Přejít na obsah

Z akeho auta ste presli na Rapid a preco + vsetko pre a proti


LUKY-007

Doporučené příspěvky

Zdravím, všechny taky přispěji troškou do mlýna. Asi po půlročním vybíráním toho správného auta pro naši rodinu jsem skončil .. no u Rapida. Ve výběru bylo více možností, začínal jsem výběrem 5-leté ojetiny, až jsem skončil u nového auta. Navíc jsem se rozhodoval i mezi jinýma značkama – Kia, Citroen. Nejsem skalní škodovák, ale tak že by to muselo být tak špatné, když to má tolik lidí ? Přesedám aktuálně ze Saab 9-5 3.0 tid, takovej parník na silnici, r.v 2003, tenkrát „plná palba“ – kůže, navigace, vyhřívané-chlazené sedačky, park. asistent aj. Aktuálně Rapidek 1,0 81 kW Style, měl jsem z toho trochu strach, jak si na to zvyknu a ejhle, absolutně bez problémů, autíčko tiché, živé. Uvidíme co po pár letech řekne motor, ale o tom někde jinde.  Tak zdravím všechny, přeji mnoho km za volantem bez stresu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ahoj, Rapid nahradil v naší firmičce Focus II fl. 2009 s atmosférou 1.6 Duratec 74kw. Byl čas prodat 7 leté auto, jinak žádný jiný důvod nebyl.

Po dvou letech provozu Rapidu mám za sebou několik vážných reklamací, takže největší zklamání je kvalita, takový aušus jsem nečekal, přitom nejde o sporadický problém s kvalitou.

- aušusový kompresor klimatizace SANDEN se montuje dodnes do Rapidů a Fa3

- aušusový plynový pedál, který časem vrže a časem se může i zaseknout

- nekvalitní oska pro spojkový pedál, tady záleží na síle řidiče, může a nemusí se projevit

- hlučné palivové čerpadlo - příjde také časem, nejde vyreklamovat

- povrzávání v předním podvozku při plném rejdu - příjde časem, musí se promazávat speciálním mazivem

- tvoření faldů kolem švů na sedadlech - přijdě časem pokud vážíte 90kg a více jako já

 

PROSTĚ TOHLE Z JINÝCH AUT NEZNÁM, TEČKA :-D

 

Focuse jsem prodal ve 150 000km, měl jedinou malou závadu, kdy se vyměnila trubka klimy za cca 300kč v originál servisu Ford :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A protože letitý Peugeot 206 1,1 44kw, r. 2002 koupený jako ojetina už nevyhovoval prostorem, byť jsem s ním byl velmi spokojený(to není překlep, nekazil se, byl pohodlný a na svůj věk i komfortní), dobře jsem jej prodal a koupil něco praktického pro rodinu a stavbu - Renault Megane III kombi 1.6 ben. 74kw. Po půl roce můžu porovnávat s fajnovkou Rapidem.

- Megane má devět let, najeto 130tis.km, koupil jsem ho jako ojetinu přes Renault

- Měnily se tam tlumiče a brzdy, rozvody,mě překvapilo, že už tam byly nové výfuky, bohužel neoriginál Bosal

- Výsledkem půlročního náročného používání je, že celá rodina chce jezdit jenom v Meganovi :-) Vysvětlím proč.

--- Motor nemá turbodíru, opravdu se s ním dobře jezdí i po městě, do 100km/h je stejně tichý jako 1.2 TSI, to mě překvapilo asi nejvíce.

--- Megane má větší rejd, než Rapid, hodně to pomáhá na parkovištích při nákupech

--- Interiér je prostě obrovský, vpředu jsou velká sedadla jak v obýváku, vzadu je v kombíku neskutečné pohodlí, hodně místa na nohy, opět dobrá sedadla.

--- Samozřejmě si nás dostal kombík svým kufrem, Rapid Liftback má větší, jenže kombík je prostě kombík :-)

--- Výkonné brzdy, pedály jdou lehce i řízení

--- Zpátečka jde vždy napoprvé(kdy se to Škoda naučí nevím :-) )

--- Komfortní podvozek, to si musí každý zkusit, celá posádka oceňuje na strašlivé D1:-)

--- Informativní displej uprostřed nahoře na pal. desce s časem, teplotou, info co hraje. Tohle frantíci dávali už i do starých aut a není to dodnes překonané

--- I v ZÁKLADNÍ výbavě Expression jsou vychytávky, které mi usnadňují život, když máte děti

                   - přes dálkové ovl. se auto nejen zamkne, ale zavře i všechna okna

                   - odkládací prostory pod deklem kufru, či pod nohama

                   - světla ve všech dveřích auta, která v noci jdou reálně vidět, když vám dítě otevře dveře

                   - loketní opěrka vpředu i vzadi s dírou

                 

Co se mi nelíbí na Meganovi, ikdyž mu to rád za danou cenu ojetiny prominu

- motor je hlučný na dálnici, podle mě Bosal nestíhá dělat co má, sranda je, že duněni je od 120-135km/h, a pak mám dodržovat limity :-D

- kastle si někdy zavrže, když ji trápím "křížením náprav" na špatné cestě

- v určité poloze se třepe otevřené okno vpředu

- lupou aretační panty na všech dveřích - vlastnost všech meganů III kombi, mazání pomáhá jen chviličku

- krátký bezp. pás na prostředním sedadle vzadu, nejde připevnit vajíčko-dětskou sedačku pro mimčo, no prostě nejde :-D

- plně naložený kombík je moc lehký na předek, takže velký kopec na šotolině má problém vyjet, to mi F. Focus nedělal

 

 

 

 

 

Editováno: , autor: bobanHTP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Rapid 1.0 TSI u nás v podstatě nahradil dvojkovou Fabii HTP, kterou nadále jezdím.

