Přejít na obsah

Výměna svíček 1.4 16V


ales-r

Doporučené příspěvky

Jak kdo a jaké svíčky.

Já jsem měnil Bosch FR6DP u 1,4 MPI po 10 až 12 tisících km.

Motor byl tak chytrý, že si o to vždycky řekl sám.

Jakmile bylo ráno třeba točit startérem o trochu déle než bylo obvyklé, věděl jsem, že je mám jít koupit a nachystat výměnu...

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Môžeš,ak nedodržíš interval a vymeniš skorej nič a ak prešvihneš,tak odtrh medzi elektródami sa bude zväčšovať a može horšie štartovať,sused kúpil audinu A3 a sviečky neboli menené a po 100 000 km ich nevedeli vybrať,takže tak,nechaj a pri 60 000 vymeniť,ak je auto na LPG mením pri 30 000.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Ahoj, měl bych bych dotaz ohledně závitu svíček. Potíráte ho něčím? Četl jsem, že je dobré ho ošetřit práškovým grafitem. A ještě k svíčkám Brisk premium P1, které se tu zmiňovaly, je u nich uvedená délka závitu 22mm, ale do motoru bxw by měla mít závit 19mm, přesto je ale i pro tenhle motor doporučená. Ví někdo, jak to je?

Editováno: , autor: mambo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi tam dám ty NGK, zajímalo mě, jak je to s tím závitem, proč i když má svíčka uvedený delší závit, je psaná pro tento motor. Chtěl jsem je sice vyzkoušet, ale ne za cenu toho, že budu riskovat problém, proto jsem se zeptal pro případ, že by někdo věděl, jak se věci mají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výrobce Brisk jí má uvedenou jako vhodnou pro tenhle motor a i v tomhle vlákně na první stránce jí uživatel tuttinko vyzkoušel, jen mi přijde zvláštní, že má jinou délku závitu. Ještě bych měl jednu otázku, u těch NGK nevím, jaký mají odtrh, nikde jsem to nevidél uvedené, upravujete ho nebo ne, pokud by měly jiný než 1 - 1,1 podle DP?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Do ted jedu na Roomster 1,4/ 63kW svíčky Bosch / china a dobrý , jen jsem po najetí asi 30 000km zkontroloval a upravil odtrhy na požadovaný 1mm (byli až 1,3mm) , rozdíl k lepšímu jsem pocítil hned, kultivovanější chod a lepší starty. Nyní mám asi na nich 50 000 a v poho.

Už se pomalu chystám na jejich výměnu.

 

U rodičů na Fabia TSI 1,2 63kW jsem upravoval odtrhy také (preventivně) , tam jsou myslím 0,7mm (byli až 0,9) , pro sichr , mají původní z fabriky najeto 35 000km a auto jede krásně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Tak už mám hotovo. Po 42t. kilometrech, svíčky NGK ZFR6T-11G. Pokud někomu pomůže pár fotek:

  1. F1 - Nářadí potřebné pro výměnu. Torx je č.30, gola hlavice č.16
  2. Odstranit 4 šrouby plastového krytu cívek
  3. F2 - Odklopit 6 ks kabelových příchytek plochým šroubovákem
  4. F3 - 6 ks kabelových příchytek
  5. F4 - Detail kabelové příchytky
  6. F5 - Vytáhnout zapalovací moduly (Speciální nástroj z AliExpressu - T10094A)
  7. Povolit a vytáhnout staré svíčky
  8. Našroubovat a ručně dotáhnout nové svíčky
  9. F6 - Utáhnout nové svíčky požadovaným momentem 30Nm (AliExpress - Digital Torque Wrench Meter)

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...