Přejít na obsah

Převodovka DSG


omicron

Doporučené příspěvky

Teď se mi začal občas ten neduh s 2s resp. větší prodlevou projevovat taky, ale protože to 85tis km nedělalo, tak to nebude asi vlastnost ale někde chyba. Dřív mi to při sešlápnutí dalo za cca 1s meziplyn a do další sekundy jsem měl už sepnuté spojky a frčel jsem naplno. Teď mi to dá meziplyn a pak 2 sekundy nic což je dost znát. To stejné se mi stalo na kruháči při manuálním podřazení z trojky na dvojku kdy jsem se až zděsil když mi spojky nechtěli sepnout cca 2 až 3 sekundy. Dneska to ale půjdu projet a pořádně to otestuju jestli se skutečně něco změnilo a je třeba servis nebo to byla náhoda

BTW Klokan.Jack: gratuluji a vítej v klubu DSG frajerů ;)

Editováno: , autor: RichardD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Á to sem se spatně vyjádřil. řekl bych, že to ani 2s nejsou max 1s, ale hlavně to není případ běžného řazení, to je bleskové. Vše funguje super a v pořádku. Měl sem na mysli situaci kdy jedu cca 60 km/h na 7st. a začnu přidávat, že to trvá tak tu 1s než to usoudí že by byl lepší 6 st.přotože na 7 se v 60 km/h moc pružně se 105 k zrychlovat nebude. Točí to nějakých 1200 ot. To je tím, jak to prostě chce jet stále co nejvíce ekonomicky. Ani to není nějaká nepříjemná věc, spíš je to o zvyku, jak sem byl zvyklí do teď z manuálu, že sem tam měl při 60 km/h 4 st, tak to mělo vyšší otáčky a tudíž to hned reagovalo na sešlápnutí plynu, tady to musí nejdřív usoudit, že já chci rychlejší rozjezd než je ekonomické, tak to pak podřadí na 6st. a to je ta cca 1s. Jinak to řadí běžně jako z praku naprosto okamžitě. Paráda, spokojenost veliká. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chces, aby se DSG az vsech okolnosti chovala tak, aby pro ni byla priorita rychlost razeni a reakce na ridicovo chovani, pouzivej rezim, ktery je vice blizsi nejakemu sportovnimu razeni.

V beznem D rezimu se smazi prevodovka o ekonomicky provoz, coz ne vzdy koresponduje s ridicovou predstavou. Preci jen je jeji mozek a hlavne predvidavost o dost omezenejsi nez u ziveho ridice...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak mi včera vrátili auto zo servisu. Vymenili spojky na DSG po 80tis. km. Bola to maturita pre servis, lebo vraj ešte nik ani v ČR ani v SR spojky na DSG nemenil. Ani fabrika nedokázala poradiť. Mali problém, že keď už vymenili spojky, prevodovka radila zle, trhane. Vymenil totiž iba spojky, a nie aj prítlačný tanier. (Takto si to priali inžinieri priamo z Nemecka.)Vôla ktorá vznikla sa vymedzuje cez VAS. dúfam, že už DSG bude fungovať správne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,nasiel som tvoj posledny prispevok len sa chcem opytat co je dismonitor? A ake su pripadne moznosti diagnostiky DSG.

Ja mam problem s vibraciami za jazdy a myslim ze problem bude niekde v DSG nakolko mi uz menili poloosy aj vsetky loziska.

Dik

Editováno: , autor: wrc5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi včera vrátili auto zo servisu. Vymenili spojky na DSG po 80tis. km. Bola to maturita pre servis, lebo vraj ešte nik ani v ČR ani v SR spojky na DSG nemenil. Ani fabrika nedokázala poradiť. Mali problém, že keď už vymenili spojky, prevodovka radila zle, trhane. Vymenil totiž iba spojky, a nie aj prítlačný tanier. (Takto si to priali inžinieri priamo z Nemecka.)Vôla ktorá vznikla sa vymedzuje cez VAS. dúfam, že už DSG bude fungovať správne.

