Jump to content
ales-r

Rozvody 1.4 16V 63 kW

Recommended Posts

Byl to planý poplach. Auto standartně neparkuji v garáži a po udělaných rozvodech jsem ho tam startoval s otevřenou kapotou a staženými okny. Víc se to tam rozlíhá. Takže jsem zbytečne plašil.  Venku to má standartní zvuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, mám na vás dotaz. Před týdnem mi v autorizovaným servisu měnili rozvody na fabce 1.4 16V 63kW s tím, že pumpu nechali starou, že prý byla dobrá. No najel jsem s tím 500 km a začala se ztrácet chladící kapalina. Tak jsem jim tam auto zavezl znovu a řekli mi, že musí vyměnit tu starou vodní pumpu, že teče. To mě docela naštvalo, ale co jsem už mohl dělat... Vyfakturovali mi jenom chladící kapalinu, destilku, práci a vodní pumpu s tím, že řemeny normálně sundali a potom je tam znovu nasadili. Můj dotaz je jestli je to v pořádku, že použili znovu ty "500 km starý" řemeny, jestli se tam neměli dát znovu nový řemeny. Omlouvám se za možná blbý dotaz, ale autům rozumím jak koza petrželi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klidně mohli použít i 90 tisíc kilometrů staré rozvodové řemeny - pokud byly v pořádku.

Výrobce výměnu nepředepisuje, jen kontrolu po 90 tis. km a pak už po každých 30 tis. km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

řemeny jsou ok. Ale šrouby nejsou úplně ok.

Ty řemeny jsou téměř nezničitelné, rozvody zkolabují buď kvůli rozpadlé kladce, nebo střiženému šroubu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za odpovědi, no šrouby prý použili ty "500 km starý", že jim nic nebylo. Tak doufám, že vše bude OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 30. 8. 2019 na 10:30, Arcturus napsal:

Díky za odpovědi, no šrouby prý použili ty "500 km starý", že jim nic nebylo. Tak doufám, že vše bude OK.

Správně měli vyměnit celé komplet i s pumpou to by měl vědět každý servis.

Tak na tobě vytáhly zase navíc peníze za práci.

U mě autorizák tady skončil neumí vyměnit ani brzdovou kapalinu a nastavit servisní interval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja by som im to nezaplatil, ty si im vyslovne povolil aby nemenili vodnu pumpu, alebo stym prisli sami ze ju nevymenia? Ak to navrhli oni, mali ti to odstranit bezplatne bola to ich chyba. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 30. 8. 2019 na 10:30, Arcturus napsal:

no šrouby prý použili ty "500 km starý", že jim nic nebylo.

šroubům nikdy nic viditelně není. Jen ty namáhané by se neměly opakovaně utahovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 15 hodinami, atlan napsal:

No ja by som im to nezaplatil, ty si im vyslovne povolil aby nemenili vodnu pumpu, alebo stym prisli sami ze ju nevymenia? Ak to navrhli oni, mali ti to odstranit bezplatne bola to ich chyba. 

 

To jsem na ně taky zkoušel. Původně jsem přišel s tím, že chci vyměnit komplet rozvody i s vodní pumpou. O tom, že vodní pumpu neměnili mi řekli až druhej den, když jsem jim volal, že nikde na faktuře není uvedená. Vysvětlili mi, že mám být v klidu, že mi ušetřili peníze, a že se nic nemůže stát. No stalo se, samozřejmě jsem po nich chtěl, aby mi práci za výměnu vodní pumpy neúčtovali, ale nepochodil jsem. Prý od škodovky mají v servisních manuálech, že při výměně rozvodů se vodní pumpa měnit nemusí, pokud viditelně nikde neteče a ta má v době výměny rozvodů samozřejmě netekla... Když jsem se na ně ohradil, že mi jasně řekli, že se nic nemůže stát, tak jsem tvrdě narazil a vysvětlili mi, že to tak úplně není, že stát se samozřejmě může kdykoliv cokoliv. Tím mě už doslova vytočili do běla. Jenže co nadělám, písemnou garanci jsem od nich neměl, takže jsem jim ten nesmysl zaplatil a už si od nich nekoupím ani žárovku..

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 4 hodinami, Wittmann napsal:

šroubům nikdy nic viditelně není. Jen ty namáhané by se neměly opakovaně utahovat.

 

Ok. Tak doufám, že snad to bude v pohodě....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím všechny. Mám na vás dotaz kvůli fabce. Teďka v pondělí mi měnili v neautorizáku na fabce vodní pumpu a od té doby celé auto jakoby brní. Je to hodně nepříjemný. Projevuje se to hned od nastartování motoru, kdy je to cítit slabě hlavně na volantu, ale když motor vytočím nebo když se rozjedu, tak se to trochu zhorší a je to na volantu cítit víc a jde to i do pedálů a podlahy a asi tak i do celýho auta. Je to jako kdyby vám mravenčila ruka a noha, sice to nejsou žádný velký vibrace, který by nějak zasahovali do řízení, ale je to strašně nepříjemný. Auto jsem dneska nechal prohlídnout ještě druhým mechanikem a všechno je prý v pořádku, silentbloky v pořádku, motor se zdá taky uloženej správně, na volnoběh prý taky běží normálně, prostě nic nenašel. Jediný co ho napadlo, tak jestli není blbě dotaženej držák motoru na silentblok a nebo jestli v tom předchozím servisu něco nedělali s tlumičem kmitů na rameni motoru (viz. příloha), že by to prý mohlo být povoleny nebo moc dotaženy? Nevíte náhodou někdo na kolik nm by ty dva šrouby měly být utažený?

