Přejít na obsah

Rapid vs konkurence


Pawouk

Doporučené příspěvky

jako vážně někdo napíše, že podvozek v Rapidu je lepší jak ve Focusu ? Ve Focusu, který společně s Mazdou patří k ethalonu třídy ? btw - losí test neznamená lepší podvozek, i Fábie má v losím testu lepší chování jak prémiová auta...

Důležité je filtruje nerovnosti, jak je tichý, nesmí být uskákaný, musí dávat zpětnou vazbu, maximální grip atd atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím u toho "starého" Ceedu, 1.4 a 1.6 jsou ve srovnání s 1.2 TSI "mdlé". 1,0 T-GDI (88kW) není špatné, ale nepřesvědčilo mne a hlavně dle Spritmonitoru je průměr 7,1l/100 u i30 (OIII má s 1.2 TSI průměr 5,98l/100), Ceed v 1.0 T-GDI má 7,6l/100. 1.4 T-GDI 103kW jede v i30 hezky, ale zase, průměr okolo 8l/100 (OIII 1,4 TSI 6,69l/100). Pokud bychom se bavili o té 1,6 GDI v Ceedu jezdí taky kolem 8l/100, což není zrovna málo... 

 

Ano, Ceed je hlavně v interiéru o kus dál než Rapid, ale mne osobně by tam odrazovali ty benzíny... Ale to neznamená, že můj názor je "svatý" a nikdo nemůže mít jiný :) 

 

Kdo by si myslel že si spotřeby vymýšlím:
https://www.spritmonitor.de/en/overview/23-Kia/945-ceed.html?fueltype=2&power_s=99

https://www.spritmonitor.de/en/overview/19-Hyundai/1046-i30.html?fueltype=2&power_s=100

https://www.spritmonitor.de/en/overview/19-Hyundai/1046-i30.html?fueltype=2&constyear_s=2015&power_s=88&power_e=88

https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&constyear_s=2013&power_s=100&power_e=110

https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&constyear_s=2013&power_s=77&power_e=81

https://www.spritmonitor.de/en/overview/23-Kia/945-ceed.html?fueltype=2&power_s=85&power_e=90
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

To je divné, skorošvagr má služební I30 hatch 1.4 T-GDI a jezdí pod 7l dlouhodobě. A to jezdí služebky po dálnici. Jinak Rapid skutečně není konkurent Kie Ceed, která je o 10cm širší!!! Rapid má dokonce rozchod kol menší než Hyundai i20!! :-) A teď to hlavní, korejci s motorem 1.4 T-GDI vyjdou cenově stejně jako Oct 1.0 TSI a to už je teda rozdíl nebe a dudy. Nejde jen o kultivovanost,kdy vibrace prostě nejsou žádné, ale záběr od spodu a celkově větší dynamiku. Ceed zase nabízí příjemnou atmosféru 1.6 GDI a kdo si myslí, že s Rapidem 1.0 TSI jí ujede, je na omylu.

 

Když si sednete do Ceedu, pocítíte ihned prostor třídy C o tom není pochyb.  Nic proti Rapidu, jen za dané peníze Kia Ceed, Opel Astra, Renault Megane nebo Ford Focus prostě nabízejí pořádný kus auta. Protože jezdím hodně dálnice, vím, že šířku vozu ničím nejde nenahradit. Jako druhé vozdilo jsem měl Focus II facelift a nyní mám Megane III a ta jistota ve vyšších rychlostech je úplně jinde. Pak je tu hmotnost, na dálnici naopak větší hmotnost je jen vítaná, přidává na stabilitě a ne málo.

 

Jak říkám nic proti Rapidu, ale patří do třídy B spolus  H. I20, Peugeot 301 atd, kde vévodí prostorem na nohy a celkovou kultivovaností.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně že Rapid je přecejen o něco nižší kategorie, ale každý si může vybrat co mu vyhovuje, někdo chce auto širší, někdo zas ocení místo vzadu podélně. A spotřebu má každý řidič individuální, proto je dobré porovnávat tyto průměry kde je víc auto a tím se zprůměrují vlivy jízdních stylů a je tam vždy i rozmezí v jakém se ty spotřeby pohybují...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Sto lidí, sto chutí. Proto je automobilek "mraky" aby si každý vybral to své. Já jsem byl s Rapidem spokojený a nevyměnil bych ho za korejce - hlavní důvod zůstatková cena. Ale pro člověka co kupuje auto na 10 a více let je to bezpředmětné. Je pravda že se s ním musí člověk trochu pohrát aby vypadal, nebo koupit StylePlus. Já jsem ho měl vyšperkovaný a tak min půlka lidí si pořád myslela že je to Oktávka. Protože min 50% lidí vůbec auto neřeší, koupí něco a jezdí. Hlavně ať má kufr a málo žere.. Jinak já jsem teď spokojený s Leonem, má nějaké mouchy, ale splňuje všecko co jsem chtěl - výborně jezdí, vypadá dobře a nejvíc mě těší že je skoro nevidím na silnici. Jenomže zase, chce to FR a 1.8 TSI nebo nejlépe Cupru, jinak je to opět tuctovka. Stejně jako Oktávka, jedině RS jinak to nemá smysl - pro mě. Koncernové auta totiž vypadají a i jezdí v obyč verzi docela o ničem. Proto asi chápu lidi co si radši koupí v sériovém stavu něco exotického kvůli vzhledu.

