Přejít na obsah

kontrolní/výpustný šroub oleje převodovky (FNK)


Tommmmy

Doporučené příspěvky

Albíne, prosím - jak se Ti povedlo to víčko vyndat? Odšrouboval jsem oba šrouby, co na něm jsou, ale ještě je tam předpokládám nějaký silikon/těsnění a za boha to nejde uvolnit... Olej jsem zkusil odsát odsávačkou ale to je bez šance - hadice se asi nedostane na nejspodnější část a odsaju tak 200 ml...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za prvé jsem to trochu poklepal kladívkem a pak pomocí montpáky jsem to trochu odchlípnul a pak šroubovákem z jedný a pak z druhý strany páčil,pak už to těsnění povolilo a šlo s tím i otáčet a krásně to vylezlo. Možná by jen stačilo na to poklepávat aby se to otočilo a tím se těsnění utrhne. Možná trochu hromotlučný způsob,ale mě se to povedlo celkem dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Albíne, moc díky za všechny rady! Nakonec se (snad) povedlo. Původně jsem na to víčko klepal kladívkem doprostřed, což bylo na dvě věci. Poklepal jsem potom na boční část a v tu chvíli se víčko (resp. silikon držící víčko) uvolnilo - možná už to bylo načaté z pokusů předtím :-). Oleje vyteklo tak 1,85 l (nechal jsem vytékat tak 3 hodiny a v rámci toho po určitých intervalech heveroval auto na různých stranách). Což je o dost víc, než když jsem to zkoušel odsávačkou (to jsem sotva odsál 0,5 l - i když možná jsem tam neměl ideálně zasunutou hadičku). Víčko jsem pak po obvodu (té středové části) natřel silikonem na olejové vany, "vany" převodovek apod., nechal chvíli ztuhnout, vrátil víčko na původní pozici a dotáhnul šrouby. Oleje se tam pak vešlo opět tak 1,85l. Ještě jsem autem nejel, ale co jsem zkoušel řadit "na stojáka", tak ani nevím, jestli se jedná o zlepšení - dvojka jde stále zařadit trochu hůř a zbytek stupňů se řadí možná až moc hladce :-). Co se týče barvy, tak nevím, jakou měl původně ten, co tam byl z výroby. Ale to, co vyteklo, bylo karamelově až tmavě hnědé. Nový olej (origo Škoda) byl průzračný skoro jako voda. Ještě jednou díky Albíne i všichni ostatní za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jelikož čidlo zpátečky není nejníže položené místo, není to podle mě úplně vhodné (podle mě nemůže vytéct všechen olej - sice velká část ano, ale ta trocha s tím největším "bordelem" nevyteče).

Potom je otázka, kdy (resp. v jakém stavu) se vlastně má stav oleje kontrolovat - v DP se v případě kontroly stavu množství oleje nepíše, v jakém okamžiku (resp. za jakých okolností) kontrolu provádět. V případě plnění novým olejem (tzn. nové plnění, nikoli dolévání), se v DP píše o tom, co popisuje Libero (nechat 2 minuty protočit motor na dvojku).

Je otázka, jak na tom je hladina po protočení motoru a např. po několikahodinovém klidovém stání - předpokládám, že po protočení motoru je hladina asi níže - tzn. když člověk doplní (po protočení) až po okraj, tak by se mu při pozdější kontrole v klidovém stavu stalo, že něco málo oleje vyteče...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestliže olej vypustíš zahřátý po jízdě, tak věřím že vyteče i s bordelem, navíc je to určitě lepší něž jej vysávat, což jsem zkoušel a zjistil jsem, že je to nereálné. Pakliže vozidlo nakloníš čumákem dolů (na něco nacouveš), tak vyteče všechno. Do převodovky se vlezly skoro 2 litry (cca 1.8 l). Olej má být dle DP 1 cm pod nalévacím otvorem, nalil jsem to po otvor, hladina klesne. Jak říkám, je to rychlé a účel to splní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Paltí to pro všechny konstrukce převodovek z koncernu i pro tu naši. (osobně jsem si to tam potvrdil) 

 

Do FNK by se mělo naplnit 2l oleje. Po konzultaci s p. Sixtou.

 

Byl jsem tam už nechat pro známé několik převodovek, převážně z TDI fábií. (problém většinou s nízkou hladinou oleje a nefunkční a hlučná převodovka)

 

Většinou naprosto zamodralá vyhřátá ložiska.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Pochvala, kdo se bojí, musí do servisu. :-)

Já to chtěl nechat udělat v servisu,jenže oni po hodině volali že to nejde že tam není otvor na vypouštění! :kol-32:

Tak jsem to nakonec udělal v garáži u kámoše,normálně přes ten kontrolní otvor :kol-24: Naštěstí měl pučenou odsávačku z práce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...

Včera provedena výměna oleje v převodovce FNK. 

Nájezd 231 250 Km. Auto mám od 80 000 Km, a stáří 3 let vozu.

 

Vypuštěno spodním víkem řazení. Auto jsem ještě přizvedl u PZ kola. Vyteklo 1,8l oleje v hnědo černé barvě. Nečistoty viz foto dole.

K těsnění víka použit silikon na obrázku. Očištění provedeno čističem na brzdy.

 

Doplněno 2l nového převodového oleje (transparentní bez zabarvení, nebo jak to popsat). Plněno otvorem po demontáži snímače rychlosti.

Jeho demontáž je celkem jednoduchá, rozepnout krytku z teplotně odolného materiálu, jsou tam druky,rozpojíte konektor po odjištění západky konektoru,  povolíte šroub na čidle snímače a snímač opatrně vysunete směrem z převodovky. Pak dlouhý trychtýř a nalít olej. Poté namontovat zpět snímač. A je hotovo.

 

Tady je pár fotek:

post-31740-0-69904900-1407316925_thumb.j

post-31740-0-27427600-1407316981_thumb.j

post-31740-0-46358200-1407317002_thumb.j

post-31740-0-61468000-1407317008_thumb.j

post-31740-0-90103400-1407317014_thumb.j

post-31740-0-71806300-1407317029_thumb.j

post-31740-0-17269600-1407317048_thumb.j

post-31740-0-58313800-1407317057_thumb.j

post-31740-0-40062600-1407317067_thumb.j

post-31740-0-38099300-1407317079_thumb.j

post-31740-0-62229700-1407317086_thumb.j

Editováno: , autor: Combi2002
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

zdravim majitelia fabky :) ... mam taky problem .... odšrubovali sme krytku upevnenu dvoma šrubami ...bol s tym dosť problem nešlo to uvolniť nakoniec aspon kvapkal ... olej cely vytiekol ale problem je v tom že cez nalievaci šrub (imbus 17) nam to nejde doliať ... proste ako to tam dolievame hned to tečie von .... našli sme navod že treba naštartovať motor no to mi pride absurdne a nechcem zadreť prevodovku ... diki moc za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...