Přejít na obsah

Front Assistant


samll_01

Doporučené příspěvky

Je možné, že to tak nějak bude, když se přibližuješ rychle zasáhne dříve, když se to jen tak úmyslně zkouší, tak samozřejmě nikdo nanajíždí na překážku fofrem ale spíš se jen tak pomalu i když třeba pod plynem přibližuje a čeká co se tane a protože to přibližování je hodně pomalé tak to reaguje až na nějakou malou vzdálenost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale zpět k tomu front asist, jak jsem psal vyzkoušel jsem a přišlo mi že ten popsaný postup co se děje v jednotlivých fázích souhlasí jen mi to přišlo opožděné, ty tedy jistě víš (v podstatě na tom nezáleží ale stejně) že např. brzdy se připravují na brzdění už při obrázku 143A a né jak tvrdí v manuálu až v okamžiku obrázku B ?? Já nevím komu věřit, ale když dostanu od výrobce popsaný nějaký systém, tak prostě věřím, že tak funguje.

asi tak; vím co vím a vím, čemu věřit a čemu ne. Kdyby se totiž vše začalo řešit až v pozici B, tak je při vyšších rychlostech pozdě. Protože právě to drknutí o brzdu už je způsobený při tom zvýšeném brzdném tlaku v soustavě. A to jde před tím. Je to věc naprogramování sw a aby to fungovalo, musíš nastavit jistou indikaci...

 

a jinak ještě k tomu traktoru: pokud se řítíš na pomalu jedoucí objekt a ten je v zorném poli radaru, tak to musí zasáhnout... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Marku, je otázkou, co kdo bere jako lepší motor či výbavu. Ale je to prvek za A) bezpečnostní a za B ) komfortní. Kdybych konfiguroval auto, tak bych tam ACC/ACA určitě dával. Při mých přesunech 80-90% dálnice je současný - jednoduchý - tempomat už nedostačující. Ale aby to dávalo fakt smysl, pak bych volil ještě kombinaci s DSG převodovkou  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Já jsem si FA zvolil jako záplatu na místo ACC, nechtěl jsem čekat, jelikož prodejce mě strašil, že na ACC budu muset čekat půl roku. Tak jsem zvolil pouze ACA a nakonec čekám stejně...takže tak nějak doufám, když už tam bude ACA, tak třeba, třeba půjde dodělat ACC. Neřešil jste to už někdo?

 

Sorry, teď koukám, že jsem to tu už řešil...ale na vláknu ACC, tak se omlouvám za spam...to je tak, když je člověk přihlášenej na třech fórech :)

Editováno: , autor: Tdernux
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak mi včera FA zafungoval, a vůbec to nebylo nějak brutální. Jedu s adaptivním tempomatem v obci 50, auto přede mnou brzdí, protože bude odbočovat doprava. Tempomat snižuje rychlost, já nohu pro jistotu připravenou na brzdě ... co kdyby. A najednou červený displej, nějaká čmáranice na něm a prudká brzda. Evidentně zabral FA, bylo to tak v 30 km/hod a auto přede mnou asi 15 metrů. Žádné postupné varování - displej - siréna - brzda, prostě vše najednou a rovnou zabrzdil.   Ale auto přede mnou odbočilo, tak se hned vypnul. Nešlo to do zastavení, ale asi do 10-15 km/hod, pak auto přede mnou odbočilo.  Celé to trvalo asi půl sekundy, tak jsem ani nestačil zaregistrovat, co se vlastně na displeji zobrazilo, protože to hned zmizelo. Ale sirena a brzda byly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máte pravdu všichni. Ten adaptivní tempomat byl zapnutý a zpomaloval. Při 30 km/hod se vypnul. Nic nevybafne, prostě se vypne a v tom momentě dle mě zafungoval ten FA (ten funguje právě zase do 30 od zdola). Bylo to strašně rychlý, takže na tom displeji něco červěného probliklo, což bylo asi to co poslal Napalm a co je v manuálu. Já samozřejmě čuměl dopředu, vnímal jsem to jen podvědomě. Ale celé to chování odpovídá přesně tomu, co se v manuálu píše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nějak mi to nedá spát a sem tam to zkouším. Ta dvě autíčka s vykřičníkem se mi tam objevila jednou, když jsem si přijel hodně blízko k náklaďáku přede mnou, protože jsem se ho chystal předjíždět. Jinak mi FA zase zareagoval, prudce zabrzdil a na displeji červeně ZMACKNETE BRZDOVY PEDAL či nějak podobně. Bylo to ale v okamžiku, kdy byl zapnutý adaptivní tempomat (mám manuál). Podobná situace bez zapnutého ACC dle mě nereaguje. Tak si říkám, že funguje asi opravdu jen spolu s ACC, a to nejen tak, že to tam je zabudovaný, ale ACC musí být zapnutý a funkční. Typická situace: ACC nastaven na 50, auto přede mnou zastavuje na červenou. Nechám tomu volný průběh (s nohou nad brzdou a pěkně ve střehu) - ACC pomalu přibrzďuje asi do 30 km/hod, pak najednou zareaguje FA a prudce brzdí s červeným nápisem. Ale pozor - bzdí asi do 5km/hod a pak to pouští, kdybych v tom momentě nezmáčknul brzdu, tak si ťuknu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No z toho už jsem asi vyrostl a beru, že to jsou jen asistenti. Ale technicky mě zajímá za jakých podmínek a jak přesně fungují a budu rád, když se tu ostatní podělí o své konkrétní zkušenosti. Na mě to zatím působí dojmem, že FA skutečně funguje pouze se zapnutým ACC. Pokud má někdo jiné nebo stejné zkušenosti, rád se o tom dozvím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

