Alan 07 Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Nechtěl jsem zakládat nové téma, ale nenašel jsem odpověď. Mám 1,2 HTP 40 Kw najeto 35tkm. Auto je asi 1,5 roku staré. Asi tak 4x za poslední měsíc mi běželo na 2 válce. Stalo se mi to pokaždé, když jsem vycouvával z parkoviště na silnici cca 2 metry, pak při následném přeřazování ze zpátečky na 1. rychl. stupeň (ještě pořád vyšlápnutá spojka) běžel motor na 2 válce. Jakmile jsem pouštěl spojku a přidával plyn, abych se rozjel, tak se chytl a pak už to jede normálně. Stalo se to vždy při studeném startu a nebyla moc velká zima vždy tak kolem těch 0 až +5 stupňů. Auto jsem měl na vagu a nebyla zjištěna žádná závada. Demontoval jsem svíčky a zjistil, že jsou černé jak z diesela a mají odtrh tak 2 mm. Tady na foru jsem se dočetl, že origo svíčky NGK by měly vydržet 60tkm. Já najezdil zmiňovaných 35tkm a svíčky vypadaly, že už hodně přesluhujou, tak jsem je vyměnil za BOSCH(typ přesně nevím, ale kupoval jsem je přímo ve škodovce na tuto motorizaci) a dnes se mi stalo to samé. Auto jezdí převážně dlouhé trasy. Nevím kde může být chyba Nemáte někdo podobné zkušenosti?Nevíte někdo co s tím? Díky všem za rady.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Faja Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Jen bych se chtel poptat, jak se vubec pozna ze jede na 2 valce? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
houmr Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Jen bych se chtel poptat, jak se vubec pozna ze jede na 2 valce? ma kultivovanejsi chod Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikosar Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Nechtěl jsem zakládat nové téma, ale nenašel jsem odpověď. Mám 1,2 HTP 40 Kw najeto 35tkm. Auto je asi 1,5 roku staré. Asi tak 4x za poslední měsíc mi běželo na 2 válce. Stalo se mi to pokaždé, když jsem vycouvával z parkoviště na silnici cca 2 metry, pak při následném přeřazování ze zpátečky na 1. rychl. stupeň (ještě pořád vyšlápnutá spojka) běžel motor na 2 válce. Jakmile jsem pouštěl spojku a přidával plyn, abych se rozjel, tak se chytl a pak už to jede normálně. Stalo se to vždy při studeném startu a nebyla moc velká zima vždy tak kolem těch 0 až +5 stupňů. Auto jsem měl na vagu a nebyla zjištěna žádná závada. Demontoval jsem svíčky a zjistil, že jsou černé jak z diesela a mají odtrh tak 2 mm. Tady na foru jsem se dočetl, že origo svíčky NGK by měly vydržet 60tkm. Já najezdil zmiňovaných 35tkm a svíčky vypadaly, že už hodně přesluhujou, tak jsem je vyměnil za BOSCH(typ přesně nevím, ale kupoval jsem je přímo ve škodovce na tuto motorizaci) a dnes se mi stalo to samé. Auto jezdí převážně dlouhé trasy. Nevím kde může být chyba Nemáte někdo podobné zkušenosti?Nevíte někdo co s tím? Díky všem za rady.... Kup originalni svicky, kdyz to bude porad delat, tak je mozna chyba na zapalovacim trafu, tyto zavady se stavaji i autum, ktere maji najeto treba i 2000km, zkus auto i poradne zahrat a projet, prohnat, ale mozna to bude tim zapalovacim trafem, to je vetsi pravdepodobnost. Na vagu by ti to melo napsat zavadu, ze ti to jede na dva valce a ktery valec nepracuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alan 07 Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 Zatím dík za rady. Svíčky jsou origo, tak tam myslím problém není. Co se týče zapalovacího trafa to mě taky napadlo, ale zase by se objevila závada na vagu a tam nic nebylo. Nebo se rozsvítí kontrolka EPC. Navíc by byla špatně opálená jedna svíčka páč každej válec má svoje trafo, nebo ne? Svíčky byly všechny jako uhel a to po 35tkm je divný. Známej