Přejít na obsah

Climatronic - nefunkční, závady, poruchy, problémy


joystick

Doporučené příspěvky

nevim jak je klima zavysla na jednotce dochlazovani, teoreticky by jen nemusely chladit vrtule vymenik a tim by sel ten horkej vzduch, protoze je chladivo horky?

Nejdou sahary, nejde klima. Chladivo se ve výměníku musí ochladit, aby byl zaručen správný chod klimy. Expanzí horkého chladiva bychom se dostali tak na původní teplotu před kompresí .. spíše ještě nad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny, koupil jsem si nabouranou oktávku (na zadek, octavia 1.9 Tdi 4x4 74kw r.v. 2002) stim, že dám dohromady zadek a tím je auto hotové. Bohužel jsem přišel na to, že nějaký šikula předemnou zřejmě přehodil + a - na baterce nebo jel za jízdy s odpojenym polem. To znamená, že to odnesla řídící jednotka ABS, komfortní jednotka na centrální zamykání a stahování okýnek. Tohle všechno už mám vyměněné jen mně zbyl nefunkční climatronic, který se vubec nerosvítí a nereaguje. Nemáte stim někdo zkušenosti? Popřípadě kde je umístěna řídící jednotka climatronicu a zda bude odpálená ŘJ nebo špatná ta krabička climatroniku. Děkuji za všechny rady a názory :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 10 měsíců později...

Zdravím, mám problém.

Na podzim mi klima (klimatronic) na mé O1 ještě fungovala. Na jaře, první teplej den jsem ji spustil a .... prd. 

První co jsem udělal, bylo doplnění a kontrola stavu klimy. Vše OK, správně těsní a doplněno médium v autoservisu.

Jenže těď, když přestala zima, jsem si ji chtěl pustit a ona nejede. Nespustí se kompresor. Vrátil jsem se tedy do servisu. Tam mi přeměřili naplnění, znova zkusili těsnění a vše dle diagnostiky pomocí přístroje, ale na nic nepřišli. Na zvedáku mi pak sdělili, že budou muset měnit čerpadlo :(, prej je problém tam.

Nelenil jsem a auto dal klukům ze škodovky. Ti mi zjistili, že je čerpadlo v pohodě, spojka spíná na baterku ale na nějakou svorkovnici prý nejde proud. Nějakej zelenej kabel od pínačky.

Proto to tu teď popisuji s prosbičkou, zdali se najde někdo, kdo mi pomůže "asi nějako kravinu" najít a opravit.

Pojistky jsou v pořádku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj,

 

řeším problém s klimatizací. Jedná se o Octavii z roku 2000 s Climatronic.

Historie problému je následující: Najednou přestala fungovat klima. Všiml jsem si, že se ani neroztočí ty dva ventilátory u chladiče, které se dříve určitě točily. Diagnostika neukazovala žádnou chybu. Nicméně klimatizace nebyla min. dva roky plněná, takže jsem ji jako první nechal doplnit. Bohužel po naplnění žádná změna. Prý tam ještě byla 1/2 náplně.

 

Takže jsem se pustil do dalšího bádání:

1. zkontrolovány pojistky týkající se klima - OK

2. odpojen dvojpólový konektor u kompresoru, přes který spíná ŘJ dochlazování J293 (1J0 919 506K) elektromagnetickou spojku kompresoru

3. změřena cívka elmag. spojky - OK. Po přivedení +12V na příslušný pin konektoru elmag. spojky dojde k sepnutí ("cvaknutí") spojky

4. změřen ten samý pin na protikusu (tedy pin přes který spíná spojku ŘJ dochlazování) a zjistil jsem první problém - na tomto pinu je stále 4,6V

5. 4,6V je tam ve všech stavech: vypnuté zapalování/zapnuté zapalování/nastartováno+puštěna klima

6. pokud by nebyla splněna nějaká podmínka pro rozběhnutí klimatizace, tak bych zde očekával 0V

6. pukud vyndám pojistku 16 (která napájí tuto jednotku), tak 4,6V zmizí

7. po odpojení konektorů z ŘJ dochlazování napětí také mizí, takže to tam fakt leze této ŘJ

8. rozebral jsem tuto ŘJ - žádné viditelné poškození

9. jako výstupní člen (který spíná spojku kompresoru) je tam obvod BTS432E2, což je IO s výkonovým FET tranzistorem a spoustou dalších chytrostí uvnitř.

