Přejít na obsah

Vibrace volantu


Feri1

Doporučené příspěvky

Zdarec Borci,Já vyměnil levou krátkou poloosu a ustalo to na 80% na letních al kolech,poté asi po 15tis opět vibrace-takže výměna reklamace(homokyneťák kaput) a daná nová opět SKF,pak vibrace z 80% pryč,ale pozor po 20tis opět,tak kontola a ejhle -pravá poloosa kaput venkovní kloub vůle takže nova od SKF zase SKF, vibrace cca 30%,říkam si asi už letní pneu rozhozene tak počkám ještě měsíc a přezuji na plechy vyvážene na Hantru,tak se tedy přezulo a nic tak opět kontrola a světe div se pravá poloosa promiňte mi to slovo v hajzlu!!!Tak reklamace a výmena za značku SPIDAN a klid jen při cca 1900otáček zvuková rezonance asi ,že spidan je plná kulatina a skf trubka nebo už nevím.Za mě už nikdy SKF a to jsem myslel ,že bude klid ověřená a všemi chválená značka.No těd mám v plánu přezout AL zimáky s lepším vzorkem ,protože dovolená v horách tak uvidíme co se zase vyvrbí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Zdravím mám Superba 2, 2014, 125kw vibruje volant kolem 130-140km sešlápnutí plynu, jak pustím plyn vše ok nic nevibruje, to stejné když sešlápnutí plynu mezi 130-140 do mirne zatáčky vibrace se ztratí, je to pouze na rovině vibruje volant co by jste poradili po čem mám jít ???a kola vše vyvážený popujcovany a stále vibrace diky

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bud vnitřní kloub, jak píše misor1994, nebo koukni na vymezovací kroužky na kolech, pokud je tam máš..můžou být vymačkané a dělá to taky neplechu, nebo zkus jinou vyvažovačku. Mě pomohlo až třetí vyvážení v Ráj pneu a bylo tam 20 gramu na kolech a to den po vyvážení v jiném pneuservise. Po vyvážení klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Cca posledni rok, tedy bez ohledu na letni nebo zimni kola, mi po prekroceni hranice cca 130-140 na tachometru zacinaji vibrace. Projevuje se to jedine pri tahu, specialne pokud agresivneji slapnu na plyn. Pokud jedu +- stejnou rychlosti, tak vibrace ustavaji, polechtam plyn a je to znat. Zacina to lehkym klepanim volantu, ale pokud tlacim na plyn, tak vibrace hodne citelne zesiluji az se zacnu bat, co mi kde uleti. Zvlastni je, ze jeste asi zalezi na dalsich okolnostech. Prijde mi, ze kdyz nalozim rodinu, je to znat o poznani vic, kdyz jedu sam - tak to ani obcas neni vubec znat a muzu to hnat bez vibraci. Najeto 130k, motor 2l diesel 125kw, rozvody cca pri 120k...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud  máš rok 2011 a výš tak je to v nápravnici a pomůže jedině její výměna. Teď nevím, abych to nepopsal špatně, opravte mě, ale je tam plechová nápravnice a ona je měkká a vymačká se kolem silentbloků. Častý jev u superbů, já to řešil tím, že jsem jezdil na dálnici 140-145 km/h a to byl klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo mám 2011, už jsem objevil to 16 stránkové vlákno kousek níže, takže vidím, co to asi bude. No zkusím to vzít do servisu, snad to nebude nějaká extra palice :-)

 

140-145 to řeším taky teď, nutí to jezdit člověka slušně, taková nechtěná kontrola. Ale nechci riskovat, že mi z těch občasnejch vibrací něco někde uletí. Zvláštní je, že to prostě někdy nedělá - jel jsem pro rodinu s prázdným autem a bylo to v podstatě v pohodě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

CentriFUGA, nemyslim, ze je to blbost, pokud vezmes napravnici z jineho vozidla, z jineho materiealu a projev zustane 100% totozny. Mam nove vnitrni klouby poloos,silentbloky motoru, silentbloky zadni na prednich ramenou, napravnici a stale jsem to nevyresil. Uz pujdu pres poloosy nebo setrvak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak teorie o negativním vlivu hliníkových disků se nepotvrdila. Zatímco na podzim po vyvážení volant trochu vibroval, tak po dnešním vyvážení to vypadá na hladkou jízdu i za vyšších rychlostí. 

