Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
Alan 07

Motor 1.2 HTP běží na 2 válce

    Doporučené příspěvky

    Nechtěl jsem zakládat nové téma, ale nenašel jsem odpověď. Mám 1,2 HTP 40 Kw najeto 35tkm. Auto je asi 1,5 roku staré. Asi tak 4x za poslední měsíc mi běželo na 2 válce. Stalo se mi to pokaždé, když jsem vycouvával z parkoviště na silnici cca 2 metry, pak při následném přeřazování ze zpátečky na 1. rychl. stupeň (ještě pořád vyšlápnutá spojka) běžel motor na 2 válce. Jakmile jsem pouštěl spojku a přidával plyn, abych se rozjel, tak se chytl a pak už to jede normálně. Stalo se to vždy při studeném startu a nebyla moc velká zima vždy tak kolem těch 0 až +5 stupňů. Auto jsem měl na vagu a nebyla zjištěna žádná závada. Demontoval jsem svíčky a zjistil, že jsou černé jak z diesela a mají odtrh tak 2 mm. Tady na foru jsem se dočetl, že origo svíčky NGK by měly vydržet 60tkm. Já najezdil zmiňovaných 35tkm a svíčky vypadaly, že už hodně přesluhujou, tak jsem je vyměnil za BOSCH(typ přesně nevím, ale kupoval jsem je přímo ve škodovce na tuto motorizaci) a dnes se mi stalo to samé. Auto jezdí převážně dlouhé trasy. Nevím kde může být chyba :huh: Nemáte někdo podobné zkušenosti?Nevíte někdo co s tím? Díky všem za rady....

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jen bych se chtel poptat, jak se vubec pozna ze jede na 2 valce?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Jen bych se chtel poptat, jak se vubec pozna ze jede na 2 valce?

    ma kultivovanejsi chod :)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Nechtěl jsem zakládat nové téma, ale nenašel jsem odpověď. Mám 1,2 HTP 40 Kw najeto 35tkm. Auto je asi 1,5 roku staré. Asi tak 4x za poslední měsíc mi běželo na 2 válce. Stalo se mi to pokaždé, když jsem vycouvával z parkoviště na silnici cca 2 metry, pak při následném přeřazování ze zpátečky na 1. rychl. stupeň (ještě pořád vyšlápnutá spojka) běžel motor na 2 válce. Jakmile jsem pouštěl spojku a přidával plyn, abych se rozjel, tak se chytl a pak už to jede normálně. Stalo se to vždy při studeném startu a nebyla moc velká zima vždy tak kolem těch 0 až +5 stupňů. Auto jsem měl na vagu a nebyla zjištěna žádná závada. Demontoval jsem svíčky a zjistil, že jsou černé jak z diesela a mají odtrh tak 2 mm. Tady na foru jsem se dočetl, že origo svíčky NGK by měly vydržet 60tkm. Já najezdil zmiňovaných 35tkm a svíčky vypadaly, že už hodně přesluhujou, tak jsem je vyměnil za BOSCH(typ přesně nevím, ale kupoval jsem je přímo ve škodovce na tuto motorizaci) a dnes se mi stalo to samé. Auto jezdí převážně dlouhé trasy. Nevím kde může být chyba :huh: Nemáte někdo podobné zkušenosti?Nevíte někdo co s tím? Díky všem za rady....

    Kup originalni svicky, kdyz to bude porad delat, tak je mozna chyba na zapalovacim trafu, tyto zavady se stavaji i autum, ktere maji najeto treba i 2000km, zkus auto i poradne zahrat a projet, prohnat, ale mozna to bude tim zapalovacim trafem, to je vetsi pravdepodobnost. Na vagu by ti to melo napsat zavadu, ze ti to jede na dva valce a ktery valec nepracuje.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Zatím dík za rady. Svíčky jsou origo, tak tam myslím problém není. Co se týče zapalovacího trafa to mě taky napadlo, ale zase by se objevila závada na vagu a tam nic nebylo. Nebo se rozsvítí kontrolka EPC. Navíc by byla špatně opálená jedna svíčka páč každej válec má svoje trafo, nebo ne? Svíčky byly všechny jako uhel a to po 35tkm je divný. Známej mi dal radu, že mám zkusit nějakej lepší benzín, protože je fakt, že jezdím převážně od Globus, Makro atd. Teď jsem natankoval u AB oil a od té doby začaly problémy. A slyšel jsem od více lidí, že už u AB oil měli problémy. Tím nechci říct, že je 100% problém díky palivu, které jsem tam natankoval. Zkusím pár nádrží od Shell, OMV, Aral... a pak se uvidí....Teď by stejně na nic ve škodovce nepřisli páč diagnostika nic nehlásí....Ten známej mi říkal, že bych to auto u nich musel nějakou dobu nechat a oni musí vystihnout okamžik kdy to dělá. Napojit vag.... ale to je na hrozně dlouho páč mi to za poslední měsíc udělalo asi 4x což při mém ježdění odpovídá zhruba 4x/2500km.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jsou znamy pripady, kdy problemy zpusobovaly zapalovaci civky - spatna serie.

