Přejít na obsah

Převodovka DSG


omicron

Doporučené příspěvky

Zakládám toto téma, neboť vím, že je mezi majiteli O2 mnoho uživatelů této famózní automatické převodovky nové generace, a zcela jiné konstrukce, než dosud hlavně používané HDM automaty (příp. i další jiné systémy).

Na serverech auto.cz i autorevue.cz toho o DSGčkách bylo napsáno mnoho, bohužel byly dizkuse silně degradovány a zapleveleny různými "chytráky", kteří o této převodovce tak max. někde četli. Bylo by dobré, kdyby se tak zde nedělo, a objevily se zde praktické zkušenosti, neboť jsme mezi prvními uživateli s těmito převodovkami (pominu-li Audi TT), a co se týče např. životnosti a spolehlivosti, je to asi stále jedna velká neznámá.

Já osobně mám DSG v O2 TDI 1.9 Elegance v MR2006 (vyrobená červenec 2005), jsem s ní maximálně spokojen, najeto cca 30 kkm, s převodovkou nebyly zatím žádné potíže. Dlouhodobá spotřeba cca 6 l/100km, a to rozhodně nejezdím zcela dle přepisů a nějak výrazně ekonomicky.

Zajímá mě zkušenost ostatních uživatelů DSG, zejména pak funkce Launch Control. Měl jsem pocit, že mě někdy na počátku fungovala, možná to byla ještě přenesená vzpomínka z předváděcí jízdy s DSG Touranem nebo jinou DSG O2, kdy jsem tuto funkci zkoušel a myslím, že pracovala.

Pro neznalé, u Launch Control jde mj. o to, že v režimu S (sport), lze obecně u DSG převodovek za současného držení pedálu brzdy (levou nohou), a současném přidávání plynu pravou po prudkém uvolnění brzdy provést vzkutku "raketový" odpich z místa (spojkám to asi ale svědčit nebude :( ).

U mé stávající O2 to nějak uspokojivě nefunguje, při současně stlačené brzdě otáčky nahoru moc nejdou, a to ani v režimu S. Je možné, že to úpravou firmware řídící jednotky DSG převodovky automobilka nějak modifikovala ? V servisu jsem je kvůli tomu již naťuknul, nevědí...

Také by byla jistě zajímavá zkušenosti lidí, kteří mají TDIčko s DSG čiplé, jak se to chová atd..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čau, také se připojím, chodím sem sice už dlouho, oktu 2 ale nemám.

Mám Golfa 5 2,0 TFSI s DSG, řadí super, na "S"ko to prostě nemá chybu i ovládání pod volantem je skvělý. Spotřebu nemůžu posoudit s manuálem, ale dlouhodobě mám 9,4l/100km.

Launch control jsem zkoušel jen zatím asi 3x - super. K tomu se váže moje otázka, vypínáte při Launch control ESP vč. ASR?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čau, také se připojím, chodím sem sice už dlouho, oktu 2 ale nemám.

Mám Golfa 5 2,0 TFSI s DSG, řadí super, na "S"ko to prostě nemá chybu i ovládání pod volantem je skvělý. Spotřebu nemůžu posoudit s manuálem, ale dlouhodobě mám 9,4l/100km.

Launch control jsem zkoušel jen zatím asi 3x - super. K tomu se váže moje otázka, vypínáte při Launch control ESP vč. ASR?

Aha to bude asi ten zakopany pes, nevypinal jsem... ;)

Na zkusebnich autech, kde to fungovalo vyborne to asi bylo vypnute, nebo nebylo vubec.

Na vlastní O2 DSG jsem LaunchControl s vypnutym ESP pravda nikdy nezkousel, vzdy bylo zapnute, jeste dnes vyzkousim ! :D

Moc diky za tip !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zvyknul jsem si na nej pomerne rychle, az jsem se divil, je fakt, ze den je asi malo a ten trilitr je na tak velky auto slabej, ale podle me ma tiptronic co se tyce rychlosti razeni jeste velky rezervy a hlavne mi vadil jeho "šetřící syndrom", protoze uz snad v 70km/h tam daval sestku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aj ja som to tak pochopil.  :D

Inak na Autorevue DSG v Passate 3,2 FSI práve nechválili.

No Diamante, ac si normalne Tvych prispevku jinak docela cenim tady jsi asi spatne cetl.

