Přejít na obsah

Otáčkoměr felda


wojt

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

To by musel mít od zapaltrafa vývod přímo na točkoměr - jenže zapaltrafo je zalitý, protože je Bosch a nemá žádný připojovací body přístupný jako to měl karbec Fanouš na "kulatý" cívce - je tam jen plochej řadovej konektor. U zapalovací lišty pro MPI bys musel mít ty vývody navíc 2 a ještě ke všemu svázaný přes slučovací/oddělovací člen, aby se navzájem nemohly ovlivňovat = v liště jsou 2 zapalovací cívky a "pálí" na střídačku. Takže palubka i otáčkoměr u vstřikovýho fáčka/jakýkoliv feliny mají sice stejně zapojenej otáčkoměr s tím integráčem MAF115, ale řídicí impulsy pro něj souhlasící s frekvencí jisker dostávají z ŘJ motoru - vlastně jsou napojený taky jako by na "primár" zapalovací cívky (u MPI obou cívek), ale ještě před výkonovým spínacím tranzistorem, kterej je u zapaltrafa i lišty jejich integrovanou součástí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Je MAF115 ekvivalentní s KEFB-842 (ITT)? Vzhledem k tomu KEFB-842 je na každé desky s plošnými spoji pro Felicia. Hledám katalogové listy na obou integrovaných obvodů. Můžete po nějaké platné odkazy, prosím? Nemohl jsem najít nikde v manuálu k KEFB-842, a to je moje poslední šance.

 

Prosím omluvte mě jestli má zpráva má pravopisu nebo gramatické chyby. Nejsem Czech.and asi nesmím psát v angličtině.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Thanks for the link. By looking at the datasheet of MAF115, I see it is not compatible with KEFB-842 made by ITT.

 

I will try to explain why I am interested in KEFB-842 datasheet, maybe you could guide me a little.

 

So... my car is 1.3 Felicia LX from 1997, 135 type engine on carburettor. The dashboard is the 'cheap' one with analogue clock. I looked a long time for a dashboard for Felicia GLX on carburettor (yes, they were exported all over the world). But I didn't find one so I bought a second-hand one from a 1.3, 1996 Felicia GLXi (SPi). The only problem I have is about the signal feed for the tachometer. SPi Felicia is using 5V pulses (TTL) from the ECU, one pulse / revolution (I guess). Felicia on carburettor gets the signal feed for the tachometer from pin 1 of the ignition coil. This means 12V pulses and two pulses / revolution. 

 

See the difference? I don't have enough information to know what to do next... that is why I need help.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím všechny mam takový problém. O víkendu jsem si nainstaloval do feldy 95 rok otáčkoměr a dnes mi ráno po nastavování nenajely otáčky a při vytočení motoru to vyjelo na 5 tisíc a pak to zase spadlo na nulu a vzpamatovalo se to AZ po ujeti 7 km. Jinak přístrojovou byla ze stejného motoru. No druhý problém je ten ze od te doby co tam je otáčkoměr mi po minute jízdy vypnou reproduktory auta. Můžete mi poradit kde mám co zkontrolovat? Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš tam někde "upadlou kostru" = špatnej kontakt v ukostřovacím spojení. Když sis to rozdělával, tak sis měl překontrolovat kvalitu spojů a pájení na desce přístrojů. 

To autorádio s tím souvisí asi jen tím, že tam bude podobnej problém - taky je někde špatná kostra, dost možná je někde prodřená izolace kabelu k reprům. Nepíšeš jaký rádio tam máš ani jestli se s ním něco dělalo - to je potom spíš otázka pro křišťálovou kouli...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvám se rádio sencor a dnes jsem si uvědomil ze jak jsem měnil sedačky ze se mi skripl kabel pod sedačku a byl to zadní reproduktor ale fungoval ale už asi ne. Ale netušil jsem ze by to mohlo vyřadit všechny repraky pokud se to

spojilo. Za chvíli budu rozebírat ten skripnuty drát tak uvidíme a na ten otáčkoměr mrknu. Jinak zatím diky

Editováno: , autor: Karlos93
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se skříply káble k jednomu repráku, tak záleží na zapojení toho rádia - některý mají pro 4 výstupní kanály použitej jen 1 integrovanej obvod, jiný dva. Většina těch lacinějších (a vySERCOR je ta nejlacinější shitka jakou jde najít) mají samozřejmě jen 1 společnej pro vše. Ty integráče mívají vestavěnou ochranu, takže se nesčoudnou při náhodným zkratu jednoho výstupu, ale zablokujou se komplet - právě aby se nesčoudly. Takže tě čeká nejdřív odstranění zkratu a pak test, jestli to bude znovu fungovat. S tím otáčkoměrem to asi bude stejnej problém jako je ve vlákně v sekci Fábia:

http://forum.skodahome.cz/topic/128342-fabia-i-problém-s-budíky-stav-vody-v-chladiči-a-stav-paliva-výrobní-vada/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak problém s repro vyřešen... byl to opravdiu ten skřipnutý kabel. no a otačkoměr dnes jsme to rozebral ale matičky byly dotahnuté tak jsem to povolil a koukl na desku a kolem pajecích kontaktu byla taková oražnová sra*ka něco podobné rzi. tak jsem to lehce očistil smontoval zpátky a ráno uvidime. hlavně mi to dělá ráno jak je ještě chladno 10stupnu. poté co se to ohřeje tak normlaně funguje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blbne to v chladnu = je tam nějaká nečistota, na který kondenzuje vlhkost a dělá to svody. Je docela dobře možný, že to dělá ta neodstraněná kalafuna po pájení - v palubkách jsou CMOS obvody a ty jsou citlivý na podobný svinstva. Umej ten plošnej spoj celej ze strany pájení technickým benzínem, lihem nebo acetonem - u všeho bacha, aby to nenateklo na plastový díly, s výjimkou lihu to leptá plasty i barvu potisku!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Mělo by to jít, ale asi se bude muset udělat propojení k tomu otáčkoměru od příslušnýho pinu na konektoru desky - hodiny ten signál nepotřebujou, i když ho ŘJ po svazku posílá. Teď ještě zbejvá se ujistit, jestli má felda bez otáčkoměru v hlavním svazku i ten potřebnej kabel, aby se nemusel natahovat novej..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by pasovat mělo, jediná věc je jestli v autě s horší výbavou bude ten vodič, přenášející informaci o otáčkách z ŘJ do palubky - třeba favořiti s hodinama drát od zapalovací cívky na měření otáček neměly, když se do nich dodělával otáčkoměr, drát se musel doplnit. A ještě bude rozdíl ve verzi otáčkoměru mezi jednobodem a MPI - jednobod měl ještě zapaltrafo a rozdělovač, MPI už mělo zapalovací lištu, tam má signál pro otáčkoměr rozdílnou frekvenci, takže měřák ukazuje blbosti. Bez výhrad jdou zaměnit jen štíty z jednobodu zas do jednobodu a z MPI do MPI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...