No tak doufám, že tohle mě nikdy nepotá. Sem právě dorazil z Holandska, tak o dalších 2500 km víc najeto. Auto šlape jako hodinky, převodovka řadí dobře, jen mě trochu bolí po těch 1000 km pravá noha jak přeci jenom ji mám víc strnuleší abych s plynem pracoval jemněji aby to řadilo jak chci. Tady stačí jen trochu víc přidat a už to podřazuje. No jel sem ve 4 lidech naloženej kufr, ČR - 150, Německo 170 a Holandsko 130, tempomat a na to že byl celkem provoz a neustále sem brzdil a znovu to rozjížděl na těch 170, tak celková spotřeba po 1060 km byla tam 6,6 l/100 km a zpět rovných 6 l/100 km. Rychlostní průměr sem měl 110 km/h, tak sem moc spokojenej. Rozhodně pocit, že by byl motor línej nemám, šlape parádně, samozřejmě závodit se s tím nedá, ale se ctí sem se důstojně držel i mezi silnějšími auty. Jinak co se týče DSG, tak pádýlka jsou dobrý, využíval sem spíš při řazení nahoru, protože když sem to přišlápl na podlahu(ještě ne kickdown)tak ono to podřadí a hned to vyletí až do 4000 ot. a na moje uši to drží zbytečně dlouho, tak sem tomu pomáhal řadit nahoru, ale jen spíše sporadicky.

Editováno: , autor: Klokan.Jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak po nedořešené diskuzi ohledně zapnutí funkce Launch Control jsem se rozhodl napsat přímo na podporu Škody kde jsem se ptal na to, jak to s funkcí Launch Control u Octavií vlastně je a jestli ji lze aktivovat když mi nefunguje.

Odpověď jsem dostal následující:

obdrželi jsme Váš email, ve kterém se nás dotazujete, zdali jsou vozy Škoda Octavia s převodovkou DSG vybaveny funkcí Launch

Control.

V dané záležitosti Vám sdělujeme, že vozy naší značky doposud funkci Launch Control nemají. Aktivace této funkce tudíž není

možná.

Tak a teď mi řekněte, jak to tedy je když tu někdo tvrdil že mu v OII funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak po nedořešené diskuzi ohledně zapnutí funkce Launch Control jsem se rozhodl napsat přímo na podporu Škody kde jsem se ptal na to, jak to s funkcí Launch Control u Octavií vlastně je a jestli ji lze aktivovat když mi nefunguje.

Odpověď jsem dostal následující:

Tak a teď mi řekněte, jak to tedy je když tu někdo tvrdil že mu v OII funguje.

To je nějaká ta funkce ,,hrábě při rozjezdu? jak přidržíš brzdu a nadráždíš a pak pustíš?) To je jednoduchý, buď si to někdo spletl, nebo má jen mylné pocity a nebo sou ve škodovce tupý a ani nevědi co to je, protože tomu bych se taky vůbec nedivil. To musím vyzkoušet, ale je mi to líto to tak trápit když je to nový cca měsíc, byť mám už 5 tis km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den všem na fóru. Před pár dny jsem se stal dalším členem komunity DSG.

Musím potvrdit slova všech mých kamarádů co již automat mají nebo měli, je to prostě silně návyková záležitost. Navíc po dvouch týdnech ježdění s automatem musím říct, že jezdím ještě více v klidu, než to bylo doposud:-) Prostě je teď jízda po městě vážně paráda:-)

Mno, teď k dotazu. Toto auto je můj první diesel. Do teď sem sedlal pouze různé benzíny. Takže se ptám a žádám o radu. Slyšel jsem, že je vhodné čas od času přidat do nafty aditiva. Tedy mohu vědět jaká jsou nejvhodnější do dieslu O II 1,9 TDi DSG r.v. 2006 ( bohužel mám filtr pevných částic) a jak často je dávat? Popř. více cenových alternativ. Nákup tohoto ojetého vozu znamenal pro naší rodinu tak trochu výcuc z peněz. Slyšel jsem také mnoho názorů na kvalitu nafty u různých čerpaček? jak to tedy je v případě tohoto auta? Zkušenosti?

Díky za pomoc a odpovědi. DSG zdar. tedy zatím:-)

M.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den všem na fóru. Před pár dny jsem se stal dalším členem komunity DSG.

