Přejít na obsah

Start/Stop systém


Ajfl

Doporučené příspěvky

před 41 minutami, DušanV napsal:

Má to být v  řídící jednotce auta nastavené tak, že když to před servisem zapojíš nazpět a auto prodělá určitý počet startů se systémem uvedeným do původního stavu, tak se paměť závad vynuluje.  Přesný počet startů neznám, ale někde v minulosti jsem četl něco o 40-ti startech.

Dík za info. A nevíš, jestli by pomohlo odpojit na chvíli baterii a tím vyresetovat závady?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Járinek1 napsal:

Ahoj klubáci, měl bych dotaz na odpojení snímače stavu akumulátoru.

Je mi jasné, že po odpojení tohoto konektoru dojde k zápisu do závad  gateway. Po znovu zapojení konektoru tato závada zmizí z historie, nebo je tam napořád? Jde mi o záruku, aby pak  servis ŠA neprudil. Dík

To by pak měl servis jednoduché, jak se zbavit záruky. Odpojit konektor, zapsala by se chyba, připojit konektor a odmítnout záruku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Caster: tenhle článek jsem před časem četl ve SM. Sleduju i ostatní diskuze o vypnutí S/S. Někdo odpojení konektoru u mínus pólu doporučuje a obhajuje, jiný proti tomu dost ostře brojí a preferuje sowtvarový vypnutí S/S a rekuperace. Konkrétní důvod proč nestačí odpojit ten konektor ale nikdo neuvedl. Zatím tedy s odpojením vyčkávám, s aku problém zatím nemám.

 

Jinak cesta z práce 17 km a hláška "provozní teplota nedodržena" byla celou cestu. Motor byl plně zahřátej, teplota oleje 91°. Opravdu nikdo netuší jakou teplotu to má na mysli?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klimu mám manuální..... jinak dnes po hodině a půl stání jsem znovu jel a "provozní teplota nedodržena" už to nepsalo.

Jen klasicky "vysoká potřeba energie pro vozidlo", které po asi 3 km zmizelo a S/S už byl dostupný. Voda v tu chvíli už byla na 90°, ale olej ukazoval jen 75°.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Existuje jednoduché vysvětlení, proč auto stále vypisuje "vysoká potřeba energie pro vozidlo"? Samozřejmě o žádné nevím (výhřev okna, klima, apod.). Až opravdu po dlouhé jízdě, nebo po nabití externí nabíječkou to nenapíše a S/S funguje.

Můžu si to vysvětlovat, že je baterie na "odchodu"?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak se mírně oteplilo, tak už mi to s tou teplotou nepíše. Projížděl jsem ostatní podobný vlákna tady na fóru a zjistil jsem, že ten snímač na mínus pólu obsahuje i čidlo teploty.

Já jelikož mám aku v kufru pod rezervou, tak jí zahřátí trvá prostě dlouho. Zase na druhou stranu o to déle trvá, než nastoupí rekuperace, takže to vlastně ničemu nevadí.

 

Jinak zkusil jsem ten konektor na mínus pólu odpojit, abych se dozvěděl co se bude dít. Všude čtu, že se dobíjení přepne do standartního režimu a dobíjí to těch 14,4 V. No u mého auta bylo napětí stále 14,9 V - tedy hodnota kam se napětí dostane při brždění motorem - rekuperaci. Po půlhodině jízdy, kdy to stále drželo 14,9 V a auto psalo "vysoká potřeba energie pro vozidlo" jsem zastavil a konektor znovu připojil. Okamžitě bylo auto spokojený S/S byl dostupný.

 

Doma jsem kouknul VCDSkou do pamětí a zjistil jsem, že v paměti řj motoru není žádnej záznam, jen v jednotce gatewai je že není komunikace se snímačem baterky. S STK ME by tedy neměl být problém ani s odpojeným konektorem, protože ty zajímá jen paměť řj. motoru a readinnes kód a ten je v tomto případě OK.

 

Takže na to kálím a konektor nechám připojenej. S autem není problém, no a když baterie za 3 roky exne, tak holt se koupí nová a pojede se dál. Varta 70 Ah AGM stojí na netu 3000 kč, což se dá přežít...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedalo mi to a udělal jsem další měření. V první řadě jsem zkontroloval měřák kterým jsem to měřil. Zjistil jsem, že přeměřuje o 0,5 V do plusu. Použil jsem tedy pořádný měřák a napětí při odpojeným konektoru u mínus pólu je opravdu konstantních 14,45 V. Zkusil jsem takhle 3 dny jezdit a zjistil jsem, že kromě toho že byl deaktivovaný S/S (který ale stejně vypínám), šla spotřeba nahoru o cca 0,2 - 0,3 l/100km na stejných trasách.  