mi dal radu, že mám zkusit nějakej lepší benzín, protože je fakt, že jezdím převážně od Globus, Makro atd. Teď jsem natankoval u AB oil a od té doby začaly problémy. A slyšel jsem od více lidí, že už u AB oil měli problémy. Tím nechci říct, že je 100% problém díky palivu, které jsem tam natankoval. Zkusím pár nádrží od Shell, OMV, Aral... a pak se uvidí....Teď by stejně na nic ve škodovce nepřisli páč diagnostika nic nehlásí....Ten známej mi říkal, že bych to auto u nich musel nějakou dobu nechat a oni musí vystihnout okamžik kdy to dělá. Napojit vag.... ale to je na hrozně dlouho páč mi to za poslední měsíc udělalo asi 4x což při mém ježdění odpovídá zhruba 4x/2500km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 (edited) Jsou znamy pripady, kdy problemy zpusobovaly zapalovaci civky - spatna serie. Nicmene, to by se skutecne projevilo jen na jedne svicce (pokud by nebyly spatne vsechny). Zkus tankovat kvalitni benzin a sleduj situaci. Edited January 6, 2007 by Maverick 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alan 07 Posted January 6, 2007 Author Share Posted January 6, 2007 Taky si myslím. Jestli to bude benzínem, tak levnej už nikdy nenatankuju, protože ušetřený peníze ve finále zaplatím za svíčky atd. A hlavně benzín je snad jediná věc kterou diagnostika ještě odhalit nedokáže Určitě dám vědět jestli změna paliva pomohla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikosar Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Zatím dík za rady. Svíčky jsou origo, tak tam myslím problém není. Co se týče zapalovacího trafa to mě taky napadlo, ale zase by se objevila závada na vagu a tam nic nebylo. Nebo se rozsvítí kontrolka EPC. Navíc by byla špatně opálená jedna svíčka páč každej válec má svoje trafo, nebo ne? Svíčky byly všechny jako uhel a to po 35tkm je divný. Známej mi dal radu, že mám zkusit nějakej lepší benzín, protože je fakt, že jezdím převážně od Globus, Makro atd. Teď jsem natankoval u AB oil a od té doby začaly problémy. A slyšel jsem od více lidí, že už u AB oil měli problémy. Tím nechci říct, že je 100% problém díky palivu, které jsem tam natankoval. Zkusím pár nádrží od Shell, OMV, Aral... a pak se uvidí....Teď by stejně na nic ve škodovce nepřisli páč diagnostika nic nehlásí....Ten známej mi říkal, že bych to auto u nich musel nějakou dobu nechat a oni musí vystihnout okamžik kdy to dělá. Napojit vag.... ale to je na hrozně dlouho páč mi to za poslední měsíc udělalo asi 4x což při mém ježdění odpovídá zhruba 4x/2500km. Tim benzinem to urcite nebude. V tom servisu by byla blbost ti to nechavat, protoze kdyz ti to hodi na vag hned po hlaseni zavady, tak to ne, ackoliv se ti tam nahlasi zavada, tak ridici jednotka tu zavadu ulozi jako sporadickou a pamatuje si ji, pak ti to v servisu vymazou, ale pozor, presto ze, vag zaznamena sporadickou zavadu, tak stejne, kdyz das otestovat to zarizeni co hlasi chybu, tak pri otestovani vsechno bezi a je to ok, ale presto to hlasi sporadickou zavadu, protoze ta chyba je ulozena v ridici jednotce, vag tu sporadickou zavadu nacte ale presto uz tu zavadu nemas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