    Nicmene, to by se skutecne projevilo jen na jedne svicce (pokud by nebyly spatne vsechny).

    Zkus tankovat kvalitni benzin a sleduj situaci.

    Editováno na Maverick
    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Taky si myslím. Jestli to bude benzínem, tak levnej už nikdy nenatankuju, protože ušetřený peníze ve finále zaplatím za svíčky atd. A hlavně benzín je snad jediná věc kterou diagnostika ještě odhalit nedokáže :D Určitě dám vědět jestli změna paliva pomohla.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Zatím dík za rady. Svíčky jsou origo, tak tam myslím problém není. Co se týče zapalovacího trafa to mě taky napadlo, ale zase by se objevila závada na vagu a tam nic nebylo. Nebo se rozsvítí kontrolka EPC. Navíc by byla špatně opálená jedna svíčka páč každej válec má svoje trafo, nebo ne? Svíčky byly všechny jako uhel a to po 35tkm je divný. Známej mi dal radu, že mám zkusit nějakej lepší benzín, protože je fakt, že jezdím převážně od Globus, Makro atd. Teď jsem natankoval u AB oil a od té doby začaly problémy. A slyšel jsem od více lidí, že už u AB oil měli problémy. Tím nechci říct, že je 100% problém díky palivu, které jsem tam natankoval. Zkusím pár nádrží od Shell, OMV, Aral... a pak se uvidí....Teď by stejně na nic ve škodovce nepřisli páč diagnostika nic nehlásí....Ten známej mi říkal, že bych to auto u nich musel nějakou dobu nechat a oni musí vystihnout okamžik kdy to dělá. Napojit vag.... ale to je na hrozně dlouho páč mi to za poslední měsíc udělalo asi 4x což při mém ježdění odpovídá zhruba 4x/2500km.

    Tim benzinem to urcite nebude. V tom servisu by byla blbost ti to nechavat, protoze kdyz ti to hodi na vag hned po hlaseni zavady, tak to ne, ackoliv se ti tam nahlasi zavada, tak ridici jednotka tu zavadu ulozi jako sporadickou a pamatuje si ji, pak ti to v servisu vymazou, ale pozor, presto ze, vag zaznamena sporadickou zavadu, tak stejne, kdyz das otestovat to zarizeni co hlasi chybu, tak pri otestovani vsechno bezi a je to ok, ale presto to hlasi sporadickou zavadu, protoze ta chyba je ulozena v ridici jednotce, vag tu sporadickou zavadu nacte ale presto uz tu zavadu nemas.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Zatím dík za rady. Svíčky jsou origo, tak tam myslím problém není. Co se týče zapalovacího trafa to mě taky napadlo, ale zase by se objevila závada na vagu a tam nic nebylo. Nebo se rozsvítí kontrolka EPC. Navíc by byla špatně opálená jedna svíčka páč každej válec má svoje trafo, nebo ne? Svíčky byly všechny jako uhel a to po 35tkm je divný. Známej mi dal radu, že mám zkusit nějakej lepší benzín, protože je fakt, že jezdím převážně od Globus, Makro atd. Teď jsem natankoval u AB oil a od té doby začaly problémy. A slyšel jsem od více lidí, že už u AB oil měli problémy. Tím nechci říct, že je 100% problém díky palivu, které jsem tam natankoval. Zkusím pár nádrží od Shell, OMV, Aral... a pak se uvidí....Teď by stejně na nic ve škodovce nepřisli páč diagnostika nic nehlásí....Ten známej mi říkal, že bych to auto u nich musel nějakou dobu nechat a oni musí vystihnout okamžik kdy to dělá. Napojit vag.... ale to je na hrozně dlouho páč mi to za poslední měsíc udělalo asi 4x což při mém ježdění odpovídá zhruba 4x/2500km.

    zalezi aky mas motor seriu. lebo bud mas zapalovacie trafo s ktoreho vedu kable ku svieckam alebo na kazdej sviecke je cievka.

    podla mna ked sa to takto prejavuje ako pises naozaj skus tankovat lepsi benzin. ja by som na hypermarketovych a podobnych pumpach netankoval, nestoji to za usetrene prachy. k tym svieckam je naozaj interval 60tkm a ja som na nich najazdil 75tkm potom zacali problemy tak som ich vymenil. podla mna je to dost malo 35tkm a tak v cudu sviecky to ma trochu dlhsiu zivotnost.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Mikosar: Ja bych chtel byt stejnej jasnovidec jako ty.

    Netvrdim, ze to je benzinem, ale je to nejjednodussi a nejlevnejsi prvni krok pri reseni problemu. Pokud bude zavada pretrvavat, pujde se v hledani dal...

