Přejít na obsah

Stěrače nestírají - neřešitelný problém


SpeederBB

Doporučené příspěvky

Asi budu muset prodat Fabii kvůli stěračům. Zhruba před rokem mi měnili čelní sklo na pojistku. Dali mi tam čínský Fuyao. Asi po tejdnu, když poprvé zapršelo zapnu stěrače a hele, přímo před řidičem zůstával nesetřenej flek. Stěrač tam nedolejhal na okno. Po prozkoumání jsem nabyl přesvědčení, že okno je křivý (před řidičem propadlý dovnitř). Nuže jsem jel zpátky do autoskla. Mrkli na to a že to teda vymění znova. Vyměnili to, opět čínu. Když jsem si pro to jel a na místě to odzkoušel, vypadalo to ok. Odjel jsem. Jenže když jsem jel rychlejc, zase tam zůstával flek. Jel jsem tam znova. To už moc nadšený nebyli - pochopitelně. Říkal jsem, že ta čína asi nebude moc dobrá kvalita a asi to dělaj křivý nebo co. A že tam chci jinýho výrobce. Tak oni že tam daj teda něco jinýho. Pak mi ještě volal, že se domluvil se šéfem, že mi to teda vyměněj za splintex, ale pokud to bude furt špatný, tak ho budu platit. Já blbec na to kejvnul. Přišel jsem pro to a on, že je to furt špatný. Naštěstí jak vyvezli auto ven a svítilo slunce a bylo to rozehřátý, stíralo to zrovna dobře (když auto stálo). Takže jsem to neplatil. Oni mě ještě přesvědčovali, že je to stěračema, protože tam mám typ aero a na tuhle starou fabii patřej starší klasiky. Samozřejmě je to kravina na entou, protože škodovka prodává aero na všechny auta. No ale bylo mi jasný, že už se tam vrátit nemůžu. Každopádně ten problém stále přetrvává a mě to neskutečně ubíjí. V kufru už mám snad pět stírátek, originál valeo, typ aero a kdo ví co ještě. Zkoušel jsem i nastavit tu pružinu v ramínku, aby to tlačilo míň. To bylo ještě horší. Dneska jsem to dal do původního stavu, ale pružina už je asi unavená a už to aero stírátko ani nepřitlačí k oknu. Zkoušel jsem i kratší stírátko, furt stejný. Jsem zoufalec. Teď zkusim ještě koupit celý ramínko nový. A taky mám asi vykloktaný ty čepy v táhlech, protože mi to už občas klepne do sloupku. 

 

Kdyby měl někdo trošku do mlýna, prosím sem s tim. Díky 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hoši,jsem na tom stejně jako Vy,na Bošáky serte ńa Aero,jsou drahé a nepomůžou,jsem expert na stěrače jelikož jsem vyměnil deset párů a pořád to blbne...:-/ mám tam kovové bosch je to tak asi nejlepší,ale není to růžové..:-( zkus ohnout to kovové ramínko nastavuje se úhel stírání.....já měnil i ramínka kovové a nepomohlo to,jestli chceš,mám jedny...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přihnutím ramínka narovnáš menší síla, přihneš větší síla. Neohýbá se o centimetry, ale max do jednoho cm. Nové rameno by mělo být +/- nastaveno pokud s tím ve skladu neházeli a neležela na tom třeba převodovka. Pak záleží jestli nemáš uvolněné/ vyčochtané uložení hřídelky, proto u staršího auta je potřeba skoro vždy doseřídit, ale skoro nikdo to nedělá, jen se naříká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dvoje kombinačky přes hadřík 5-10cm od sebe a zkroutím rameno mezi nima, není to úplně přesně kolmo k oknu, ale dělám tak, že ohnu (opět v řádu milimetrů) a zkusím stěrače s hadicí vody. Pak záleží jestli matlaj směrem nahoru, nebo dolu, postupně se najde úhel, kdy nematlaj ani jedním směrem. Síla přítlaku je když je gumička minimálně přitlačená, nesmí být nad oknem, ani nesmí být ohnutá o okno, prostě když jede nahoru, stírá horní strana hrana a dolů spodní.
Utahanou pružinu, neseřídíš, nemá konzistentní tah. Když měním komplet ramena a stírátka, tak tím strávím i hodinu a jediné matlání co znám je mokrý sníh a mráz, na to jiný lék než zastavit a očistit neexistuje.

