Jump to content
Sign in to follow this  
Red Dwarf

Kontrola tlaku v pneumatikách

Recommended Posts

Jakou máte zkušenost s touhle vymožeností? Já včera na dálnici píchnul levou zadní. Vůbec bych si toho nevšimnul, kdybych za pár km nesjížděl a nemusel na okresce objet traktor. Nic nesvítilo a já si díky tomu zk***il gumu. Jakmile jsem ovšem nasadil rezervu (plnohodnotnou), začalo to řvát. Když jsem jí ovšem předpisově nahustil (byla hodně přes), tak to už zase mlčí, přestože rezerva je 16´´ a kola samo 17 ´´. Tak nevím....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam zatim relativne dobrou zkusenost - jednou mi tyden po vymene pneu (a zresetovani kontroly tlaku) zacala diagnostika hlasit, ze mam zkontrolovat tlak. Ujel jsem s tim jeste 500km a pak to zkontroloval - jedna pneu byla z tlaku 2.5 na 1.6 kvuli spatne utazenemu vnitrku ventilku.

 

Takze to nejak funguje, ale jak rychle to hlasi chybu nedokazu rict.

A jen tak mimochodem - po kazdem nahusteni nebo vymene pneu je to potreba zresetovast jinak to nemuze fungovat spravne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viděl bych problém v tom, že je to jen pasivní kontrola tlaku, kdy na základě údajů z čidel ABS to vyhodnocuje rychlost otáčení kola a z něj potom přibližný obvod kola. A zároveň to porovnává rychlost otáčení jednotlivých kol.

U defektu bude ten problém, že to je náhle, tedy to přejde rychle do mezních hodnot a tady záleží jak je nastaven algoritmus, jestli je tam třeba nějaká doba, aby nedocházelo k falešným poplachům např. při protočení kola. Taky to může vyhodnotit jako chybu čidla ABS, těžko říct, je taky docela možné, že se rychlost otáčení nezmění a proto to tento systém nepozná.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuju za reakce. Samozřejmě nečekám, že to bude reagovat v řádu vteřin. Ale ujel jsem na tom kole 3 km, na dálnici poměrně vysokou rychlostí krátkej úsek, zbytek cca 120 km/h a ani po tom co jsem se při předjíždění toho traktoru málem podíval do pangejtu to ani nebliklo! A řvát to začalo po ujetí snad 100 metrů na přehuštěný gumě na rovině. Tak nevím, takováhle (ne)funkčnost je celkem k ničemu :o(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já prorazil gumu dojel jsem na úplně vypuštěné gumě a nic. Po nasazení letních kol jsem ujel cca 60km, než to začalo hlásit ve dvouch pneu byl tlak cca 2 a v dalších cca 2,4...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

 

mám SII rv2008. Po startu mi začala blikat kontrolka hlídání tlaku v pneu, zhruba po minutě zůstane svítit. Zkusil jsem reset tkačítkem, zazní zvukový signál o resetu nastavení, ale kontrolka svítí dále. Zkontroloval jsem pneu, vše v pořádku, diagnostika žádnou chybu nehlásí. Neví někdo čím by to mohlo být?

 

Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABS jednotka...login: 40168 a pak vybrat v základním nastavením TMPS reset....a stisknout ON/OFF/NEXT...To by mělo vše řešit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

díky, připojím se k jednotce Tlak v pneumatikách, je tam základní nastavení,ale bohužel to mám šedivé a nemohu to spustit. Diagnostiku mám Vag-can-pro. Známý má Texu, je možné to udělat nějak s touto diagnostikou?

 

díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ani se nedivím, když to nejdřív děláš v jednotce, kterou to auto vůbec nemá. jednotka ABS je na adrese: 03....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyřešeno na dálku...bohužel dle mého další ukázka, že diagnostika sama o sobě nic neřeší(po připojení byl spuštěn test ABSa a jiná chyba v něm nebyla a vše způsobila nesmyslně aktivovaná jednotka měření přímého tlaku pneu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte,

asi nemusím zakladať novú tému, keď táto pojednáva o problémoch s kontrolou tlaku v pneu.