 

Obávám se, že tohle trvalý napětí je pro baterii typu AGM příliš vysoké, když se pro tuto baterii doporučuje stálé dobíjecí napětí v rozmezí 13,5 - 13,8 V. Konektor jsem tedy znovu připojil. Dneska cestou z práce jsem napětí měřil při jízdě na denní světla a zjistil jsem, že napětí nepadá pod 13 V při jízdě pod plynem a při brždění motorem vystoupá na 14,5 V,  s tím, že na okamžik tam skočí 14,7 V. To by baterka mohla ustát. Takže tak...

 

Editováno: , autor: Jarda-k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Dnes jsem v Caristě vypnul SS - "Disable auto start/stop system (method A) =  YES (12.1V LIMIT)".

Měl jsem za to že se mi bude autobaterie více nabíjet, když si systém bude myslet že je vyšší spotřeba energie.

 

Jel jsem cca 100km a po celou dobu mi dle měřáku v autozapalovači auto dobíjelo mezi 14,6V a později 14,3V (zapnutá klimatizace 20°C, venku 23).

Po dojetí do cíle a vypnutí zapalování mi ale měřák téměř okamžitě ukazoval hodnotu nabití autobaterie 12,5V

Ta sama hodnota napětí 12,5 se mi ukazuje i když nabiji auto v garáži nabíječkou - nabíjí cca 13,7V

Ráno mám většinou hodnotu 12,1V. Po 4 dnech bez vyjetí byla hodnota napětí 11,9V.

V autě mám autokameru, tu ale nyní ihned vypínám a beru si ji sebou, Kabel co je ke kameře a má na sobě hlídání napětí pro kameru samotný bere 0,01A.

Měřák do autozapalovače jsem testoval na laboratorním zdroji a ukazuje odchylku 0,1V.

 

Auto startuje, ale něco mi říká že to v pořádku není když mám po 100km (1:20 hod) jízdy, napětí autobaterie 12,5V.

Nebo se mýlím?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 39 minutami, Lion_K napsal:

Auto startuje, ale něco mi říká že to v pořádku není když mám po 100km (1:20 hod) jízdy, napětí autobaterie 12,5V.

Nebo se mýlím?

 

Baterie se ti dobíjí jen na 80 %. Přepni "inteligentní" nabíjení na standardní, rozpojením konektoru u "-" pólu baterie. Doporučuji také baterii nechat změřit zátěžovým testem, jestli není KO, pokud je její kapacita menší než 60% viz graf měření níže. Pak je nutné koupit novou.

d-c-jednotka.jpg

Car-battery-test-at-30-A-Ford-Varta-80-A

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Lion_K to napětí 12,5V je celkem normální. Mám sice jiný model auta, ale chová se mi to podobně. Neměřím teda nabíjení během jízdy. Ale po dojetí mám 12,3-7V podle toho jak auto rekuperuje. Bohužel se může stát, že i po delší jízdě po rovině budeš mít napětí nižší než při startu. Já občas napětí změřím a popř. dobiju nabíječkou pro auta s AGM baterií a S/S systémem a po nabití v udržovacím režimu má baterka většinou 12,8-9 V což je plné nabití. S/S vypínám, konektor jsem neodpojoval a nebudu, jsou na to různé názory i v tomto vlákně. Ten konektor je tam myslím taky kvůli infu o teplotě baterie, což třeba u AGM je důležité, neboť při teplotě 49°C výrobci nedoporučují baterku nabíjet. Napětí mi po odstavení dramaticky neklesá i když jsem to přesně nezkoumal, tak bych udělal ten zátěžový test jak se psalo v příspěvku výše. A nebo má "něco" nějaký odběr.

Editováno: , autor: l79
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj mám podobný problém se start stopem a hláškou vysoká spotřeba energie pro vozidlo. Auto jsem měl na servise kde byl udělaný test baterie s výsledkem v pořádku-dobít. Napětí baterie 12,1V . Doporučeno ať baterii dobíji. Koupil jsem nabíječku, baterii dobil a stále tam mám tu hlášku a start stop není funkční. Auto staré 2 roky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...