    Alan07: Kdyz se to po delsi dobu (a po vetsim mnozstvi ujetych km) neprojevi, zkus mrknout na svicky, jestli se jejich stav nejak zmenil - ziskaly zdravejsi barvu.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Fabie 1.2HTP maji na kazdou svicku zapalovaci trafo. Ty svicky se dost zanasi, pokum konas kratke jizdy a nepomuze ji cistit, musis bohuzel koupit novou, ale ver mi, ze to tim benzinem urcite nebude. Urcite, ze treba shell me kvalitnejsi benzin, ale kdyz natankujes v globusu, tak se nic nedeje, ale je nekdy dobre doprat motoru trochu lepsi benzin.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Ja by som na hypermarketovych a podobnych pumpach netankoval, nestoji to za usetrene prachy.

    Presne tak.

    Ja beru benzin od zacatku jen u Shell a ted jsem presel z N95 na V-Power 95.

    Rozdil 1,50 Kc na litru se sice nekomu muze jevit jako pomerne velky, ale jestli dam za nadrz 1200,- nebo 1270,- Kc, je mi jedno (vcera jsem tankoval 43 litru za 29,50 Kc/l. N95 byl za 27,90 Kc/l, Shell Mladá Boleslav).

    Editováno na Maverick

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Ty svicky se dost zanasi, pokum konas kratke jizdy a nepomuze ji cistit, musis bohuzel koupit novou, ale ver mi, ze to tim benzinem urcite nebude.

    Alan07 pise, ze najede za mesic cca 2500km.

    Z toho usuzuji, ze to nenaskace nekde po meste, ale jezdi delsi trasy.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Ja by som na hypermarketovych a podobnych pumpach netankoval, nestoji to za usetrene prachy.

    Presne tak.

    Ja beru benzin od zacatku jen u Shell a ted jsem presel z N95 na V-Power 95.

    Rozdil 1,50 Kc na litru se sice nekomu muze jevit jako pomerne velky, ale jestli dam za nadrz 1200,- nebo 1270,- Kc, je mi jedno (vcera jsem tankoval 43 litru za 29,50 Kc/l. N95 byl za 27,90 Kc/l, Shell Mladá Boleslav).

    severni morava benzi, tedy u nas, benzin N95 26 Kc a nafta 27,90 Kc

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Ja by som na hypermarketovych a podobnych pumpach netankoval, nestoji to za usetrene prachy.

    Presne tak.

    Ja beru benzin od zacatku jen u Shell a ted jsem presel z N95 na V-Power 95.

    Rozdil 1,50 Kc na litru se sice nekomu muze jevit jako pomerne velky, ale jestli dam za nadrz 1200,- nebo 1270,- Kc, je mi jedno (vcera jsem tankoval 43 litru za 29,50 Kc/l. N95 byl za 27,90 Kc/l, Shell Mladá Boleslav).

    u nas v trencine na shellke je N95 za 35,90SK

    Editováno na houmr

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Já bych natankoval kvalitní palivo a čekal co to udělá...

    _________________

    Samozřejmě že nejlíp se hledá závada když už auto nejede, né když ti VAG píše sporadické závady :D

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Kdysi jsem měl podobnou závadu.První krok byl změna benzínu,pak jsem dal nové svíčky a sehnal z vrakáče starší zapalovací trafíčko a problém trval dál.Dal jsem to ke kámošovi,změřil tlaky a jeden válec za studena uplně mrtvej a za tepla se to zlepšilo.Jinak jsem měl najeto 23000 km.Když jsem viděl,jak je motor po tak málo kilometrech vyběhanej,tak jsem auto radši prodal.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Koukám, že se většina shodne na palivu. Je fakt, že jak Maverick uváděl je to nejjednodussi a nejlevnejsi prvni krok pri reseni mého problemu.Do stávající nádrže se "špatným" benzínem jsem ještě nalil přípravek od sonaxu, který čistí spalovací prostor, ventily... a zlepšuje hoření. Zatím vše O.K. Zítra mě čeká asi 50km po okolí bydliště a cesta do Prahy cca 210km, tak se mi snad podaří vyjet ten zbytek v nádrži a jak se budu vracet, tak první pořádná pumpa kterou potkám to jistí :palec2:

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Kdysi jsem měl podobnou závadu.První krok byl změna benzínu,pak jsem dal nové svíčky a sehnal z vrakáče starší zapalovací trafíčko a problém trval dál.Dal jsem to ke kámošovi,změřil tlaky a jeden válec za studena uplně mrtvej a za tepla se to zlepšilo.Jinak jsem měl najeto 23000 km.Když jsem viděl,jak je motor po tak málo kilometrech vyběhanej,tak jsem auto radši prodal.

    :o Sakra nestrašit.... :D

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ještě neznamená že když je prdlej ventil tak je motor vyběhlej...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Ještě neznamená že když je prdlej ventil tak je motor vyběhlej...

    No, to je fakt, ale já bych byl radši kdyby to bylo jen tím benzínem. ;)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Ještě neznamená že když je prdlej ventil tak je motor vyběhlej...

    To by ses asi divil,jak dokáže vypadat motor po 25000 Km.Dost mě překvapilo,jaká byla třeba vůle vačky atd.Samozřejmě to klidně může být jen tím benzínem,ale tomu se mi nechce moc věřit.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×