Jump to content
ales-r

Rozvody 1.4 16V 63 kW

    Recommended Posts

    Mám Roomstra 2007 1.4 16V najeto 38000km. Dneska jsem sundal horní krycí plech rozvodů že se podívám v jakém jsou stavu a překvapilo mě že hlavní rozvodový řemen je volnější. Když se podívám zepředu motoru, sundám kryt rozvodů a zmáčknu zepředu nahoře rozvodový řemen jak opustí ozubené kolo pohánějící vačkový hřídel tak ho promáčknu odhadem asi o 0.5cm možná i víc přitom když zmáčknu na řemen pohánějící druhý vačkový hřídel tak ten je i uprostřed úplně tvrdej. Je to normální a nebo je špatná spodní napínací kladka? Jinak řemeny vypadají jako nové i horní napínací kladka po bokách řemenů nejsou žádné viditelné otřepy. Mohly by jste se podívat jak vypadá ta vůle u vás? Díky Aleš.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    žiadne obavy..je to v poriadku...ten krátky rozvoďák je preto tak tvrdý,lebo je tam malá vzdialenosť medzi vačkovými kolesami a je to šponované zospodu kladkou...

    post-62595-0-44290700-1356907700_thumb.j

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Dobře takže takovéto prohnutí ozubeného řemenu je normální?

    Přece jenom už jsou rozvody starý 6 let tak mám strach aby to nepřeskočilo.

    post-65418-0-91630100-1357038231_thumb.jpost-65418-0-24940400-1357038288_thumb.jpost-65418-0-04056700-1357038299_thumb.jpost-65418-0-45240800-1357038305_thumb.j

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    je to OK :kol-47: ....

    ...len malý dodatok..máš to tam 6 rokov,tak pozri či na tom veľkom rozvoďáku neuvidíš (ak sa bližšie k nemu pozrieš) také akoby mikrotrhlinky...ak áno,choď do výmeny

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Dobrý den, koupil jsem si FII. r. 2008 s motorizací 1.4 MPI 63 kw 16 V.

    Fábka má najeto 88 tkm, je potřeba měnit rozvody teď na 90.000 km nebo až v servisním intervalu 120 tkm?

    Díky

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    U této motorizace  je kontrola při 90ti tis.,výměna při 120ti tis., ovšem výměnou při 90ti nic nezkazíš.  Vše tedy záleží na tom, zda je chceš měnit, či nikoliv. Samozřejmostí je tedy výměna kompletní včetně vodní pumpy.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    len pre upresnenie u týchto motorov predpísaná výmena rozvodov nie je...prvá kontrola je po 90tkm a potom každých 30tkm...ale inak súhlasím s Marasthom,že skoršou výmenou nič nepokazíš,len pomôžeš ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Díky za info...v servisce jsem našel kontrola po 90 tkm a pak dalších 30 tkm výměna....Jak se pozná že je to na 90. tkm ok popřípadě opak?

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    ja som mal vymienané prvé rozvody v 150tkm a teraz už mám 184tkm. takže asi sa riadili pri 90tkm prvá kontrola a potom každých 30tkm

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Já ju předepsanou mám. Ve 120t.km

    A kdeže to máš předepsané? V servisní knížce? Můžeš sem dát sken?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak mám v servisní knížce toto:

     

    Při 90000km, poté každých 30000km navíc

    Kontrola ozubeného řemene (4válcové motory, kromě motoru 1,6l/77kW)

     

     

    Každých 120000km navíc

    -Výměna ozubeného řemene 

     

    Skener nemám, opsal jsem to ze servisní knížky, včetně barevného provedení.

    Edited by Voice

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    tak to prosím ťa vyfoť trebárs mobilom a hoď sem...rád sa na to pozriem

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To bych to také chtěl vidět. Ani FI 1.4 16V toto neměla. A jaký je to MR? Já bych viděl,že těch 120 tkm patří k nějakému dieselu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    prvé rozvody by mali myslím si že tých 120tkm zvládnuť a potom každých 90tkm aspoň podľa mňa

     

    ako by ste ich vy menili po koľkých km ??? Teraz mám 184tkm prvé boli v 150tkm robené.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    V mé servisce rv. - 5/11, je napsané:

     

    Při 90 000 km a poté každých 30 000 km navíc

    Kontrola ozubeného řemene (4válcové zážehové motory, kromě motoru 1,6l/77kW)

     

    Každých 210 000 km navíc

    Výměna ozubeného řemene (vznětové motory)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    image1.jpg

     

    r.v. 5/2009 . Jestě doplním roomster

    Edited by Voice

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    aj tak my to stále nejde do hlavy..musím si na to posvietiť..určite niekoho s Roomsterom nájdem a tú servisku si prezriem podrobne... :kol-97:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ja to v tomto prípade chápem tak, že prvá kontrola pri 90 tisíc, potom ďalšia vždy o 30 tisíc neskôr, kým servis nepovie, že už treba meniť. Potom od výmeny je možné jazdiť na menený remeň maximálne ďalších 120 tísíc od poslednej výmeny, s tým že menené remene treba kontrolovať už každých 30 tisíc km bez ohľadu na to, že remeň z fabriky potreboval prvú kontrolu až po 90 tisíc km.

