Přejít na obsah

Výměna svíček 1.4 16V


ales-r

Doporučené příspěvky

Tak jsem vyměnil svíčky včetně oleje a filtrů. Díky zdejšímu foru to byla celkem hračka, asi nejdůležitější byla výroba vytahováku cívek ( ještě ho trochu dotuním ) . I když máme Seat Ibiza 1.4 16V jedná se o stejný motor jako je ve Škodovce.

Ještě jeden zásadní poznatek při výměně svíček - pro povolení / utažení je potřeba použít svíčák jehož venkovní průměr je maximálně 22mm protože širší se do motoru prostě nevejde !! Použité svíčky NGK ZFR6T-11G.

Průběh výměny na Rajčeti : http://czjawa.rajce.idnes.cz/vymena_oleje%2C_filtru_a_svicek_u_motoru_koncernu_VW_1.4_16V_r.v_2011/

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Ja som dal NGK ZFR6T-11G,predtým tam boli Bosch FR7 HC+ ,po 45 000 km,boli úplne v pohode suché a pekne vypálené.Odtrh som neupravoval,no musím povedať že po výmene som si všimol že studený štart mi trvá dlhšie ako na tých pôvodných,tam to chytalo na brnk za studena a na NGK-áčkach musím točiť aj 2-3-4 sek.za studena,zohriaty no problem,iba toto žiadne iné rozdiely.S NGK mám dobré skúsenosti aj na HTP/LPG.

Editováno: , autor: kimmi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Chcel by som oživiť túto tému na motore 1.4 63kw BXW LPG, potrebujem vymeniť zapaľovacie sviečky a ako tu čítam aj na LPG dávate originál sviečky, preto som sa rozhodol aj ja -kupil som Bosch FR7 HC+  Made in Russia,lenže ked som vyberal pôvodné mal som tam sviečky na LPG - BOSCH Iridium r6 FR6LI 332S a tie boli asi o cca 3,5mm kratšie ako nové FR7 HC+ -tak som ich pre istotu nedával z dôvodu že nové su dlhšie a tým pádom či by neprišli do stretu s piestom ....alebo nové sú nejaký nepodarok a preto sú dlhšie.???Nemá niekto s tým nejaké skúsenosti??? Hoci na oboch píše dlžka závitu 19mm ale v reále nie sú rovnaké. vid foto:

Za každú radu veľká vďaka.

 

Rôzna dlžka -19mm.jpg

Editováno: , autor: maruten1707
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono pôvodné ti už opálené majú cca 48tis najazdené na LPG a motor štratuje aj ťahá vcelku OK (odtrh nové majú 0,7mm a teraz po 48tis odtrh čo som meral majú 0,75mm)-aspoň ja nepociťujem žiadne negatíva ale už by to chcelo vymeniť lebo je to predsa len LPG, ale mne ide o tie dlhšie či môžu byť. A či vôbec môžu byť dlhšie od toho závitu smerom k elektrode.

Editováno: , autor: maruten1707
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok viem že tie medené oproti iridovým budu o triedu nižšie ale dostal som sa k ním na nízku sumu tak aspoň vyskúšam,ked budú robiť neplechu tak pôjdu tam nové iridové,mne išlo o ten rozmer v prvom rade..a tiež mám 27mm ako písal vyššie kimmi, takže diki moc

Editováno: , autor: maruten1707
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ok a taktiež máš LPG ale asi sekvenčné ? no neviem ja som odtrh ho trocha upravil lebo bolo písane na viacerých debatách aj na iných forach....A inak koľko Litrov LPG ti vojde do nádrže-mne do roomstra vojde niečo okolo 37-38litrov nie je to málo na Roomstra

Editováno: , autor: maruten1707
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Použil niekto na F2  1.4 16V tieto sviečky ZFR5P-G-uvádza sa pri nich že sú vhodné aj na tieto motory BXW CGGB?Vždy sa tu uvádza iný typ NGK ZFR6T-11G,použival niekto tie prvé spomenuté.

 

https://www.mototech.sk/NGK-sviecka-1-2HTP-1-4-16V-1-6-101905601B-d3909.htm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Včera jsem se podíval na svíčky (Bosh FR7) po 2 letech a najeto asi 35 000 km.

Už jsem zaznamenal po startu studeného motoru (občas) malinké vynechání,nebo nepravidelný chod.

Když jsem je vyndal byly naprosto čisté(keramika u elektrod bílá),ale odrth byl velký-tak 1,2 - 1,3mm.

Tak jsem je poklepal a merkou nastavil na 1mm,nechám je dál běžet,uvidím jak se budou chovat !

Ty první z fabriky (Champion),byly asi po 40 000km úplně KO (opálené,velký odtrh) a auto mi nechtělo moc jet,nahradily je současné Boschky.

 

Budu dělat i výměny oleje a všech filtrů,tak jsem dal hned nový vzducháč motoru.

 

No to bylo vše hned jinak a dnes cestou do práce si užíval ,jak mi to hned líp jede a akceleruje.

To zlepšení mě až překvapilo !

 

Jinak zapalovací cívky vytahuji dvěma šroubováky do protivky a páčím bud v místě konektoru,nebo když je málo místa tak i za samotné zapalování.

Takže Boschky pojedou dál a uvidím kolik vydrží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...