houmr Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Zatím dík za rady. Svíčky jsou origo, tak tam myslím problém není. Co se týče zapalovacího trafa to mě taky napadlo, ale zase by se objevila závada na vagu a tam nic nebylo. Nebo se rozsvítí kontrolka EPC. Navíc by byla špatně opálená jedna svíčka páč každej válec má svoje trafo, nebo ne? Svíčky byly všechny jako uhel a to po 35tkm je divný. Známej mi dal radu, že mám zkusit nějakej lepší benzín, protože je fakt, že jezdím převážně od Globus, Makro atd. Teď jsem natankoval u AB oil a od té doby začaly problémy. A slyšel jsem od více lidí, že už u AB oil měli problémy. Tím nechci říct, že je 100% problém díky palivu, které jsem tam natankoval. Zkusím pár nádrží od Shell, OMV, Aral... a pak se uvidí....Teď by stejně na nic ve škodovce nepřisli páč diagnostika nic nehlásí....Ten známej mi říkal, že bych to auto u nich musel nějakou dobu nechat a oni musí vystihnout okamžik kdy to dělá. Napojit vag.... ale to je na hrozně dlouho páč mi to za poslední měsíc udělalo asi 4x což při mém ježdění odpovídá zhruba 4x/2500km. zalezi aky mas motor seriu. lebo bud mas zapalovacie trafo s ktoreho vedu kable ku svieckam alebo na kazdej sviecke je cievka. podla mna ked sa to takto prejavuje ako pises naozaj skus tankovat lepsi benzin. ja by som na hypermarketovych a podobnych pumpach netankoval, nestoji to za usetrene prachy. k tym svieckam je naozaj interval 60tkm a ja som na nich najazdil 75tkm potom zacali problemy tak som ich vymenil. podla mna je to dost malo 35tkm a tak v cudu sviecky to ma trochu dlhsiu zivotnost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Mikosar: Ja bych chtel byt stejnej jasnovidec jako ty. Netvrdim, ze to je benzinem, ale je to nejjednodussi a nejlevnejsi prvni krok pri reseni problemu. Pokud bude zavada pretrvavat, pujde se v hledani dal... Alan07: Kdyz se to po delsi dobu (a po vetsim mnozstvi ujetych km) neprojevi, zkus mrknout na svicky, jestli se jejich stav nejak zmenil - ziskaly zdravejsi barvu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikosar Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Fabie 1.2HTP maji na kazdou svicku zapalovaci trafo. Ty svicky se dost zanasi, pokum konas kratke jizdy a nepomuze ji cistit, musis bohuzel koupit novou, ale ver mi, ze to tim benzinem urcite nebude. Urcite, ze treba shell me kvalitnejsi benzin, ale kdyz natankujes v globusu, tak se nic nedeje, ale je nekdy dobre doprat motoru trochu lepsi benzin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 (edited) Ja by som na hypermarketovych a podobnych pumpach netankoval, nestoji to za usetrene prachy. Presne tak. Ja beru benzin od zacatku jen u Shell a ted jsem presel z N95 na V-Power 95. Rozdil 1,50 Kc na litru se sice nekomu muze jevit jako pomerne velky, ale jestli dam za nadrz 1200,- nebo 1270,- Kc, je mi jedno (vcera jsem tankoval 43 litru za 29,50 Kc/l. N95 byl za 27,90 Kc/l, Shell Mladá Boleslav). Edited January 6, 2007 by Maverick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Ty svicky se dost zanasi, pokum konas kratke jizdy a nepomuze ji cistit, musis bohuzel koupit novou, ale ver mi, ze to tim benzinem urcite nebude. Alan07 pise, ze najede za mesic cca 2500km. Z toho usuzuji, ze to nenaskace nekde po meste, ale jezdi delsi trasy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikosar Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Ja by som na hypermarketovych a podobnych pumpach netankoval, nestoji to za usetrene prachy. Presne tak. Ja beru benzin od zacatku jen u Shell a ted jsem presel z N95 na V-Power 95. Rozdil 1,50 Kc na litru se sice nekomu muze jevit jako pomerne velky, ale jestli dam za nadrz 1200,- nebo 1270,- Kc, je mi jedno (vcera jsem tankoval 43 litru za 29,50 Kc/l. N95 byl za 27,90 Kc/l, Shell Mladá Boleslav). severni morava benzi, tedy u nas, benzin N95 26 Kc a nafta 27,90 Kc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
