Přejít na obsah

Vibrace volantu


Feri1

Doporučené příspěvky

Já jsem žil v tom že hliníková nápravnice se rovná hliníková ramena o kombinaci s plechovými rameny nevím...

 

Jinak jak už jsem psal tak 2 roky jsem řešil vibrace na nápravnici.

Vyřešil jsem následovně a to vyměnou brzd respektive vyčištění dosedací plochy brzd a vyčištění dosedacích ploch disků a výměnu oskákaných hliníků od předchozího majitele.

Občas lehce zavibruje ale oproti předchozímu stavu je to tak 98% vyřešeno...

 

Předtím asi v pěti servisech a prí oxidace na discích je v pohodě, sbíral bych jim živnostáky!

Do posledního servisu v Trutnově kde to vyřešili tak jsem možná ani nemusel dojet. Kola byli uvolněná...

Editováno: , autor: DiKey
tt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 8. 2020 na 8:22, Radpav napsal:

Já mám vibrace a mám hliníkovou nápravnici. Ale mám zase plechové ramena. tak nevím, jestli to je těma ramenama. 

Ramena jsem dal litinová, jak napsal Xantíček.

Jako vedlejší plus je snížení hluku od kol. Celkově se auto chová malinko jinak.

Původně jsem začal výměnou vnitřního kloubu na delší poloose a bylo to lepší, ale vibrovat to úplně nepřestalo.

Hledal jsem příčinu vibrací, ale u 4x4 to nemá smysl, to bych musel vyměnit asi všechno.

Měl jsem klasický problém od rychlosti cca 130 do cca 140.

O vyvažování pneu ani nemluvím, za ty prachy už to mohlo být dávno hotové.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se radoval, že vyvážení pomohlo, ale ouha - po pár týdnech se to zase třepe, teď už i znatelně s volantem. Vždy od 120 do 140 km/h (tachometrových), pod zátěží je to horšî.

 

Ty litinové ramena se dávaly v jakých letech? Auto je ze srpna 2010, nedávno se měnily silentbloky na přední nápravě, tak jestli hledat problém ve výše uvedeném, anebo někde jinde - poloosy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud máš srpen 2010, je to už model 2011 (měl jsem to samé) a tím pádem máš již plechovou nápravnici a ona se v nějakém silentbloku vymacka a klepe to do volantu. Pomůže jen výměna celé nápravnice. Bohužel běžná věc,měl jsem to taky, jediným řešením pro mě bylo jezdit po dálnici nad 145km/h :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je nápravnice, máš hliníkovou, ale i na té se dá měnit ukotvení ke karoserii, které by teoreticky mohlo způsobit vibraci. 

Ono dělat dílčí úpravy na prední i zadní nápravě nemá moc smysl, protože je "rozžvejklá" jako celek.

 

Když řešit předek nebo zadek tak je nutné to pojmout komplexne a vyměnit všechny gumové části a zkontrolovat dosedací plochy. V opačném případě (tj. měníme kus za kus) 7 z 10 lidí nebude nikdy zcela spokojeno.

Na materiálu pokud budeme lisovat vychází zadek asi na 9 tisíc a předek cca. na 16 (prodražuje to čep a stabilizátor který se musí měnit úplně celý.

Osobně bych do toho zakomponoval i tlumiče. Ale chápu, že u auta s nájezdem přes 200K už se člověku nechce.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, máš hliníkovou a nicméně jak psal. Kolega, pokud to nepřechází, tak opravdu vyměnit všechny silentbloky co tam jsou... Ja třeba kdysi na superbu měnil jen jedno rameno, protože tam byl silentblok viditelně KO, zbytek byl ok a byl klid. Pak už nebyl protože plechová nápravnice se mi. Měnit nechtěla a byly vibrace 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Pak už to není závada, ale vlastnost :-(

A jediná výhoda je že nad 140 neusneš za volantem :-)

Pořád jako  příčinu vidím nevyváženost pneu -  ty vibrace se mění v táhlých zatáčkách, např. na D3 

 

Editováno: , autor: _Stenly
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vlastně z původního tam není nic ale tentokrát jsem do toho šel jako strojař takže soustruh posuvka mikrometr a kontrola jedné věci za druhou vyndá jsem celou nápravu a poloosy sundal klouby vymyl zkontroloval a levé dal doprava a pravé do levá na soustruhu kontroloval poloosy krátká ok dlouhá měla házivost až třetí byla ok pak dodací plochy všeho očistit ložiska ven a opět dosedací plocha jednoho lehce házela kotouč na jedné straně také prostě oser až na půdu samo jsem měřil u silenbloky a dál nové šrouby do celé nápravy 

  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

zdravím, mě už málem vomejvali, co jsem zas koupil za werk, naštěstí to byly "jen" pneu (made in germany :( ). správně vyvážené, ale na Hunteru byla zjištěna ovalita? a když jsem ty lepší pneu dal na předek, tak vibrace zmizely.

 

pneu letní Bridgestone 17" Potenza S001 nevibrují, zimní 16" Dunlop Winter Sport 5: 2 vibrují a 2 nevibrují 

Editováno: , autor: Tomexion
upresneni
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225/40 R18 92Y XL s ochrannou lištou (MFS) (So) na origo VW Phaeton diskoch a nevibrujem. 

No keď som dal na zimné Continental ContiWinterContact TS850 XL FR 225/45 R17 HI:94 RI:H na Škoda Trifid disky, tak pri plyne do kopca cítim mierne vibrácie... 

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám letní i zimní 17" Dunlop, na letních mi v létě při jízdě mezi 130 a 140 km/h začal mírně vibrovat volant, spíš takové chvění. Nechal jsem přední kola převážit a bylo zjištěno, že u jednoho se mi odlouplo 15g závaží. Po přilepení nového to ustalo a vše v pohodě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si včera udělal radost a nalil do řízení 3. generace poslední firmware a sportovní řídící křivku.

Nečekal jsem nic moc ale efekt docela slušný.

SII Combi už není jak cihla do zatáček. Nejezdím jak prase ale dynamicky a tohle mě docela vyhovuje.

Bral jsem trasu město, meziměsto, dálnice a žádné vibrace.

Teď se řízení snaží číst cestu a docela se mu to daří a to že je sportovně naladěné dává najevo hodně kontrolkou ESP 😄

Tak budu testovat a uvidím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 3 týdny později...
V 21. 11. 2020 na 20:47, r_e_n_e napsal:

Ja mám Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225/40 R18 92Y XL s ochrannou lištou (MFS) (So) na origo VW Phaeton diskoch a nevibrujem. 

No keď som dal na zimné Continental ContiWinterContact TS850 XL FR 225/45 R17 HI:94 RI:H na Škoda Trifid disky, tak pri plyne do kopca cítim mierne vibrácie... 

 

Takže moje vibrácie boli vyriešené novymi ložiskovými púzdrami priečneho závesného ramena, uloženiami riadenia a stabilizátormi... 

Hliníkovú nápravnicu mám od výroby... 

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...