Přejít na obsah

Kontrolka chladící kapaliny


boureanuz

Doporučené příspěvky

Nečítal som celé vlákno napíšem len svoju skúsenosť:

1.začala svietiť kontrolka už ma to rozčulovalo raz svietila píp píp píp raz nie vybral som vyrovnávaciu nádržku vyčistil octovou vodu benzínom.Pomohlo asi na 2 týždne potom znova .

2.Kúpil som novú nádržku ale rozmyslel som si to a vypustil radšej vodu z chladiča.Takže výmena G 12 + preplach a čuduj sa svete kontrolka zhasla.(: Nemrzku som si nariedil 50:50 s destilovanou vodu.

Voda tam bola už veľmi dlho určite viac ako 5 rokov len sa sem tam dolievala nemrznúca alebo voda.Ak nemám prdnuté tesnenie pod hlavou dúfam že to vydrží dlhšie ako 2 týždne.:rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja ten dratik povazujem za vtipne docasne riesenie. Vtipne, ze to takmer nevidiet, takze na STK to prejde, ale docasne preto, ze co sa moze pokazit sa aj pokazi a predpokladam, ze nikto si nevsimne zrazu stupanie teploty CH.K. Predpokladam, ze minutka nevsimania si bude vela a motor bude plakat. Preto ja tam planujem v blizkej dobe dat ubastlene kapacitne meranie hladiny, ktoreho vystup bude simulovat spravanie bezneho meraca. Este sa zamysliet odkila tam dovediem napajanie, nech to je napajane iba pocas nebu motora a kde to bude najvhodnejsie umiestnit, nech to nie je zbytocne tepelne, ani vodou namahane. V podstate ked RJ meria odpor kvapaliny, tak ho meria dakym privadzanym napatim... zmeriam multimetrom napatie, ktore to ma, prud, ktory tam ide a ak to ma aspon 2V a 2mA, tak by sa to dalo napajat priamo zo svojho vedenia! :punk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 38 minutami, Malta napsal:

proč teploty? To čidlo je hladinové ne? Nebo je to myšleno že bude málo vody a začne vařit? ... asi jo, že :)

Na varenie vody som ani nepomyslel, ale na dlhodobe teploty v priestore motora co ja viem 60-80C. Niektore suciastky by to nemuseli zniest.

 

před 3 hodinami, Wittmann napsal:

no a když už bastlit, není to lepší opravit?

Najpravdepodobnejsie je, ze je prasknuty blok motora, alebo jeho tesnenie. To uz sa oplati robit aj s inymi opravami. Ak vsak clovek nechce riskovat, ze mu praskne chladic a on si vsimne az vysoku teplotu zvysku chladiacej kvapaliny, je podla mna lepsie bastlit, ako kazde dva tyzdne az 2 mesiace menit nadrzku pre rovnaku funkcnost. ....Aj ked pri obcasnej vymene nadrzky sa olej postupne dostava von zo systemu chladenia a pri zbastlenom rieseni nie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, AppleCinaNoNameCina napsal:

Najpravdepodobnejsie je, ze je prasknuty blok motora, alebo jeho tesnenie.

ale v tom případě už nemáš, co ztratit a klidně to můžeš překlemovat. Nedělal bych z toho žádnou vědu, pokud není někde nějaká díra, stačí kapalinu zkontrolovat jednou za měsíc. No a pokud zapomeneš, tak to při nejhorším "jen" uvaříš - pára vylítne pojistkou a je to - těsnění pod hlavou už nezničíš. Dřív se tyhle kontrolky nedávaly vůbec a také se jezdilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Hele chlapi, takze staci odpojit konektor a zdirky propojit dratkem a zaizolovat? Ja uz na to taky m*dam, tesneni meneny, nadobka asi 3ti, samozrejme proplachovano cisticem chladici kapaliny, ale proste se to porad vraci a ja uz nemam nervy to po ranu poslouchat... 

 

Nic jineho delat nemusim, ze?

Editováno: , autor: Wyder
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
  • o 3 měsíce později...

Hezký den, mám pro Vás malý tip.

 

S tímto problémem jsem se mordoval docela dlouhou dobu. Napřed to byl nějaký olej v nádobce a brousila se hlava. Za pár let na to jsem přišel na to, že olej v nádobce v malém množství nijak nevadil a závada byla úplně jinde. Dráty od čidla mají druhý konec v budících palubní desky na takovém ne zrovna moc inteligentním jemném konektoru. Po letech se konektor postupně vyklepal a zrovna kablík od expanzky jako první, je to myslím nějaký úplně krajní pin (cca. 16, hned vedle je imo). Pak začal odcházet imobilizer atd..... Stačilo jen opatrně přepájet piny mikropájkou. Ani jsem budíky nerozdělával. Oprava za hodinku i s montáží a auto zase jezdí už pět let bez pípání. Jinak tam žádný mechanický spínač není. Jen dva plechy měřící odpor. Při menším množství kapaliny svítí nedostatek, při prázdné nádobce ječí teplota motoru.

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
V 6. 4. 2021 na 13:46, Pepernicka napsal:

Hezký den, mám pro Vás malý tip.

 

S tímto problémem jsem se mordoval docela dlouhou dobu. Napřed to byl nějaký olej v nádobce a brousila se hlava. Za pár let na to jsem přišel na to, že olej v nádobce v malém množství nijak nevadil a závada byla úplně jinde. Dráty od čidla mají druhý konec v budících palubní desky na takovém ne zrovna moc inteligentním jemném konektoru. Po letech se konektor postupně vyklepal a zrovna kablík od expanzky jako první, je to myslím nějaký úplně krajní pin (cca. 16, hned vedle je imo). Pak začal odcházet imobilizer atd..... Stačilo jen opatrně přepájet piny mikropájkou. Ani jsem budíky nerozdělával. Oprava za hodinku i s montáží a auto zase jezdí už pět let bez pípání. Jinak tam žádný mechanický spínač není. Jen dva plechy měřící odpor. Při menším množství kapaliny svítí nedostatek, při prázdné nádobce ječí teplota motoru.

 

V 6. 4. 2021 na 13:46, Pepernicka napsal:

Hezký den, mám pro Vás malý tip.

 

S tímto problémem jsem se mordoval docela dlouhou dobu. Napřed to byl nějaký olej v nádobce a brousila se hlava. Za pár let na to jsem přišel na to, že olej v nádobce v malém množství nijak nevadil a závada byla úplně jinde. Dráty od čidla mají druhý konec v budících palubní desky na takovém ne zrovna moc inteligentním jemném konektoru. Po letech se konektor postupně vyklepal a zrovna kablík od expanzky jako první, je to myslím nějaký úplně krajní pin (cca. 16, hned vedle je imo). Pak začal odcházet imobilizer atd..... Stačilo jen opatrně přepájet piny mikropájkou. Ani jsem budíky nerozdělával. Oprava za hodinku i s montáží a auto zase jezdí už pět let bez pípání. Jinak tam žádný mechanický spínač není. Jen dva plechy měřící odpor. Při menším množství kapaliny svítí nedostatek, při prázdné nádobce ječí teplota motoru.

Tento pan ma uplnu pravdu,mne to pomohlo. Diky za info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...