misumi Vloženo 16. Duben 2016 Sdílet Vloženo 16. Duben 2016 Jak to chceš proměřit, je tam snad stovka drátů. Drát vede z bodu a do bodu b. Bod a je explanze a b zjistíš ve schématu. Pak jen prozvonit. Chce to jen čas a chuť. Za tu dobu co zde píšeš bys to měl 3x změřený. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jožko Vloženo 14. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2016 Mne to robí iba ráno pri štartovaní v mraze.Ak motor vypnem a znova naštartujem ,neprestane to.Musím prejsť aspoň 200m a znova vypnuť a naštartovať a potom to prestane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 14. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2016 aj mně a to jsem nádržku před rokem vyměnil, ale už jsem rezignoval, prostě též po chvilce udělám restart a je klid, další nádržku, abych měl na chvilku klid kupovat už fakt nebudu, jen občas skouknu hladinu, zda to přece jenom není hladinou a jinak na to kálím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 17. Listopad 2016 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2016 V 14. 11. 2016 at 20:43, Jožko napsal: Mne to robí iba ráno pri štartovaní v mraze.Ak motor vypnem a znova naštartujem ,neprestane to.Musím prejsť aspoň 200m a znova vypnuť a naštartovať a potom to prestane. je toho plný net ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wyder Vloženo 18. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2016 (editace) Tak se mi po třech letech opět rozsvítila kontrolka chladící kapaliny (předtím výměna nádobky, poté výměna těsnění hlavy a rovnání hlavy). Tentokrát mi to ale nedalo, koupil jsem si novou nádobku sám, s tím, že se kouknu, jestli v ní nejsou vidět ty dráty, které je potřeba očistit, stejně jako to jde udělat v Oktávce. Vidět jsou, ale jenom trošku, protože inženýři vymysleli, jak je schovat. Níže posílám fotky, stačí kouknout z vrchu, kde je připojen kabel a pak pod víčkem strčit šroubovák mezi ty dva zobáčky a najít ty dva dráty a pořádně šroubovákem oškrábat (oba dva), aby byly trochu čisté a kontrolka sepla = nebude svítit ani pípat. Když tam máte kapalinu, tak moc vidět nejsou ani takhle z boku, takže je to naslepo, ale "kov na kov" pocitově rozhodně poznáte. Vyzkoušeno na mé Fábii a funguje. Sice teda ještě propláchnu motor čističem chladiče, ale i kdybych tohle měl dělat jednou za měsíc, tak je to lepší, než nic. Rozhodně doporučuju vyzkoušet toto řešení, než to tahat do servisu, kde primárně budou z principu měnit díly. Editováno: 18. Prosinec 2016, autor: Wyder Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 18. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2016 zkusím ... poté co jsem loni na podzim vyměnil nádržku za novou a nebral jsem Činu, tak jak se ochladilo pod nějakých +5°C, tak mi stejně pípá každý den a musím po mírném zahřátí, dělat každý den restart Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kruty2 Vloženo 18. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2016 Odpojit el. od nádržky, svorkovnici proklemovat a do smrti pokoj. Jednou za čas vizuelně zkontrolovat hladinu kapaliny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 18. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2016 .. asi to tak dopadne, páč jsem se díval a rozhodně v mé nádržce, není na kontakty vidět ... a už mě to nebaví denodenně restartovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wyder Vloženo 18. