BUBUBU Vloženo 6. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2018 @omicron Tak jednak jsem tu čerpal informace od ostatních uživatelů a jednak mi to nedalo a projel jsem si Supa kolegy, kterýho měl jako jeden z prvních ve firmě, verzi 2.0TDI/150K liftback na 18" bez DCC. Projel jsem si s ním trasu, co jezdím do zaměstnáni a na latovanem nebo zvlněném asfaltu tam to tupé bouchani od kol bylo opravdu znát. Ale dnes v r. 2018 může být situace odlišná a nemusí to tak nutně být. Dalšímu kolegovi letos v dubnu dorazil Sup v té samé specifikaci na 17" kolech, jel jsem s tím z Prahy do Brna a zpět a nemohl jsem si na jízdní komfort nijak zásadně stěžovat. Pravdou je, že ty 17" kola jsou v těch podbezich slušně utopený a designově to působí nic moc. Takže tak nějak sečteno podtrženo mé laické postřehy :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin Bednář Vloženo 6. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2018 On to spis byl vic problem tlumicu, nez napravy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BUBUBU Vloženo 6. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2018 @Martin Bednář Jo to klidně může být. Víš co se říká, že nejlepší série výroby jsou ty poslední, ale ne vždy je to pravidlem ;-) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RDMBR Vloženo 17. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2018 (editace) Ahojte, byl jsem na geometrii (Fabia 3) a řekli mi že na zadní nápravě s tím nejde nic dělat, nebyl jsem ve Škodovce...mají pravdu? Editováno: 17. Srpen 2018, autor: RDMBR Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 17. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2018 (editace) Mají pravdu Editováno: 17. Srpen 2018, autor: Clerfayt Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal2009 Vloženo 17. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2018 @RDMBR Proč řešíš Fabii v sekci Octavia? Děláš nám v tom hokej! Btw. je to pravda. Jedna z dalších "výhod" vlečky, o které jsem tu psal. Máš to na výměnu celé nápravy, pokud se ti více sjíždí pneu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RDMBR Vloženo 17. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2018 sorry v naší sekci není nic o tom... kolik to tak koštuje cca? Poslední dotaz ;) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal2009 Vloženo 17. Srpen 2018 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2018 Jetá cca 5k, viz. https://www.car-partner.cz/zadni-naprava-skoda-fabia-iii A už nám v tom zde nedělej hokej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joker 85 Vloženo 15. leden 2019 Sdílet Vloženo 15. leden 2019 (editace) Řešil už někdo výměnu Vlečené zadní nápravy za víceprvkovou? Editováno: 15. leden 2019, autor: Joker 85 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AdoksS Vloženo 16. leden 2019 Sdílet Vloženo 16. leden 2019 Pokud vím, tak u OC 3 chybí úchyty na kastle. Takže nevyměníš. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 16. leden 2019 Sdílet Vloženo 16. leden 2019 (editace) @AdoksS Co to? Já mám O3 (FL) a multilink mám :-) Takže by se asi slušelo napsat, že to záleží na motorizaci... Asi bylo myšleno, že O3, které mají obyčejnou kliku nemají ty úchyty ? Editováno: 16. leden 2019, autor: omicron Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 16. leden 2019 Sdílet Vloženo 16. leden 2019 @omicron Však @Joker 85 se ptal na výměnu vlečné za multilink, na to mu bylo odpovězeno, že chybí úchyty. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joker 85 Vloženo 16. leden 2019 Sdílet Vloženo 16. leden 2019 1 hour ago, AdoksS said: Pokud vím, tak u OC 3 chybí úchyty na kastle. Takže nevyměníš. Díky za info. Schválně kouknu až tu nějakou budu mít. Měl jsem za to že je karoserie stejná, ale nebyl jsem si na 100 % jistý. Ověřím při první příležitosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kacer1 Vloženo 25. leden 2019 Sdílet Vloženo 25. leden 2019 Nemusíš nic ověřovat klika za víceprvek nejde zaměnit. Už se to tady na foru probíralo. Už jen z principu uchycení do karosérie každá náprava má jinde úchytná místa, uložení pružin atd. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 25. leden 2019 Sdílet Vloženo 25. leden 2019 A pro zajemce o modifikaci podvozku na FL to sice neresitelne neni, ale zvlast u viceprvku drahe. Doted jsem nikde nezaznamenal srovnani pred a potom. