Přejít na obsah

Rapid vs konkurence


Pawouk

Doporučené příspěvky

Nedávno mi dal kamarád sjet v novém Peugeotu 2008 1.2 VTi, motor je ok do města, úplně stačí, ale celkově dojem solidnosti je v Rapidu o třídu výše. Teda alespoň pro Fresh 2016. Ty první Rapidy - to byl úlet v šetření :-)

Někdy se musím smát, jak málo by stačilo, aby se Rapid dostal blíže ke konkurenci hatchbacků - stačilo tehdy dopředu dát také širší rozchod kol, jako je vzadu, tj. o těch 5cm navíc, tím by se opticky zharmonizovala až komicky zůžená přední kapota, zvětšil by se prostor vpředu a pak jen měkčený plast na palubku, klidně jen na místa doteku. Toď vše, jinak je Rapid SB dobrá myšlenka... Ale prostě NE, buď v koncernu to šetření fakt jede až na kost a nebo tam je někdo za zásluhy ve II. světové :-)

Ford teď vypustil dle mého bestseller mezi hatchi segmentu C, Focus IV a přesně udělal co lidé nejvíce chtěli - auto je velké, prostorné vpředu i vzadu, dobře odhlučněné, ničím neotravuje a přitom cena od 360tis.kč. Tam někdo začal přemýšlet a hlavně naslouchal lidem, ne jen rozpočtu.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Focus nedostatky předchozí generace odstranil, ale na druhou stranu... když pominu design, který mi subjektivně připadá nepovedený, tak třeba ty ceny: základ levný, ale jak chce člověk cokoli navíc (autoklima, tempomat, světla), tak musí změnit úroveň výbavy a/nebo koupit nějaký pitomý drahý paket. To se pak konfigurování rychle prodražuje (mimochodem, něco podobného je i nový Ceed). No a pak jsou tu kontroverzní novinky jako víceprvek jen pro silnější motory a pouze tříválcové benzíny s vypínáním válce.

 

2008 jsem jel jen kousek. Interiér byl myslím materiálově i prostorově na úrovni, ale ošklivý, chce to nový i-kokpit z 3008. 1.2 THP zkrátka typické malé turbo. Podvozek prý naladili velmi dobře, ale to platí pro všechny dnešní Peugeoty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před měsícem jsem objížděl salony a vybíral auto. A musím říct, že jsem byl docela zklamán nabídkami financování různých značek. Hledal jsem náhradu za rapida 2013 a po měsíci hledání náhrady jsem skončil opět u rapida 2019. Můj názor je, že za ty peníze se asi nesežene lepší auto, jak co se týče výbavy tak i ceny a hlavně velikosti. A musím říct, že ta 2019 je někde úplně jinde než ta 2013.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Woody napsal:

Před měsícem jsem objížděl salony a vybíral auto. A musím říct, že jsem byl docela zklamán nabídkami financování různých značek. Hledal jsem náhradu za rapida 2013 a po měsíci hledání náhrady jsem skončil opět u rapida 2019. Můj názor je, že za ty peníze se asi nesežene lepší auto, jak co se týče výbavy tak i ceny a hlavně velikosti. A musím říct, že ta 2019 je někde úplně jinde než ta 2013.

No a Octavia Trumf tě nezaujala?Přece jen Octávka je o třídu vyše než rapid,navíc aspoň s možnosti čtyřválce.

Editováno: , autor: bitttpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já dal Škodě ještě i doklad o livkidaci jednoho svého starého vrakua za to mi dali ještě slevu 15 tisíc.  Ta možnost tam taky je.

Bylo to totálně zrezlá felicie s motorem na odpis a veterán by z toho časem asi stejně nebyl. :-D

Za 15 tisíc dobrý kšeft.

Takže jsem za auto co stálo 410 platil  350.

A to ještě budu po roce přecházet z jejich financování na levnější půjčku jidne a ještě ušetřím cca 15 tísíc.  Samozřejmě ta sleva na financování mi už zůstane.....

