatečně daleko před auto. Kužel samotný je intenzivnější ale jeho konec přichází náhle je hodně ohraničení. Klasická žárovka se víc rozpíná před vůz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže dnes jsem podrobil světla důkladnému zkoumání za dobrého osvětlení a zjistil jsem, že do chladiče LED žárovky tlačí přítlačná pružina objímky, což způsobuje výrazné vychýlení celé žárovky směrem nahoru v cloně.

Proto jsem vyňal tyto pružiny a upravil je tak, aby na žárovku nevyvíjely boční tlak a nedocházelo k jejímu vychýlení. Poté jsem řádně usadil zpět objímku a zacvakl ji, a nyní je obrys světla stejný jako u halogenové žárovky. Celkově se osvětlení značně zlepšilo a světelný kužel už téměř dosahuje vzdálenosti jako u kvalitnějších halogenů. Světlo je pěkné, ale nemohu říci, že by svítilo výrazně více než halogen. Doufám tedy, že jejich životnost bude alespoň ty 4 roky, protože klasické prémiové halogeny od Osramu mi praskají každých půl roku.

Z této zkušenosti plyne poučení, že Osram opravdu vycentroval zdroj světla u LED žárovek velmi přesně, a je nutné je instalovat opravdu pečlivě, aby nedocházelo ke snížení nebo vychýlení světelného toku, což by mohlo mít negativní dopady jak pro řidiče, tak pro protijedoucí vozidla.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aneb jak říct, žes něco zapojil špatně bez toho abys to přiznal :D

 

//tím se ti neposmívám, že to bylo špatně, to se samozřejmě stane, ještě ke všemu když je u světel na manipulaci malo místa, vtipné mi pouze přijde jak je celý text formulovaný

Editováno: , autor: ExecutedDonut
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

? Já ale přiznal jsem, že jsem žárovky špatně osadil. To nic nemění na tom, že výrobce neudělal u žárovek poznámku,  která by na ten to problém poukázala a nebo rovnou přibalil modifikované přítlačné pružiny. Kupoval sadu označenou přímo pro mé auto. Pokud bych neprovedl úpravu přítlačné pružiny, nikdy bych nedosáhl kýženého výsledku. Skoro za 3000 Kč produkt, který si musíš sám doladit, navíc musíš sám zjistit kde je vlastně problém, to je docela smutný příběh nemyslíš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...