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2016 (editace) Nevím hele, jestli to vidět není, tak asi nemáš přesně tuhle (ta nejdražší)? http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6ru121407-vyrovnavaci-nadobka-chladici-kapaliny-skoda-12068.html Tahle origo přímo od škodovky je (dráty) tam vidět takhle má a šlo mi to tím šroubovákem ošmrdlat, jestli to není není vidět u jiných nádobek, to nevím. Asi to bude u jiných výrobců různě dostupné/viditelné. Holt to chce vyzkoušet, trošku mi to připomíná situaci s termostatama, kde naopak originální jsou horší a ty polské díky lepšímu materiálu vydržej 2x tolik... Editováno: 18. Prosinec 2016, autor: Wyder Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 18. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2016 bral jsem tu EU Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 18. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2016 Taky mi to pípá, chci se zeptat, když otevřete nádržku (studený motor), mám ji jakoby "natlakovanou" je to normální? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 18. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2016 Citovat Víčko ti určitý tlak má držet,tak pokud nemáš z motorem jiné problémy -přehřívání,ztráta chlad. kapaliny tak je to v pořádku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 18. Prosinec 2016 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2016 Díky, jen mne zarazilo, že když jsem otevřel kapoto, tak hladina byla kousek pod min a když jsem povolil víčko, tak vyskočila těsně pod max. Každopádně nová nádobka už je v kufru, tak snad nějakou dobu vydrží Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepo316 Vloženo 19. leden 2017 Sdílet Vloženo 19. leden 2017 (editace) " Odpojit el. od nádržky, svorkovnici proklemovat a do smrti pokoj. " Myslel si tak, že prepojiť s káblikom tie vyvody v konektore ...? Editováno: 19. leden 2017, autor: pepo316 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 19. leden 2017 Sdílet Vloženo 19. leden 2017 jj, já to tak konečně předevčírem večer udělal (konečně byla volná garáž, manželka byla roomem v práci, tak jsem tam najel s Fábulí) ... chvíli jsem hledal vhodný drát, nakonec jsem tam dal drát čím byl svázán svazek kabelů k onboard kameře, odizoloval jsem konce, natvaroval, tak aby smyčka nepřekážela, oba konce zastrčil do konektoru a ten napíchl na piny v nádržce ... a ... bohovský klid Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 19. leden 2017 Sdílet Vloženo 19. leden 2017 Mne sice všetko funguje ako má,ak sa rozsvietila kontrolka dolial som chladiacu zhasol mortor znova naštartoval a už nesvietila,ale ja sa chcem spýtať na typy týchto nádržiek,lebo na F1 HTP 2004 mám na nádobke to vyžšie modré víčko a na F1 1.4 2009 mám to nižšie so zárezom a aj nádržky sú pri pohľade dovnútra trochu iné.V čom je rozdiel,iba v modernizácii novšej alebo sú tam aj iné zmeny. Obrázky sú z netu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 19. leden 2017 Sdílet Vloženo 19. leden 2017 tak restart fungoval i u mě po mírném zahřátí motoru (cca 1-2km), ale už mě to prostě nebavilo, furt restartovat, ikdyž vody je po horní rysku. Mezi nádržkami bude nepatrný rozdíl, zda je origo, nebo jak já jsem koupil EU, nebo čínou. Mezi origo a EU je rozdíl k přístupu k vývodům na čidlo. Jak tu někdo popsal výše s fotkama, já se u té EU na vývody nedostanu, proto jsem kontakty propojil. Kupovat každý rok nádržku také odmítám. Co se týká víček, řekl bych že to bude jen otázka designu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stukator