10. na výstupu tohoto IO jsem naměřil také těch 4,6V, na vstupu 12V - OK, ale na GND je 1,15V - což je podezřelé, na ovládání (GATE) je špatný přístup, takže nemám změřeno

11. dle datasheetu IO by výstup měl pracovat jako LOW/HIGH, takže by tam mělo být vstupní napětí (+12V) nebo 0V. Ale ne mých 4,6V

12. vzhledem k tomu, že nemám vnitřní schéma zapojení ŘJ dochlazování J293 (1J0 919 506K), tak je těžké dále hledat závadu

 

Vzhledem k tomu, že nefungují ani ventilátory (ktere jsou spínány přes relé), si myslím, že bude v háji řídící uC na jednotce dochlazování.

 

Nemá někdo schéma této ŘJ?

Neřešil někdo podobný problém?

Nemohl by problém být ještě nekde jinde?

Tato ŘJ se dá sehnat za 1/2 ceny od čínského výrobce. Nemá s ní někdo zkušenosti?

 

Vím, že o klimatizacích je toho tady spousta, ale stejný problém jsem zde nenašel.

Díky za případné rady a odpovědi.

post-74023-0-75406800-1375041875_thumb.j

post-74023-0-26203900-1375041877_thumb.j

post-74023-0-82935400-1375041878_thumb.j

Editováno: , autor: tom99
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

tak po výměně ŘJ dochlazování J293 začala spojka normálně spínat a klima funguje. Akorát se tedy spouští pouze ten menší ventilátor, který je vpravo ve směru jízdy. Ten hlavní se při klimatizaci na AUTO nespustil (měl jsem ji teda na zkoušku spuštěnou cca jen 2 min.). Ale myslím si, že pokud se točí ten menší, tak se automaticky musí točit i ten velký. Je to tak? Nejspíš tedy ještě bude nějaký problém v tom ventilátoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Nemate nekdo schema zapojeni climatronicu? dodelaval jsem si alarm s dalkovym startem, ve spinacce jsou dva spinany plusy, ja jsem pripojil alarm na jeden, aby mi alarm sepnul okruh jakoze na rozsviceni kontrolek pred startovanim, climatronic se rozsviti, ale nejdou vetraky, tak jestli mam promyslet pripojeni jen na climatronic nebo spis dodelat spinani i druhyho plusu, nevim co vsecko na tom je a ve schematech co mam DP jsem toho moc nenasel... zatim jsem zjistil ze nespina jen ten vetrak topeni... Dekuju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ruční režim.

Třeba když z AUTO zvýšíš/snížíš otáčky ventilátoru, přestavíš klapky nebo nastavíš foukání na přední sklo.

Climatronic pak jede v "ručním" režimu stím, že kompresor (ne)jede podle toho ve kterém režimu AUTO (kompresor ON) nebo ECON (kompresor OFF) to bylo těsně před tím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, pro jeho sepnutí musí být splněny ještě další podmínky.

Jedna z nich například je venkovní teplota nad 5 °C (nověji pak 3 °C).

Ale jinak ano, pokud bude venku třeba jen 6 °C, nastavíš v autě 24 °C, tak kompresor jede.

Jedním z důvodu proč například zapínat kompresor i když chceš v autě jen topit je to, že ochlazením vzduchu ten vzduch do jisté míry vysušíš. Velmi dobrá věc potřebuješ-li, obzvlášť za vlhkého počasí, rychle odmlžit čelní sklo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravim, mám podobný problém prý na 99% řídící jednoka klimatizace která se má nacházet pod baterkou.Baterku jsem vyndal i ten plast pod baterkou a RJ nemohu najít potřebuju vědět číslo abych jí mohl objednat.jedná se o oct.2000 19tdi 81kw klima manual. Problém mám takový že ventilátory stále běží i při mínusových teplotách,vypnu motor a ventilátory ještě cca 3 min běží :/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ja mám otázku, či sa dá starý climatronic (predfaceliftová octavia I) nejako nastaviť, alebo preprogramovať, aby sa kompresor klímy zapínal už od +3°C (alebo +2°C?), tak ako je to na nových autách??

Lebo vždy keď je vonku napr 4°C, tak sa mi mlží predné sklo, a nijako sa nedá odmlžiť.. klíma by v tomto prípade pomohla..

Dá sa to cez servisné menu priamo v Climatronicu, alebo cez VAG??

Ďakujem za námety a postrehy..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...
  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...