Přejít na obsah

Vaše spotřeba


Pawouk

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím, jazdím prevažne mesto (90%) a pod 6,5 sa mam problém dostať akonáhle stojím sem tam na semafóre. Doteraz som to nemal na žiadnom aute (predtým Audi Q5) že by počas státia išla priemerná spotreba tak rapídne hore. Pokiaľ sa s autom jazdí a nestojí tak priemer 4,5-5,5l / 100km. Ide mi len o to či to robí aj vám takto že ked stojíte na semafóre tak ide spotreba brutálne rýchlo hore ĎAKUJEM

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží na jakou spotřebu se díváš, pokud dlouhodobou za posledních 5tis. km, tak tam by rozdíl v podstatě během pár minut stání neměl být znát. Pokud se díváš na spotřebu od startu za poslední 2km, tak tam to letí nahoru rychle. Ale to je stejné u všech aut. Maximálně se podívej, kolik je aktuální spotřeba v l/h při stání, to se dá porovnat s ostatními.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

4.8L na sto je krasny. Uvazuji, ze si tento motor poridim do auta "na praci". Nejakou tu verzi 81kw nebo 4x4. Cetl jsem na auto.cz, ze tento motor nema sily na rozdavani, coz chapu. Kdyz ale clovek nespecha (na dalnici), tak se mu auto odmeni priznivou spotrebou. Ocekavam pohodovu jizdu ustalenou rychlosti 140 kmh na tacho a spotrebu zacinajici cislem 5.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Přidám svoje pozorování, protože LukášCBR mě doslova ničí :)

 

Auto: OIII FL combi, 1.6 TDI 85kW, koupeno v cca 82tis.km. Ted najeto dalších cca 1000km. Letní pneu 225/45/R17 Hankook Ventus S1 evo2, tlak dle předpisu. Tankuju standard naftu Globus/MOL dle situace.

 

Spotřeba při snaze o lehkou nohu a využití setrvačnosti:

1. Pravidelná trasa do práce v Praze: okruh 35% (120kmh tacho), Jižní spojka 55% (80-90kmh tacho), zbytek město. PP ukazuje průměr tam a zpět 5,9-6l.

2. Známá trasa 60km - dalnice 90% přes kopce, zbytek meziměsto. 2 dospělí, 2 děti, 3 kola na střeše, tempomat na 120kmh. Snaha o úspornou jízdu s využitím setrvačnosti a max. plynulosti. Bezvětří. Spotřeba 7,8l. To je zcela strašnýýýýý ...

3. Na dálnici bez výrazných výškových výkyvů při 130kmh dle tempomatu ukazuje běžně 6,5-7l aktuální spotřebu. Auto prázdné jen s řidičem.

 

Přešel jsem z O II combi před FL 1.9 TDI 77kw PD, 195/65/R15 pneu Conti TS850, která ukazovala dle PP spotřebu skoro o 2l menší na stejných trasách se stejnou zátěží a tankování na stejných místech. Začnu sledovat spotřebu dle tankování, ale k LukášoviCBR se zdaleka nepřiblížím.

 

P.S. ten zelenej list mi k těchto stavech ukazuje číslo kolem 70, takže dle Škody nejezdím úplně hovadsky.

 

Editováno: , autor: Vyry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 12. 9. 2020 na 8:57, Vyry napsal:

Přidám svoje pozorování, protože LukášCBR mě doslova ničí :)

 

Auto: OIII FL combi, 1.6 TDI 85kW, koupeno v cca 82tis.km. Ted najeto dalších cca 1000km. Letní pneu 225/45/R17 Hankook Ventus S1 evo2, tlak dle předpisu. Tankuju standard naftu Globus/MOL dle situace.

 

Spotřeba při snaze o lehkou nohu a využití setrvačnosti:

1. Pravidelná trasa do práce v Praze: okruh 35% (120kmh tacho), Jižní spojka 55% (80-90kmh tacho), zbytek město. PP ukazuje průměr tam a zpět 5,9-6l.

2. Známá trasa 60km - dalnice 90% přes kopce, zbytek meziměsto. 2 dospělí, 2 děti, 3 kola na střeše, tempomat na 120kmh. Snaha o úspornou jízdu s využitím setrvačnosti a max. plynulosti. Bezvětří. Spotřeba 7,8l. To je zcela strašnýýýýý ...

3. Na dálnici bez výrazných výškových výkyvů při 130kmh dle tempomatu ukazuje běžně 6,5-7l aktuální spotřebu. Auto prázdné jen s řidičem.

