Přejít na obsah

Klepání v motoru při přidání plynu_1.4 16 V 63 kw FII


ronnie71

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
V 23. 5. 2018 na 16:01, peti_o napsal:

Ahojte chalani!!!

 

Mam F 2 r.v. 6/2014 motor 1.4 16V CGGB 63kw, najazdenych necelych 125 000 plus LPG od uplnej novoty auta.

Po precitani tychto vsetkych komentarov a prispevkov som skoro spadol zo stolicky, kedze som zistil, ze ten ´´onen´´ zvuk moze pochadzat zo zodratych piestov. Na 99% mam ten isty problem co vy. Ked je motor studeny, pocujem pravidelne klepanie v motore pri miernej zatazi, akonahle plyn pustim, klepanie prestane. Ak sa motor zohreje cca po 30 km, klepanie stichne, ale je tam.

Obehal som uz zopar servisov, jedny tvrdia ze su to hydrostely, druhy tvrdia, ze gufera na ventiloch, v tretom servise mi povedali ze lozisko na vacke....

Moja otazka znie.. ked by sa dali nove piesty s kruzkami pomoze to? Do akej miery nesmu byt ´´ohoblovane´´ vnutra valcom aby sa to zachranilo? Neklepe mi to este totalne, ale pomalym tempom sa to zhorsuje, preto to chcem riesit este v zarodku. Musim podotknut ze olej som menil pravidelne od nova po 10 000km aj s filtrom, je tam 5w-40, teraz je tam na skusku 0w-40. Vzduchove filtre menene po 30 000km. 

 

popripade poznate nejaky dobry servis v bratislave a okoli kde sa specializuju na taketo opravy? 

Za odpovede srdecne dakujem.

 

 

Nová nahrávka 3.m4a

Nová nahrávka 4.m4a

Nová nahrávka 5.m4a

F II 1,4 MPI 16V/63kW, r.v. 2013, půl roku po čtyřleté záruce, od cca 60.000 km letos v zimě postupně stejný zvuk jako na tvých nahrávkách, i za tepla, žádné zvýšení spotřeby PHM, nebo oleje, žádná ztráta výkonu, pravidelný servis oleje Shell Helix 5W-40 do 15.000 km za rok.

V květnu moje nahrávka zahřátého klepajícího motoru na volnoběh poslána Škodovce a ta doporučila vyndat motor a hledat poškození v místech válec – píst.

Buď budou poškozené pouze písty, nebo i válce, což bude mazec.

Motor rozebrán při nájezdu cca 66.000 km a potvrdilo se to markantně na prvním válci + pístu a také na třetím pístu - viz foto.

Škodovkou navržena jediná možná oprava výměnou celého polomotoru, prvotní odhadovaná cena opravy ve smluvním servisu do 90.000 Kč.

Po trojkolovém dohadování se Škodovkou a mé argumentaci, že toto se nemůže stávat při tak malém nájezdu, mi Škoda podstatnou část ceny opravy hradila v rámci jejich dobrovolné kulance.

Celé to trvalo asi měsíc.

Auto má teď najeto s novým motorem cca 1200 km.

 

Můj laický názor:

Konstrukční vada motoru, respektive pístů v kombinaci se souhrou výrobních tolerancí na ojničním a pístním čepu plus nedostatečné mazání především na prvním válci.

Ale to ti nikdo nepotvrdí.

 

 

 

 

P1.JPG

V1.JPG

P2 a P3.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak a je to tu, klepanie tohto motora nevyrieši nič iné ako výmena piestov (ak je poškodený blok tak len celý motor). Týchto klepkajúcich 1,4iek po ceste stretávam stovky. 

 

 

PS: v akom rozmedzí otáčok si často jazdil ? Toto si myslím, že je dôsledok dlhodobého podtáčania motora. Pretože môj motor by mal podľa tvojho nájazdu mať už len 3/4 piestu. A žrať olej viac ako benzín. (neber to ako útočenie na teba, chcel by som vedieť bližšie info ako si používal motor aby sa niektorý poučili, že tento motor má rado vyššie otážky).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj tomuto motoru asi víc vyhovuje když se drží pod krkem. Teď jsem se hrabal ve starých číslech SM a v čísle 47/04 je kompletní demontáž tedy jedničkový

fabie s tímto motorem, když s ním před tím redaktoři brutálním způsobem (podle vlastních slov) najeli 100 tkm. Opotřebení motoru bylo naprosto minimální a

jsou tam i fota pístů a ty jsou jako nový. V práci máme služební fabii s tímto motorem do 300 tkm jí moc neschází a motor běží tiše. Na spotřebu s tím ale nikdo nejezdí...