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomina87 Vloženo 2. Duben 2019 Sdílet Vloženo 2. Duben 2019 Asi nebudu navazovat na nynější diskuzi, ale chci spíše reagovat na úvod tohoto tématu. Soukromě mám O2 a služebně jezdím s O3. Bohužel, ten rozdíl v pohodlí a jízdních vlastnostech já osobně vnímám skutečně hodně. Připadal jsem si jako blbec, protože nový model přece nemá být horší. Tak mi to nedalo a v rámci garančky jsem se servisáka ve Škodovce ptal a sám mi řekl, že od třetích generací jak Octavie, tak ale i Fábie a zejména Superbu se vše spíše zhoršilo. Zejména jmenoval Superb, kde jsou jízdní vlastnosti a kvalita zpracování opravdu o dost horší, než u minulé generace. Prý by to měl opravit facelift, ale je to až moc viditelná snaha výrobce šetřit. A to samé Rapid, nebo spíše Scala, která jej nahrazuje. Výrobní náklady polykají EU diktovaný vývoj motorů, elektronika a multimediální výbavy, ovšem na poctivou plechařinu a podvozek už bugdet nezbývá. Když se budu bavit o Octavii, tak třeba i obyčejné dveře jsou v druhé generaci kvalitnější. Tapec je už od sociální výbavy komplet měkčený, což O3 má jen ze třetiny. Kvalita plastů je u druhé generace napříč interiérem lepší, než u trojky. A motory? Jo, 1.4 TSI 110kW je docela příjemná, ale paradoxně 1.2 77kW mi připadá při plném sešlápnutí plynu hbitější. I turbodíra tam prakticky žádná není.. Nové biLED světla mi na O3 moc nevyhovují, po delší jízdě z toho bolí oči a tam zase vítězí xenon u O2. Zpočátku nadšení, které spíše vystřídalo zklamání.. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 2. Duben 2019 Sdílet Vloženo 2. Duben 2019 @Tomina87 Víceprvkovou nápravu jsem měl na minulém (O2FL) i na současném autě (O3FL), na novém ji mám doplněnou i aktivním DCC podvozkem, to je úplně jiná úroveň. I motory bych srovnával ve srovnatelných kategoriích, měl jsem 1.8 TSi, mám ho zase v nové generaci, žádný problém nevidím. Multilink za mě určitě ano, měl jsem s čím srovnat, byť se najdou i ti s klikou, kteří ji budou obhajovat do nekonečna. Víceprvek je jen k silnějším motorizacím, takže taková srovnání nebudou moc objektivní. S některými věcmi ale s tebou souhlasím, to je třeba ten tapec, dveře a úroveň výbavy na srovnatelných modelech. Měl jsem předtím LK, nyní zase, a je to úpadek. FullLED ale jednoznačně lepší jak xenony. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petran Vloženo 2. Duben 2019 Sdílet Vloženo 2. Duben 2019 Při opravdu velkých nerovnostech se naopak může projevit, že vlečná je mnohem pevnější. Nechci upřít to jak víceprvek hezky sedí a kopíruje lépe vozovku, ale kdybych měl žuchnout s autem, tak si vyberu vlečnou. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 2. Duben 2019 Sdílet Vloženo 2. Duben 2019 Jak jsem psal, mám kombinaci multilinku s DCC, což je velmi vydatná kombinace, zvláště u FL. Tam kde bych dříve úpěl na 17kách, dnes jedu s "Comfort" nastavením na továrních 18" velmi komfortně. To je ale práce zejména DCC, které ale zase asi bez víceprvku objednatelné není. A "opravdu velkým nerovnostem" se s Octavií raději vyhýbám, to si dám raději jednou za čas např. s pořádnou 4x4 Toyotou Hilux ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MichalRr Vloženo 2. Duben 2019 Sdílet Vloženo 2. Duben 2019 Proč by nebylo DCC objednatelné bez víceprvku? Myslim, že i tady na fóru jsou příklady, že to jde. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 2. Duben 2019 Sdílet Vloženo 2. Duben 2019 (editace) před 37 minutami, MichalRr napsal: Proč by nebylo DCC objednatelné bez víceprvku? Myslim, že i tady na fóru jsou příklady, že to jde. Tím lépe, psal jsem "asi", nevěděl jsem přesně. Není to má zkušenost. Editováno: 2. Duben 2019, autor: omicron Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 2. Duben 2019 Sdílet Vloženo 2. Duben 2019 @Aleš_BX, jo máš pravdu, jen jsem si již nepamatoval, že tvé 2.0 TDI je také jen s vlečenou nápravou. Tím lépe, že to jde, jen to asi málokdo objednává, vím že v mém servisu jsem jeden z mála s DCC :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 3. Duben 2019 Sdílet Vloženo 3. Duben 2019 Já jsem rád, že mám vlečnou nápravu. Byl jsem nedávno po 70 tkm najetých na geometrii, perfektní. U O3, kterou jsem měl předtím, vždy bylo potřeba seřízení udělat (chodil jsem co 20 tkm). Měnil jsem včera kola zimní za letní, náprava perfektní, bez náznaku koroze, jen jsem ji ometl a ostříkal vapkou. Co se týče jízdních vlastností, žádný rozdíl jsem nezaznamenal. Za mě, já bych neměnil. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomina87 Vloženo 9. Duben 2019 Sdílet Vloženo 9. Duben 2019 Já tedy rozdíl mezi víceprvkem a vlečnou cítím velmi razantně. Sám jsem byl překvapen jak moc. Třeba na dálnici při 130 kmh je při prudkých pohybech vlečná mnohem nervóznější.. Geometrii jsem nechával nyní po přezutí měřit laserem na O2 a v pořádku, čili neumím posoudit. Každopádně mě nekvalita O3 velmi mrzí. Obávám se, že to bude s postupem času jen horší.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 9. Duben 2019 Sdílet Vloženo 9. Duben 2019 Já se moc tedy vyjadřovat k rozdílu nemůžu, jelikož jsem OII neměl a mé dvě OIII měly/mají klikovku, navíc bez DCC, takže dle tohoto čtení se jedná o úplnou katastrofu. Jen by mě zajímalo, jak se ve 130km/h na dálnici zkouší náprava. Co musí člověk udělat za kreaci, aby to vyzkoušel? Měl jsem za to, že se to pozná ideálně v zatáčkách, na špatném povrchu, popř. kostkách atp. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.