Přejít na obsah

OIII vs konkurence


Pawouk

Doporučené příspěvky

Když Octavia nemá konkurenci, tak proč tady to téma je? 

A že je větší, ano, je to její konkurenční výhoda, ale to přece ničemu nebrání ji porovnat s auty jako je i30, Astra, Focus a podobné. To že to pak špatně prezentují naše "automobilové weby" je věc jiná, ale to je pak taky třeba si stěžovat na jiných místech. A upřímně, myslím že každý když si vybýral své auto, tak mu bylo uplně jedno, kdo jak zařadil auta do kategorií, já si prostě prošel nabídku na trhu, vybral z toho modely které se mi líbily vzhledově, odpovídali cenou, výbavou a velikostí tomu co jsem chtěl a z těch si pak vybral...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Aleš_BX napsal:

...ani jedno z těch aut co jsi uvedl kromě Fokusu (i když i tam opatrně) není přímou konkurencí O III kombi ani náhodou... konkurencí je max VW Golf Variant nebo Seat Leon ST - ale i zde jak se to vezme... obecně pro O III kombi platí, že nemá přímou konkurenci, své třídě se těžce vymyká a z toho právě profituje na trhu...

 

Možná by bylo lepší v této hloupé diskuzi nepokračovat, protože evidentně vy ani půlka osazenstva internetu nechápete význam slova "konkurence", ale to vám evidentně nebrání poučovat ostatní. Konkurují si výrobci (právě nabídkou produktů) a nikoliv produkty samotné. A pokud vezmeme v potaz okruh, který zákazník při nákupu při nákupu zvažuje, bude pro každého jednoho konkrétního zákazníka jiný, takže ta vaše "konkurence" znamená při výběru auta při každém jednom nákupu jinou množinu aut. To, že vy produkt A vůbec neuvažujete jako alternativu k produktu B je zcela irelevantní.

 

Btw totéž platí o "třídách". Kdejaký komik je schopen se na internetu hodiny hádat, jestli je to které auto ve které třídě, přestože (minimálně v EU) žádná definice tříd neexistuje, takže pravdu nakonec nemá nikdo a současně všichni.

Editováno: , autor: j57
  • Pozitivní 2
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ovšem má pravdu. Konkurencí pro OIII je kvantum modelů včetně Rapidu a klidně se z toho může někdo zcvoknout. Od toho jsou např. autosalony. Přijdete si pro něco, podíváte se a odjíždíte v něčem úplně jiným. To, že je OIII rozměrově výrazně nad poměry nižší střední ještě neznamená, že to v základních výbavách není soupeř pro Hojandé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Aleš_BX napsal:

to jsi googloval na auto.cz že ano.... ten server je sám o sobě nekonkurenceschopný, oproti minulosti... stačí se podívat komu patří a s kým je příbuzný (Blesk, Refrex, Telena Raoul..) a komu to patří (Křetínský, Tkáč) gen. ředitelka Šmuclerová, no dále bez komentáře...

 

...ani jedno z těch aut co jsi uvedl kromě Fokusu (i když i tam opatrně) není přímou konkurencí O III kombi ani náhodou... konkurencí je max VW Golf Variant nebo Seat Leon ST - ale i zde jak se to vezme... obecně pro O III kombi platí, že nemá přímou konkurenci, své třídě se těžce vymyká a z toho právě profituje na trhu...

 

Jasně, Auto Bild je taky škvára že....

srovnávací test kompaktů

- prostě porovnávat se dá podle různých kritérií a nejen proto, že má někdo delší a větší auto než ten druhý.

Editováno: , autor: stanmar
doplnění textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Aleš_BX napsal:

tak nějak, výše jsem to už napsal...

OIII je bezkonkurenční auto, větší blábol jsem tady ještě nezaznamenal. To by mě tedy zajímalo, proč sem vůbec lezeš? Nic kloudného tady v tomto tématu z tebe v poslední době nevypadlo, jenom se zase zbytečně navážíš do jiných. Doporučuji ti toto vlákno vynechat a nespamovat tady. Realizuj se tedy někde jinde.