Vloženo 19. leden 2017 Sdílet Vloženo 19. leden 2017 A nezabudat na spravny pomer nemrznuca by mala byt do -35cca uz sa mi stalo ked bola -25 tak sa olej tlacil do vody a rano to rado pipalo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 20. leden 2017 Sdílet Vloženo 20. leden 2017 Používam riedenú 1:1,5 do -26 a zatiaľ mi nič nepískalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 20. leden 2017 Sdílet Vloženo 20. leden 2017 já mám 1:1 a stejně po roce a ochlazení k 0°C a méně hvízdala Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 20. leden 2017 Sdílet Vloženo 20. leden 2017 A čo to má vlastne hvízdať? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 20. leden 2017 Sdílet Vloženo 20. leden 2017 třikrát za sebou inetnzivně hvízdne (stejný zvuk jak u F I hlásila jedním pípnutím rezerva u paliv. nádrže) a začne blikat kontrolka chladicí kapaliny ... do té doby, než provedu restart. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepo316 Vloženo 7. Únor 2017 Sdílet Vloženo 7. Únor 2017 Ja som už stratil nervy a jednoducho som vytiahol koncovku a v nej prepojil kablikom tie dva kontakty a hotovo... Ved to je nekonečný príbeh... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 7. Únor 2017 Sdílet Vloženo 7. Únor 2017 jj, také si užívám ten klid Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AppleCinaNoNameCina Vloženo 15. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2018 Takze ono je to vlastne kontrolka oleja v nadrzke! Je to blbe, ked ignorujes realny ucel kontrolky, pre drobny unik oleja do kvapaliny. Mohli to urobit tak, ze by blikala roznymi rychlostami pri roznych problemoch. Tiez si chcem uzivat ten klud, ale ked uz to dokaze v RJ snimat aj hladinu, bola by skoda to uplne obist. Napadlo ma tam okrem vyssie popisanej skrutkovacovej metody strcit 2 rozzeravene droty cez obal nadobky a zalepit. Ale pretlak by mohol lepeny spoj znicit. Alebo zavrtne skrutky do dreva zavrtat do vhodneho miesta a ich konce spojit s konektorom. Aku hodnotu to ma namerato som nenasiel nikde - ani v "1. Motor 1.0 37 kW, 1.4 44 kW, 1.4 50 kW vstřikování.pdf", ani v "1. Motor 1.0 37 kW, 1.4 44 kW, 1.4 50 kW mechanika.pdf" a ani v "Elektrická zařízení.pdf". V "Elektrická schémata od 1999.pdf" som nasiel na str. 22 info, ze "G32 -snímaè hladíny chladící kapaliny" je odporovy snimac . Koho by zaujimalo, akej farby su kable(kto mal vyssie problem to hladat), tak na kostru vedie hnedobiely a do svorkovnice "T11 b -svorkovnice, 11-pólová, na příčné stěně vlevo (červená)" modrocerveny a odtial modrocerveny do riadiacej jednotky panelu pristrojov. Mozno by to slo pouzivat aj v zaolejovanom stave, ale so zosilovacom signalu, respektive so senzorom akeho takeho odporu, co mozno zaolejovana kvapalina ma oproti cistemu vzduchu. Pohram sa so sadou rezistorov a zistim, pri akom najvacsom to prestane obtazovat. Podla diskusie https://diskuse.elektrika.cz/index.php/topic,23749.msg174648.html#msg174648 je odpor takejto vody 180kohm/m. Z toho predpokladam, ze pre vzdialenost odhadom 3mm ktoru podla fotky tipujem v snimaci hladiny je vo vodivom stave odpor 540ohm. Mozete to prosim niekto odmerat v nadobke, kde nie je primiesany olej? Ja este dnes odmeriam v tej s olejom. Pisu tam, ze vodivost malo vodivej vody(destilovanej?) zvysili malym mnozstvom octu. Co urobi ocot v chladiacom systeme? Ako funguju tieto snimace? https://race-shop.sk/sk/nadrze-na-vodu/54975-snimac-hladiny-kvapaliny.html a