Editováno: , autor: mx6
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zrovna v Brně a v okolí potkávám Leony při každé jízdě, ale třeba Toledo potkám jednou za měsíc a možná ani to ne :) ale auto se nekupuje podle toho, kolik jich jezdí v okolí. Leon je fajn, ale mně by vadilo, že na to bude málo příslušenství, ale hlavně mizerná komunita a s řešením problémů nikdo nepomůže, pokud teda nejde vyloženě o motor a to se pak hledá na skoda-home :D ale problémy typu pazvuk odněkud si musíš prostě vyřešit sám. Měl jsem Ibizu kombíka jako jeden z prvních u nás a bylo to blbý. Toledo je nejlepší Seat všech dob, protože je to Škodovka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Počet jednotlivých značek aut na cestě je i přímo úměrný počtu a velikosti autosalonů v tom daném místě. Takže já konkrétně Seaty skoro nepotkávám, protože první solidnější autosalon je cca 40km a ani tam nic moc nemají a lidi je ani moc nekupují. V Brně a Praze jich jezdí samozřejmě daleko víc. A i v Ostravě.. Tady prostě převládá Škodovka, u nás hodně i Ford - půlka dědiny v tom jezdí. Pak frantíci a to je tak všecko..  Já třeba teď kupuju koncern protože auta střídám tak po 3-4 letech, je to prostě výhodné při prodeji.. No a když se chce člověk odlišit a být vidět v pěkném autě, paradoxně nejvíc úspěšný bude zase v koncernovém autě a v nějaké "echt" verzi(RS, GTI, R, FR atd.) a ještě k tomu něco přidá co není úplně v sérii a je to vkusné. Je to ujeté, ale tak to je v česku. Pak už snad třeba Dodge Challenger V8 - včera jsem viděl borecka jak si v tom bublal kolem obchoďáku, mazec no...  Co k tomu říct, záleží co každý preferuje a na co má. A ve finále si stejně bude stěžovat že bych chtěl něco jiného. I ten v té audině by zrovna radši bral bavoráka. A kdyby ho měl, asi by zkusil ještě meďoura pro jistotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já chtěl v únoru původně kupovat Toledo FR,jelikož Rapidů jezdí u nás poměrně dost a to fr-ko vypadá dle mého naprosto úžasně. Jenže po předváděcí jízdě jsem od koupě upustil. Motor 1,0 tsi poměrně slabý a ten zvuk jak vysavač. Led přední světlomety s tragickou svítivostí,rezonance plastů v interiéru...
Nakonec jsem skončil u Mazdy 3 s dvoulitrovou atmosférou. Sice jsem připlatil o 50 tis více,ale svezení je úplně o něčem jiném.
Vůbec si myslím,že v dnešní době Mazda a její benzinové motory=nejlepší řešení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 17. 8. 2018 na 18:14, Malarkey napsal:

Seděl někdo v loganu mcw ? Kolega o něm přemýšlí, nový v ceníku cca 305 000 jako stepway ( bude určitě sleva) nebo ročního rapida co mám já zaty prachy tak ambition plus. Samozřejmě se strhnula debata co je lepší :D

Jako jo, seděl jsem v tom. A ať si říká kdo chce co chce, i ten Rapid (2018) je úplně jinde. Z Loganu, Sandera i Dusteru kouká levnota všude, kam se člověk podívá. Tím Dacii nekritizuji, obdobně velké auto za ty peníze jinde nekoupíš a někde se to projevit musí.

 

EDIT: a k té slevě, prodejce Dacie z našeho města o ní nechtěl ani slyšet, že už je to levné dost.:) Bezpečnost je taky dobrou připomínkou, v tom je Rapid jednoznačně lepší.

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dacie jsou proste levné.slevu žádnou nedostane max při leasingu,ale i tak malou.

Ta auta mi nevadí (jsem Renaultak)

Proti Dacii se musí porovnávat Rapid v základu a to je velká hrůza.

Pak se přidá výbava Max dot,lepší volant,trosku chromu a lesku a auto vypadá lip,ale furt to je Rapid.

Ja řeším u aut bezpečnost a treba Sandero ,které sem chtěl koupit ženě nemělo přepínače pasu to me dostalo rok 2017

Radsi sem koupil tři roky starého Rapida s par km. Ji se moc líbil,taková malá Oktávka do města.

S autem sme spokojeni ,ale dnes bych radši vzalvybavenou čtyři roky starou Oktavku klidně i s tím 63 KW motorem.

mel sem jen 250 tis . To je taky cena jakou ma i novy Rapid protože proti těm Daciim to není takovém rozdíl krom nesmyslné ceny.

Protoze treba Rapid přes 400 to uz je na psychiatra.

 

Nov

 

 

Editováno: , autor: Novotka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dacie si hlavne na nic nehraje a nesnazi se maskovat to, cim je a to levnym autem a jako treba druhe auto do rodiny by mi nedelalo problem ho koupit. Lepsi nez nejakou volitanou fabii v zakladu.
Skoda naopak taky levny auto s pozlatky za cenu mercedesu a ten interier kolikrat v te Skode vrze mozna vic nez v te Dacii. [emoji23] Papundeklovy plastovy vyplne dvere so Skoda moc s Dacii nezada treba taky. [emoji23][emoji23][emoji23]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...