pmultimix Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Ahoj, už delší dobu u mé fabie dochází k pípání a blikání po nastartování kontrolky chladící kapaliny, nevím, čím to je. Už jsme to jednou řešili, s dědou jsme rozmontovali nádobku, nasypali tam říční písek a saponát a pořádně s tím klepali a pak to odmastili, vypláchli a dali tam chladící kapalinu, chvíli to přestalo, a ted zase. Přitom je skoro plná, až někdy moc. Ale nemá to vliv na to, kolik jí tam je, bliká, i když je jí tam málo. A taky mi uniká trošku, vždy je trochu pod autem ráno, když to dám do garáže večer. Nevím, vypadá to, že to je těsnění pod chladičem. Už jsme to utahovali, ale pořád nic moc. Nevíte, jak na to, hlavně na tu kontrolku? díky p.s. nechce se mi jet hned do servisu, ale jet 80km s blikající kontrolkou mě nebaví, i když někdy třeba po 40km zhasne sama Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hadzim Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 O čištění přepadové nádobky si přečti fórum, je to tu někde popsaný, tuším Tomáš to čistí ředidlem, jinak pokud ti uniká kapalina, určitě najdeš místo kde to teče a pak budeš postupovat podle toho jaký díl je vadný. Pokud je to chladič, ten se dá opravit, pokud je to hadice, ta se dá vyměnit ale pozor, může to být i vadné víčko nádobky, to musí udržet určitý tlak, jinak si okruh sám vyhazuje kapalinu a ty to svádíš pak na únik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kokeš Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 vyčisti ředidlem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas.cz Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Vymontuj, nalej ředidlo, kvedle takhle to udělej dvakrát a je zas klid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmultimix Posted December 23, 2006 Author Share Posted December 23, 2006 Tak jsme to prohlíželi a není tam moc vidět přes baterii, ale podle osahu a svitu baterky je to v tom nastavování, co je přesně před chladičem, takže asi těsnění, a ta kontrolka hlásí pokles tlaku a únik kapaliny no .... asi v prdeli těsnění, ale jak to vyměnit? a kolik vůbec stojí? má cenu dát to do servisu? Mám strach, ež když odpojím baterku, posere se nastavení počítače Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas.cz Posted December 23, 2006 Share Posted December 23, 2006 Upřesni co máš na mysli. Jinak čidlo na chadiči ( spíná větrák ) mi taky teklo, zatím jsem ho jen přítáhnul... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmultimix Posted December 23, 2006 Author Share Posted December 23, 2006 Upřesni co máš na mysli.Jinak čidlo na chadiči ( spíná větrák ) mi taky teklo, zatím jsem ho jen přítáhnul... No kape to na posledním zesílení trubky - těsnění - před chladičem. a po jízdě (tlak) je to nejvíc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milanka Posted December 25, 2006 Share Posted December 25, 2006 Nazdar. Ty máš Fabku z r. 2000? A už máš měněný nebo opravovaný svazek? Když ti něco začne blikat, nemusí to být vždycky vadná ta součástka, jejíž kontrolka bliká. Mně taky všecko blikalo a já mám ve svazku drátky v délce asi 10 cm shnilé. Přemostím drát, kontrolka nebliká. Jeden, druhý, třetí, desátý, dvacátý... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmultimix Posted December 25, 2006 Author Share Posted December 25, 2006 Nazdar. Ty máš Fabku z r. 2000? A už máš měněný nebo opravovaný svazek? Když ti něco začne blikat, nemusí to být vždycky vadná ta součástka, jejíž kontrolka bliká. Mně taky všecko blikalo a já mám ve svazku drátky v délce asi 10 cm shnilé. Přemostím drát, kontrolka nebliká. Jeden, druhý, třetí, desátý, dvacátý... No jo, ale tohle je chyba chlazení, protože po zastavení mi vytéká, asi nedoléhá těsnění na přípojce od chladiče Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmultimix Posted January 20, 2007 Author Share Posted January 20, 2007 Tak mi to před časem slepili, a je pokoj, musím zaklepat. prý to je jasné místo, kde škoda šetří Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