Musím potvrdit slova všech mých kamarádů co již automat mají nebo měli, je to prostě silně návyková záležitost. Navíc po dvouch týdnech ježdění s automatem musím říct, že jezdím ještě více v klidu, než to bylo doposud:-) Prostě je teď jízda po městě vážně paráda:-)

Mno, teď k dotazu. Toto auto je můj první diesel. Do teď sem sedlal pouze různé benzíny. Takže se ptám a žádám o radu. Slyšel jsem, že je vhodné čas od času přidat do nafty aditiva. Tedy mohu vědět jaká jsou nejvhodnější do dieslu O II 1,9 TDi DSG r.v. 2006 ( bohužel mám filtr pevných částic) a jak často je dávat? Popř. více cenových alternativ. Nákup tohoto ojetého vozu znamenal pro naší rodinu tak trochu výcuc z peněz. Slyšel jsem také mnoho názorů na kvalitu nafty u různých čerpaček? jak to tedy je v případě tohoto auta? Zkušenosti?

Díky za pomoc a odpovědi. DSG zdar. tedy zatím:-)

M.

Tak to gratuluji, DSG je parádní věc. Co se týče dieselu, tak k té tvé 1.9 TDi by se dalo skoro říct, že kousne ledacos a na nějaké aditiva bych se vyprd, protože sou to akorát zbytečné náklady navíc. Bohužel ani značková pumpa není zárukou kvalitního paliva, což sme mnohokrát viděli v testech paliva. Co mám třeba já psáno v servisce a v pokynech pro provoz, tak nedoporučují do nafty cokoliv míchat. Osobně si myslím, že zvláště s DPF ne, protože to na to není dělané a akorát si zkrátíš životnost tohoto filtru. Jediné kdy bych to připustil je v zimě pokud by hrozili větší mrazy tak nad -15, tak si koupit nějaké proti tuhnutí nafty, jinak nedávám. Domnívám se že je daleko lepší motor občas pěkně protáhnout k červenému políčku, tzv. vymést saze a je to. Pozor jen už zahřátý. Jak říkali mechanici nafťák nech zahřát a pak snese všechno. Osobně sem měl naftové 4 auta a do všech sem vždy kupoval naftu nejlevnější a nikdy sem žádný problém neměl. Co byl např. test nafty od Shellu V power, tak se ukázalo že nějaké slibované zvýšení výkonu až o 30 % je pouhá utopie, protože to skoro na brzdě ani nepoznali . Takže asi tak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chci se zeptat. Co jsem četl recenzi na Fabky 1.2 TSI DSG 7st tak kažky skoro psal že to cuká. Je to možné? Cuká vám i vaše 7st např v Oktě 1.8 TSI. Pry je to suché DSG a není tak plynulé..

Jo? a kde si tzen test četl? moc by mě to zajímalo hoď sem odkaz, dík. A co se týče 7 st. DSG tak já teda žádný problém s ní nemám, jezdí perfektně, žádné cukání není. Jsou to již suché spojky, což je výhoda, že se nemusí měnit olej a taky menší ztráty výkonu. Má i jiné chlazení a ačkoliv by se zdálo. že vychází z předchozí 6 st. DSG, tak to je úplně nová převovka a řadí jako divá -DD

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to gratuluji, DSG je parádní věc. Co se týče dieselu, tak k té tvé 1.9 TDi by se dalo skoro říct, že kousne ledacos a na nějaké aditiva bych se vyprd, protože sou to akorát zbytečné náklady navíc. Bohužel ani značková pumpa není zárukou kvalitního paliva, což sme mnohokrát viděli v testech paliva. Co mám třeba já psáno v servisce a v pokynech pro provoz, tak nedoporučují do nafty cokoliv míchat. Osobně si myslím, že zvláště s DPF ne, protože to na to není dělané a akorát si zkrátíš životnost tohoto filtru. Jediné kdy bych to připustil je v zimě pokud by hrozili větší mrazy tak nad -15, tak si koupit nějaké proti tuhnutí nafty, jinak nedávám. Domnívám se že je daleko lepší motor občas pěkně protáhnout k červenému políčku, tzv. vymést saze a je to. Pozor jen už zahřátý. Jak říkali mechanici nafťák nech zahřát a pak snese všechno. Osobně sem měl naftové 4 auta a do všech sem vždy kupoval naftu nejlevnější a nikdy sem žádný problém neměl. Co byl např. test nafty od Shellu V power, tak se ukázalo že nějaké slibované zvýšení výkonu až o 30 % je pouhá utopie, protože to skoro na brzdě ani nepoznali . Takže asi tak

Děkuju moc, jako nováček s naftou sbírám teprve zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja neodporučam zanedbavať výmenu oleja v DSG. Má sa menit vždy pri 60 000 km. Ja už mam výmenu za sebou a stalo ma to 5500 sk.

