Přejít na obsah

Zadní náprava - kliková a víceprvková


Pawouk

Doporučené příspěvky

pokud umím dobře čísti mezi řádky, tak jemu vadí hlavně to že nemá multilink.... že chce auto s multilinkem, pokud čtu, jel s 1,2 TSi a nikoli s O III s multilinkem, aby měl srovnání.... nicméně si nemyslím, žze by O III byla nějak extra tvrdě laděna, už to tu někde někdo psal, většina lidí měla O II s 15" nebo 16" koly, naopak O III mají většinou minimálně 17"...proto moje odpověď... a také pokud je mi známo, G7 podvozky nejsou zrovna měkce laděny...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já to taky čtu jako Mike, že mu vadí tvrdost OIII. Asi taky nechce dávat 600t za auto aby mělo lepší nápravu.

 

Na tom komfortu bohužel ani ten multilink u RS moc nezmění. Jinak OIII je prostě tvrdší i s běžným multilinkem.

 

Jediná koncernová komfortní volba v této třídě je Golf s DCC.

Editováno: , autor: Kubis001
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci benzín, vybírám jenom naftu - brácha má 1.8 TSI a je to strašný žrout.

 

Tu RS bych si dovedl zddůvodnit, za ten "nekomfort" tam dostávám jinou hodnotu. Uvažoval jsem jestli nebudu litovat, RS bohužel vyšlo až poté co jsem měl objednáno. Ale asi bych stejně bral golfa kvůli ceně. Zajímavé je že u nás je octa dražší o 20K jak Golf, v zahraničí je Golf o 60K dražší jak Octavia ... ale i to bych asi překousnul, ale ne si takto připlácet za horší nápravu.

 

Máte pravdu že je to možná tvrdšíma tlumičema, to netuším. Vím že superb byl o třídu výš než Golf i Octa, ten tlumil naprosto neskutečně, i ta cena vycházela hezky ... bohužel tam už jsem nepřekousl tu délku no.

Editováno: , autor: flek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Najezdil jsem v O2 pres 400tis km.  Ted mam O3. Podvozek pohoda, mozna horsi pri prujezdu nerovnosti, ale jinak pri normalni jizde a pri prujezdech zatackami sedi jako pribitej.

Kdyby byl multilink za priplatek - nekoupil bych si ho. Nemel bych potrebu do toho vrazet prachy. Ano je to u O3 zhorseni to bez debat, ale s klikou nemam sebemensi problem. Je to krapet  horsi, ale nijak mi to nevadi. V teto cenove hladine tam samozrejme nema klika co delat.  Celkove je podvozek slusne naladenej.
Nevim jak brutalne bych musel jezdit, abych pocitil odskakovani kol v zatackach a horsi prilnavost podvozku. V extremnich sitaucich bude klika horsi, ale ruku na srdce, kdo jezdi do extremu ?? A jestli tu nekdo takovej je, tak uprimne stejne nema na normalni silnici co delat. Pro mne je klika hodne nafouknuta bublina, ktera akorad desi lidi, jak to musi byt spatny !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono vůbec není třeba jezdit extrémně, při normální jízdě/sižnější například pro klasických rozbitých okreskách O3 odskakuje tam, kde O2 jela v pohodě a je to vina tuhé nápravy. Já to nevidím jako strašení lidí, to je prostě fakt který je třeba brát v potaz. Někomu to nevadí vůbec, nekomu málo, nekomu hodně. Ten rozdíl tam prostě je a stejně jako nemá smysl to zveličovat, stejný nesmysl je udělat z toho malichernost. Já bych si teba za multi připlatil - ale nejde to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako předchozí majitel OII, bych řekl, že OIII je pocitově daleko jistější díky svému daleko tužšímu naladění. Samozřejmě že tuhost, má za následek horší komfort.

Kde jsem jel s OII do zatáčky 60 tak tady jedu 70Km, neřekl bych že stará OII by těch 70km taky nezvládla, ale prostě se více nakláněla a nebudila takovou jistotu. Samozřejmě ta klika je asi akusticky horší, při větší zátěži nebude tak jistá jako Multilink atd., ale drastický rozdíl tam není.