 

Přešel jsem z O II combi před FL 1.9 TDI 77kw PD, 195/65/R15 pneu Conti TS850, která ukazovala dle PP spotřebu skoro o 2l menší na stejných trasách se stejnou zátěží a tankování na stejných místech. Začnu sledovat spotřebu dle tankování, ale k LukášoviCBR se zdaleka nepřiblížím.

 

P.S. ten zelenej list mi k těchto stavech ukazuje číslo kolem 70, takže dle Škody nejezdím úplně hovadsky.

 

 

A to se řídíš dle počítače nebo dle tankování ?

Protože dostat se s 1.6 TDI 85 kw přes 6l/100 (která je podle mě nejúspornější ale také nejhlučnější ze všech verzí 1.6 TDi a že jich je) vyžaduje vyloženě styl jízdy prasopes plyn brzda a vytáčet do 4k.

 

Když ve firmě tuto motorizaci řídím a jezdím stejně jako s moje OII 1.6 TDi tak je to spotřeba v rozmezi 4,8-5,2l (při stejné trase a stylu jízdy má OII 1.6 TDI kolem 6.2l)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@LukášCBR - jezdím normálně, jak jste uznali podle popisu, než to pawouk smazal.

 

Moje pozorování po první nádrži, kdy mám auto celé pod kontrolou - lepší nafta, nový olej. Trasa dálnice + jižní spojka v Praze + cca 6km město, Celkem 30+30km trasa denně.

 

Výsledek:

- podle podmínek jsem jel i za 4,5l (rekord), jinak 5-5,7l. Nepodtáčím pod 1500ot.

- motor mi přijde extrémně citlivý na jakýkoliv dotek plynu - spotřeba leze extra fofrem nahoru

- pořád není problém jet za 7l, když se jede dálnice 140km po D5 před Prahou - tedy kopcovité

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za 7l při 140 ? po té trase jsem jel na jaře před covidem s tempomatem 140 do 5l ....

Zkontroluj si brzdy jestli nějaká nebrzdí.

Motor není citliví na plyn on má prostě jen dvě polohy jede a nejede. To mají všechny 1.6 TDi prostě moc kvalitně odstupňovaný ten plyn není... z osobního pohledu tam vidim jen 3 stupně - volnoběh, normální jízda, chci jet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

VYRY: žere ti to fakt nějak moc, nemáš přibrzdené kolo nebo tak neco?

za 7l /100km jsou na delsi trati hodne nadlimitni rychlosti spolu s brzdenim pred zatackami nebo dalnice opet docela slusne nad limit :D

mam zkusenost ze na dalnici 2.0tdi je mozna o neco uspornejsi, ale kolem 80-90kmh jak se jezdi okresky tak 1.6tdi ma mensi spotrebu, srovnavam s firemni 1.6tdi co ma uzsi kola.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@J_V - diskuse proč a jak nechme na jiné vlákno. Pawouk už mi to tu jednou promazal.

Můj aktuální stav: motor má nový olej; stále stejná trasa, popsaná výše; tlaky pneu dle předpisu, klima jede vždy na 21st.

1. nádrž: "lepší nafta" v Brdech - 6,2 l dle auta, 6,2 dle dolití

2. nádrž: Benzina Verva - 5,8 l dle auta, 5,7 dle dolití

Obrázek je vyjetá nádrž s Vervou. Při dojezdu 100km se rozsvítila ikona rezervy a doplnil jsem novou nádrž (40l)

20201012_182703.thumb.jpg.ae891609037d8a262ca40d2c9e5b309a.jpg

Editováno: , autor: Vyry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Ahojte, rad by som sa podelil s mojou skusenostou so spotrebou a problemom, ktory mam. Mam trojkovu octaviu kombi (pred fl) 81kw, DSG, asi mesiac, kupena jazdenka. Auto ma cca 100tis km, co podla niekolkych servisov, aj samotnej skody vyzera byt vporiadku. Po cca 2-3 tyzdnoch mi auto prestalo zapinat turbo. Tak som to riesil s predajcom. Vsetko islo na jeho triko. Po servise mi bolo povedane, ze na aute nebolo menene turbo, ale bolo len potreba spravne nastavit klapky. Neviem, nerozumiem. Auto som prebral, dal spravit zakladny servis, oleje a filtre a jazdil dalej. A teraz k problemu. 