FA určitě funguje nezávisle na zapnutém ACC - už několikrát to na mne hvízdlo s červenou výstrahou (a podle vzdálenosti od auta přede mnou i třeba i s přibržděním) při jízdě např. v obci, kdy se někdo rozhodne předem mnou odbočit systémem "prudká brzda a pak teprve blinkr", takže FA 100% funguje i bez tempomatu. Mj. zkoušeno i na podnikovém nádvoří proti velké papírové krabici a při plynulé jízdě pod plynem v délce min. 50 m a rychlosti cca. 30 km/h to opravdu brzdu úplně zašlápne a auto na místě před překážkou stihne zastavit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě prodejce tvrdil na přímí dotaz že FA reaguje z principu jen na kovové předměty, pokud tedy někdo tvrdí že provedl test s papírovou krabicí tak si to buď vymyslel nebo prodejce lže a neví o čem mluví což by nebylo poprvé, ale i tak by mě tedy zajímalo jako to opravdu je ? Otázka tedy zní, reaguje FA na jakoukoliv překážku nebo ne ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně tak, kovové je blbost, to by chodci museli mít endoprotézy... 

 

... Bude to reagovat na všechno, co nepohlcuje radarové paprsky.

 

spíš co odráží ... nebo nepropouští - edit: nebo propouští (protože pokud nepropouští logicky většinou odráží)

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přečti si ten odkaz pořádně, vím ža rád přitakáváš Pavoukovi, ale nemáš pravdu....

 

přečti si co je to pohlcování a co pohlcuje radarové vlny - já patřím do generace, co ještě byla na vojně a tam nám to vtloukali do hlavy a zkoušeli nás z toho ... v tom odkazu je napsáno (i když Wikipedie neznamená že to tak opravdu je... pokud tam teď napíšu opak, bude tam opak, dokud to někdo zase neopraví...): "... materiálů schopných pohltit radarové záření, přeměnit ho na tepelnou energii a snížit tak odrazivost letounu" - v prvé řadě je to opravdu o odrazu - hned na začátku je uvedeno v definici Radaru:

 

"Pro zjišťování polohy letadla vysílá radar elektromagnetické záření, jehož část, odražená od letounu, se vrací zpět do vysílače, který pak díky tomu určuje polohu letounu.

Vědci se proto zaměřili na tři oblasti výzkumu: odraz radarových paprsků, jejich rušení a pohlcování, aby mohli snížit odrazivou plochu radarového záření..."

 

na tu Wikipedii jsem doplnil odkaz na stránku Wikipedie kde je uveden podrobný popis principu a fungování radaru - ten odkaz si též raději přečti...

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mi to bylo divné a připadalo mi to jako kravina když říkal,  to co říkal ale nevím jak to funguje tak jsem se nepřel, pán se jmenoval Krejčí a byl z AutoJarov, v podstatě mě, (když sem se tam informativně ptal) tím chtěl odradit od nakonfigurování FA, jako že to k ničemu není a reaguje jen na kov např. na auta.....a chodce klidně přejedu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk uzamkl následující téma
  • Pawouk odemkl následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...