Fabka.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tie šroby to robiť nebudu. Skusil by som či sa im neposunul nahodou rozvod o zub a  pozrel šponovaky či tam dačo nevidieť.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, hubo44 napsal:

Tie šroby to robiť nebudu. Skusil by som či sa im neposunul nahodou rozvod o zub a  pozrel šponovaky či tam dačo nevidieť.

 

Posunutej rozvod by musel byt poznat na vykonu, nebo se mylim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bool už nato priklad. Ked sa hlada zavada tak aj rozvod sa automaticky kontroluje a niekde sa musi začať.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 11 hodinami, hubo44 napsal:

Bool už nato priklad. Ked sa hlada zavada tak aj rozvod sa automaticky kontroluje a niekde sa musi začať.

 

 

Toš to vyzkouším a uvidíme, motor jinak jede normálně, řekl bych, že výkon je stejnej, zátah taky kolem 4000 otáček se mi zdá normální... Je možný, že jim to skočilo na řemenici u kliky, otázka je jestli by se to nějak projevilo na výkonu motoru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By lada
      Tak jsem se dival na rozvody za chodu.Ten maly řemen nahoře viz obrazek kmita v rozmezi 1,5 cm nahoru a dolu je to normalni?Ten dlouhy je ok
      dik za odpovědi
      1.4 16v 74 kw AUB
      nejradsi bych uz nic neresil
      mozna to vsechno moc zkoumám

    • By lada
      rozvody jsem nemenil dival jsem se na ne a zdaji se byt jeste ok velkej remenn je krasne naplej kladky ok jenom jsou malinko mistama ze stran sedreny od kladek asi jsou tam videt ty dratecky ale je to opravdu malinkojenom ten malej remen je trosku volnejsi ale to je asi normalni prodoze je kratkej tak asi nemuze bejt uplne nasponovanej
    • By Radpav
      Zdravím. Včera jsem přijel domů vypnul motor. Dneska ráno už nešlo nastartovat. Motor točí ale nechytne. Na diagnostice nic není. Chci se zeptat jak se pozná, že přeskočil řetěz a jestli to může být tím? Kdyby to přeskočilo, tak by to mělo ukazovat závadu na diagnostice ne?díky za odpověď.
    • By saesa
      Zdravím,
      včera jsem nakoukl do motoru kvůli žhavicím svíčkám a viděl jsem u motoru flek od oleje. Bohužel nemám ponětí odkud by to mohlo téct a jestli to může být něco vážnýho nebo ne. Motor by jsem umyl a pak sledoval odkud se to bere ale vzhledem k mrazům se mi do toho moc nechce a navíc auto mi stojí venku. Zkoušel jsem nechat auto na volnoběh i při stlačení plynu sledovat v motoru toto místo ohledně úniku oleje ale žádnou změnu jsem nezaznamenal. Jedná se o Fabii 1.9 TDI, r.v. 2000, 74KW. Nemáte někdo ponětí co by ti mohlo být a jestli je to vážný? Popřípadě kolik by stála oprava. Viz. foto.
       
      Další otázkou by bylo nevíte jaká je optimální cena rozvodů pro tuto Fabii? Koukal jsem že rozvodová sada je přibližně za 2500,-kč.
       
      Mockrát děkuji za každou odpověď

       
      Zde jsou ještě odkazy pro zvětšené foto:
      Motor / Detail motoru / Foto ze shora
       
    • By ThrashTheTrash
      Prodám díly na motor CFW 1,2 TDI do POLO 6R, IBIZA, FABIA. 
      na prodej jsou díly z celého kompletního motoru BEZ VYVAŽOVACÍCH HŘÍDELŮ. 
       
      Cena je na dotaz po SZ. 
       
      Kontaktovat na 777 216 302. 
      Děkuji. 
       
      Seznam věcí 
      Spojka - lamela tloušťka 11,8 mm, přítlačák, setrvák
      Turbo - komplet s regulací
      Blok 
      Písty 
      Klikovka 
      Hlava 
      Rozvody - vypadají zachovale, nevím kolik najeto, odhadem cca kolem 100 000
      Vstřikovače 
      Chladič egr 
      alternátor 
      Klimakompresor
      Klapka sání
      vstřikovače
      Rail
       
       
      Nemám už plastové sání, elektrická klapka na EGR, vstřikovací čerpadlo, vyvažováky
×
×
  • Create New...