Tento tyždeň som sa rozprával s jedným servisným technikom zo škodovky(v čechach) a vravel že teraz mali v servise jedno DSG na vymenu prevodovky.

Majiteľ nevymenil olej v prevodovke a ta sa pokazila. A vravel že nove DSG u nich stojí 138 000 korun českych.

tak neviem či sa Vam oplati zanedbavať servis DSGčka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem možnost před měsícem vyzkoušet DSG v Superbu II 3,6 FSI, rozhodně se neprojevovalo nějaké cukání.. Auto mělo najeto cca 10kkm. Autem jsem v půběhu 3 dní najel sice jen asi 100 km po městě a okreskách, ale i tak to bylo náramně návykové.... Tak nějak jsem přestal být zastáncem manuálu... Chystám se pořídit tohle auto s motorem 1.8 TSI a teď začínám dost váhat nad převodovkou... Chtěl bych se zeptat, jaké máte zkušenosti s DSG v zimě... Jde mi hlavně o schopnost auta rozjet se na klouzajím povrchu... S manuálem totiž lze auto při troše šikovnosti, "vyhoupat" střídavým povolováním spojky... Jak to ale děláte u DSG? Je tam jen brzda... tedy auto se po prokluzu zabrzdí, musí dát R, pak brzda a zase D.... nebo se to dělá jinak... nebo se vůbec dělat nic nedá....?? V současnosti nemám zkušenost ani s pomocnými elektronickými systémy, tak nevím, jak moc mohou DSG pomoci... ale myslím, že ta absence spojky musí v téhle situaci hrozně moc chybět... No a kupovat DSG + 4x4 je pro mě už dost velké finanční navýšení.... Tak nevím....

Napište mi prosím nějaké zkušenosti, jak to řešíte vy nebo jestli to nějak vychytal výrobce....

Čím víc zkušeností tím líp...

Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem možnost před měsícem vyzkoušet DSG v Superbu II 3,6 FSI, rozhodně se neprojevovalo nějaké cukání.. Auto mělo najeto cca 10kkm. Autem jsem v půběhu 3 dní najel sice jen asi 100 km po městě a okreskách, ale i tak to bylo náramně návykové.... Tak nějak jsem přestal být zastáncem manuálu... Chystám se pořídit tohle auto s motorem 1.8 TSI a teď začínám dost váhat nad převodovkou... Chtěl bych se zeptat, jaké máte zkušenosti s DSG v zimě... Jde mi hlavně o schopnost auta rozjet se na klouzajím povrchu... S manuálem totiž lze auto při troše šikovnosti, "vyhoupat" střídavým povolováním spojky... Jak to ale děláte u DSG? Je tam jen brzda... tedy auto se po prokluzu zabrzdí, musí dát R, pak brzda a zase D.... nebo se to dělá jinak... nebo se vůbec dělat nic nedá....?? V současnosti nemám zkušenost ani s pomocnými elektronickými systémy, tak nevím, jak moc mohou DSG pomoci... ale myslím, že ta absence spojky musí v téhle situaci hrozně moc chybět... No a kupovat DSG + 4x4 je pro mě už dost velké finanční navýšení.... Tak nevím....

Napište mi prosím nějaké zkušenosti, jak to řešíte vy nebo jestli to nějak vychytal výrobce....

Čím víc zkušeností tím líp...

Děkuji.