houmr Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 (edited) Ja by som na hypermarketovych a podobnych pumpach netankoval, nestoji to za usetrene prachy. Presne tak. Ja beru benzin od zacatku jen u Shell a ted jsem presel z N95 na V-Power 95. Rozdil 1,50 Kc na litru se sice nekomu muze jevit jako pomerne velky, ale jestli dam za nadrz 1200,- nebo 1270,- Kc, je mi jedno (vcera jsem tankoval 43 litru za 29,50 Kc/l. N95 byl za 27,90 Kc/l, Shell Mladá Boleslav). u nas v trencine na shellke je N95 za 35,90SK Edited January 6, 2007 by houmr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas.cz Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 Já bych natankoval kvalitní palivo a čekal co to udělá... _________________ Samozřejmě že nejlíp se hledá závada když už auto nejede, né když ti VAG píše sporadické závady Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perry001 Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Kdysi jsem měl podobnou závadu.První krok byl změna benzínu,pak jsem dal nové svíčky a sehnal z vrakáče starší zapalovací trafíčko a problém trval dál.Dal jsem to ke kámošovi,změřil tlaky a jeden válec za studena uplně mrtvej a za tepla se to zlepšilo.Jinak jsem měl najeto 23000 km.Když jsem viděl,jak je motor po tak málo kilometrech vyběhanej,tak jsem auto radši prodal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perry001 Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Ještě jsem zapoměl dodat,byl prasklej ventil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alan 07 Posted January 7, 2007 Author Share Posted January 7, 2007 Koukám, že se většina shodne na palivu. Je fakt, že jak Maverick uváděl je to nejjednodussi a nejlevnejsi prvni krok pri reseni mého problemu.Do stávající nádrže se "špatným" benzínem jsem ještě nalil přípravek od sonaxu, který čistí spalovací prostor, ventily... a zlepšuje hoření. Zatím vše O.K. Zítra mě čeká asi 50km po okolí bydliště a cesta do Prahy cca 210km, tak se mi snad podaří vyjet ten zbytek v nádrži a jak se budu vracet, tak první pořádná pumpa kterou potkám to jistí Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alan 07 Posted January 7, 2007 Author Share Posted January 7, 2007 Kdysi jsem měl podobnou závadu.První krok byl změna benzínu,pak jsem dal nové svíčky a sehnal z vrakáče starší zapalovací trafíčko a problém trval dál.Dal jsem to ke kámošovi,změřil tlaky a jeden válec za studena uplně mrtvej a za tepla se to zlepšilo.Jinak jsem měl najeto 23000 km.Když jsem viděl,jak je motor po tak málo kilometrech vyběhanej,tak jsem auto radši prodal. Sakra nestrašit.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas.cz Posted January 7, 2007 Share Posted January 7, 2007 Ještě neznamená že když je prdlej ventil tak je motor vyběhlej... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alan 07 Posted January 7, 2007 Author Share Posted January 7, 2007 Ještě neznamená že když je prdlej ventil tak je motor vyběhlej... No, to je fakt, ale já bych byl radši kdyby to bylo jen tím benzínem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perry001 Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 Ještě neznamená že když je prdlej ventil tak je motor vyběhlej... To by ses asi divil,jak dokáže vypadat motor po 25000 Km.Dost mě překvapilo,jaká byla třeba vůle vačky atd.Samozřejmě to klidně může být jen tím benzínem,ale tomu se mi nechce moc věřit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas.cz Posted January 8, 2007 Share Posted January 8, 2007 Ještě jsi nenapsal co to bylo za auto a motor... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perry001 Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Tak samozřejmě se bavíme o Fabii 1,2 HTP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.