     

    Takže modelový príklad servisovania ak remeň je v dobrom stave aj po 120 tisíc a viac km:

     

    90 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

    120 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

    150 tisic km - kontrola, servis zhodnotí, že je potrebná výmena

    180 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

    210 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

    240 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

    270 tisíc km - aj keď je remeň OK, aj tak výmena

    300 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

    330 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

    360 tisíc km - kontrola, ak OK, tak nič

    390 tisíc km - aj keď je remeň OK, aj tak výmena

    420 tisíc...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mám za tou výměnou ozubeného řemene ve 120tkm v servisce napsaný ještě v závorce, že to platí pouze pro vznětové motory... Divný, že to tam nemáš ty..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    • Similar Content

      • By lada
        Tak jsem se dival na rozvody za chodu.Ten maly řemen nahoře viz obrazek kmita v rozmezi 1,5 cm nahoru a dolu je to normalni?Ten dlouhy je ok
        dik za odpovědi
        1.4 16v 74 kw AUB
        nejradsi bych uz nic neresil
        mozna to vsechno moc zkoumám

      • By lada
        rozvody jsem nemenil dival jsem se na ne a zdaji se byt jeste ok velkej remenn je krasne naplej kladky ok jenom jsou malinko mistama ze stran sedreny od kladek asi jsou tam videt ty dratecky ale je to opravdu malinkojenom ten malej remen je trosku volnejsi ale to je asi normalni prodoze je kratkej tak asi nemuze bejt uplne nasponovanej
      • By Radpav
        Zdravím. Včera jsem přijel domů vypnul motor. Dneska ráno už nešlo nastartovat. Motor točí ale nechytne. Na diagnostice nic není. Chci se zeptat jak se pozná, že přeskočil řetěz a jestli to může být tím? Kdyby to přeskočilo, tak by to mělo ukazovat závadu na diagnostice ne?díky za odpověď.
      • By saesa
        Zdravím,
        včera jsem nakoukl do motoru kvůli žhavicím svíčkám a viděl jsem u motoru flek od oleje. Bohužel nemám ponětí odkud by to mohlo téct a jestli to může být něco vážnýho nebo ne. Motor by jsem umyl a pak sledoval odkud se to bere ale vzhledem k mrazům se mi do toho moc nechce a navíc auto mi stojí venku. Zkoušel jsem nechat auto na volnoběh i při stlačení plynu sledovat v motoru toto místo ohledně úniku oleje ale žádnou změnu jsem nezaznamenal. Jedná se o Fabii 1.9 TDI, r.v. 2000, 74KW. Nemáte někdo ponětí co by ti mohlo být a jestli je to vážný? Popřípadě kolik by stála oprava. Viz. foto.
         
        Další otázkou by bylo nevíte jaká je optimální cena rozvodů pro tuto Fabii? Koukal jsem že rozvodová sada je přibližně za 2500,-kč.
         
        Mockrát děkuji za každou odpověď

         
        Zde jsou ještě odkazy pro zvětšené foto:
        Motor / Detail motoru / Foto ze shora
         
      • By ThrashTheTrash
        Prodám díly na motor CFW 1,2 TDI do POLO 6R, IBIZA, FABIA. 
        na prodej jsou díly z celého kompletního motoru BEZ VYVAŽOVACÍCH HŘÍDELŮ. 
         
        Cena je na dotaz po SZ. 
         
        Kontaktovat na 777 216 302. 
        Děkuji. 
         
        Seznam věcí 
        Spojka - lamela tloušťka 11,8 mm, přítlačák, setrvák
        Turbo - komplet s regulací
        Blok 
        Písty 
        Klikovka 
        Hlava 
        Rozvody - vypadají zachovale, nevím kolik najeto, odhadem cca kolem 100 000
        Vstřikovače 
        Chladič egr 
        alternátor 
        Klimakompresor
        Klapka sání
        vstřikovače
        Rail
         
         
        Nemám už plastové sání, elektrická klapka na EGR, vstřikovací čerpadlo, vyvažováky
    ×