  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro nektere je Octavia statusova zalezitost a neni pripustno o tom diskutovat. Ja myslel, ze legraci si z toho lide delaji neopravnene, ale jak videt neni to tak a lidi co za ni polozi zivot skutecne existuji.

Doporucuju zkusit zabavne veci.

 

 

 

Editováno: , autor: Strabag
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohuzel, je to tak. A pritom silne zalezi na verzi, kdy to muze byt super auto nebo obycejny prumer. Praha jeste dobry, tam je patrne, kam OIII patri. Ale co jsou schopni delat nekteri ze Salingradu (resp. jeho okoli) a dalsich mest na toto tema... zpravidla pak horko tezko splaci uver.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslíte, že si někdo vybírá auta racionálně? Myslím, že ne. Rozhodují emoce. 

Jednou mi jedna fifinka říkala, že by si Octavii nikdy nekohpila. Že prý jí má každý. Na to jsem: No a? Dyď ji kupuji pro sebe a čím víc lidí ji má tím lépe....

Fifince by holt asi octavia neposílila EGO.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, ale to že chodím na toto forum a  jsem doposud "škodovkář" neznamená, že budu strkat hlavu do písku před tím, že jsou zřejmě stejně kvalitní i jiné značky aut.

Zaslepenost v jakékoliv činnosti nemusí být zrovna k dobru.

Nicméně bychom se měli vrátit zpět k tématu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Octavia je vic auta za min penez, co se tyce prostoru. Z pragmatickeho value for money hlediska to chapu. Ale ze by to melo vzbuzovat emoce nebo primo nebyt mocno kritizovati to mi prijde mimo misu. 

 

Alesi, ja nemam jedno auto, a i za keyless (namontovany pouze na predku a bez zamykaciho tlacitka na kufru), adaptivni tempomat nefunkcni na snehu a dalsi veci jsem si zaplatil a ocekaval funkcnost, jaka je v koncernu uz 15let tradici. Ze to ma skodovka proti zbylym znackam koncernu (i kdyz i passat nema adaptivni tempomat vyhrivany) ocesane je jen fakt. 

 

Nevim zda je lepsi, horsi nebo stejna nejaka Kia nebo Hyundai. Nikdy jsem tim nejel. Octavku jsem bral proti passatu proto, ze vic jede, pac je lehci, co jsem zase ale dodrbal tim, ze jsem tam musel instalovat odhlucneni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatím mám O III objednanou, takže jsem v naději. Než jsem se pro ni rozhodl, byl jsem prohlídnout a projet konkurenci. A to Ford Focus, Renault Megane, Peugeot 308, Seat Leon, Toyota Auris, VW Golf, Hyundai i30. Všechno kombíky, manuální převodovky. Možná bude někdo křičet, že tohle není pro Octavii konkurence, ale je. Žádné z těch aut nebylo špatné, každé bylo jiné. Je to prostě o osobních potřebách, pocitu z auta a i o finančním limitu.

Takže mé subjektivní dojmy (vlastnil jsem cca 12 aut, x firemních nepočítám). Jsem už malinko starší pán, rád se občas svezu, ale dávám přednost pohodlnějším autům. Nechci a nemůžu hodnotit, jak bude které auto v průběhu let drahé na servis. Pokles ceny při dalším prodeji odhadne určitě každý sám. Úroveň přitažlivosti pro zloděje se dá předpokládat.

Nepíšu to jako základ k nějaké polemice, opakuji, že jsou to jen mé subjektivní dojmy a sto lidí - sto chutí.

 

O III - po zvážení všech pro a proti nakonec můj vítěz. Je z nich největší, ale také nejdražší (při srovnatelné konfiguraci výbavy), ale můžete si ji nejvíce poskládat podle sebe. Předváděčka byla 1.4 Tsi. Motor příjemný, výkon tak akorát, slabší bych nechtěl, podvozek pro mě také v pohodě. Celkový pocit proti konkurenci byl, takový dospělejší, že jedu ve větším autě. Octavie jistě všichni znáte, já ji jen okusil, nebudu ji dále komentovat, takže pár vět ke konkurenci.

