Přejít na obsah

Clintův pirátský klub


Clint

Doporučené příspěvky

No a kolik teda stojí dobití tesly z české zásuvky doma když chci ujet 100 km ? Celkem zásadní otázka, ale nikde vlastně není pořádně zodpovězena. Ty úlevy samozřejmě nebudou věčné, zatím jen pro bohaté vyvolené kteří jsou dotovány z lůzy, až lůza sedne do elektra, určitě se samaritáni co proplatí energie zdejchnou jak pára nad hrncem.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když to přepočtu na cenu energie v zásuvce a reálnou spotřebu normálního auta jako je octavie (dojezd 150km maji ty malý chcípaci z toho se reálně vycházet nedá) tak je to něco kolem 250 kč za 100 km čistě na elektrice... no to není špatný. Otázka jak to bude reálně se spotřebou a efektivitou u vozů jako třeba octavia  s trochu lepším motorem.

 

Ps. kdo tu má kWh za 1.50 ? :-D

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně to jsem chtěl napsat, že kdo má nízký tarfi natož 1,50. Dost lidí, pokud elektrikou netopí má jen vysoký tarif a tam se cena pohybuje sakum prdum 5,50-6,50 za kw/h. Tedy 100kč/na 100km. To jest 1kč/km. Kolega co má Passata 1,4tsi na cng jezdí za 1,10kč/km. Tak, že pokud nebude něco jako, že majitelé elektroaut s nabíječkou budou mít nízký tarif, tak se to nemůže vyplatit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tarif lze i změnit a motosův styl jízdy není zrovna úplně standardní pro většinovou populaci. Je to extrém na druhou stranu od šetřílků. Navíc takto výkonné a drahé elektroauto nebude nikdy běžný standard. Z toho nemůžeš nic vyvodit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, ten výpočet je zkreslený, avšak stále to vychází na kolik? Na 70 korun za 100 kilometrů? To není úplně špatná cena proti benzínu, který vychází na nějakých 150 korun (počítám spotřebu 5 litrů / 100 km, což je 1.2 TSI Fabia).

 

Ta cena půjde určitě ještě u některých trochu níž, protože pokud je možnost, tak se na rodinné domy začínají dávat solární panely. Nebudu teď vůbec brát v potaz pořizovací náklady na tu srandu, ale už jen pořizovací cena auta.

 

Koukal jsem na VW up! a e-up! Líbilo by se mi takové menší auto na přesun z domu do práce. Uvažoval jsem o tom, že bych to zkusil sehnat, ale... e-up! ve výbavě, která se mi líbí 671 600,- (automatická převodovka, DAB rádio a další vymoženosti). Cena benzínového kousku (automat, automatická klimatizace, plno dalších blbostí navíc) 357 200,- Kč. Abych dal o 300 tisíc víc jen kvůli toho, abych dal za 14 400 tisíc kilometrů ročně 10 080,- místo 21 600,-? To mi ten rozdíl 314 400 tisíc zaplatí za 27 let, pokud počítám dobře?

Editováno: , autor: Sabiza
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, elektromobil ještě teď není připraven na tyto přesuny. Bral jsem to opravdu jen v případě cesty do práce a z práce, což je nějakých 60 kilometrů. Na to stačí úplně jakékoli auto - e-up!, Citroen C, Peugeot ION, Nissan Leaf, atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, na cestování do práce paráda, kdyby ovšem e-up stál tolik, co benzínový. Ad automatická převodovka - ve skutečnosti vlastně žádnou nemá. :rolleyes:  V práci o něm zatím žádná zmínka, tak doufám, že to někam v tom francouzském pořádku nezmizel. :blink:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 49 minutami, Malta napsal:

... a v neposlední řadě, co ti, co jsou zvyklý jezdit na dovču autem? Cesta do Chorvy 3 dny :D a to ještě někam navrch na Istrii, aby to nebylo moc daleko

 

Tohle mě napadlo, když byl tuhle v TV nějakej odborník z Eco Caru - prý to nebude dlouho trvat a bude stačit na cestu třeba do Chorvatska třeba 2x zastavit na dobití - což o to to by nebylo tak hrozné, ovšem pouze v případě že by jelo pár elektroaut - v běžném provozu by se ty tisíce aut na dobíjecí stanice ani při nejlepší vůli nevešly.

Mám jen obavu že vychtrálci z Europarlamentu něco schválí a běžný motorista bude mít po pí.. Pak bude vlastnictví auta zase jen pro vyvolené.

  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk uzamkl následující téma
Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...