Oni tu prevodovku sice dost zkritizovali, tim myslim jak negativni, tak pozitivni veci, ale zavreli to s tim, ze je to v soucasnosti nejlepsi automat na trhu. Citace : "...lze DSG považovat za absolutní vrchol automatických převodovek..."

Takze Tve hodnoceni je jiste dost subjektivni, a tomu jsem se v tomto threadu na rozdil od autorevue ci auto.cz chtel vyhnout, myslim Tim ruznym "jedna pani povidala...".

Mimochodem, jiz v puvodnim testu DSG na O2 TDI 2.0 meli pani redaktori z Autorevue takove nesmysly (ktere zde zopakovali), jako napr. nefunkcni LaunchControl (funguje v S s vypnutym ESP), ci udajne pomale prerazeni dolu pri rucnim rezimu o 2 stupne dolu. Sam jsem si to dnes zrovna vyzkousel, a bez problemu pri 2kliku "joystickem" pro podrazeni me to ze 6ky preslo na 3ku, tak rychle, ze v zivote by normalni clovek rucne takto rychle nepreradil.

Celkove se na prevodovku zamerili tak, jako by to mel by byt nejaky sekvencni automat z F1, a tak ji hodnotili. Jejich zavery o tom, ze nejde rychle radit ze 6ky na 2ku jsou jiz skutecne zcestne, nebot to za prve neni az tak pravda, a za druhe takovych situaci kdy ma 6ku a potrebuji 2ku asi moc nebude, uz vzhledem k otackam motoru. U TDI zcela jiste nesmysl, u toho FSI s pruznejsim moteorem nevim...

Jiz zcestne a absurdni je myslim i to, hodnotit automatickou prevodovku jak se chova v pomocnem rezimu rucniho razeni, a tento poznatek davat do nejdulezitejsich zaveru testu. Automat si 90% ridicu (a ridicek) kupuje zejmena proto, aby to radilo za ne (jizdni komfort a bezpecnost) a u DSG take, aby to setrilo spotrebu, co se u rucniho "razeni" jineho automatu asi predpokladat neda...

Moc by me zajimalo jak se v techto "rucnich" rezimech chovaji automaty vychvalovanych znacek jako je MB, BMW ci Audi (s HDM Tiptronicem)...? :D

To uz se ale na Autorevue nedozvime :D

Me spise na jejich obou testech fascinovalo, ze se na tento automat zamerili takovym podrobnym zpusobem, ze skutecne kritizovali (ac opravnene ci neopravnene) takove veci, ktere u jinych automatu ani nejdou kritizovat, nebot jimi nedisponuji, ci se DSGcku vubec nepriblizi.

Problem vidim v tom, ze zadnou jinou moderni A prevodovku tam tak hloubkove netestovali jako prave DSG, takze chybi srovnani, a to tam meli ruzne Lexuse, ci Medaky s jejich 7Gtronicem, coz ale nejsou nic jineho nez jen opet HDM automaty. Paradoxne u nich jim ty veci kritizovane u DSG tak nevadily, ci je vubec nezminili... <_<

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že DSG je najlepší automat súčastnosti nepopieram, práve naopak je to jediný automat, ktorý by som si kúpil, ak by som dnes chcel auto s automatom. Druhá vec je, že nech je automat sebelepší, ja nie som fanúšik automatov a radšej by som si kúpil auto s manuálnou prevodovkou (jedine u BMW by som volil automat, manuály majú nechutne gumové). Ale to je už môj osobný postoj, to sem teraz nechcem montovať.

No mne ten článok vyznel tak, že to DSG skutočne príliš nechválili. Ale keď sa na to pozerám tak, ako ty, tak máš pravdu, že vlastne tam kritizovali len veci, ktoré sú v drvivej väčšine nepodstatné a ostatné konvenčné HDM automaty sú na tom omnoho horšie.

Inak čo sa týka skúseností, tak DSG nevlastní, ale vychádzam z toho, čo som si na vlastnej koži vyskúšal. Teda nie z JPP. A skúšal som s DSG ako pokojnú jazdu, tak aj dynamickú, pridával a brzdil som, skúšal som s tým parkovať či predbiehať a neprejavilo sa žiadne z negatív, ktoré sa na nete tak často a rady spomínajú.

Skúsil som aj manuálne radenie, hoci to len zo zvedavosti, lebo u DSG to nie je nutné a určite to nikto z majiteľov ani nerobí.

To, že DSG trebárs s ničím iným neporovnali, to im vyčítam aj ja.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...