Přejít na obsah

Trhanie motora a divny zvuk 1.4 TSI pri startovani


Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

objavil sa mi na mojej fábii RS 1.4 TSI menší problém. Po studenom štarte (zväčša ráno keď idem do práce) celým autom a výfukom dosť šklbe, auto má od výfuku dosť divný zvuk a otáčky sú vysoké. Po 45 s na voľnobehu alebo po vypnutí a opätovnom naštartovaní motoru, resp. ešte po 500 m jazdy to prestane. Začalo to robiť teraz v lete (najazdené cca 10 500 km).

 

Nemá niečo s niečím takým skúsenosti, poprípade mi nevie niekto dať link na fórum vw / škoda kde takýto problém riešili? V servise sa stavajú na zadné a náramne tvrdia, že to je normálne  a robí to pri týchto motoroch za určitých teplotných podmienok (kým sa zahreje katalyzátor). Bohužiaľ nikto nevie tie teplotné podmienky definovať. Zaujímavé, že to v zime a na jeseň pri studených štartoch nerobilo. Tiež je zaujímavé, že vo svojom okolí mám asi 10 motorov TSI a na žiadnom to nerobí. Iba na mojom.

 

Tiež mi začalo dosť vyprskavať (asi sadze) z výfuku a na zadnom nárazníku / kufri sa objavujú olejové fľaky. Spotreba oleja je dosť vysoká. Nemá skúsenosti niekto aj s týmto?

 

díky moc

 

 

Poprosím administrátorov. Ak je podobné téma už založené, nechajte to tu chvíľu, nech sa k tomu aspoň stihne niekto vyjadriť. Potom si to pre mňa za mňa aj vymažte. dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to daň ekologistům. Někde jsem to tu již viděl i s vyjádřením Škoda Auto. Jde o to, že za určitých podmínek (teplota, čas od posledního startu, ap.) elektronika motoru cpe do motoru zvýšené množství paliva za účelem rychlého ohřátí katalyzátoru. Někdy je toho paliva tolik, že samotný motor má problémy se s tak bohatou směsí udržet v chodu a škube sebou a vydává zajímavé zvuky.

Spotřeba oleje vysoká - kolik? Do 0,5l / 1000 km je dle Škoda Auto v pořádku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to daň ekologistům. Někde jsem to tu již viděl i s vyjádřením Škoda Auto. Jde o to, že za určitých podmínek (teplota, čas od posledního startu, ap.) elektronika motoru cpe do motoru zvýšené množství paliva za účelem rychlého ohřátí katalyzátoru. Někdy je toho paliva tolik, že samotný motor má problémy se s tak bohatou směsí udržet v chodu a škube sebou a vydává zajímavé zvuky.

Spotřeba oleje vysoká - kolik? Do 0,5l / 1000 km je dle Škoda Auto v pořádku. 

 

ok ale predtym to nerobilo. a logicky mi z toho vyplyva, ze v zime by to malo pretrvavat tiez kedze je potreba katalyzator zahriat este viac... a tiez by to malo robit u vsetkych 1.4 TSI motoroch a nie len na niektorych.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jeden uživatel fora mal tiež tuším z fabiu RS podobný problém že mu to veľa žralo oleja, myslím že to neni normálne keď máš na nárazníku olej

 

 

Jemu vymenili celý motor za nový, pretože ani prekrúžkovanie nestačilo.

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvýšené volnoběžné otáčky (1100 / min) a razantně zvýšenou okamžitou spotřebu (až 3,2 l/hod!) po dobu až 45s po nastartování při okolní teplotě vzduchu cca 15 - 30 °C mám také. Škoda Fabia Combi 1,2 TSI 63kW, vyrobena v 10/2012. Při okolní teplotě nižší než cca 15°C se takto zvýšené otáčky nevyskytují, rovněž ne při extrémních vedrech. Ptal jsem se na to e-mailem ve Škodovce, ti mi odpověděli, že mám zajít do autorizovaného servisu, že na dálku nemohou příčinu stanovit. V autorizovaném servisu mi nejdříve řekli, že je to normální, dané řídící jednotkou, pak servisní technik ještě volal mistrovi, ten mu řekl, že by to mohlo být také málo nabitou baterkou. Toto vysvětlení jsem odmítl, protože jev se vyskytuje i den po dlouhé jízdě, kdy se akumulátor dobije. Pak mi nastartovali vystavenou novou Fábii se stejným motorem, a zvýšené otáčky to mělo taky. Je to tedy skutečně nastavením řídící jednotky, jak je uvedeno v TPI (příspěvek od Kedarek1). V zimě se tedy toto zrychlené ohřívání katalyzátoru neaplikuje, mohlo by asi dojít ke kondenzaci benzínových par a zhoršenému mazání (?).