 

Pocas prvych tyzdnov pred servisom som nemal problem podla pocitaca dosahovat priemernu spotrebu na pravidelnej trase asi 20km kludne aj 5-5,5l. S tym ze pocitac zacal pocitat priemerku od cca 6,5l a postupne klesala k spominanym 5-5,5l, Dalo sa ja pod 5 niekedy. Po servise mi to pocitac zacal nejak zajimavo pocitat.  Zacina na 8,5l a dostat to pod 7l je problem. Je mozne ze nastavenim klapky turba to spravili tak, ze to ma negativny vplyv na spotrebu? Len doplnim, jazdim rovnakym sposobom, vsetko tak ako pred servisom. Tiez by som sa rad opytat, aky dojazd mate vy pri tomto type motora. Bohuzial, este nemam auto vyjazdene tak, aby som celu nadrz prejazdil a zistil realnu spotrebu. Ale vyzera to tak, ze dojazd vychadza niekde okolo 750-800km. Pri 50l litrovej nadrzi to je priemerna spotreba 6,3-6,5l. Cakal som ze to bude menej. Alebo to zbytocne riesim? Co vy na to. Kludne ma zhejtujte. Dakujem kazdemu kto sa vyjadri a da svoj nazor. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam presne to co ty. auto, motor, prevodovka, najazd

nikdy nejazdim na spotrebu a pri suchtani sa skor davam do S alebo radim rucne (tocim motor)

obcas davam vychod, 500km, po dialnici asi 300km , stava sa mi pravidelne ze drzim 150 - 160 tempomat. spotrebu aku popisujes , som v zivote nemal aj ked to teda vobec nesledujem

ak si spravne pametam, posledne tankovanie, ukazovalo dojazd 80km, natankoval som 41litorv a ukazovalo dojazd asi 800km.

ked som si to po kupe auta chvilu sledoval , ukazovalo mi o 0,3l / 100km menej ako bola realita.

manzelka to podla pocitaca drzi pod 5 litrov, ja nad 5 litrov

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem za tvoju odpoved. Ved prave, pred servisom som to tiez tak mal, ako ty popisusjes. Okolo 5l mi pocitac ukazoval spotrebu. Treraz mi ukazuje dlhodobu spotrebu po cca 350km, z toho asi 250 po okreskach mimo mesto, priblizne 5,9l. Co mi pride vela na take auto. Vies mi este povedat kolko priblizne spravis dojaz na plnu nadrz? Je to tych 800km?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidávám info k mé anabázi. Najeto 2815km od začátku sledování. Vyjety 4 nádrže vždy do rozsvícení žebravého oka. Nafta: .1x Koloc oil diesel+, 1x Benzina Verva, 2x Globul Premium. Poslední 2 nádrže s letním VIF. Verva bez VIFu pro porovnání. Stále stejné 2 typy trasy.

 

Závěr: Dlouhodobá spotřeba osciluje 5,7-5,8. Bude postupně klesat někam k 5,5, jak se učím s motorem bez prodlužování doby jízdy.

Zajímavosti: Na posledních 2 nádržích mi palubní počítač ukazuje vyšší (!) spotřebu než vůči dolití. O 1-2 desetiny. Kilometry měří správně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Spotřeba 85KW verze s addblue po roce.

Dlouhodobý průměr 4,7l

Pokud jedu víc jak 20km lechtám to, jde spotřeba 4,1-4,6. Žena která jede plyn a pak hned přešlapuje na brzdu a neví co je to brždění motorem a neutrál mívá po návratu  4,9 - 5,4.

Tankuji tak na střídačku jednu nádrž vervu, druhou obyč naftu+VIF. Tak polovinu startů mám motor předehřátý na 50stupňů elektrickým webastem eThermo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takze dnes som tankoval

ukazovalo mi dojazd rovnych 80km , najazd od posledneho natankovania 732km

natankoval som 42 litrov , takze priemerka 5,7 real, na palubaku 5,2 (kradne 0,5 litra , pekne ....)

ale aj tak na 50 litrovu nadrz da 880 km ak dobre pocitam

na tuto nadrz jazdila v podstate iba manzelka do roboty, ziadne dialkove, 25km tam 25km spet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem ti za odpoved misocko. U mna to je horsie.

Tiez akurad tankujem. Pri poslednom tankovani to bolo tak, ze mi zasvietila kontrolka a bol som asi 100m od benzinky tak som isiel dotankovat. Voslo tam 41 litrov. 

Dnes zasvietila kontrolka, presiel som 650km. Takze jednoducho, 41 litrov som minul na 650km, co je spotreba 6,5l. Na palubovke 5,9l. Z tych 650 km je tak polka mimo mesto, zvysok mesto, ale aj tak mi to pride na take auto privela. Jazdim sam, nenalozeny. Nieco tam nieje u mna dobre. Kolesa prezute uz na zimne po asi 350 km. 

Editováno: , autor: ericky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...