Aneb jak už tu někdo psal - zkusit více servisů. To by měl být první krok, než vyměníte celý předek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravim,taky vibruju.Sup II po fejsu 2014 2.0tdi 103kw DSG 130km vibruju od 90km.Vyzkouseny tri sady kol,prevazeny vsemozne asi 3x a nic.

Dnes vymeneny v normal servisu obe poloosy Spidan a problem pretrvava.trochu se to zlepsilo ale porad pri 130 akceleraci do 140 cca.

Uz sem z toho naprasky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
V 12. 5. 2020 na 22:25, mpus napsal:

Zdravim,taky vibruju.Sup II po fejsu 2014 2.0tdi 103kw DSG 130km vibruju od 90km.Vyzkouseny tri sady kol,prevazeny vsemozne asi 3x a nic.

Dnes vymeneny v normal servisu obe poloosy Spidan a problem pretrvava.trochu se to zlepsilo ale porad pri 130 akceleraci do 140 cca.

Uz sem z toho naprasky...

 

Zdar, pokud se virabce do volantu při této rychlosti výrazně mění při mírném vytočení kol do jiného směru, tak zkus vyměnit řídící tyče i s kloubama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Taktiež nám to začal rodinno firemný SII robiť, od 140km/h vibrácie. Vibruje aj na starých zimných, na starých letných, na nových letných pneu, dve sady diskov samozrejme. Takže nevyváženie, príp. zlé gumy sa vylúčili, aj keď pravda, neviem či boli na Hunterovi.

Po prečítaní celého vlákna možno dáme šancu tej nápravnici, alebo vnútorným kĺbom. Mám možnosť za štvrtinovú cenu z anglickeho SII rv 2009 kúpiť hliníkovú. Neviem ale, či to nieje benzín, je tam rozdiel ? Silentbloky, skrutky by šli nové, buď Škoda alebo Lemforder. 

Neradi by sme auto predali pod cenu kvôli vibráciám, ak riešenie je vzhľadom na cenu auta cenovo prijateľné . 

 

Ide o SII sedan 3/2015 2.0TDI 103kw DSG najazdených 100tis km .

 

PS:  Myslíte, že bude sa dať vôbec vymeniť to ,čo popise Xanticek4400 , predfacelift a "starší" typ nápravnice a dokonca z OII/Golf ,  na SII facelift ?  Budú všetky tie diely pasovať podľa tých čísiel? Príp. ako to viem zistiť?   @suri. by nevedel poradiť ?  Ďakujem. 

Editováno: , autor: sosko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...
V 24. 9. 2019 na 18:01, Xanticek4400 napsal:

Mě už nebavilo pořad zkoušet draze vyvažovat kola atd.  Na bazoši jsem si koupil hliníkovou nápravnici k tomu jsem koupil nová litinová ramena i ze silentblokama +komplet nové šrouby, přeskladal jsem to a o vibracich už nevím. Mám s tím najeto už cca 10000km a přijde mě ze to auto je i klidnější a komfortnější. Vyšlo mě to na 4800kc +800kc geometrii. ale nepočítám práci dělal jsem si to sám. A tu plechovou napravnici dam do sběru třeba za ni ještě něco dostanu?
Tady jsou čísla všech potřebných dílu.

napravnice: 1K0 199369G

drzak ramene levý: 1K0 199295F

držák ramene pravý: 1K0 199296F

silentblok ramene 2ks:1K0 407182

silentblok zadní levý: 1K0 199231J

silentblok zadní pravý: 1K0 199232J

sada šroubu 2 sady=lemforder: 3839701 
srouby krytu motoru 3ks: 1K0 825951

To je vše,všechno ostatní pasuje a jen to přeskládáte. Pokud se do toho pustíte jako já tak hodně zdaru je to jednoduché a nic na tom není ?

Ahoj, chtěl bych tímto poděkovat Xantíčkovi za super popis a konečně odstranění vibrací.

Nekonečné vyvažování kol a výměny kloubů jsou nesmysl, opravdu musí plechová nápravnice z auta pryč a předělat na hliník.

Konečně mám klid a nemusím řešit jakou rychlostí jedu, aby se nerozklepal volant.

Celkové náklady byly 6500 Kč, ale vyplatí se.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...