Zatím jsem ani nezažil, že by někde citelně odskočila.

Editováno: , autor: Kubis001
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem minulý týden OIII lift (1,6 TDI, 16" zimáky) s 20tis.km na tachometru jako náhradní vůz a proti mé OII combi(1,6 TDI, 16" zimáky, sériový sport. podvozek)  se 195tis. na tachometru to bylo i bez multilinku snad i jistější svezení. V podstatě jsem jen čekal, kdy se něco ozve nebo stane, ale nedočkal jsem se. Na normální ježdění v tom určitě není praktický rozdíl. Ještě v tom může hrát roli stáří auta a stav tlumičů atd. samozřejmě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako předchozí majitel OII, bych řekl, že OIII je pocitově daleko jistější díky svému daleko tužšímu naladění. Samozřejmě že tuhost, má za následek horší komfort.

Kde jsem jel s OII do zatáčky 60 tak tady jedu 70Km, neřekl bych že stará OII by těch 70km taky nezvládla, ale prostě se více nakláněla a nebudila takovou jistotu. Samozřejmě ta klika je asi akusticky horší, při větší zátěži nebude tak jistá jako Multilink atd., ale drastický rozdíl tam není.

Zatím jsem ani nezažil, že by někde citelně odskočila.

 

 

Měl jsem minulý týden OIII lift (1,6 TDI, 16" zimáky) s 20tis.km na tachometru jako náhradní vůz a proti mé OII combi(1,6 TDI, 16" zimáky, sériový sport. podvozek)  se 195tis. na tachometru to bylo i bez multilinku snad i jistější svezení. V podstatě jsem jen čekal, kdy se něco ozve nebo stane, ale nedočkal jsem se. Na normální ježdění v tom určitě není praktický rozdíl. Ještě v tom může hrát roli stáří auta a stav tlumičů atd. samozřejmě.

 

a za tato tvrzení jsem si tu jinde vysloužil div né pranýřování, naprostý souhlas s tím co píšete! je to tak.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro tu srandu a přímé porovnání - mám teď náhradní auto O2FL 1.9TDI, najeto cca 80tkm takže žádná novota a tedy spíš mínus body pro O2. Auto je v sociálu, bude mít standardní podvozek a je na 15" kolech (O3 mám na 16" v zimě, sportovní podvozek). Zaměřil jsem se na komfort a jízdní vlastnosti z pohledu projíždění zatáček - vím celkem přesně, jak tam teď jezdím s O3.

Zvlášť vzhledem k najetým km jsem čekal nějaké nedostatky, ale žádné zásadní se neprojevily.

Předně, mám na cestě několik najetých oblíbených zatáček. O3, pokud je povrch dobrý, bez problémů a jistě. O2 s větším náklonem, což je zčásti dáno standardním podvozkem, ale jinak jistě a bez náznaku ... jak to říct, nejistoty třeba. Jakmile se zhorší povrch, typicky zatáčka s hrboly na vnější straně, se v O3 ozývají rány zezadu, u O2 nic takového. Rychlost projetí +/- stejná, pocit opět jen kvůli naklánění auta, jinak velmi podobné.

Z pohledu komfortu - za celou cestu jsem u O2 nezaznamenal ty rány (s nadsázkou, není to žádný kovový zvuk nebo něco podobného), což u O3 zaznamenávám při přejíždění nerovností.

Abych to shrnul - z pohledu jistoty v zatáčkách nevidím zásadní rozdíl, bohužel nemám O2 se sportovním podvozkem takže to srovnání není úplně jak by mělo a spíš vyznívá hůře pro tuto konkrétní O2. Se shoršujícím se povrchem se ukazují výhody multilinku, to je jasné. Co se týká komfortu, nenašel jsem režim, ve kterém by byla O3 lepší než O2, ale opět je tu ten sportovní podvozek.