teaczv Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Ja mam podobny problem. Kontrolka chladiacej kvapaliny mi pipa zhruba ked je vonku 5 stupnov a menej. V lete pohoda, ani raz a nevyteka mi nic. Len ked je vonku chladno tak pri studenom starte pipa. Auto som dal napojit na PC ale nic nezistili. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas.cz Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Tohle PC neukáže je to napojené přímo do palubky. Máš zamaštěné čidlo v expanzce toť vše. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boureanuz Posted October 10, 2010 Share Posted October 10, 2010 Prosí o radu,při nastartování se po pár vteřinch rozsvítí kontrolka na chladič.Po mírném zahřátí motoru auto vypnu a znova nastartuji a přestane svítit.Je možné že je špatné čidlo na chladiči ? díkes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubo44 Posted October 10, 2010 Share Posted October 10, 2010 Bude zaneseny kontakt v expanzke. Vymyť riedena octova voda alebo vymena expanzky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted October 10, 2010 Share Posted October 10, 2010 Asi by to chtelo presnejsi vyjadreni. Co je kontrolka na chladic??? To jako kontrolka hladiny/teploty chladici kapaliny? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boureanuz Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 ano, kontrolka hladiny/teploty chladici kapaliny? tak vyčistím expanzku a uvidím . díkes za radu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plavcik Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Mám stejný problém s kontrolkou chladicí kap. Expanzku mám už pěkně zasr., tak jsem jí chtěl vyměnit. Jenom by mě zajímalo, jestli je čidlo výšky hladiny součástí nádobky, tj. když koupím novou, tak bude i s čidlem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubo44 Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Ano čidlo je sučasť expanzky. Ale ked už meniš tu nadobku tak by sa asi oplatilo preplachnuť tu chladiacu sustavu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plavcik Posted October 20, 2010 Share Posted October 20, 2010 (edited) Jj, to by asi chtělo. Je na to nějaký speciální postup nebo stačí vypustit chl. kap., nalít vodu, chvíli točit motor, vypustit vodu, nalít novou kap.? Edited October 26, 2010 by Luďa necituj předchozí příspěvky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stukator Posted October 22, 2010 Share Posted October 22, 2010 (edited) Na to je taky prostriedok na cistenie chladicov to si kup predavaju to v kazdej predajni Nahradnych dielov . V tvojom pripade budes musiet vymenit tesnenie pod hlavou samotne cistenie je len docasne riesenie .Caf Edited October 26, 2010 by Luďa necituj předchozí příspěvky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
diselmilka Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 (edited) s trim proplachnutim to udelej alespon dvakrat,mozna i trikrat at mas jistotu ze novou nadobku hned nezaneses......a s tim tesnenim pod hlavou to bude asi pravda...tece ti nejspis olej do chladici kapaliny....tzn kdyz to jen vycistis moc toho nezmenis.....ale nove tesneni stoji pouhych 170 Kc tak jesi mas kde a cim a jsi zrucny tak to zmaknes sam Edited October 26, 2010 by Luďa necituj předchozí příspěvky 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majra21 Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 Mám ten samý problém, ale olej mi nemizí... myslíte, že je třeba měnit těsnění pod hlavou? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marti.marti.marti Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 (edited) K té kontrolce ,taky jsem vyměnil nádobku ,ale po 3-4měsících zjištěn únik oleje -těsnění pod hlavou.Minimální únik oleje ,ale celý okruh kudy teče kapalina zasraný .Přetěsněno , několikrát čištěno a stejně je to pořád mastné .Co jste použili na odmaštění okruhu. Edited August 3, 2016 by marti.marti.marti Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek.me Posted February 1, 2011 Share Posted February 1, 2011 (edited) Jestli má olej v expance (směs oleje a chl.kapaliny která zasviní snímač hladiny) tak je to na 100% těsnění pod hlavou. Běžná vada tohoto motoru. Taky jsem to absolvoval, nejdřív jsem vyměnil nádobku i s čidlem a cca po čtrnácti dnech to začalo svítit znova. Takže jsem to odvezl na výměnu těsnění pod hlavou, těsnění je sice levné ale při výměně se musí dát i nová sada šroubů + práce a vyšlo mě to na 3tis :-( + jsem musel znovu propláchnout celej systém, vyměnit znovu nádobku a dát novou chladící kapalinu, od té doby je konečně klid a nádobka čistá. jinak olej mě taky neubejval, je to opravdu nepatrné množství které nelze na měrce oleje zaregistrovat. Edited February 1, 2011 by radek.me 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petr Vavroch Posted January 14, 2012 Share Posted January 14, 2012 Dobrý den. Mám otázku, po nastartování se mi rozsvítí kontrolka kapaliny a ta mi zhasne až když je ohřátý motor a vypnu ho a následně ho zapnu. Ukazatel teploty motoru je v normálu, vody je v nádobce dostatek. Nádobku na kapalinu měním každé tři měsíce. Pokaždé když ji vyměním kontrolka se už nerozsvítí. Nevím si stím rady. Prosím o jakoukoliv radu. Předem děkuju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.