 

Ford Focus 1.5 eco - vynikající podvozek, velmi jistý, přitom v pohodě zvládá i vyloženě hnusnou cestu. Skvěle "maskuje rychlost". Motor ochotný, proti O III je zajímavější v o něco vyšších otáčkách. V Titanium výbavě skvělá přední sedadla, volant padne do ruky jak ulitý. Auto je trošku užší, kufr by mohl být větší. Letos bude nový model, takže morálně zastará, ale zase zajímavé cenové akce. Vynikající auto pro řidiče. Mě osobně na běžné ježdění víc vyhovuje to že 1.4 Tsi má lepší projev "dole", ty "charakterní vršky" 1.5 eco, bych využil jen občas.

 

Renault Megane - dobrý dojem na mě udělala robustnost zpracování. Tablet na stojato mi nevadil. Ale jinak mi Megan moc nevyhovoval, na francouzské auto byl tvrdý jak prkno, jak podvozek, tak sedačky (pro někoho možná plus). Výhled vzad minimální. Na projížďku byla k dispozici bohužel jen 1.6 atmosféra. Nějak mi Renďa nesednul. Možná s tou 1.2 t by byl lepší.

 

Peugeot 308 - tady zas byla k dispozici jen 1.6 Hdi. Podvozek už více francouzský, přesto se auto řídilo ne kormidlovalo. Zpracování slušné jak vně, tak uvnitř, na pohled kvalitní materiály. Kufr srovnatelný s O III , lepší sklápění sedadel (do roviny - sedák sám poklesne). Veškeré ovládání na středovém tabletu mi kupodivu nedělalo problém. Volant je ale až moc malý, je to asi o zvyku, ale bylo to skoro jak v motokáře.

 

Seat Leon - k dispozici na test slabší 1.4 Tsi. Auto jízdně velmi dobré, podvozkově podobné Focusu. Kabina ve předu pro řidiče perfektní. Bohužel prostor před zadními sedačkami je malý, jak na délku, tak na šířku. Vozím vzadu tři pasažéry, takže bohužel.

 

Toyota Auris - pocitově precizní auto, bohužel celkově užší a vzadu pro mé potřeby malé, kufr velký dost. Motor sice také jen 1.6 atmosféra, ale úplně jiná než v Meganu, spokojenost. Podvozek spíše pohodlný, přesto jistý, pro mě další plus. Dobré zpracování. Blíží se nový model, takže zajímavé cenové nabídky. Negativa, jak jsem psal, místo vzadu, ten rozvor prostě nestačí, na mě už moc odvážný exteriér. Zkoušel jsem i hybrid. Do města určitě ano, na dálnici jsem byl nešťastný. Další generace má být výrazně silnější, tak třeba za pár let...

 

VW Golf 1.4 Tsi - tak ten byl nejlepší ze všech zkoušených, materiály, zpracování, posaz, jízda. Jen tím místem vzadu to O III vyhrála. Vozil jsem ty své tři stále rostoucí pasažéry sebou, aby to na místě otestovali a bohužel. Cenově srovnatelný s O III (při mé konfiguraci výbavy). Tady jsem opravdu zamačkával slzu v oku.

 

Hyundai i30 1.4 T-GDI - možná bude někdo polemizovat, ale tomu autu nic podstatného nechybí. Ano je o něco menší než O III, ale zase vzadu není tunel uprostřed, ale rovná podlaha. Pro tři cestující pohoda. Kufr má velice zajímavě a velmi prakticky řešené odkládací prostory. Podvozek bez zásadních připomínek, malinko odtažitý, laděný spíše na komfort. Motor mi přišel v O III o dost lepší. Co mi moc nesedlo je vzhled palubní desky. Na palubku se přece koukám celou dobu co sedím v autě, to spíš přehlédnu něco, co mi nesedí na exteriéru, takže potřebuju aby se mi uvnitř auta líbilo.

  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
  • Pozitivní 13
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bezva :palec2:

Ačkoliv je to o pocitech každého z nás, je rozhodně přínosnější takováto recenze, než plky od klávesnice aniž by si člověk na daný vůz alespoň sáhnul.

Myslím si, že v cenové relaci ve které se pohybuje OIII je spousta vozů jiných značek které stojí minimálně za zvážení.

Ovšem pokud je člověk srdcem škodovkář (nečti zaslepenec), těžko si najde něco jiného.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...