Editováno: , autor: adoks
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Mám stejný problém, málem mě omylo, když po výměně prasklého skla mi to nestíralo stejně přímo před očima. Vždy mi dobře stírali stěrače Ultimate Speed z Lidlu, teď mi to dělají i ony. Čeká mě tedy jen výměna ramena, jestli to nepomůže, udělám si z auta táborák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mám bezramínkový a u řidiče před ocima propadlé sklo. Když se to veme rozprašovačem jen tak na krupičky a nechá se setřít tak je to krásně vidět kde nebere.Musel jsem ramíno prohnout na větší přítlak a u to ohnutí ramínka co drží gumičku narovnat rovně proti sklu. Když jde nahoru tak malinko propustí ale jak se vrací setře do sucha.Promazat ramínko v klubu co je.čep aby nedřelo a spadlo dolu. Je to laborování. Trošku jinak ohnout a nesetře. Už jsem se bál že mi praskne ramínko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám originál okno i stěrače aero od škody a když jedou nahoru tak setřou beze šmouhy ae jakmile jedou dolu tak je to šmouhaté jako prase.Nějaké rady? Díky moc.Vyměnil jsem už za půl rok 5tery a myslel jsem že to pomůže a bezvýsledně ani originál  :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ja som pred pár dňami konečne vyriešil tento problém, štvalo ma to už tri roky. Vždy to nové stierače začali robiť po týždni a bolo jedno či ide o čínu alebo bosch... nakoniec som našiel na nete túto stránku z DP

http://imgupload.sk/viewer.php?file=jd90j3zx2z973lfdhbva.jpg

nastavil som uhly od oka - zakaždým som vyskúšal až kým neprestali vŕzgať a nezotreli celé sklo a je po probléme ! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 5 měsíců později...

mel jsem uplne to same uz jsem byl z toho hotovej zkousel jsem 4 druhy steracu nic pak jsem tedy koupil opravdu drahe sterace bezraminkove Bosh Aero Twin a uz 3rokem mi jedou jako by byly nove nadherne stiraj a to klepani v tom rohu sterace ukotvi s nize nez jsou takze tak jsem to resil ja

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Předpokládám, že kolega SpeederBB to už má dávno v roce 2013 vyřešeno. ;)

 

V 8. 6. 2013 na 22:35, SpeederBB napsal:

Tak dneska jsem vyměnil ramínko. Pružina je o poznání silnější a problém asi vyřešen. Jel jsem hned v dešti a vypadalo to velmi dobře! I gumička se otáčí jak má. A to tam mám plochý levný stěrače. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravím,

Mám Fabii I 2005 a mám ačkoliv stěrače stírají, tak jsou v koncových polohách neskutečně hlučné a občas mlátí do sloupku. Za 1,5 roku už jsem vyměnil 4 sady stěračů (Valeo, Škoda Economy, Škoda Aero, Bosh) a vždycky vydrží pár měsíců a pak se to už nedá vydržet. Při pohledu na gumičku mám pocit, že je na skle "rozpláclá".

Čelní sklo je originál, původní s najetými 210 000 km, takže předpokládám, že má správný tvar a je dobře usazené. 

Myslíte, že na to mají ve Škoda servisu nějaký přípravek, kterým by to srovnali? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že existuje přípravek na srovnání konce ramínka. Že jsou gumičky rozpláclé je normální. Nikdy na skle neleží na té hlavní gumě, ale leží podle toho jakým směrem jedou. Jestli přejíždí a mlátí do sloupku, tak máš možná špatně nasazené ramínko na tisícihranu ne? Nemají dole ještě fora? Jinak už mě napadá jedině vylágrovaný převod od motorku k ramínkům a nebo uložení čepů ramínka. Jdu se mrknout do příručky skrz to rovnání ramínek. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...