Editováno: , autor: prvanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto mi robilo s pôvodnou verziou FW, ale bolo to asi jediné nelogické správanie RJ, napriek tomu to bola najlepšia a a najúspornejšia verzia, s každou novšou verziou je to horšie. A s tým tvrdením, že to nikomu inému nerobí, mám tiež svoje skúsenosti, väčšina "iba voziacich sa" vodičov si to nevšíma, jednoducho nemajú pre motorovú techniku takmer žiadny cit, veď to predsa ide a ak niečo nie je OK, tak sa rozsvieti kontrolka alebo nápis na maxidote a potom to vyrieši servis. Do vtedy s tým servis nemá čo urobiť, veď to predsa jazdí. Ja som dostal v servise odporúčanie na hlasitejší posluch rádia, auto netreba počúvať, vraj to nie je hudobný nástroj, treba jazdiť, skrátka, nemáme si toľko "brať do uší", zrejme chceli povedať, že nie som schopný odborne posúdiť zvuk motora, občasný pokles otáčok bez okamžitého vytlačenia spojky končiaci zdochnutím motora (napr. zapnutá klíma+križovatka+zelená-po pohnutí) je tiež servisom zrejme pripisovaná mojej neschopnosti, asi som sa za cca 250kkm stále nenaučil jazdiť.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto mi robilo s pôvodnou verziou FW, ale bolo to asi jediné nelogické správanie RJ, napriek tomu to bola najlepšia a a najúspornejšia verzia, s každou novšou verziou je to horšie. A s tým tvrdením, že to nikomu inému nerobí, mám tiež svoje skúsenosti, väčšina "iba voziacich sa" vodičov si to nevšíma, jednoducho nemajú pre motorovú techniku takmer žiadny cit, veď to predsa ide a ak niečo nie je OK, tak sa rozsvieti kontrolka alebo nápis na maxidote a potom to vyrieši servis. Do vtedy s tým servis nemá čo urobiť, veď to predsa jazdí. Ja som dostal v servise odporúčanie na hlasitejší posluch rádia, auto netreba počúvať, vraj to nie je hudobný nástroj, treba jazdiť, skrátka, nemáme si toľko "brať do uší", zrejme chceli povedať, že nie som schopný odborne posúdiť zvuk motora, občasný pokles otáčok bez okamžitého vytlačenia spojky končiaci zdochnutím motora (napr. zapnutá klíma+križovatka+zelená-po pohnutí) je tiež servisom zrejme pripisovaná mojej neschopnosti, asi som sa za cca 250kkm stále nenaučil jazdiť.

 

:) mne povedali, ze autu moc krivdím ... no co im na toto povies :D som ostal stat ako vyorany, nezmohol som sa na slovo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém je v trvalom poklese kvality pracovnej sily všeobecne, servisy nevynímajúc. Pokiaľ im niečo diagnostika nevypíše spolu s ďalším postupom a motor sa točí, tak nie sú schopný nič urobiť, bez ohľadu na zvláštne zvukové a iné prejavy. Pokiaľ si zákazník aj napriek čistej pamäti závad stále sťažuje, tak podľa odborných školení diagnostikujú problém medzi volantom a operadlom vodičovho sedadla. Problémom je úplné prenechanie rozhodovania na expertný systém a diagnostiku auta, ako aj obavy servisu o preplatenie zásahu prevedeného na základe subjektívneho posúdenia mechanikom. Na moju otázku pri hrkotajúcom rozvode "čo ak sa to stretne" odpovedal preberací technik "tak vymeníme motor, nateraz to nehlási žiadnu závadu". Mesiac neskôr vyšlo TPI, hrkotalo to rovnako, ale už bolo nevyhnutné vymeniť reťaz, nakoľko to vybehlo z VASu. Podľa tohto treba čakať kým sa motor nestretne, nezadrie, alebo na výmenný interval (15000km) nespotrebuje viac ako 7,5l oleja (aj pri 3,5l náplni), tak nejako trpím utkvelou predstavou, že dúfajú v skoršiu expiráciu záruky ako výskyt uvedených javov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...