 

+ prostornost, kufr

+ výbava

+ výkon a 6q

+ spotřeba

+ hodnotnější feeling při zavírání dveří, zamykání, apod.

+ podvozek asi komfortnější, ale ne výrazně

+ infotainment

- horší dojem z výrobní kvality

- místy přehnané šetření (ovládání oken, neměkčená palubka)

- méně praktických přihrádek (kromě loketní opěrky)

- bezpolohová páčka dálkových

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Já přešel z Jeepu XJ Cherokee (řadový šestiválec, 4.0i, 143 kW) a vlastně také z O1 1.6MPi 74kW. Jeepovi už táhne na třetí křížek a už to není na daily driving, Oktávka je MR 2000, takže už taky není žádná mladice, byť se stále statečně drží. Takže vyvstala nutnost převést Jeepa na hobby režim a místo Jeepem uvolněné zaplnit nějakým novým nebo zánovním autem, aby bylo aspoň na několik let pokoj od neustálého řešení drobných závad. Vybíralo se mezi Dacií Logan MCV v plné palbě v provedení Stepway, ročním Rapidem Ambition+ a roční Fabií ScoutLine, oboje se čtyřválcem EA211 1.2 TSI 81 kW. Dacii jsem vyloučil hned, protože laciný vzhled a slabý benzínový motor mi silně vadil, i když jízdní vlastnosti a pohodlí uvnitř bylo na hodně slušné úrovni. Fabia měla super lak, ale vnitřní prostor nebyl tak velkorysý jako u Rapida. Rapid byl skoro o šedesát litrů levnější než Fabie a přestože nemá tak bohatou výbavu jako Fabie, vyhrál to. Octavia je nyní druhým autem v rodině a Jeep se postupně zrenovuje a bude jen na hobby ježdění po srazech, občasné výlety a tak podobné.

Editováno: , autor: CzechDave
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
  • o 1 rok později...
  • o 1 rok později...

Ted se vrátíš k životu, člověče. Zapomeneš, jak vypadá autoservis 😁


Před 3 týdny jsem si koupil Rapidku Spaceback Ambtion 1.0 TSI 81 kW, ktera mi nahradila Octavii 1 jako daily. Uvnitř je ještě více místa než v O1. Kufr je o něco menší (ale ne o moc) a nepotřebuji každý den větší. Úspornější a tišší motor (ač je 3-válec), lepší úroveň výbavy, vyšší úroveň bezpečnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Skodzinek napsal:

Ted se vrátíš k životu, člověče. Zapomeneš, jak vypadá autoservis 😁


Před 3 týdny jsem si koupil Rapidku Spaceback Ambtion 1.0 TSI 81 kW, ktera mi nahradila Octavii 1 jako daily. Uvnitř je ještě více místa než v O1. Kufr je o něco menší (ale ne o moc) a nepotřebuji každý den větší. Úspornější a tišší motor (ač je 3-válec), lepší úroveň výbavy, vyšší úroveň bezpečnosti.

Všechny alfy jsem měl nafťáky 1.9JTD a jedinou Breru, kterou jsem vlastnil 6 let 2,4JTD - 5 válec, což bylo dle mého názoru nejkrásnější auto na pohled, ale jízdní vlastnosti byly už horší, (např. váha auta 1600kg) tvrdej podvozek a servis to potřebovalo každou chvíli. Je teda ale pravda, že všechny alfy měly od 200 - 250 tisic najeto.

Rapídek Monte Carlo je teda můj první benzín a první auto, co má pod 50 tisic najeto. Auto mám zatím jen pár dní a jsem velice spokojen :)

Co mě opravdu hodně překvapilo, tak cena dílů na škodovku vs alfa. I dkyž by se náhodou něco posralo, tak díly mnoooohem levnější než do alfy.

No samozřejmě první věc co mě hned napadla, tak jestli auto chipovat nebo nechipovat, dal bych to profíkům, kteří udělají komplet měření před a po a i zápis do TP, tak pořád váhám jestli do toho jít nebo nejít konrkétně tu - https://www.chiptuning.cz/detail/Osobn%C3%AD%20automobil/skoda-rapid-rapid-1-0-tsi-81kw

A jako druhá věc mě zajímala, jestli se dá nějak lépe poladit zvuk výfuku a to jsem našel tady - https://www.youtube.com/watch?v=_PJywh7tkGc

Zajímali by mě názory  jestli ano či ne a proč :)

Editováno: , autor: Durhil
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...