Přejít na obsah

Rapid vs konkurence


Pawouk

Doporučené příspěvky

před 4 hodinami, Petrrr napsal:

Mám Rapida, ohne kombík. A dovolenou s jedním dítětem jsme absolvovali úplně v pohodě, včetně kočárku. Bez věcí na sedadlech, to bych k dítěti na sedadla nikdy nedal, pokud nejde o lehké věci. Ještě se mi nestalo, že by mi rapidí kufr nestačil, No letos už pojedeme s dvěma dětmi tak uvidíme. Máš ale pravdu, že když ho někdo využije a využívá ok, ale kupovat auto s hovadským kufrem kvůli tomu že možná jednou za 10let budu potřebovat  převést ledničku a většinu jízd jezdím s prázdným kufrem je dle mého o ničem. Na druhou stranu je pravda, že kufr co má lift Škoda, jinde mají až combi ve stejné třídě.

já psal o dovolené s jedním dítětem v autech typu hatchback jako je Golf, krátká i30 apod. Tam se ti prostě věci nevejdou. 

Rapid má výborný kufr. Pro 4 dospělé lidi na 14dní úplně v pohodě. On je hlavně problém, že v západních zemích mají jako druhé velké rodinné. Bohužel my můžeme mít pouze jedno a to ještě většinou o velikosti Fabie. To auto pak slouží ke všemu a ten kufr prostě potřeba je. Není to jenom o tom že 1x za 10 let něco potřebuješ - ale je to o celkové pohodlnosti. Už jenom když jedeš přezout gumy. U běžného auta to skládáš na sedačky, v combi, liftu apod. tohle neřešíš. Ono pak kdybych sečetl a vypsal všechny situace kdy ten kufr fakt potřebuju, tak si myslím, že se v pohodě na situaci 2x do měsíce dostanu... A to nemáme dítě :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už mám za sebou právě dvě dovolené letos a normálně i s jedním 10-ti letým klukem jsme se v pohodě vešli a mám nějakých 380L? Je to tak, že když to místo nemám, neberu zbytečnosti. Stačí jeden kufr na hadry a zbytek máme akorát boty a jedem. Všecko jídlo a tak koupíme na místě, vždyť to skoro všude po Evropě stojí pomalu stejně někde v marketu.. A na větší věci je malý jak Rapid, tak Oktávka. Chce to kolikrát dodávku, která se dá taky po známostech sehnat. Já v tom nevidím problém, ale 3/4 lidí u nás ano. Jo jako, chápu i je..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak. To su same kecy o vozeni zbytocnosti, odhadujem ze vacsina propagujuca tento nazor ich nikdy nemala. To iste potom mozem napisat na margo vozenia oblecenia do chorvatska. Ved maju tam aj H&M aj Intersport. Tak Vam staci aj Citigo, a sandale s ponozkami si kupite priamo tam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Kdo chce auto s velkym kufrem tak si koupi auto s velkym kufrem, kdo chce mensi - koupi si mensi. A tim bych to uzavrel. Kdo ma k tomu jaky duvod je vedlejsi a rozhodne pred nikym svou volbu nemusi obhajovat. Velka Rodina v malem aute nebo jednotlivec v kombiku... kazdeho vec. A za narodni sport bych spis oznacil tento typ urazlive diskuze a ne tu volbu samotnou...

Mimochodem: nektera auta se mi vic libi v provedeni kombi nez kratka verze, takze si dovedu predstavit i tento duvod pro volbu dane karoserie. A jestli se to nekomu nelibi a ma nutkani se kvuli toho rozepisovat tak at u toho nikoho zbytecne neurazi... neni to hezke.

Editováno: , autor: runner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tipo je segment C, Rapid B(podvozek je menší než u Kia Rio, H.i20). Tipo bude bodovat jako kombík se záklaním motorem 1.4. V dieslu už cena celkem letí nahoru přibývá konkurence. Mě se Tipo líbí, že je široké, na nic si nehraje(robustní plast a tlačítka jak z VANu) a klasická atmoféra je fajn pro obyčejné rodiny, krátké trasy atd...

Cenově je ale teď asi nejlepší volba Focus III kombi 1.6 Ti-VCT za 319000kč, tohle už je dospělé auto segmentu C, interiér, odhlučnění, podvozek ale i motor jsou jinde než Tipo.