Editováno: , autor: s-tony
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, Yosef napsal:

Jen doplním, slušná výbava u OIII Trumf cena od 444.900,-Kč

Přesně po měsíci vybírání jsem rozhod pro OIII Trumf, cena 462000,-. Na OIII trumf nejde dát žádná sleva. Když jsem přijel na salón, zrovna tam měli nově dovezeného rapida style plus + něco navíc. Se slevama 365000,-.  Takže o sto litrů levnější a vím že stejně za 5 let to zas vyměním za nové. A za další jsem dával starého rapida na protiúčet a tady mi dávali nejvíc tak jsem šel do toho. Pojištění na OIII mi spočetli na skoro 14000,- a na rapida 7000,- takže taky dost rozdíl.

Jen pro info projel jsem dost salónů různých značek a rozdíl ve výkupní ceně různých salonů byl 35000,- a u škodovky jsem dostal ještě slevu za staré auto 25000,- . Takže nebylo co řešit.

Editováno: , autor: Woody
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj MR 2014 1.2 TSI 77 kW, najeto 110 000 km, taktéž velmi udržovaný, dostal jsem 200 000 Kč. Do inzerátu se ani nedostal, šel hned pryč. S tím, že tam ještě bylo to zvýhodnění trade in za protiúčet 25 000 Kč, Škofin 20 000 Kč a nějak 20 000 ještě sleva salonu. Takže opravdu velmi dobře vybavený Rapid za nějakých 440 ceníkových jsem se dostal na 375. Jasně, Octavia je "jiné" auto, ale za tyhle peníze bych takovou výbavu co mám zdaleka neměl. Kolem 360 se daly v té době koupit doprodeje skladových Leonů s odcházejícím 1.2 TSI, také jsem se na něj byl dívat, ale prostě mi to auto nějak nesedělo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, to zvýhodnění jsme dostal taky, takže ještě + 25000,-. Já měl ale slabší motor a výbava Fresh. Pořizovací cena byla v roce 2013 - 285000,-

No a jak jsem psal, dávali mi i 185000,-.

Nejlepší byli v jednom salonu, kde mi říkali, že dle pojišťovny je cena 145tis, ale dají mi 185tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Bohužel je jich už hodně na trhu. Ideální (dle mého názoru) bylo prodat auto koupené v 2013 cca po třech letech. Teď mám na mysli průměrnou ztrátu za každý rok vlastnictví.
Jednak se ještě tak dlouho nevyráběl, a za druhé ještě nebylo na trhu mraky aut z leasingů, operáků a firemních flotil.

Editováno: , autor: runner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Moje zkušenost je docela zajímavá s prodejem Škody. Asi nejhorší výkupní cena byla v Autodružsvu Frýdek-Místek, nejlepší ve Škoda Třinec. Přitom rozdíl byl 20 000kč.  Ostatní byli někde mezi, myslím tím různe autobazary. AAA jsem teda nezkusil nikdy, protože kamarádi z práce mi to popsali jako okradení a ne prodej :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 16. 10. 2018 na 13:39, Yosef napsal:

To jste prodali dobře, to mě nabízeli 150.000,-Kč ale auto neviděli jen podle základních informací.

Tento tyden mi po telefonu rekli to stejne. Kdyz jsem s tim prijel, tak rekli, ze max 135.000,-Kč (ve dvou ruznych salonech). Rikali, ze je toho na bazaru mraky a je zajem spise o tu silnejsi verzi s sestistupnovou prevodovkou. Navic jsem to mel vic krat lakovane... Jako plus rikali, ze tam je digitalni klima.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Tak jsem si konečně sednul do nového Sandera s showroomu Dacie v Třinci, kurnik ten skok v dizajnu a zpracování tam je. Vůz je prostornější na šířku, než Rapid ale na nohy je to průměr v druhé řadě. Rapid bohužel neměl nikdy moc dobré základní sedačky a tak hodil Dacii rukavici :-) - jsou větší a pohodlnější...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...