Editováno: , autor: Jarda-k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z logického hľadiska, by som povedal, že to spôsobilo dlhodobé jazdenie na nižšie otáčky pri studenom motore. A dosť možné aj to, že sa niekto rozbiehal s nízkych otáčok na 5 prevodový stupeň. 

 

Čo tak sledujem rôzne problémy klepania motor a ich príčiny vo väčšine ide o to, že piesty sú dosť nízke vzhľadom na priemer. V takomto prípade sa akoby piest chcel otočiť vo válci a tým nadmerné opotrebenie bokov piestu. (deje sa to v každom motore ale tam kde je ten piest vysoký tak to nieje moc výrazné) - Toto je také moje laické pochopenie problému.  

Preto motory s nízkym piestom majú radšej vysoké otáčky kde sa opotrebujú menej. Či je to tak neviem, nech ma prípadne zo skúsenejších opravia.

 

Osobne jazdím takým štýlom, že ak je rovinka tak pri 55kmh už mám 5ty prevodový stupeň vtedy mám otáčky okolo 1500. Ak na konci dediny sa idem rozbehnúť na 90ku a nepotrebujem razantnejší rozbeh tak pozvolne zrýchlim na 70kmh až vtedy dávam 75-100% plyn. 

 

Mne začal motor klepať pravdepodobne po zle zvolenom oleji v autoservise dovtedy motor išiel ticho ako dnešné TSI motory. To bolo pri cca 170tkm dnes tam mám 280tkm a motor klepe o niečo viac ale zatiaľ nežerie medzi výmenami (15tkm) olej tak kašlem na to. 

 

 

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, podle mě se ten motor takhle podtáčí. I se studeným motorem pod 2000 ot. nejdu, ale snažím se nedostat nad 2500 ot. Po zahřátí už ho vytáčím nad 2500. Třeba při té 50 km/h jezdím na trojku, pětka mi přijde moc. Momentálně mám 200tkm a žádné klepání, akorát trochu při nastartování studeného motoru cca 30 s, ale to budou spíše hydrošrely.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podľa mňa jazdenie na trojku pri 50ke a čisto len udržovanie tejto rýchlosti je blbosť zbytočne vysoké otáčky, hluk, spotreba. (výhoda ? asi len okamžitá lepšia akcelerácia).

Popravde ja 50 na 5ke ani nechodím pretože väčšinou v dedine, v meste jazdím 55-60 kde je aj lepšia spotreba a netrápim vtedy motor. 

 

30sekund po štarte klepú hydraulické zdvíhatka ? Tak tam bude niečo zlé, mne maximálne cez zimu tak 2sekundy po štarte zaklepú ostatok, potom sú to piesty. 

Počul som viacero 1,4 vo Fabiach a Roomstroch a vždy ten klepot čo sa spomína v tejto téme je spôsobený len piestami ničím iným.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dlouhodobou spotřebu něco málo přes 6 l, tak to nebude taková hrůza s tou trojkou. To klepání není jako když klepou písty, spíš cvakání. Takový zvuk měl na autě známej, ještě horší a i když měl motor i trochu zahratej, vyměnil zdvihátka a má klid. Když klepe píst, tak to fakt klepe. Já si myslím, že tenhle motor je lepší točit a pravidelně měnit olej, pak vydrží dost. Hlavně nepodtacet. 

Editováno: , autor: mambo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám teraz dlhodobo okolo 5,7l s tým, že sú v tom aj dialnice cca 500km týždenne. A tam to teda nešetrím. Je pravda, že nebojím sa tomu vytočiť a niekedy by som bol rád aj keby bol výkon a obmedzovač posunutý vyššie.

 

Neviem ale ja mám zdvíhatka vymenené mám na nich asi 100tkm najazdené už ale netrebalo ich meniť pretože ten klepot je od piestu. 

 

S olejmi som jeden čas experimentoval vystriedal som 0W-40, 5W-40 troch výrobcov ale prejav motoru sa nezmenil, akurát pri 0W-40 sa v zime motor rýchlejšie zohrial nič viac. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ještě zdvihátka neměnil, takže mají těch 200tkm a jsou slyšet, když je třeba auto den a půl v klidu, pak jim to chvíli trvá, jinak není slyšet nic, to abych upřesnil, jak jsem psal o studeném motoru. To klepání, co je na těch záznamech je typické pro písty, takovej ten hodně nezdravej zvuk. Já dávám 10w40 už od novoty, ale měním cca po 10tkm, protože jezdím více kratší trasy a zatím písty doufám dobrý.

Editováno: , autor: mambo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...