No já ho ještě v zimě neměl, ale co sem četl návod, a i prakticky vyzkoušel, tak na rozhoupávání je pamatováno. Mezi R - N - D totiž nemusíš do určité rychlosti myslím 5 - 10 km/h šlapat na brzdu. Na tohle soudruzi ve VW mysleli. Ještě sem to v praxi na sněhu vyložene nezkusil, ale to řazení sem zkoušel a opravdu to jde. Navíc zase tady už máš ESP a součástí je mmj.EDS, takže to ti dost pomůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám za sebou už dvě zimy

a i v tomto ohledu je DSG horší, než manuál - aspoň pro vyježděného řidiče.

Chybí tam ta citlivost práce se spojkou při rozjezdu.

Ani vyhoupávání mi stále ještě nejde tak, jako s manuálem.

Ještě horší je asistent rozjezdu do kopce, který drží zabržděné auto.

V létě je to pěkná frajeřinka, člověk necouvne ani o chlup.

Jenže v zimě je to dilema - buď přidáváš plyn tak málo, že po odbrždění po 2 sekundách začně auto couvat, pak trošku víc přidáš a hrabeš...

Nebo přidáš trošku víc aby auto odbrzdilo, jenže pak zase většinou hrábneš a jsi v pytli.

Chtěl jsem ho nechat v MB při reklamaci vypnout, ale poslali mě k šípku, prý je to bezpečnostní prvek, tak to nejde...

Pozor, jsem z Jizerek, tady máme sněhu hodně a často. Pokud jsi z nížiny, tak Ti to asi vadit nebude.

Na a DSG v kombinaci se 4x4 v Octávce zatím myslím nekoupíš...

Pokud jsi z rovin, kup si DSG, jestli jsi z kopců, tak si DSG rozmysli.

Já si nadávám, že jsem si místo toho nekoupil 4x4.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jsem z pomezí Vysočiny... :) tak nevím. Zrovna příjezd k vratům do dvora je v dost velkým kopci(musím otevřít vrata) a rozjíždět se z místa 150 m pod nimi, kde je rovinka mě moc neláká. Pravda je, že v tomhle místě nepomáhá ani to "houpání" Buď se to chytne nebo ne, ale jemná práce se spojkou to většinou vždy vyřeší. To couvání z kopce po cca 2s mě tedy také dost překvapilo, ale zvyknul jsem si na přidání plynu..., no bylo to 4x4 navíc nebylo kluzko... :)

No pomýšlím na Superba, ale píšu sem, pač v příslušné sekci je mrtvo. Na kombinaci DSG a 4x4 bych musel stejně čekat, teď to dělají jen s 3,6 FSI. Jízda s ním byla příjemná, ale je to moc peněz, navíc ta spotřeba....

4x4 si dovedu dost dobře představit i když ta spotřeba mě i v kombinaci s 1,8 TSI docela odrazuje. No zatím řeším tu DSG. Ohledně ní mě ještě zajímá, jak vydrží ty spojky, když je jedna pořád vypojená (u manuální by to asi neprospívalo ložiskům),ale tady je to zřejmě řešené jinak.

Děkuji za zkušenosti... kdyby byly další, budu moc rád, zajímají mě hlavně ty rozjezdy.... Už proto, že Superb je těžší než Octavie a 1,8 TSI zas nejni tak těžkej motor, který by nápravu pořádně zatížil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Několikrát jsem již s DSG v zimě zapadl a postup jak z toho ven je jednoduchý a ani rozhoupání mi nedělalo problém. Stačí vypnout ASR, zařadit na manuál aby tam zůstala jednička a pak to jde samo (bez hrabání). Auto se normálně dá rozhoupat (i když méně než s manuálem). Jakmile jsem ale zkoušel vyjet ze závěje na D a se zapnutým ASR tak jsem byl bez šance.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomu cukani: Rozjezdy s DSG nejsou plynule, ale nenazval bych to jako cukani. Kdyz se rozjidim a mam velmi malo pridany plyn, tak vzdy po prerazeni vys se jakoby ten plyn vic prida a auto zrychli trochu vic, nez bych si predstavoval. To podle mne neni cukani, ale ne uplne plynuly rozjezd. Kazdopadne to DSG dela a neplati, ze pri rozjezdech s DSG je plynuly neprerusovany tah, jak se obcas nekde doctu. Pri razeni mezi 6 a 7 na druhou stranu vetsinou ani nepoznam (kdybych to nevedel), ze doslo k prerazeni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...