Ako som kúpil SII, tak mi predávajúci hovoril, že táto funkcia nefunguje. Nič nesvieti, stlačenie tlačítka nič neurobí, diagnostika problém nehlási, elektrikár vraj kontroloval (čo neviem).

Viete mi poradiť, ak máte takúto skúsenosť? O takom priamom resete napríklad, ako ste tu riešili mi predchádzajúci majitel nič nehovoril.

Ďakujem za rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tlačítko po dlhom stlačení pípne, resetujú sa tým uložené hodnoty obvodu pneumatík. Skús dlhšie podržať.

Ak chceš otestovať funkčnosť, stačí jedno koleso vypustiť napríklad o pol baru a po pár minútach jazdy (nie po pár metroch) by mala tá istá kontrolka ako je na tlačítku zasvietiť aj na budíkoch spolu s hlásením na displeji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozno je funkcia vypnuta diagnostikou. Na Passatoch sa tato funkcia dala dokodovat, kedze to meria cez abs snimace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mioa701 .. ďakujem za tip. Skúšal som dlhšie držať (naštartovaný motor) .. hádam aj 10sec, ale nič

@misor1994 .. to som opomenul napísať, ak si správne pamätám, tak mechanik kontroloval cez diagnostiku, že je funkcia zapnutá.

Tak budem musieť nejako pátrať ďalej, lež tak sedliacky rozmýšľam ako ... Bo ASR, ESP problém nehlási, takže počítam, že snímače na kolesách fungujú.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaký máš rok výroby ? Já mám třeba 11/2013, takže ještě se mi netýkala povinná kontrolka. Od 2014 už je tuším dle EU povinná. Kontrolku jsem dodělával jak se již hovoří jen aktivací do maxidotu a vše funguje, nicméně jsem se ještě nesetkal s tím, že by tlačítko (pokud je originál) takto nefungovalo...Delší stisk znamená reset, pokud ti to nejde, tak mě napadají dvě možnosti...

- někdo tlačítko dodělával, ale nedodělal, nebo NE správně

- je originál, ale někde je chyba... (setkal jsem se i s nefunkčním tlačítkem)

 

Jestli diagnostika nic nehlásí, šel bych od těch nejmenších závad (tlačítko, kódování, apod.)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PedrosCZ Ahoj, mám 11/2011 .

 

Veru, zatiaľ čo som googlil, tak vyberiem tlačítko, zmerám na konektore (ak je označený PINmi) na PIN2 12V, PIN4 GND.

Zájdem za kámošom a presvedčím sa na vlastné oči, či je správne nakódovaný nepriamy TPMS podľa stránky: https://www.autoconnect.sk/www-autoconnect-sk/5-NAVODY-POSTUPY/34-Reset-Aktivacia-TPMS-VAG

 

Fáza dva kabeláž, ak správne chápem, tak skontrolujem:

Gateway         TPMS controller

Pin 7     >       Pin 1
Pin 17     >     Pin 3
Power 12v  >  Pin 2
Ground  >      Pin 4
 
Fázu tri dám na výmenu tlačítka (keďže netuším, neviem vygoogliť ktorý PIN s ktorým čo spája, alebo využíva na LED)
Edited by weixiao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fazu dva podla mna mozes vynechat, pretoze TPMS controller bude asi riadiaca jednotka priameho merania tlaku, cize cez snimace na ventiloch. Nepriame meranie ide cez ABS snimace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@misor1994 ach tak! Som to sám zle pochopil. Myslel som, že je to PIN-OUT z tlačítka :)))

Neviem vygoogliť pohľad na tlačítko zospodu, všade je len z vrchu .. že koľko tam je káblov. Dva budú napájanie osvetlenia. Ak by boli len ďalšie dva, tak logicky by sa to dalo spraviť aj tak .. že ich spojím a simulujem tým zopnutie tlačítka (aká fáza tri)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...