https://www.autoricambi.sk/senzor-hladiny-chladiacej-kvapaliny-iveco-trakker-p6989/? Tu je snimac vhodny pre olejnate tekutiny http://www.sensit.cz/shop/opticke-snimace-hladiny-do-140-c/optsn140/0cd5baf4.html ! Este som rozmyslal plavakovy system so spinacom, ale akceleracia a naklon vozidla ma vyrusuje z tohoto napadu. Moznosti je vela - http://www.jsp.cz/cz/sortiment/seznam_dle_kategorii/snimace_hladiny/magneticke_spinace_hladiny/ Najlepsie asi budu opticke http://www.jsp.cz/cz/sortiment/seznam_dle_kategorii/snimace_hladiny/teorie-hladina/opticke-hladinomery/snimace-vyuzivajici-pruchod-svetla.html a mozno aj kapacitne http://www.jsp.cz/cz/sortiment/seznam_dle_kategorii/snimace_hladiny/kapacitni_spinace_hladiny/ Pre zaujimavost aj http://www.techpark.sk/technika-562014/opticke-snimace-hladiny-kvapalin.html Opticky by mohol byt lacnejsi a jednoduchsi na vyrobenie a mohol by fungovat aj z vonku nadobky. Jedno z rieseni je vnutorne opticke https://www.aliexpress.com/item/5pcs-lot-Liquid-Level-Sensor-Water-Level-Monitoring/1911249233.html na urovni MIN hladiny, alebo tu https://www.aliexpress.com/item/Relay-switch-output-Liquid-level-sensor-liquid-level-detection-module-Dual-level-alarm-switch-Infrared-optical/32873251413.html aj s relatkom(na 220V) kde by sa zapojil konektor k cidlu a bolo by vyriesene. Senzor sa vsak moze zababrat od oleja. Je tu aj samotny senzor za velmi lacno https://www.aliexpress.com/item/15mA-5V-Optical-Infrared-Water-Liquid-Level-Sensor-Liquid-Water-Level-Control-Switch-Favorable-Level-Sensors/32752456624.html. Alebo radsej rovno senzor zakalenosti https://www.aliexpress.com/item/Turbidity-Sensor-Liquid-Suspended-Turbidity-Value-Particles-Sensor-Water-Turbidity-Detection-Module/32833501483.html? Alebo kapacitne snimanie hladiny https://www.aliexpress.com/item/capacitance-sensor-CR18-8DP-PNP-level-water-proximity-sensor-quality-guaranteed/32284399611.html? Ale tento je len do 70C. Iba ak by sa elektronika vyviedla mimo nadrzky a samotny snimac by sa mohol spustit s prederaveneho veka nadrzky. Toto https://www.aliexpress.com/item/Water-Liquid-Level-Switch-Contactless-Detector-Outer-Adhering-Type-Level-Sensor-NPN-PNP-Rs485-Interface-Compatible/32833417039.html by tiez mohlo riesit nase problemy. Pouzitie je na obrazku https://www.aliexpress.com/item/Fast-Free-Ship-2PCS-Sewage-Treatment-Plant-liquid-level-Sensor-Liquid-level-Monitoring-Sensor-Probe-liquid/32798221575.html? Alebo iny model https://www.aliexpress.com/item/Free-Ship-Tube-Type-Non-contact-liquid-level-Sensor-Non-contact-liquid-level-Switch-Non-contact/32798261206.html Najlacnejsi je tento plavak aj s tesnenim, ale ako ma byt umiestneny netusim. https://www.aliexpress.com/item/52mm-PP-Liquid-Water-Level-Sensor-Horizontal-Float-Switch-Down/32816496293.html Najlacnejsie vyjde tento https://www.aliexpress.com/item/5pcs-Smart-Car-Obstacle-Avoidance-Obstacle-Sensor-Module-Barrier-IR-Infrared-Tube-Module-Photoelectric-Reflection-Sensor/32800559667.html kde za 2€ ziskam okrem seba este 4ks pre znamych. Co to taram, ze 0,29€ 1ks https://www.aliexpress.com/store/product/Smart-Electronics-New-for-Arduino-Diy-Smart-Car-Robot-Reflective-Photoelectric-3pin-IR-Infrared-Obstacle-Avoidance/1326062_32462888575.html ! Uz len odkial napajat tie neplavakove? Kde by tam mohlo byt najblizsie 5V pri zapnutom motore, alebo kolko znesie RJ, keby sa nahodou napajacie napatie skratovalo na vystupne snimaca/elektroniky snimaca? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.