No, ode mě asi nic nového, podobně jsem psal první zkušenosti před několika měsíci, stav tedy strvalý :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co tady pořád řešíte kliku nebo víceprvek. Je to tak nastaveno tak stím nic nenaděláte. Před pár roky byla jen klika a lidi to kupovali. Pasat B5 má kliku a je pohodlnej. Dnešní doba žádá tvrdší nastavení tak je klika méně konfortní. Osobně necítím rozdíl mezi klikou a víceprvkem a pokud ano tak jen minimální při běžném používání vozidla!!! Osobní zkušenost. :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a za tato tvrzení jsem si tu jinde vysloužil div né pranýřování, naprostý souhlas s tím co píšete! je to tak.....

 

No ono spíše nešlo o obsah jako více o formu jakou si to podal... Já si za tím taky stojím, ale je to můj subjektivní  pocit a hádat se o tom nebudu.

 

Doufám, že to nebudeme více plevelit ještě tady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dnes jsem ze svého auta (2.0 TDI 4x4, Elegance, combi, 3tis.km) přesedl do náhradního (1,6 TDI, Ambition, sedan, 1tis. km na tachometru) a musím své hodnocení výše trochu korigovat. Takhle v přímém srovnání dvou stejně nových aut tam vyšší hlučnost a tvrdost na nerovnostech (rozbitá městká ulice po které denně jezdím) pozoruji. Při přesdnutí z OII do OIII (viz. starší příspěvek výše) jsem takový rozdíl nepozoroval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže tím chceš říct, že komfort je v tomto pořadí, od nejhoršího: 1.) OII multilink 2.) OIII klika 3.) OIII multilink ?  Tedy že ve srovnání OII a OIII multilink je velký skok kupředu?

 

Já měl možnost jet jen s OIII RS a ta je obecně tvrdší.... ale i tak mě auto přišlo lepší naž OII.... nebyl to žádný mílový krok ale rozdíl tam byl... :kol-48:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě na takových těch flikovaných cestách jsem rozdíl mezi 4x4 a trubkou viděl jako naprosto nejmarkantnější. Tam kde 4x4 jedu jenom s tlumeným znamením, že na cestě nějaká nerovnost je, u jednoduché nápravy jsem si říkal, že buď jsou v prdeli tlumiče, nebo jsem snad urval kolo. To bubnování do karoserie je v takových případech u trubky nejznatelnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem se teda víceprvkem ještě nesvezl, jezdím denně po dost hnusné cestě,ale že by mi tam vzadu nesnesitelně bubnovalo deset malých černoušků,tak to nepozoruji,aspoň ne z místa řidiče.

Ale když někdo jezdí s vypnutým rádiem a ušima v pozoru,tak chápu,že může skoro ohluchnout:-)

Ale jak říkám,nemám možnost srovnání oproti tomu"kostelnímu tichu"v multilinku, třeba bych poté taky ohluchnul.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne ne není to nic strašného. Ve svém starším příspěvku jsem porovnával OII se skoro 200 tis km a OIII se 3 tis km a klikou a tehdy se mi zdála OIII s klikou srovnatelná ba dokonce jistější než vylítaná OII. Teď mám přímé srovnání mezi OIII s multilinkem (4x4) a OIII s klikou a vnímám podvozek s klikou jako hlučnější a tvrdší. To je celé. Myslím, že se na mém hodnocení projevil především stav km na OII. OIII 4x4 je jiná i než OII předokolka ačkoliv mají obě víceprvek. Je to celkový pocit ne jen hluk, který člověk slyší (to také v každém autě něco vrže, v OIII především výplň dveří). Utlumení OIII s klikou je lepší, ale připomnělo mi to Roomster.

Rozhodně jsem neměl v úmyslu hanět ostatní OIII. 4x4 jsem nevolil kvůli víceprvku, ale právě kvůli pohonu 4x4. Jinak bych měl nejspíš zrovnatak kliku a protože bych neměl to srovnání s novější Octavií s multilinkem byl bych spokojen tak jako jsem si to pochvaloval ve stvém starším příspěvku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...