Víceprvek v základu je jen mírně modifikovaný z Focusu II a to je jenom dobře, vydží hodně a jezdí parádně :-)

Něco mezi Tipem a Focusem je Kia Ceed SW 1.4 COMFORT za cca 325000kč skladovka. V autě jsem jen seděl a neřídil, ale opět široký vůz, plnohodnotný segment C :-), kvalitní inteirér, motor se povedl, sice jen 1.4 ale spotřeba a kultivovanost je nadstandarní.  Jinak ona ta 1.4 taky jede dobře, ale musí se točit. Parkrát jsem řídil Hi30 s tímto motorem a pro klidného řidiče za mě ideál, protože pak na okreskách jde jezdit za 5,5l.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
je to pravda. Korejská 1.6 je pro běžné ježdění zdechlá, natož 1.4. + přímej vstřik dělá často neplechu.
Rozhodně pokud chce někdo kombi a atmosféru motor, není lepší nabídka jak Focus s 1.6. Akorát škoda 5 kvaltu...
Spíš Civic 1.8iVTEC 9.g kombi, rozhodně motoricky nejlepší atmosféra, Ford může soupeřit leda s korejci.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Atmosféra v současné době asi ta Mazda, ale i tak bych osobně do toho už nešel. Jednu chvilku se mně líbila CX-3, ale za ty prachy a právě ten motor mě odradil. Turbo je turbo prostě.. Stejně, včera jsem po delší době jel s mamčinou stařičkou jedničkovou Fábkou 1.9 TDI PD a ta pořád jede jak gula. Vždycky mě překvapí. Tady ty zmiňované srágory se k tomu ani nepřiblíží. Nevím jestli to není čipnuté, protože na 74kW to teda rozhodně nevypadá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak přidám pár další postřehů rapid (2013) vs leon kombi (2017). Mizerné zpateckove světlo u Leona nic neosvetli a myslím že je jen jedno. Oproti rapidu je to bludička. Teď když je brzo tma mě to začíná pěkně štvát. Pro doplnění mám jen základní světla a navíc nemám senzory. Dále má leon menší rejd takže třebeba při manévrování ve městě je to znát. Subjektivně bych řekl že i oktavka je na tom líp. Taky hloupost jako ostřikovače... Nemá to takový ten rozprsk na celé sklo ale čtyři čúrky... Takže vodu vyprskate hned, špína rozmazaná po okně a stěrače částečně stírají suché sklo. Musím uznat že škodovka tu praktičnost vážně vychytala. Jinak je samozřejmě leon jiná třída (viz moje předchozí příspěvky) ale ty drobnosti které člověk bere jako samozřejmost a chybí, jsou potom znát. Pořád ale nic proč bych změnil názor na výměnu auta.

Editováno: , autor: runner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta couvačka je opravdu prachbídná, ale lze  řešit led žárovkou od soudruhů z Číny, prostě DoDo.... Ostřikovače jsou záměnné s Golfem a Octávii, hodně lidí si to doma mění, ale zatím mi to nepřišlo nutné. Spíš senzor stěračů je dost náladový, ale ten bude asi v rámci koncernu stejný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
V 30. 8. 2017 na 14:51, bobanHTP napsal:

Cenově je ale teď asi nejlepší volba Focus III kombi 1.6 Ti-VCT za 319000kč, tohle už je dospělé auto segmentu C, interiér, odhlučnění, podvozek ale i motor jsou jinde než Tipo.
 

 

Já jsem vybíral mezi Focusem combi Titanium 1.0 ecobost 92kw a Rapidem  Style LB 1,0 TSI 81kw ( 1.6 Ti-VCT  není motor do moderního auta, řve a žere).

A toto jsou moje postřehy.

- focus ve stejné výbavě je dražší o 100 tisíc  (i po té jejich slavné slevě 60 tisíc na kombi)  Rapid mně vyšel na 350, focus na 450 po slevách.

-  rapid 0-100  9.8  X Focus  11.2

- rapid  2450 otáček při 130 km  X Focus  2900 otáčok.

-  řidil jsem oběl auta Rapid po faceliftu 2017 a  poslední focus.Rrapid byl při vyšších rychlostech tižší.  (rapid s tichou zimní pneu 15" Nokian WRD4)

- rapid jde ochotněji do zatáček

- v rapidu je více místa pro řidiče i na šířku, ve focusu blbě vystupuje palubka do špice a je tam moc širký středový tunel, to dost ubere místa.Já se do focusu pohodlně nevešel, ani se tam nedalo pohodlně nasednout, měřím 192 cm. Pořád jsem se tam bouchal do kolena o čudlík.  V rapidu mám místa habaděj. I moje žena co měří 170cm si ztěžovala že má ve Focusu jako spolujezdec málo místa. Že se tam necítí dobře.

- v rapidu je více místa v zadu focus má zase větší kufr
. v rapidu je sklopná opěrka  průvlak na lyže, to do focusu nejde ani přiobjednat

- v rapidu je v kufru pod kobercem velká přihrádka na věci , ve focusu nic.

- podvozek Fosucu mi přišel moc tvrdý a že tam je v zadu víceprvek jsem nějak na jízdě nepoznal.  Nejdřív jsem řídil Focus a pak Rapid. A i přes všechno co se píše mi více sedl rapid. Chování podvozku, řízení, zatáčky atd. Rapid mně oproti Fosucu subjektivně vyložen nadchnul. Po jízdě ve Focusu jsem byl vyloženě zklamaný. Protože na to, že to byl bájný a úžasný Ford, jsem čekal mnohem více.

.- kolem focusu dole jsou všude černé nevzledné plasty, rychle se mi to zhnusilo

- focus se dost krade x rapid skoro vůbec

 

Jinak v naší ulici parkuje velké množství Focusů, stejně jako rapida. Takže u koupě Fosucu nemůže být o nějakém odlišení od souseda vůbec řeč. Výjde to na stejno.  Odlíšení chápu třeba když máte novější Ford mustang, Mini, Lendrover SUV nebo sportovní Subaru. To pak jo.

 

Ale chápu že pokud jste vysazení na škodu, nezáleží vám na výbavě auta, nevadí vám hlučný motor, měříte max 176 cm a máte zatím jen malé děti. Tak možná dáte přednost Fosucu, 1.6 trend nebo trend plus.  Protože Ford je přece Ford, ne :-D

 

Editováno: , autor: s-tony
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli to ma jezdit lip, tak na rozdil za 100 tisic kc to ale urcite neni. Ja mel Fabii II combi a ta ma v recenzich nejhorsi podvozek ze skodovek a nejhorsi nachylnost na vitr. 

Takze pro mne je I rapid obrovsky skok kupredu. Nizke a sirsi auto, na dalnici lepsi, tizsi, vykonnejsi.  A do zatacek muzu taky jezdit o dost rychleji.  Kdyz sednu z Fabie Ii do Rapidu, to je sakra rozdil.  No a kdyz presednu z noveho Rapidu do Focuse, poznam rozdil? No bohuzel ani moc ne. A za 100 tisic vubec....

 

A tady mate dukaz ze Toledo / Rapid maji lepsi podvozek nez predrazeny smejd Ford Focus

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/ford-focus-2015-selhal-v-losim-testu-lepsi-je-i-skoda-rapid/

To cumite, co?

Editováno: , autor: s-tony
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se tyce podvozku... jiste v extremni situaci to muze byt tak jak je v tom clanku, a je to vec bezpecnosti. Ale pocitove ma Ford podvozky urcite lepsi. Focus je v zatacce jako pribity a nerovnosti zehli vic nez dobre. Muj pocit z Focusu byl takovy ze je o level jinde (jizdni vlastnosti, rizeni, tlumeni) oproti rapidu.. Je to taky plnohodnotna nizsi stredni trida. Obecne ma ford podvozky a cele rizeni nadprumerne a urcite porazi skodovky. Samozrejme skoda dela auta na pomezi trid a to jim prinasi vyhodu v podobe velkoryseho prostoru na danou tridu ale taky omezeni co se jizdnich vlastnosti tyce... Treba Rapid je proste uzky a dlouhy a to ho bude vzdy limitovat. Tim nechci Rapida hanit, je to dobre auto, velmi prakticke a ma sve pozitiva. Stavajici focus ma zase na druhou stranu podprumerny prostor uvnitr jak pro posadku tak kufr. Takze zalezi co od auta kdo chce.

A k tomu testu (vyse)... rapid je primarne staven na zatez. Samotnemu se mi s nim 4 roky jezdilo lip kdyz byl trochu nalozeny. Ale dost, stavajici generace focusu je mrtva, tak uvidime co prijde.

Jedno doporuceni... nedelejme ze skodovky nadauto, jako se o to ted snazi jina "nejlepsi ceska" automobilka. Jinak nahravame tem, kteri ji hlavne v anonymnim prostoru internetu hani kde mohou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako kdyby ve fordu bylo více místa, neměl tak šílenou palubovku a ty plasty okolo auta, tak by se dalo přemýšlet o  nějaké konfiguraci do 400 tisíc.

Ale mně to právě vyšlo, že ten podvozek je jediné pozitivum.  Dlouhodobé kvalitě fordu moc nevěřím.

Že je v autě schováná někde nějaká další elektronika, která dělá bůví co, to mně nebere.

Mně bere to co vidím a ty užitečné věci. A Rapid má pořád o dost lepší podvozek než moje původní auto. A praktičnost oproti fordu je o level výš.

Když jsem si udělal pro a proti, tak u Rapida mi jako proti vyšlo jen to že nenabízí vyhřívaný volant a hlídaní mrktvého úhlu.  To jsou věci co jsem chtěl v autě mít.

Kdežto u forda těch proti bylo trochu moc.

Editováno: , autor: s-tony
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...